Součástí programu bude prezentace vybraných výsledků exkluzivního průzkumu vnímání reklamy spotřebiteli.
Konzultant marketingu
Vladimír Rejlek pracuje 18 let v oboru digitálního marketingu. Založil agenturu Publicis Modem – digitální brand skupiny Publicis Groupe a poté byl šéfem digitalu ve WUNDERMANu. Pracoval pro lokální i globální klienty jako jsou FORD, Microsoft, Nestlé, PlayStation, innogy, KB, CK Fischer a další. Na zadavatelské straně řídil digitální marketing a transformaci travel skupiny Blue Style, vedl tým marketingu a inovací ve společnosti EDENRED. V současné době působí jako konzultant marketingu na volné noze.
Byly doby, kdy vrcholem sebeprezentace na sociálních sítích byla selfie. Letošní volební kampaň ovšem přinesla změnu: politici objevili video. A je třeba říct, že ke škodě nás všech, především našich očí a uší. Podívejme se na pár kousků ze zlatého fondu českého politického bizáru.
Reportér
Zeměměřič, matematik, programátor a učitel rodinné výchovy. Od roku 1997 novinář, prošel redakcí Slova, vedl Deník Litoměřicka, pracoval v Nedělním světě. Jako redaktor domácí rubriky Lidových novin založil vlastní publicistický Report LN. V ČT pracoval jako reportér, šéf domácího oddělení a editor zpravodajské relace Události. Založil a vedl Českou justici, od roku 2015 je reportérem serveru HlídacíPes.org. Za sérii textů o vlivu čínské CEFC je spoludržitelem Novinářské ceny za rok 2016.
O polévkách ze sekerky, a hlavně o tom, proč je jakákoli komunikace mnohem snazší pro firmy, které jsou skutečně dobré a zajímavé.
Spolumajitel
Po VŠE jsem začal pracovat jako novinář v Hospodářských novinách a Aktuálně.cz. Od roku 2006 se věnuji firemní komunikaci, z toho 8 let ve Vodafonu, kde jsem byl poslední roky ředitel korporátní komunikace, externí i interní. V létě 2015 jsme s kolegyněmi založili agenturu I am PR a pomáháme různým firmám a neziskovým organizacím, menším i větším, většinou českým.
Business Development Director
Tomáš Bičík se v letech 1993-1997 věnoval plánování, nákupu a analyzování televizních reklamních kampaní, nejdříve pro Young & Rubicam a poté pro Mediapolis Praha. Od roku 1997 do roku 2011 byl ředitelem výzkumného a vývojového oddělení mediální agentury Mediaedge:cia, jež se stala součástí skupiny GroupM. V roce 2011 nastoupil do společnosti MEDIARESEARCH – nyní Nielsen Admosphere, kde má na starosti rozvoj obchodních příležitostí, podporu zahraničních projektů měření televizní sledovanosti, marketingového výzkumu a podílí se na marketingu a PR Nielsen Admosphere.
Nikdo nechce otiskovat vaše tiskové zprávy? Žárlíte na úspěšnější firmy a agentury? Často stačí nedělat banální chyby a nenaštvat novináře chováním, které do profesionálního vztahu agentury a médií nepatří.
Šéfredaktor týdeníku Marketing & Media
Mediální analytik, novinář a odborník na nová média. Od července 2015 je šéfredaktorem oborového týdeníku Marketing & Media, předtím připravoval obsahové speciály pro web Hospodářských novin. Více než osm let pracoval v Českém rozhlase, kde prošel pozicemi od webeditora přes vedoucího internetové redakce až po strategického analytika. Ve veřejnoprávním rádiu připravil reformy internetového zpravodajství a dětského vysílání. Za inovativní projekt „Srpen 1968 na sociálních sítích“ získal v roce 2014 Novinářskou cenu.
Naberte inspiraci z projektů, které letos posbíraly řadu ocenění, včetně mezinárodní Golden Sabre Award. Oba spojuje odvaha zadavatelů. Jak přetáhnout českým firmám lidi, ukáže kampaň „Jedlo pre ajťákov“ pro T-Systems Slovakia. Projekt LMC „Razíme cestu“ zase řešil, že programátorů je málo, zato horníků moc. A když je chcete přeškolit, o překonávání stereotypů rozhodně nemáte nouzi. Včetně toho, že média o příběhy s dobrým koncem údajně nestojí.
Account Director
Markéta Kaclová pracovala na obou stranách barikády a po osmi letech v Českém rozhlasu a více než 10 letech v PR (sedm u AC&C Public Relations) přísahá, že v obou případech chutná chleba úplně stejně. Měla a stále má štěstí na velké hráče a velké kampaně: vstup Googlu do ČR, přeměnu Lenova z firemního na spotřebitelský sortiment, od samého startu také pracuje na soutěži T-Mobile Rozjezdy, v posledním roce i Razíme cestu (LMC) a Jedlo pre ajťákov (DT).
Account Director
Původně učitel, pak ajťák, na přelomu tisíciletí počítačový novinář, nyní Account Director AC&C PR. PR dělá od roku 2006, především pro technologické klienty: T-Mobile, Canon, Siemens, Microsoft, Nokia, Symantec a další. Od 2008 navíc znovu učitel: přednáší PR v rámci MBA programu na Manažerské fakultě Czech Management Institute.
Rozdělení marketingových disciplín mezi různá oddělení a nastavení vztahů mezi nimi zásadně ovlivňuje to, jak firmy dokáží využívat vzájemnou synergii PR, sociálních médií a dalších kanálů. Korporace se sice snaží o integrovanou komunikaci, vlastní interní struktury jim to ale úspěšně sabotují. Problém je vidět čím dál víc díky rychlému rozvoji nových komunikačních technologií, na které nejsou rigidní korporátní struktury schopny adekvátně reagovat. V prezentaci se podíváme na modelové příklady firem s různým interním uspořádáním a důsledky na reálnou podobu jejich komunikace.
Managing Director
Martin spoluzaložil a vede Inspiro, komunikační agenturu s vášní pro sociální média, která je od roku 2013 součástí skupiny Kindred Group. S agenturou se specializuje na propojování tří klíčových disciplín současné marketingové komunikace: socialu, PR a digitálu. Mezi klienty Inspira patří značky jako Huawei, Makro/Metro, Moneta, Plzeňský Prazdroj, O2 nebo Penny Market. V minulosti spolu s kolegy založil úspěšný start-up Brand Embassy, unikátní nástroj pro správu zákaznické péče v sociálních sítích.
Influencer marketing se zásadně změnil. Dnešní influenceři nemají už žádnou sílu a nedokáží ovlivnit nákupní chování a mínění lidí. Jsou to jen nějaký děcka z netu. A nebo je vlastně všechno jinak… Jak s influencery či youtubery spolupracují značky a agentury a co při tom dělají špatně? To všechno pohledem dat a influencera.
Dítě z netu
Pokud neznáte Jonáše vy, budou ho znát vaše děti a to pod přezdívkou Johny Machette. V roce 2013 udělal své první video, které se ten rok stalo nejpopulárnějším na českém YTBE a dnes má přes 17 mil views. Kromě vytváření obsahu na platformu YTBE je také tvůrcem obsahu pro Instagram i Snapchat a to nejen pro svůj soukromý profil. Na vzniku video kampaní spolupracoval s firmami jako: O2, Coca-Cola, Albatros, Česká Golfová Federace a další. Zvolit správný způsob komunikace a provedení je kolikrát důležitější než vlastnit tu nejlepší techniku.
Head of Digital
Tomáš vede v Nielsen Admosphere digitální výzkum a pomáhá značkám v digitálním světě. Zkušenosti sbíral v technologických firmách a později přišel do TNS (WPP), kde sedm let spoluvytvářel první digitální studie v ČR – Češi v síti, Connected Life a celou řadu inovativních digitálních řešení. Dlouhodobě se věnuje sledování nových trendů, technologiím, reklamě, médiím, startupům a politickému marketingu. Miluje svůj iPhone, Playstation a curry. Stojí za konferencí #FashionTechcz. Na Twitteru a všech ostatních sítích ho najdete jako @gizmax.
Jmenuje se Milan a má práci snů, znělo v loňském roce našimi médii. Milan Reindl, jediný český designér stavebnic LEGO, půjčil svou tvář PR kampani s nevídaným úspěchem. Rozhovory v médiích, YT video i stavění namixované do jedné kampaně vedené veselým klukem ze Sušice znamenaly 30% nárůst prodejů stavebnic LEGO Technic. Druhá kampaň pro E.ON Česká republika dokázala přesmluvnit a tím pádem udržet o 50 % více stávajících zákazníků. Ušetřili jsme nejen papír, ale také náklady a to o 34 %. A tam, kde ostatní sbírají lajky, my dělali skutečný byznys.
Social Director
Barbora má za sebou více než dekádu na agenturní straně. Svou kariéru začínala jako PR manažerka v Ogilvy, před šesti lety ve stejné agentuře založila a od té doby vede social media expertizu. Její tým aktuálně čítá dvacet lidí a patří nejen k největším v agentuře, ale také k nejoceňovanějším z hlediska získaných cen Effie za prokazatelné výsledky reklamních kampaní.
"uber (ang): denoting an outstanding or supreme example of a particular kind of person or thing" aneb tenhle příklad podnikání je nakonec učebnicovým příkladem věcí a aktivit, které vás buď vymrští do hvězdných výšin nebo přivedou k nezdárnému konci. Jednu ze zásadních rolí zde hraje i Public Relations.
Internetový publicista
Internetový publicista, co navzdory věkové kategorii ví o sociálních sítích a souvisejících tématech tolik, že by na to možná měl dostat zbrojní pas. Konzultant v marketingu, bezpečnosti, ochrany soukromí, public relations. Autor knih a tisíců článků. Provozovatel 365tipu.cz
Jihlavská společnost MOTORPAL je významným světovým výrobcem vstřikovacích systémů pro dieselové motory. Od ledna 2016 do února 2017 prošla finanční restrukturalizací v rámci insolvenčního řízení (formou reorganizace). Svengali Communications poskytovala MOTORPALu kompletní komunikační servis včetně mediálního zastupování. V současné době ve firmě pokračuje v práci na rozvojových projektech.
Managing Partner
Původně reportér ČRo, více než 10 let pracoval jako tiskový mluvčí, manažer komunikace a marketingu ve společnosti Škoda Holding (Plzeň). Novináři tehdy zvolen jako „Mluvčí roku“ v privátní sféře. Pracuje zejména na zakázkách v oblasti průmyslu a vede komunikaci krizových projektů.
Co vám přinese ve světě PR a marketingové komunikace nehynoucí slávu alespoň na týden? Bláznivý nápad, o kterém začnou mluvit lidé ještě dříve, než si ho všimnou média. Prezentace Petra Michla představí světové i domácí kampaně, u nichž nechyběl na začátku odvážný klient ochotný přijmout riziko, že celá kampaň může skončit blamáží. Až bezchybné načasování a exekuce, ale zajistily, že se o nich dozvíte více na konferenci.
Šéfredaktor
Petr Michl vede jeden z předních portálů pro marketingové profesionály, Marketing Journal. Mimo to je ale i aktivní marketér. Pracuje jako projektový manažer a copywriter v komunikační agentuře Focus Agency, s. r. o., která Marketing Journal vlastní. Ze všech možných oborových disciplín ho baví především obsahový a digitální marketing. Jeho závislostí jsou kampaně od Droga5 a hlasité rockové koncerty - vzpomíná na nich na svou dráhu hudebního kritika, při níž psal záměrně jen o věcech, které si zasloužily pochvalu.