Spoluzakladatel
Honza je spoluzakladatelem a průzkumníkem v agentuře Makevision. 8 let pracoval v mediálních agenturách, kde se kromě strategického plánování věnoval také marketingovým výzkumům. V roce 2013 spoluzaložil konzultantskou firmu Lovebrand s cílem vytvářet strategie značky menším a středním firmám. Zabývá se také procesním řízením a využívání online nástrojů. Provozuje e-shop Rugbion.com.
Jak se podívat značce do duše a jak vytáhnout informace, které jí pomůžou efektivně komunikovat. Ukážu vám stádia, kterými budování značky prochází, co je komunikační obal značky a jak jsme na to v několika konkrétních případech šli.
Principál
Tomáš založil před 22 lety studio AnFas a jako brand konzultant zužitkovává zkušenosti kreativce, copywritera, designera i producenta. Spolu s kolegy tvoří strategie značek svých klientů a uvádí je v život. Pomáhá značkám najít jejich silné stránky a komunikovat je tak, aby rezonovaly s jejich publikem. Považuje se za dělníka brandingu a věří, že značka se dělá děláním.
Říká se, že výzkumem trhu a poznáním zákazníků by to mělo všechno začít. Jak ale zvolit ideální typ výzkumu, na co všechno se ptát, když už jste fungující značka, a jak to zvládnout vlastními silami? A hlavně – co si z výzkumu odnést, aby jeho závěry nezůstaly jenom na papíře? Na několika příkladech našich klientů vám ukážu konkrétní dopady z výzkumů, které jsme prováděli.
Spoluzakladatel
Matez je spoluzakladatelem výzkumnické agentury Makevision, se kterou se zaměřuje především na hlubší poznání zákazníků středně velkých firem. Mimo to konzultuje budování značek. V roce 2013 spoluzakládal konzultantskou firmu Lovebrand, ve které se snaží ukázat malým a středním firmám, že i jim se vyplatí budovat svou značku vědomě. Sám podniká od svých 16 let, řídí e-shop Bastard.cz a výrobce overalů Skippy.
I zavedená globální společnost s 60 miliony klientů se může rozhodnout změnit svou image. Role designu a rebrandingu v procesu změny vnímání značky.
Creative director, jednatel společnosti
Absolvent Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze, vedeném prof. ak. mal. Rostislavem Vaňkem. Grafickému designu se věnuje již od studií na brněnské SŠUŘ, kde navštěvoval ateliér propagační grafiky. Po dokončení studia pracoval dva roky v reklamní agentuře jako grafický designer. Následné zkušenosti pak čerpal jako freelance designer, kdy při studiích na VŠ externě spolupracoval s různými agenturami a studii či tvořil přímo pro klienty. V letech 2006–2008 působil jako art director v Ogilvy CID, první agentury v České republice specializované na corporate design a design management. Zaměřuje se na značky a corporate identity design, design výstav, grafickou úpravu publikací a magazínů, infodesign a firemní prezentace. Jeho práce se pravidelně objevují v odborných publikacích o grafickém designu, účastnil se několika výstav, přednáší, zasedá v odborných porotách. V letech 2011–2013 byly jeho práce nominovány na cenu Czech Grand Design.
Managing partner, jednatel společnosti
Odborný konzultant v oblasti corporate identity designu, absolvent Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. V letech 1995–2007 pracoval jako managing director CID, později Ogilvy CID, první agentury v České republice specializované na corporate design a design management. Své dlouholeté zkušenosti z oblasti brandingu a corporate designu sumarizoval ve výstavním projektu a knize CI.CZ 1990–2007. Zde společně s Alanem Zárubou popsal historii českého grafického designu, vybral a představil nejúspěšnější projekty z oblasti vizuální komunikace a prezentace na českém trhu po roce 1990. Putovní výstavu ve spolupráci s českými centry shlédli diváci v Praze, Brně, Vídni, New Yorku a Tokiu. Je propagátorem designu jako konkurenční výhody, designu schopného znásobit obchodní úspěch firmy. Filozofii "Dobrý design prodává" představil v projektu Designem k prosperitě, který formou případových studií popisuje české firmy úspěšné díky sázce na kvalitní design a spolupráci s designery. Inicioval otevření nové studijní specializace Design Management na Fakultě managementu a ekonomie Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a zde rovněž působí jako externí pedagog.
Na sociálních sítích jsme kvůli přátelům, se kterými si povídáme a sdílíme zážitky. Stejně tak se v prostředí sociálních sítí musí chovat i firmy a značky. Musí se naučit nejen mluvit jazykem svých zákazníků, ale také naslouchat jejich přáním a touhám. Ty pak mohou promítnout do svých sdělení nebo dokonce i produktů a služeb. Jen tak si získají jejich pozornost a někdy i lásku, třeba jako energetické nápoje Big Shock!
Client service director
Petr je marketér digitálního věku. Teoretické základy získal studiem Informačního managementu a Komerční komunikace na VŠE. Ty praktické pak nasbíral prací v PR agentuře, marketingových odděleních na straně klientů a digitálních agentur. V současnosti plave v akvárku agentury Socialsharks, kde se stará o spokojenost jejích klientů a business strategii firmy.
Skaut má více než 55 000 členů, nové logo a vizuální styl. S logem pracuje více než 1000 členů – profesionálních i amatérských grafiků. Pro řízení nové identity proto už nestačilo sepsat pravidla do manuálu, bylo potřeba vymyslet další nástroje, které ji dokážou lépe a rychleji distribuovat. Lze vizuální identitu značky tvořit podobně jako vzniká wikipedie? Příliš demokracie značku zabíjí nebo ji posiluje? A co si z tohoto příkladu může odnést komerční firma?
Idea Designer & Brand Architect
Lumír Kajnar je grafickým designérem, tvůrcem log a poradcem v oblasti identity značek. Je absolventem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a kariéru začínal jako grafik v Young&Rubicam, následně v Leo Burnett. Za svou práci byl několikrát oceněn v českých i mezinárodních soutěžích. V roce 2005 vyhrál české kolo soutěže Young Lions. Posledních 14 let působí samostatně a je podepsán pod aktuálním logem český skautů, České rugbyové Unie, taxislužby Liftago, triatlonistů i své domovské univerzity. Dlouhodobě spolupracoval s pojišťovnou Kooperativa, filmovou produkcí Stillking a Letištěm Praha. Jeho návrh platebních karet pro Českou spořitelnu nosí v peněženkách přes 2 miliony Čechů. Několik let vyvěšuje na facebooku a instagramu grafické glosy k aktuálním domácím i světovým událostem, za které v loňském roce získal cenu Zlatý ohníček českého Art Directors Clubu.
Po deseti letech externího poradenství firmám různé velikosti a zaměření jsem dostal s kolegyní nabídku starat se o firemní marketing větší IT firmy. Ze strany dodavatele jsem tak přešel na stranu klienta. Hodně to změnilo můj pohled na Brand Management. Kritická fáze řízení značky je přechod do běžné, každodenní rutiny. Jaké chyby jsou přitom běžné a jak se jich vyvarovat bude obsahem prezentace. Také se dozvíte, do jaké kategorie firem patří ta vaše podle toho, jak přistupujete ke značce. Prezentace je určena především těm, které zajímá řízení značek ve středních a větších firmách.
Zakladatel
David žije profesionálně se značkami od roku 1995, kdy získal první job v reklamě. Je vystudovaný informatik, ale v praxi dělal kreativce, redaktora a strategického plánovače. Dnes je partnerem v poradenské firmě Idealisti a výzkumném startupu CustomerHat. Působí jako lektor MBA programu Ústavu práva a právní vědy a je externím členem marketingového týmu společnosti Trask.
Co je to vlastně definice značky? Co je potřeba mít, když firma zjednodušeně řečeno poptává jenom logo? Vědí klienti, co všechno obnáší proces budování značky? Kde začíná a končí? A kam všude brand buildera pustit? Do jaké míry je potřeba poznat klienta a jeho poslání či vizi? A co když nic takového nemá? Vyrobíte značku i tak?
Spoluzakladatel
Matez je spoluzakladatelem výzkumnické agentury Makevision, se kterou se zaměřuje především na hlubší poznání zákazníků středně velkých firem. Mimo to konzultuje budování značek. V roce 2013 spoluzakládal konzultantskou firmu Lovebrand, ve které se snaží ukázat malým a středním firmám, že i jim se vyplatí budovat svou značku vědomě. Sám podniká od svých 16 let, řídí e-shop Bastard.cz a výrobce overalů Skippy.
Idea Designer & Brand Architect
Lumír Kajnar je grafickým designérem, tvůrcem log a poradcem v oblasti identity značek. Je absolventem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a kariéru začínal jako grafik v Young&Rubicam, následně v Leo Burnett. Za svou práci byl několikrát oceněn v českých i mezinárodních soutěžích. V roce 2005 vyhrál české kolo soutěže Young Lions. Posledních 14 let působí samostatně a je podepsán pod aktuálním logem český skautů, České rugbyové Unie, taxislužby Liftago, triatlonistů i své domovské univerzity. Dlouhodobě spolupracoval s pojišťovnou Kooperativa, filmovou produkcí Stillking a Letištěm Praha. Jeho návrh platebních karet pro Českou spořitelnu nosí v peněženkách přes 2 miliony Čechů. Několik let vyvěšuje na facebooku a instagramu grafické glosy k aktuálním domácím i světovým událostem, za které v loňském roce získal cenu Zlatý ohníček českého Art Directors Clubu.
Principál
Tomáš založil před 22 lety studio AnFas a jako brand konzultant zužitkovává zkušenosti kreativce, copywritera, designera i producenta. Spolu s kolegy tvoří strategie značek svých klientů a uvádí je v život. Pomáhá značkám najít jejich silné stránky a komunikovat je tak, aby rezonovaly s jejich publikem. Považuje se za dělníka brandingu a věří, že značka se dělá děláním.
Zakladatel
David žije profesionálně se značkami od roku 1995, kdy získal první job v reklamě. Je vystudovaný informatik, ale v praxi dělal kreativce, redaktora a strategického plánovače. Dnes je partnerem v poradenské firmě Idealisti a výzkumném startupu CustomerHat. Působí jako lektor MBA programu Ústavu práva a právní vědy a je externím členem marketingového týmu společnosti Trask.
Strategy Director
Roman spoluzaložil agenturu Brain One, kde pomáhá značkám formovat strategie a tvořit dlouhodobou konzistentní komunikaci. V agentuře pracuje pro značky jako je Direct pojišťovna, Vivantis, Heureka a samozřejmě také CZC.CZ.
Nejdražší nábor je špatný nábor. Pokud hledáte námořníky a slibujete jim moře, ale přitom se nikdy nedostanou dál než do přístavu, tak vám s tím po dvou měsících seknou. Když najímáte námořníky, ukažte jim loď i kapitána, ne vyphotoshopovanou fotku. Jestli značka zaměstnavatele není postavena kolem reálné firemní kultury, která vychází z poslání firmy, tak nikdy nebudete nabírat ty správné lidi. Ukážu vám firmy z ČR, které se prezentují autenticky a mají srozumitelnou firemní kulturu dovnitř i ven. Jsou to firmy, které nejsou pro každého.
Zakladatel
Petr se v HR a konzultačním prostředí pohybuje bezmála 26 let. Od začátku ho bavilo zkoušet nestandardní věci, což ho postupně přivedlo k tvorbě zajímavého obsahu pro účely kariérních komunikací jednotlivých firem. V posledních pěti letech se se svým projektem Cocuma věnuje firemní kultuře a pomáhá firmám s kvalitním přístupem k životu uvnitř zaměstnání vyniknout. Petr má na starosti kategorii Autentická kariérní komunikace.
Jak se od “strategic thinking” nejrychleji přesunout ke “strategic action”? Proč a jak pracovat s leitmotivem? Jak správně briefovat a neztratit se v kreativním procesu? Skrz konkrétní příklady vás přednáška provede jedním z klíčových bodů implementace brand strategie – přetvářením značky v jasnou a dlouhodobou komunikaci.
CEO
Lukáš svůj první business postavil ve 14. letech. Podnikání je pro něho nástroj, jak posouvat svět smysluplně dopředu. Po studiích marketingu v Česku, Dánsku a na Taiwanu spoluzaložil Digital Brain, který nyní vede. V posledních třech letech byl u zrodu značek jako je Autotým, Sečteno,- nebo třeba Kupnajisto. Vyhrál několik kreativních cen včetně shortlistu Cannes Lions a nyní společně s Brainy pracuje třeba na brand developementu portfolia skupiny Rockaway.
Strategy Director
Roman spoluzaložil agenturu Brain One, kde pomáhá značkám formovat strategie a tvořit dlouhodobou konzistentní komunikaci. V agentuře pracuje pro značky jako je Direct pojišťovna, Vivantis, Heureka a samozřejmě také CZC.CZ.
Jak úspěšně převést aktiva značky v rámci změny názvu i cílového positioningu
Ředitel strategického plánování
YOUNG & RUBICAM CZ s.r.o., člen koncernu YOUNG & RUBICAM
Tomáš Mrkvička pracuje Y&R Group již 22 let a většinu tohoto času jako ředitel strategického plánování Y&R v Praze. Se svým týmem působil na klíčových projektech pro značky Philip Morris, Danone, Erste, O2, ING, Stock, Vodafone, RWE a mnoho dalších. Je zapojen a vede vývoj strategických konceptů a kampaní, které byly oceněny na festivalech v Cannes, ADC v Praze či Effie, stejně tak v Grand Prix v rámci Golden Drum.
Odkryjte nové možnosti prezentace své práce na značce či marketingu tak, aby ji nadřízení nebo klienti rozuměli a dokázali ji ocenit! Navíc tak, že ušetříte cenný čas a těžce vydělávané peníze. Zapojte zadavatele do vlastního procesu vývoje značky nebo celé kampaně, porozumějte vzájemným motivacím a potřebám, odstraňte skryté předpoklady a jděte dneska dřív domů, na pivo nebo k dětem.
Graphic designer La Taupe
Tereza je prý naprosto nenormální ženská, co miluje barvy, design, psy a hezký věci. A moc ráda se s váma o tu lásku podělí. Věnuje se grafickému designu, má vlastní značku šperků, ilustruje psy, podporuje útulky, organizuje kulturní akce a občas navrhne nějaký interiér. Miluje svoji práci, ale nikdy na úkor rodiny a sebe sama. A většinou je na roztrhání :)
Architekt osobních značek
Václav je koučem, trenérem, motivátorem a architektem osobních značek. Nikdy se nespokojí s průměrem. Jeho záměrem je inspirovat, pomáhat a jít příkladem. Obchod, úspěch, rozvoj a motivace jsou nejčastějším tématem v jeho práci. Když se klientům pod jeho taktovkou daří, daří se i jemu. Jeho motorem jsou spokojení zákazníci, nové inspirace a aktivní životní přístup. Učí se poznávat a využívat plně svůj duchovní rozměr. Je autorem několika úspěšných publikací a několika projektů vzdělávání dospělých. Je znalcem a obdivovatelem čajů a vlastníkem vinného sklepa s rezidencí na Moravě, kvůli kterému se stal sommeliérem. Přestože hodně a rád pracuje, rodina je pro něj vším. 20 let podniká se svou ženou Janou, spolupracuje i se svými dvěma syny, Vaškem v oblasti digitální komunikace a Honzou v oblasti tvorby videí. Jeho dcera Nicol ho inspiruje svými úspěchy ve sportu. Nikdy neříká ne a jeho otevřenost a dobrá nálada jsou přímo nakažlivé.
Sdílená ekonomika je dobovým fenoménem, ale spuštění nové P2P služby je odvážným počinem, kde musíte myslet na obě strany obchodni rovnice - nabídku i poptávku. Lukáš Urbánek, projektový leader ve společnosti Creative Dock promluví o tom, co všechno jsme museli udělat, prověřit a otestovat, abychom si byli jistí tím, že naše nová P2P služba pro sdílení aut bude na trhu úspěšná a jak značku budujeme.
Majitel a výkonný ředitel
Martin Pejša založil a vede Creative Dock. Před tím roky pracoval ve velkých firmách, naposledy jako obchodní ředitel ve Vodafone CZ, kde vedl více než 1 000 lidí v obchodech a call centrech. Pak ale prodal byt, vzal veškeré úspory a slibně rozjetou korporátní kariéru vyměnil za podnikání. Postupem času se díky Martinovu uvažování stalo z Creative Docku místo, kde vznikají startupy na objednávku velkých firem i startupy vlastní. Po čtyřech letech Creative Dock přivedl na trh 30 startupů a pracuje zde přes 250 lidí.
Co vše znamená repositioning značky a její oddělení od mateřské značky aneb na zacatku to zní jako velmi lehký úkol.
Innovation Manager
Milan začal svou kariéru v agenturách Ogilvy a Havas, kde měl na starost klienty jako Ekokom, Stock či Telefonicu O2 a mnoho dalších. Po pěti letech u komunikačních agentur se rozhodl přejít "na druhou stranu" a v Plzeňském Prazdroji se ujal značek Fénix a Excelent. Právě u Excelentu stál za velkými změnami a pomohl značce s oddělením se od mateřského brandu Gambrinus. Před třemi lety založil spolu se svým kolegou konzultantskou společnost SOOO s.r.o., která pomáhá nejen velkým značkám, ale primárně malým nově se rozvíjejícím projektům. Momentálně je v Prazdroji již pátým rokem, nově na pozici inovačního manažera. Má neustálou touhu posouvat věci vpřed, dívat se na ně z více úhlů pohledu, vždy se snaží najít v každém člověku či projektu to nejlepší.
Silná značka vám pomáhá a často sama o sobě automaticky zvyšuje tržby. Co to ale konkrétně znamená, že nějaká značka je silná, zatímco jiná je slabá? Jak měřit sílu značek? A jak ze slabé značky budovat silnou a přitom průběžně vyhodnocovat, jestli se vám to daří?
CEO
René působí v oblasti výzkumu trhu přes 20 let a během této doby řídil výzkumné projekty v desítkách zemí pro stovky klientů včetně mnoha Fortune 500 společností. Nyní vede response:now - výzkumnou agenturu nové generace, která díky automatizaci a využití umělé inteligence umožňuje realizovat výzkumy trhu až 3x levněji a 3x rychleji než dosud, a to bez kompromisů z hlediska kvality, výstupů nebo klientského servisu.
Když už máme nadefinovanou značku, jak ji dostat mezi zaměstnance a zákazníky? Jak připravovat výkonnostní i brandové kampaně tak, aby podporovaly nastavenou strategii? Kde vzít jistotu, že jsme se vydali správným směrem? Jak měřit značku? Měla by se značka promítat i do interní komunikace? Kdy je ten správný čas pro rebranding? A mají do něj mluvit i zaměstnanci?
CEO
René působí v oblasti výzkumu trhu přes 20 let a během této doby řídil výzkumné projekty v desítkách zemí pro stovky klientů včetně mnoha Fortune 500 společností. Nyní vede response:now - výzkumnou agenturu nové generace, která díky automatizaci a využití umělé inteligence umožňuje realizovat výzkumy trhu až 3x levněji a 3x rychleji než dosud, a to bez kompromisů z hlediska kvality, výstupů nebo klientského servisu.
Ředitel strategického plánování
YOUNG & RUBICAM CZ s.r.o., člen koncernu YOUNG & RUBICAM
Tomáš Mrkvička pracuje Y&R Group již 22 let a většinu tohoto času jako ředitel strategického plánování Y&R v Praze. Se svým týmem působil na klíčových projektech pro značky Philip Morris, Danone, Erste, O2, ING, Stock, Vodafone, RWE a mnoho dalších. Je zapojen a vede vývoj strategických konceptů a kampaní, které byly oceněny na festivalech v Cannes, ADC v Praze či Effie, stejně tak v Grand Prix v rámci Golden Drum.
Client service director
Petr je marketér digitálního věku. Teoretické základy získal studiem Informačního managementu a Komerční komunikace na VŠE. Ty praktické pak nasbíral prací v PR agentuře, marketingových odděleních na straně klientů a digitálních agentur. V současnosti plave v akvárku agentury Socialsharks, kde se stará o spokojenost jejích klientů a business strategii firmy.
Managing partner, jednatel společnosti
Odborný konzultant v oblasti corporate identity designu, absolvent Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. V letech 1995–2007 pracoval jako managing director CID, později Ogilvy CID, první agentury v České republice specializované na corporate design a design management. Své dlouholeté zkušenosti z oblasti brandingu a corporate designu sumarizoval ve výstavním projektu a knize CI.CZ 1990–2007. Zde společně s Alanem Zárubou popsal historii českého grafického designu, vybral a představil nejúspěšnější projekty z oblasti vizuální komunikace a prezentace na českém trhu po roce 1990. Putovní výstavu ve spolupráci s českými centry shlédli diváci v Praze, Brně, Vídni, New Yorku a Tokiu. Je propagátorem designu jako konkurenční výhody, designu schopného znásobit obchodní úspěch firmy. Filozofii "Dobrý design prodává" představil v projektu Designem k prosperitě, který formou případových studií popisuje české firmy úspěšné díky sázce na kvalitní design a spolupráci s designery. Inicioval otevření nové studijní specializace Design Management na Fakultě managementu a ekonomie Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a zde rovněž působí jako externí pedagog.