Vedoucí rubriky Věda a technologie
Dlouhá léta vedl známé Softwarové noviny, v anketě Křišťálová Lupa se stal Osobností roku. Byl editorem a spoluvydavatelem magazínu 067. Moderuje odborné konference. Učil na VŠE a na FF UK, vedl také vzdělávací instituci iCollege. V Deníku N je vedoucím rubriky Věda a technologie.
Od autora kampane Fofola sa dozviete ďalšie príklady klasických značiek, ktoré dokázali reštartovať svoju komunikáciu a byť znovu milované.
Business Advisor, Branding Expert, Angel Investor - GoBigname
Investor, marketér a autor bestselleru "Žltá kniha budovania značky" príde nazdielať skúsenosti a lekcie z 250 brandových projektov 80 rebrandingov a vyše tisícky reklamných kampaní. Ako rásť do ďalších kategórií a trhov? Ako šetriť a pritom zarobiť viac vďaka správne nastavenej značke? Čo má najväčší dopad pri budovaní značky na dlhodobú ziskovosť? Ako nemíňať peniaze investorov na surfovanie po trendoch? Michal a jeho tím pracovali pre Allegro, Axe, Birel, ČSOB Česká Republika, Decodoma, Google, Kofola, L'Oréal, Martinus, Mattoni, Maybelline, Muziker, Rajec, Red Bull, Rexona, Semtex, SLSP, Škoda Auto, Websupport a mnohých ďalších, tak bude o čom.
Dobrý produkt si zaslouží i dobré označení — to je základní předpoklad úspěchu. Vyhněte se nejčastějším chybám a pojmenujte svou značku tak, aby se dala registrovat jako ochranná známka. Zajistíte si exkluzivitu značky na trhu i klidnější spánek.
Patentová zástupkyně pro ochranné známky
Jindra je specialistka na ochranné známky a duševní vlastnictví s více než desetiletou praxí - coby interní právní poradkyně pečovala o portfolia známek společností Škoda Auto a Heineken Česká republika. Od narození první dcery působí na volné noze. Zkušenosti z oblasti známkového práva sdílí pravidelně na svém oborovém blogu a je také autorkou 1. uceleného školení registrace a správy ochranných známek Braň svou značku, které startuje už v únoru.
Když jsme před dvěma lety přišli se značkou Liftago, nebyl design a funkčnost loga v popředí zájmu. S postupem času se začaly vynořovat média a situace, na kterých logo prostě nefungovalo. Jak probíhal proces výroby nového loga, co reprezentuje a jak na něj zareagovala veřejnost.
Head of Customer Acquisition
Bětka má v Liftago zodpovědnost za získávání nových zákazníků. I díky její práci se v tuhle chvíli přes Liftago uskuteční o 300 % více jízd měsíčně, než tomu bylo loni. Její dosavadní cesta vedla přes H1.cz a reklamní agenturu Ogilvy. Studovala Mediální studia a žurnalistiku a Gender studies na Masarykově univerzitě a Marketing na Vysoké škole ekonomické. Svou kariérní cestu si v mládí představovala trochu jinak – na ledě a v hokejové bráně. Miluje filmy s dlouhými záběry, vyhlídku v Riegrových sadech, nekorektní humor a dobré jídlo.
Vztahy mezi klienty a dodavateli utrpěly leccos. Doba, kdy jeden objednává a druhý dodává už dávno není tak jednoduchá a tak bezcharakterní, aby tohle stačilo. Kreativní proces je velmi sofistikovaná a náročná cesta, kterou je třeba absolvovat bok po boku. Klient je tedy spolutvůrce, cokoliv pro něj budete dělat nedělejte pro něj ale dělejte spolu. Všichni vám poděkují, natrilionkrát. ^^
Creative & Strategy Lead
Petr vede designové studio REMEMBERSHIP_ pátým rokem. Původně grafický designér, dnes vede designové procesy a pomáhá klientským týmům definovat potřeby a otázky, na které následně společně hledají odpovědi. REMEMBERSHIP_ propojuje metodický přístup s nadšením pro společnou práci. Hlavním zaměřením studia jsou loga a vizuální identity, webdesign, grafický design a kreativní koncepty kampaní.
Značka je to co o vás lidi říkají, když u toho nejste, říká se. Hezky se o ní mluví, hůř se měří a řídí. Značku často bereme jen jako marketing, něco, co prostě máme a musím o tom mluvit, abychom prodali svůj produkt/službu. Značka je, ale mnohem víc než jen logo a reklama a je nutné o ni pečovat. Proč a jak o ni pečovat správně? Proč a jak značku měřit? A když už ji změřím, jak s tím dál pracovat? Jaké existují nástroje k měření značek a proč být konzistentní ve využívání měření a ověřovat si, že nápravné kroky fungují správně?
Head of Analytics & Insights
Renata vystudovala statistiku na MFF UK, svoji profesní kariéru započala v Evropském centru pro medicínskou informatiku, statistiku a epidemiologii při Výzkumném ústavu informatiky a aplikované statistiky. Odtud se po zralé úvaze přesunula do komerční sféry, sbírala zkušenosti od výzkumné agentury ACNielsen, přes Českou spořitelnu a GE Money, nyní pracuje v mediální agentuře MEC Czech, sro. Renata má více než 15ti leté zkušenosti v oblasti výzkumu trhu a jeho implementacích do strategie značky, customer experience procesů a nastavení komunikace primárně v oblasti služeb.
Aby značka fungovala, je nutné propojit ji s firemní strategií. Ona totiž má svůj strategický úkol a když ho nedostane, nic pro vás neudělá. Na několika příkladech vám ukážu, že značka není jenom logo a co myslím „Strategickou triangulací značky
Strategy Designer
Je to 20 let, co jsem začal v marketingu a naučil se, že dokud jeden neví, co chce dokázat, nemá smysl na to dělat reklamu. Pomáhám firmám a organizacím s tvorbou strategií, aby dokázaly lépe plánovat marketing a neutrácely bez efektu. Mezi klienty, jimž jsem nějakým způsobem pomohl k lepší strategii nebo silnější značce, patří jak soukromé firmy tak veřejné a státní instituce.
Tiago Solca představí nový projekt, jehož cílem je sjednotit značku Baťa na celosvětové úrovni. Podělí se o průběh příprav, představí pilíře značky Baťa a ukáže několik příkladů, jak uvádějí sjednocení značky Baťa v život.
Bata Brand Builder
Tiago začal pracovat pro společnost Baťa v roce 2014 v Jakartě jako Marketing Advisor. V roce 2015 se přesunul do České republiky na pozici Brand Builder. Od té doby se věnuje konsolidaci a posílení značky Baťa. Má bakalářský titul v oboru hotelnictví a další v oboru obchod se zaměřením na marketing. Jeho velká vášeň pro cizí jazyky a práci s lidmi v kombinaci s jeho vzděláním mu pomohla najít výborné pracovní příležitosti v zavedených společností napříč kontinenty
Pragmatická přednáška o tom, jak i e-shopy mohou budovat svou značku. Deset konkrétních tipů a příkladů. Protože 30 000 českých internetových obchodů nemůže o zákazníka bojovat jenom nejnižší cenou.
Spoluzakladatel
Matez je spoluzakladatelem výzkumnické agentury Makevision, se kterou se zaměřuje především na hlubší poznání zákazníků středně velkých firem. Mimo to konzultuje budování značek. V roce 2013 spoluzakládal konzultantskou firmu Lovebrand, ve které se snaží ukázat malým a středním firmám, že i jim se vyplatí budovat svou značku vědomě. Sám podniká od svých 16 let, řídí e-shop Bastard.cz a výrobce overalů Skippy.
Máte vytvořený brandmanuál, archetyp značky, popis persóny a spoustu dalších informací, ale také zápasíte s jejich aplikací do praxe a promítnutí do webu? Tuto situaci řešíme často s klienty a v rámci prezentace představím příklady a ukázky z praxe. Od velkých společností, které mají jasná pravidla, přes obecné, těžce uchopitelné archetypy kouzelníka až po startupové společnosti, které svůj brand teprve definují. Výstupem prezentace budou tipy, co si jako firma máte pohlídat, abyste neztratili brand při tvorbě webu.
Co-Owner & RevOps Evangelist
AITOM Digita
Daniel vystudoval Unicorn College. Již 9 let pracuje jako Account Director v digitální agentuře AITOM. Má na starosti Vstupní studie projektů (tedy nastavení cílů, analýzu dat, návrh strategie a řešení celého projektu). Má bohaté zkušenosti s B2B a zahraničními online projekty. Nyní se věnuje rozvoji metodiky Revenue Operations.
Online reklama je tradičně spojovaná hlavně s výkonnostním marketingem. Dnes ji stále víc značek využívá i pro čistě brandové kampaně. Zuzana Bergrová z mediální agentury Go.Direct na příkladech několika klientů ukáže, které reklamní formáty fungují pro budování značky v onlinu nejlépe, co se znalostí produktu dokáže udělat videoreklama a jak je možné řízením frekvence, testováním kreativ a segmentací uživatelů zásadně zvýšit efektivitu kampaně.
Digital Teamleader
Zuzana vede v mediální agentuře Red Media její divizi Go.Direct, která se specializuje na brandové kampaně. Se svým týmem se stará o mediální strategii společností jako Moneta Money Bank nebo Remy Cointreau.
Velké plány krachují na pouhých maličkostech. Špatné verze marketingových materiálů podkopávají dokonalost vašich značek, kampaní i prodejních prezentací. V rychlém sledu se podíváme, jak a kde dnes ukládáme klíčové materiály pro komunikaci a kolik nám to zabírá času. Můžeme udělat něco pro to, abychom mohli nerušeně dělat co nás baví? Místo neustálého hledání, přeposílání a vysvětlování...
Zakladatel BrandCloud.pro
Karel Drašnar je duchovním otcem BrandCloudu. Vizionář a tvůrce produktu, který stál u zrodu i celého vývoje aplikace, která s přehledem zvládá organizaci marketingu, obchodu či řízení ISO a dokumentace.
Podle čeho se pozná dobrá značka? A je značka vůbec důležitá? Zeptali jsme se zástupců malých, středních i velkých firem působících v ČR, co si myslí o značkách, jak je měří a zda do nich budou v roce 2016 investovat. Zjistíte, kdo je v těchto firmách za značku zodpovědný a co jim značka přináší.
Spoluzakladatel
Honza je spoluzakladatelem a průzkumníkem v agentuře Makevision. 8 let pracoval v mediálních agenturách, kde se kromě strategického plánování věnoval také marketingovým výzkumům. V roce 2013 spoluzaložil konzultantskou firmu Lovebrand s cílem vytvářet strategie značky menším a středním firmám. Zabývá se také procesním řízením a využívání online nástrojů. Provozuje e-shop Rugbion.com.
Prostředí, ve kterém se potkávají značky a jejich zákazníci, prošlo od 90. let výraznou změnou. Internet lidem přinesl možnost snadněji vyhledávat informace a sociální média jim zase umožnila být tvůrcem obsahu. Jak na to reagují brand manažeři v Česku?
Sociální média, která narušila dominanci masových médií, nyní dávají prostor pro budování značek i malým a středním firmám. Využily ale toho? Kdo všechno vidí jako podstatnou část svého byznysu starost o vlastní značku?
Panelová diskuze se zaměří na aktuální stav a na změny v tom, jak firmy a agentury budují a řídí značky a jaké metody k tomu využívají.
Partner
Petr si svou cestu k management consultingu prošlapával 20 let. Začal podnikat v devatenácti, 13 let vedl a spoluvlastnil kalendářové nakladatelství Helma 365, spoluzaložil agenturu BrandBakers, ze které se stal lídr na poli Employer Brandingu v ČR.
V BrandBakers Advisory je partner a koordinuje celý tým. Současně funguje jako „jestřábí oko“, které sleduje dopady práce týmu na úspěšnost a spokojenost klientů. Petrovou parketou je navigování řídících týmů při tvorbě celostních strategií a budování firemní kultury.
Jeho závislostí je neustále objevování: nových dovedností, míst na zemi či odrůd vinné révy.
Spoluzakladatel
Honza je spoluzakladatelem a průzkumníkem v agentuře Makevision. 8 let pracoval v mediálních agenturách, kde se kromě strategického plánování věnoval také marketingovým výzkumům. V roce 2013 spoluzaložil konzultantskou firmu Lovebrand s cílem vytvářet strategie značky menším a středním firmám. Zabývá se také procesním řízením a využívání online nástrojů. Provozuje e-shop Rugbion.com.
Consultant
Libor každý den hraje stejnou hru - skrze pozorování nejmenších detailů každodenního života se pokouší poskládat obrázek reality. Etnograf, konzultant a lektor zaměřující se na sociologii organizací, firemní kulturu a její dopad na fungování značky. Pořádá zážitkové kurzy, běhá naboso a je hrdým skautem.
Head of Analytics & Insights
Renata vystudovala statistiku na MFF UK, svoji profesní kariéru započala v Evropském centru pro medicínskou informatiku, statistiku a epidemiologii při Výzkumném ústavu informatiky a aplikované statistiky. Odtud se po zralé úvaze přesunula do komerční sféry, sbírala zkušenosti od výzkumné agentury ACNielsen, přes Českou spořitelnu a GE Money, nyní pracuje v mediální agentuře MEC Czech, sro. Renata má více než 15ti leté zkušenosti v oblasti výzkumu trhu a jeho implementacích do strategie značky, customer experience procesů a nastavení komunikace primárně v oblasti služeb.