Vedoucí rubriky Věda a technologie
Dlouhá léta vedl známé Softwarové noviny, v anketě Křišťálová Lupa se stal Osobností roku. Byl editorem a spoluvydavatelem magazínu 067. Moderuje odborné konference. Učil na VŠE a na FF UK, vedl také vzdělávací instituci iCollege. V Deníku N je vedoucím rubriky Věda a technologie.
Značky tvoří lidé a snem každého brand manažera, jsou lidé zcela zapojení, oddaní vizi, cílům a procesům, přicházející s nápady a řešeními. Protože se tento sen téměř nepotkává s realitou, jsme nuceni improvizovat. Improvizace je schopnost překonávat nečekané a reálné změny. Je to dovednost najít lepší řešení, než bylo v původním plánu. Ta dobrá improvizace přináší lepší výsledky, než jsme schopni naplánovat, protože tak daleko a vysoko z původního místa nedohlédneme. Ta špatná probíhá tehdy, když nemáme žádný plán ani přípravu a ještě nejsme schopni na změny reagovat tvořivě.
Člověk s vizí, milovník značek a tvůrce hvězd
Životní motto: Cestu najdu nebo ji vytvořím
Jsem člověk s vizí. Lídr a milovník značek, designu a architektury s dlouholetými praktickými zkušenostmi a znalostmi, který doslova dýchá pro to, co dělá. V rámci více než 15-leté kariéry jsem postupně pracoval na pozicích v oblasti marketingu, byznysu a řízení českých a mezinárodních značek v různé fázi vývoje. Mám za sebou stovky projektů, stovky prezentací, stovky spokojených lidí, stovky brainstormingů, desítky tréninků, desítky workshopů a přednášek. Během 5-letého manažerského působení ve společnosti Kofola jsem se podílel na znovuzrození a velmi úspěsném návratu značky Kofola na trh a zrodu nezapomenutelné kampaně Když ji miluješ, není co řešit. Po přechodu do firmy Brown Forman jsem se pohyboval v sektoru globálních prémiových značek a pracoval jako lídr značky Finlandia Vodka a podařilo se mi ji etablovat jako nejprodávanější zahraniční prémiovou značku na trhu. V rámci procesu transformace jsem byl osloven společností České dráhy, kde jsem následně působil na pozici ředitele pro řízení značky, produktů a služeb a uvedl do života zcela nový vizuální styl a komunikaci zaměřenou na zákaznické potřeby. Od roku 2011 jsem se věnoval vlastní obchodní činnosti a budování designové značky obuvi botas 66 a obchodu botas concept store. V posledních dvou letech jsem se z pozice jednatele věnoval přípravě a řízení ojedinělého developerského projektu Lípa Resort v Českém Švýcarsku, který byl mj. oceněn jako Stavba roku 2013. Momentálně se spolupodílím na několika rozpracovaných projektech v oblasti developmentu a realit, kde se snažím spojovat koncepční myšlení s architektonickým řešením staveb. Z oblasti managementu a marketingu jsem, ale neodešel a stále vybraným klientům často a rád poskytuji cílené konzultace a praktické poradenství.
Na podzim měl kariérní portál Jobs.cz kampaň, která měla přivést spoustu nových uživatelů a zároveň alespoň částečně změnit vnímání značky. Jak to dopadlo?
Marketing
V brand-marketingu krátce, ve výkonovém marketingu až příliš dlouho. Jakub pracoval pro agenturu H1.cz jako konzultant a lektor 2,5 roku, předtím byl chvíli na volné noze, chvíli webmaster, ajťák nebo stahoval hry a obrázky do mobilu a byl za to placen. V současnosti pracuje pro Jobs.cz a dává pozor na to, aby se zájemci o práci ostatním firmám jen hrnuli.
Brainstorming je mrtvý! Jak ale využít maximálně potenciál vašeho týmu a získat z něj to nejlepší? Jak a kdy zapojit spotřebitele, aby to mělo smysl? To uvidíte na příkladu Figara. Figaro podobně jako spousta dalších tradičních lokálních značek dlouhodobě ztrácelo pozici na trhu. Během jednoho roku se nám povedlo připravit záchranný plán, díky kterému se trend otočil.
Senior Brand Manager - Local brands CZ/SK
V marketingu pracuji víc než 9 let, vyzkoušel jsem si práci v agentuře, ale většinu své kariéry jsem rozvíjel velké FMCG značky z pozice klienta. Dnes jsem zodpovědný za lokální portfolio v rámci cukrovinkového businessu Mondelez. Značky Figaro, Tatiana, 3bit a Siesta dosahují tržeb přes 30 milionů USD. Portfolio zahrnuje desítky výrobků ve 4 segmentech trhu a je tedy velmi komplexní. V minulosti jsem pracoval na největší pivní značce v ČR – Gambrinus – v rámci Plzeňského Prazdroje. Lokální značky mě baví, mají specifické problémy a potřeby, ale zároveň i obrovský skrytý potenciál a příležitost. S Figarem se mi podařilo dosáhnout obratu k pozitivnímu vývoji, a to díky vytvoření nové komunikační platformy, sjednocení a optimalizaci portfolia a dalším krokům.
Když jsme začali tvořit značky pro malé a střední firmy, přišli jsme na to, že klasickou cestou to nepůjde. Hochbranding je příliš složitý a ani majitelé menších progresivních firem netuší, o čem je řeč, když se řekne positioning nebo elevator pitch. Nemohou si dovolit odjet se svými 3 zaměstnanci na víkend s psychologem a hledat svoje poslání. Největší problém pak nastává, když mají v ruce manifest značky a neví, jak značku dostat mezi lidi. V naší přednášce vám ukážeme, jak k procesu tvorby značky přistupujeme my. A i když vychází z požadavků malých a středních firem, i ostřílení brand manažeři získají inspiraci pro to, jak stavět značky srozumitelně, za dosažitelnou cenu a s důrazem na implementaci.
Spoluzakladatel
Matez je spoluzakladatelem výzkumnické agentury Makevision, se kterou se zaměřuje především na hlubší poznání zákazníků středně velkých firem. Mimo to konzultuje budování značek. V roce 2013 spoluzakládal konzultantskou firmu Lovebrand, ve které se snaží ukázat malým a středním firmám, že i jim se vyplatí budovat svou značku vědomě. Sám podniká od svých 16 let, řídí e-shop Bastard.cz a výrobce overalů Skippy.
Spoluzakladatel
Honza je spoluzakladatelem a průzkumníkem v agentuře Makevision. 8 let pracoval v mediálních agenturách, kde se kromě strategického plánování věnoval také marketingovým výzkumům. V roce 2013 spoluzaložil konzultantskou firmu Lovebrand s cílem vytvářet strategie značky menším a středním firmám. Zabývá se také procesním řízením a využívání online nástrojů. Provozuje e-shop Rugbion.com.
Většinou už se připouští, že rozdělení marketingových teamů i komunikace značky na digitální a „analogovou“ je překonané, že spotřebitel nerozlišuje mezi internetem a zbytkem světa, konzumuje média z obou táborů často souběžně, a značku si nejenže sám v hlavě a srdci definuje, ale i s ní a za ní komunikuje. Existuje tedy dnes nějaká metoda, jak integrovat značkovou komunikaci, nebo jsou nástroje pro budování značky už beznadějně zastaralé? A dá se značka na internetu vůbec nějak řízeně budovat?
Nezávislý konzultant
Autor komunikačních strategií i kreativních konceptů, zaměřený na konzistentní budování značek. Kreativní ředitel, producent, textař v agenturách Leo Burnett Advertising a tanagra, držitel mezinárodních i českých cen. Dnes nezávislý konzultant, přednášející, sloupkař. V oboru již 21. rokem.
Kde designér bere nápady, jak přemýšlí, jaký je jeho postup práce a kolik času na to doopravdy potřebuje? Tyto a mnohé další otázky si často kladou klienti a spolupracovníci grafických designérů. Odpovědi na ně a představení toho, jak by měla probíhat spolupráce s designérem při tvorbě korporátní vizuální identity bude předmětem této přednášky. Současně se lehce dotkne tématu využití designového myšlení mimo kreativní prostředí.
Art director
Helena Jakoubě je grafická designérka. Zodpovědný přístup k procesu tvorby vizuální komunikace považuje za velmi důležitou součást své práce, stejně jako nutnost stále se učit a experimentovat. Věří, že když prozkoumá daný problém do hloubky, dokáže přijít na správné řešení, a vytvoří tak kvalitní a funkční design. Helena působí jako art director ve společnosti Hrivnák, dobrovolně pomáhá s grafickým designem v CZECHDESIGN.cz, a ve volném čase organizuje DesigNoon - diskusní platformu pro designéry. Občas pořádá workshopy pro studenty na Prague College. Inspiraci hledá v běžných věcech a její práce ji neskutečně baví.