Konzultant marketingu
Vladimír Rejlek pracuje 18 let v oboru digitálního marketingu. Založil agenturu Publicis Modem – digitální brand skupiny Publicis Groupe a poté byl šéfem digitalu ve WUNDERMANu. Pracoval pro lokální i globální klienty jako jsou FORD, Microsoft, Nestlé, PlayStation, innogy, KB, CK Fischer a další. Na zadavatelské straně řídil digitální marketing a transformaci travel skupiny Blue Style, vedl tým marketingu a inovací ve společnosti EDENRED. V současné době působí jako konzultant marketingu na volné noze.
V dynamicky se vyvíjejícím prostředí sociálních médií je budování značky klíčovou disciplínou moderního marketingu. Peter Podolinský, Managing Director českého dotcomu nám ukáže, jak k budování značky přistupovat strategicky a komplexně, tak aby nezapadla a dokázala zaujmout v omezeném prostředí feed-based médií.
Marketing Lead
Peter Podolinský je matadorem online reklamy a marketingu. S online reklamou začínal prodejem bannerů na Neviditelném psovi, Mobil.cz a Seznamu někdy koncem devadesátých let. Založil a vedl vlastní agenturu iMachina na začátku roku 2000. Mezitím si prošel kreativními reklamními agenturami, jako jeden z prvních Čechů od roku 2013 pracoval v dublinské evropské centrále Facebooku, v SaaS firmě ROI HUNTER rozjel Global Sales. Od roku 2017 provozuje vlastní e-shop s plavkami Swimsuit.cz, na kterém si testuje různé marketingové přístupy. V současnosti pracuje na pozici Marketing Lead v behaviorální výzkumné agentuře Behavio Labs.
O společné cestě za zdravějším podnikáním, o pravdivému brandingu a o tom, že zisk může být až třešničkou na dortu.
Aneb proč už klientům nepomáháme zvyšovat prodeje.
Design director
Michaela Thomas je designérka, která začínala v roce 1994 v Mark/BBDO jako art director. Prošla agenturou Cocoon, prodala podíl v Unity GDG. Od roku 2010 má vlastní designové studio Butterflies and Hurricanes, které se specializuje na obaly. Výjimečnost její společnosti ukazuje už její motto: „Jsme designéři obalů hledající způsob, jak s obaly skončit.“
Je to prosté: Když chcete vidět, jestli lidi ve vaší organizaci chápou vaši novou značku a vizi, nechte je podle ní udělat něco konkrétního. Třeba maličkost. Cokoli doručí, vám realitu odhalí líp než tisíc all staff meetingů, porad a prezentačních show.
V případové studii se dozvíte, jak můžete pro komplexní změnu své organizace využít rebranding a metody, které běžně potkáte hlavně při návrhu služeb.
Designér
Roman je designér a zakladatel studia Pábení.cz. Věří v dlouhodobě udržitelné podnikání a rozhodování na základě dat, ne domněnek. Pracuje pro komerční, veřejné i neziskové organizace a pomáhám jim změnit se. K lidskosti, zodpovědnosti za své chování a za okolí, na které působí.
Málokdo ví, že vynález síťové tašky se datuje již do roku 1926 a že v té době se síťovka jako masový produkt dostala z Čech do celého světa. Éra komunismu ve východní Evropě z ní však udělala synonymum pro frontu na podpultové zboží a jednorázová igelitová taška, jako symbol nového spotřebního světa, pak věc minulosti. Naštěstí lidé dostali znovu rozum a cesta pro renesanci síťovky byla otevřená. Jak ale zosobnit a vybudovat brand produktu, který je sto let starý a nikdy pod žádným brandem nebyl? Jak správně postavit produkt, který má být praktický a přispět k zodpovědnému chování k přírodě, ale zároveň být oblíbeným módním doplňkem?
CEO
Karolina Pechová je zakladatelka značky Česká síťovka. Začínala ve sportovním hotelu jako sport event manažer, následně pracovala na volné noze jako editor webu v oblasti extremních sportů. Současně s tím založila projekt Česká síťovka. Společnost je cílena na B2B a rovněž B2C klientelu. Mezi její hlavní aktivity patří vedení firmy, product development, marketing a personifikace produktu.
Vývoj značky Božkov, inovace a výrazný růst hodnoty kategorie
Group Brand Manager
Michal se věnuje marketingu v oblasti FMCG již více než 8 let, kdy většinu času strávil v mlékárenském průmyslu a budoval značky společnosti Müller na českém, slovenském a částečně polském trhu. Svojí další marketingovou kariéru spojil v roce 2018 se společností Stock Plzeň-Božkov a konkrétně se značkou Božkov, kde zastřešuje i úspěšnou novinku Božkov Republica. Michal vystudoval VŠE v Praze, Fakultu mezinárodních vztahů, specializaci mezinárodní obchod a marketing
Nejstarší a jedna z největších sportovních organizací – Česká obec sokolská – se rozhodla, že musí mluvit současným jazykem a být plně relevantní dnešku. Proto v roce 2019 vznikla strategie SOKOL 2030, která nově definuje poslání ve společnosti této sportovní organizace a také hodnoty, které zastává. Součástí této změny je i nový vizuální styl, který je nyní aplikován nejen do sokolských projektů, ale také do každodenní komunikace více jak tisícovky jednot po celé České republice. S tímto procesem Vás seznámíme v rámci prezentace Marka Tesaře.
Managing Partner
Marek Tesař je spolumajitelem marketingově-sportovní firmy Raul! a generálním sekretářem České obce sokolské. Dříve pracoval v reklamní agentuře Mather, kde se začal věnovat sportovnímu marketingu. Několik let vedl také marketing Olympijskému výboru a podílel se na organizaci Jizerské 50.
Co je průmyslový design a jak důležitý je pro export? Proč CzechTrade vůbec pomáhá a podporuje kvalitní český design a jak se v průběhu let značka DESIGN PRO EXPORT přizpůsobila trhu?
Jaké jsou trendy průmyslového designu v posledních letech? O tom a o úspěšných realizacích českých výrobců a průmyslových designérů budeme společně již brzy diskutovat.
Vedoucí marketingu
Česká agentura na podporu obchodu
Většinu svého profesního života věnovala Hana marketingu v jeho různých podobách. Působení v prestižní reklamní agentuře jí ukázalo, jak je důležité věnovat maximum úsilí tomu dostat se blízko ke koncovému zákazníkovi a vytvořil si s ním až osobní vztah. To se jí osvědčilo i ve vlastním podnikání, kde se kromě BTL agentury pustila i do e-shopu, což je vskutku komunikativní nástroj. Nakonec její národně zapálené srdce zaplesalo, když nastoupila do agentury CzechTrade. Miluje české firmy, české značky, české inovativní mozky a práci s lidmi, kteří vybudovali brand, který má zvuk a je respektovaný nejen v ČR. Je hrdá na to, že může každý den pomáhat propagovat Českou republiku v zahraničí prostřednictvím brand CzechTrade a jeho sub-brand Design pro export.
Vasky jsou ručně vyráběné boty ze Zlína, které navazují na baťovskou tradici. Značka si drží trojnásobný meziroční růst a za 4 roky fungování prodala přes 20 tisíc párů. Honza popíše, jak ve Vaskách pracují s brandem, kolem kterého se točí slova jako je tradice, lokálnost nebo udržitelnost.
Head of marketing
Honzova cesta vedla od novinařiny, přes copywriting, analytiku, marketing až k budování samotných značek. Tři roky působil na pozici marketingového ředitele obuvnické značky Vasky, která se řadí mezi nejrychleji rostoucí české startu-py. Zasadil se o vznik digitální agentury Inhubo. Aktuálně šéfuje marketingu v Trezoru. Tato technologická společnost jako první vynalezla hardwarovou crypto peněženku, která roste na popularitě po celém světě.
Nechte lidi na svůj produkt stát fronty. A jakmile na ně přijde řada, dopřejte jim zážitek, na který jen tak nezapomenou. Podobně, jako to dělá Excelent i v tak konkurenčním segmentu, jako je ten pivní. Společně se podíváme na příběh Excelentu, pro který je při hodnocení aktivit klíčovým kritériem čas strávený se značkou. A prozradíme vám, jak to dotáhnout z několika vteřin na “dokud nás smrt nerozdělí”.
Digital Manager CZ&SK
Digitální nadšenec, který pomáhá značkám dýchat v 21.století. Ani po 8 letech v online prostředí si však netroufá říct, že by pochopil, kde začíná a končí ten náš online svět. Posouvat hranice komunikace pomocí dat a zkoušení nových věcí je něco, co ho nabíjí a nenechá spát. Člověka nutí každý den se učit novým věcem a přizpůsobovat se. Digital ho dle jeho slov děsí a zároveň ho miluje – aneb jeho osobní Odi et amo!
Kreativní ředitelka
Nikola Foktová je kreativní ředitelkou agentury Kindred. Je vyznavatelkou data-driven-creativity přístupu, jehož funkčnost potvrzuje řada úspěšných kampaní, které má Kindred za sebou. Ráda ve svých kampaních kombinuje silný insight, chytrou myšlenku, data a zábavné technologie. Její portfolio tvoří značky jako Plzeňský prazdroj, Škoda Auto, Raiffeisenbank, Huawei nebo Netflix. Je držitelkou několika kreativních cen, lektorkou kreativního myšlení a milovnicí velkolepých nápadů.
Každý by rád měl unikátní značku, která jej katapultuje daleko od konkurence. Co když se ale někdo inspiroval úspěchem protihráče více než je dovoleno? Kde končí inspirace a začíná zásah do autorství? Co to je parazitování na doméně a jak se bránit? Co když chci použít retro obal na svůj výrobek? Petra ukáže praktické příklady nejčastějších omylů legálního pojetí budování jedinečné značky. Nakonec prozradí, jestli se při honbě za skvělým brandem můžete dostat i „do tepláků“.
Advokátka
Petra Stupková založila advokátní kancelář, která se zaměřuje na právo v online prostředí a e-commerce. Umí řešit ochranu značky v souvislostech současných trendů v marketingu. Svým klientům kryje záda v doménových sporech, při nekalých praktikách v reklamě nebo třeba na sociálních sítích. V poslední době Petra také propadla problematice generativních nástrojů AI a spoluzaložila Českou asociaci umělé inteligence. Baví jí konfrontovat právo s neustále se vyvíjejícím prostředím digitálního marketingu, intenzivně se proto věnuje taky nastavování smluvních vztahů s freelancery.
95 % nákupních rozhodnutích je podvědomých. Odehrávají se ve vývojově starších částech mozku, z nichž některé máme společné dokonce s ještěrkami. Jak je ovlivnit? Behaviorální vědy nabízí spoustu užitečných poznatků, jak se svojí značkou spojovat ty správné emoce a jedinečné asociace. Ukážeme si to na příkladu největších českých e-shopů a dalších case studies od nás z Behavia.
spolumajitel, ředitel výzkumu
Vojtěch je spoluzakladatel a ředitel výzkumu společnosti Behavio, která se zabývá aplikací behaviorálních věd v marketingovém výzkumu. Řešil stovky výzkumných projektů v oblasti brandu, kampaní, veřejného mínění a participace. Stojí za inovativními projekty jako Behavio Platform, Atlascechu.cz, Trendaro.cz.
On-line svět je plný reklam. Co dělat, aby vaše značka byla vidět? Jak ji odlišit od ostatních? V Seznamu přistupujeme ke komerčnímu obsahu jinak. Děláme smysluplný obsah spojený se značkou, který baví nás, naše klienty i naše čtenáře.
Editor Seznam Native
Kristýna má plnou hlavu nápadů a na její práci ji nejvíc baví to, že je může dotáhnout do konce. Tvoří sponzorovaný obsah v Seznam Native a nejraději spolupracuje s odvážnými klienty na neotřelých tématech. Ty nejlepší nápady většinou vymyslí v tramvaji. Když píše, musí mít v uších podcasty nebo hudbu, v tichu se totiž nedokáže soustředit. Se Spotify v loňském roce strávila skoro 2 tisíce hodin.
Jak se z fashion panenky stala nositelka diverzity, která ukazuje holčičkám, že mohou být tím, kým chtějí být.
CEO a Founder
Lenka Koenigsmark
Ing. Lenka Helena Koenigsmark – jsem marketingový a komunikační profesionál s více jak 20 lety praxe. Mám prokazatelné zkušenosti z vrcholného managementu zahraničních firem, stejně tak z projektů ve středních a menších firmách. Jsem zvyklá efektivně řídit týmy, motivovat je a vést ke společnému cíli, pracovat úspěšně na více projektech zároveň, a to od konceptu až po konečnou realizaci. Jsem autentický lídr orientovaný na výsledky v řízení komplexních projektů napříč multifunkčními, mezinárodními a vzdálenými týmy.
Vedu odborné kursy, které se zaměřují především na roli žen ve vedení. Mám letité zkušenosti s prací s médii, hovořila jsem na mnoha konferencích a mimo jiné také kandidovala do Senátu a do Evropského parlamentu. Jako matka těžce postiženého dítěte jsem také vášnivou ambasadorkou diverzity a inkluze, léta se pohybuji v neziskovém sektoru – vytvořila jsem humanitární centrum Dobrodějna a založila jsem spolek CZEWIS. To vše mne přivedlo k práci na ESG, kde nabízím mimo jiné workshopy a tvorbu strategie pro menší a střední firmy. O mé práci a životní cestě vyšly mnohé články například ve Forbes, E15, idnes.cz, Mé psychologii, Heroine, Vogue, Deník.cz a dalších titulech.