Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Program

9:00 - 9:10

Úvodní slovo

Filip Rožánek Filip Rožánek

Editor DigiZone.cz

Internet Info

Filip Rožánek

Filip Rožánek je absolventem Vysoké školy mezinárodních a veřejných vztahů. V minulosti pracoval jako šéfredaktor mediálního zpravodajství serveru Česká média, poté přestoupil do Českého rozhlasu, kde působil jako vedoucí internetové redakce nebo analytik strategického rozvoje. Byl členem odborné skupiny EBU New Radio Group. Podílel se na reformách internetového zpravodajství a dětského vysílání, připravil také úspěšný projekt Srpen 1968 na sociálních sítích. V roce 2015 se stal šéfredaktorem týdeníku Marketing & Media, kde působil až do roku 2018. V současné době vede DigiZone, specializovanou sekci serveru Lupa.cz, věnovanou dění na rozhlasovém a televizním trhu, digitalizaci vysílání a on-line videoslužbám.

9:10 - 9:35

Tvorba značky jako hledání rovnováhy mezi hrou a funkcí

Značka je hlavně tím, co si o vás myslí lidé, nikoliv tím, co jim říkáte. To totiž nemusí být to samé a cílem budování značky je najít mezitím soulad. Cesta k vytvoření značky, je cestou hledání rovnováhy mezi designem a marketingem, mezi uměním a řemeslem, magií a logikou. „Krásné logo“ nemusí být základem úspěšné značky a naopak. Podstatou je autentické sdělení. Jiří na příkladech projektů studia Toman Design i jiných ukáže, kde jsou body střetu a souladu obou poloh.

Jiří Toman Jiří Toman

Founder / Creative Director

Mgr. Jiří Toman

Jiří Toman

Jiří Toman je grafický designer / kreativní ředitel a zakladatel studia Toman Design, vystudoval Teorii a dějiny výtvarného umění. Zkušenosti sbíral v tiskárnách, grafických studiích v Čechách a v Londýně. Mimo samotnou tvorbu, kde se zaměřuje zejména na vizuální identity především dlouhodobě řídí a buduje studio. Spoluzakládal Unii Grafického designu a za svou práci získal řadu ocenění, pravidelně zasedá v odborných porotách designérských soutěží. Jiří miluje kromě designu také angličáky, underground a historii, rád běhá, nebo lyžuje, ale také moc rád dobře jí.

9:35 - 10:00

Proč má i malá značka řešit brand tracking?

Mnoho značek už to zná, ostatní to čeká: performance kampaně jakoby najednou narazily do stropu, efektivita prudce klesá – vyčerpali jste existující poptávku. K dalšímu růstu je potřeba budovat značku. Jenže jak to dělat datově a efektivně, když si drahý brand tracking mohou dovolit jen obří firmy? Představíme si jednoduché a levné přístupy k měření růstu značky.

Jiří Boudal Jiří Boudal

Spoluzakladatel a výkonný šéf

Behavio Labs

Jiří Boudal

Jiří Boudal je spoluzakladatel a výkonný šéf firmy Behavio Labs, která se zabývá výzkumem na pomezí psychologie, sociologie a behaviorální ekonomie a vývojem technologií pro marketingový výzkum.

10:00 - 10:25

Jak komunikovat v době krize

Všichni straší, že bude krize. To, jestli skutečně bude asi neovlivníme, ale můžeme se na to připravit. Prošli jsme s kolegyní Petrou Pipkovou několik významných výzkumů na toto téma a shrnuli jsme ty nejzásadnější rady do pár slidů, takže ty velké bichle vy už číst „nemusíte“.

Petra Pipková Petra Pipková

Chief Media Officer

MCCANN PRAGUE

Petra Pipková

Petra v reklamní agentuře McCann Prague řídí mediální divizi McCann Media. Za sebou má více než dvě desítky let působení ve strategickém plánování. Poté, co byla přes tři roky ředitelkou pro média v agentuře Grey (dnes WMC Grey), vedla od srpna 1997 skoro devatenáct let jako generální ředitelka mediální agenturu MediaCom komunikační skupiny WPP. Poté necelý rok působila jako řídící partnerka mediální skupiny Knowlimits. Od listopadu 2016 vedla společnost Interactive Touch Systems, která rozvíjela koncept interaktivních dotykových stolků pro děti i seniory.

Jan Suda Jan Suda

Media & Channels Strategist

MCCANN PRAGUE

Jan Suda

Jan, dříve v malé komunitě digitální reklamy známá postavička zejména z večírků (to když měly tenkrát mediální domy ještě nějaké peníze na párty pro klienty), se nyní již jen snaží předstírat, že drží krok se všemi těmi novými a mladými nadějemi, hashtag filter Tiktok. Honza se nějak potřeboval dostat na konferenci, ale nedostal na to rozpočet, tak jsme se slitovali, pozvali ho na pódium a teď se jenom modlíme, co tam zase vyvede.

10:25 - 10:55

Coffee break

10:55 - 11:20

Česká spořitelna – značka, co nevypadá na svůj věk

Česká spořitelna dlouhodobě bojovala s tím, že je je vnímána jako ta „stará banka“. Mladí lidé inklinují spíše k menším, novějším a „modernějším“ bankám. Proto bylo pro Spořitelnu skutečnou výzvou vytvořit produktové propozice a způsob komunikace, který osloví mladší ročníky a ukáže, že Spořitelna je pro ně atraktivní značkou.

Jakub Hereš Jakub Hereš

Group Account Director

VML

Jakub Hereš

Délka Jakubovy praxe, jak sám s nadsázkou říká, zhruba odpovídá jeho věku. Nejlepší reklamní školu dostal hned na začátku kariéry v menší agentuře, kde připravoval revoluční kampaň čítající neuvěřitelných 156 TV spotů. Největší zkušenosti má s řízením agenturních týmů pracujících pro velké klienty (v minulosti např. T-Mobile, Pilsner Urquell). S Českou spořitelnou táhne za jeden provaz už více než 10 let, a to strategicky i kreativně. Společnými silami se jim daří vymaňovat značku z obrazu zastaralé banky a proměňovat bankovní korporaci v živelného obra.

Monika Hovorková Monika Hovorková

Brand Lead

Česká spořitelna

Monika Hovorková

Monika má od roku 2017 na starosti rozvoj značky České spořitelna. Společně s týmem VMLY&R dělají maximum proto, aby se Spořitelna stala moderní, atraktivní značkou. Na současnou pozici si přinesla zkušenosti z vlastního podnikání a z firem DHL, Citibank či Vodafone.

11:20 - 11:45

Jak začít budovat brand v performance orientované firmě

Případová studie o tom, jak jsme se v Grizly rozhodli snížit investice do výkonových kampaní o 50 % a alokovali je do budování vlastní značky. Jak nám to pomohlo zvýšit podíl vlastních výrobků o 17 % a dosáhnout tržeb přes 530 mil. Kč

Petr Miklík Petr Miklík

CMO

Grizly

Petr Miklík

Marketingový ředitel v Grizly s 15letou zkušeností v marketingu, z toho 8 let v ecommerce. Marketing vnímá v širším kontextu, snaží se ho propojovat s dalšími odděleními ve firmě. Vystudoval Fakultu multimediálních komunikací ve Zlíně, poté prošel odvětvími motorsportu a gamingu.

11:45 - 12:10

Marketing postavený na hodnotách jako je udržitelnost, férovost, transparentnost a radost

Ve firmě Sonnentor věří, že udržitelné podnikání má budoucnost. Produkt vzniká už u jejich dodavatelů, vyhledávají dlouhodobé férové vztahy a spolupracují s těmi, kdo žijí stejné hodnoty. Výroba biočajů a biokoření probíhá s ohledem k životnímu prostředí a s respektem vůči lidem. Kvalitní produkt je pro ně samozřejmost. Nebojí se svým zákaznicím a zákazníkům ukázat, jak byl vyroben a kdo jsou lidé, kteří za ním stojí. Zdeněk vám ve své přednášce mimo jiné vysvětlí, proč je zdravá firemní kultura základem pro to, aby mohli přinášet radost z čajů a koření do každého domova.

Zdeněk Chocholáček Zdeněk Chocholáček

Vedoucí Bylinkového ráje, prokurista firmy

Sonnentor

Zdeněk Chocholáček

Zdeněk Chocholáček je vedoucím turistického konceptu Bylinkový ráj a jako prokurista firmy zastřešuje také oddělení marketingu, obchodu a HR ve společnosti SONNENTOR, která na jižní Moravě zpracovává byliny, čaje a koření z ekologického zemědělství. Do firmy, která se za uplynulá léta proměnila v lovebrand, nastoupil jako grafik a po nějaké době začal připravovat a vést marketingový projekt Bylinkový ráj, který ročně přiláká do malé obce Čejkovice přes 75 tisíc návštěvníků.

12:10 - 12:35

Jak nám pomohla první „velká“ brandová kampaň

Sebrat odvahu pro první „velkou“ televizní a online brandovou kampaň pro nás byl jeden z klíčových okamžiků nastartování našeho agresivního růstu. Za úspěchem mimo jiné stála kombinace dobré kreativy a vhodných komunikačních kanálů v čele se skvělým produktem. Jakou jsme pro TV a online komunikaci zvolili strategii? S jakým rozpočtem jsme do první kampaně šli a za jak dlouho se nám investice vrátila? Co to udělalo s růstem značky? Co našemu rozhodnutí předcházelo? A jak jsme na kampaň navázali? Na to vše se vám ve své přednášce pokusím odpovědět.

Janek Žežula Janek Žežula

CMO

CityZen

Janek Žežula

Janek je marketingový ředitel v CityZen, mladém českém start-upu z Chrudimi, který vyrábí unikátní bavlněné oblečení, na kterém není vidět pot a odolá špíně. Je to nadšený markeťák, co svou práci rád staví na datech a širokých kontextech.

12:35 - 13:35

Oběd

13:35 - 14:00

Ukažte svůj brand ve světle TikToku

Vzbudit zájem mladé generace o váš brand je úkol, nad kterým si lze snadno vylámat zuby. Ukažte svou značku ve světle TikToku způsobem, který zaujme, pobaví a zaručí větší zapamatovatelnost i engagement. Pustíme si příklady, jak ukázat produkty “nereklamně”, jak využít talent zaměstnanců a jaké výsledky lze měřit.

Jan Molina Jan Molina

Head of Social Media

Kaufland Česká republika

Jan Molina

Již 10 let spravuji sociální sítě společnostem, které vědí, že brand awareness v online světě je důležitou součástí fungování. Od finančních služeb až po FMCG sektor pomáhám naplňovat komunikační cíle, být blíže zákazníkům a prezentovat společnost všem cílovým skupinám. Plánuji obsah na nejvyužívanější sociální sítě v republice: Facebook, Instagram, YouTube i TikTok a rád získané zkušenosti předám dál.

14:00 - 14:25

Jak jsme ČR naučili jíst ovocné rolované plátky BEAR. Aneb 100% růst tržeb meziročně.

Vojtěch představí case study o tom, že sociální sítě mohou plnit zásadní roli v brandové kampani pro podporu růstu znalosti a prodeje produktu. Podíváme se na ukázky kreativ, kampaní a jaké to mělo vliv na celkové prodeje.

Vojtěch Lambert Vojtěch Lambert

CEO

LCG New Media

Vojtěch Lambert

Vojtěch Lambert před 10 lety založil digitální fullservisovou agenturu LCG New Media. Předtím se podílel v rámci skupiny LCG na komplexních restrukturalizací několika korporací, kde zajišťoval rozvoj obchodu a marketingu. Vystudoval MABLIM program (Business and Law in International Markets) na Anglo-American University. Specializuje se na vytváření komunikačních strategií, konzultací a realizací kampaní pro klienty v digitálním prostředí. Jeho devízou jsou sociální sítě. Má za sebou spolupráce se značkami jako jsou BAYER, Jim Beam, HONOR, STOCK, Pandora, Edenred, HradyCZ, MAPO group, Omega Pharma, CinemaCity, Galerie Harfa a další.

14:25 - 14:50

KAMPAŇ O H***Ě

Jak vznikla in-house kampaň rádia Expres, která dokázala mnohé rozlobit, naštěstí většinu pobavit a nakonec se umístit v anketě Mediáře jako 3. nejlepší reklamní kampaň roku 2022?O tom všem vám poví Pierre Beneš, manažer rozvoje rádií, & Petra Röslerová, Idea maker a copywriter kampaně.

Petr Beneš Petr Beneš

Manažer rozvoje rádií

Seznam.cz

Petr Beneš

Pierre Beneš studoval na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy obory anglistika/amerikanistika a český jazyk a literatura, později na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy žurnalistiku a mediální studia se specializací televize a rozhlas. Čtrnáct let byl moderátorem Rádia 1, kde se věnoval primárně českým elektronickým projektům a kapelám, také vlastníkem hudebního vydavatelství či dlouholetým skladatelem hudby pro Českou televizi či další média. Elektronickou hudbu také příležitostně vyučuje na

Petra Röslerová Petra Röslerová

Copywriter

Seznam.cz

Petra Röslerová

Vystudovala vysokou školu ekonomickou, aby konečně pochopila, že ekonom být nechce a dala se na kreativu. Nejdříve pracovala ve zpravodajských médiích, poté v několika velkých reklamních agenturách jako Copywriter a Idea Maker. Reklamu vyvažuje publicistikou, její články jste mohli najít v časopisech Reflex, Heroine, Psychologie nebo Red Way, je taky autorkou komiksů O princezně a Válka je sladká. V současnosti ji nejspíš potkáte v Kreativním oddělení Seznamu nebo na dětském hřišti s jejím synem.

14:50 - 15:20

Coffee break

15:20 - 15:25

Employer Branding a candidate experience ve spojení s firemním brandingem

Proč by měl markeťáka zajímat employer branding a jaký je jeho potenciál.
Jak rychle dokáže HR oddělení vynulovat snahu o kvalitní brand?
Kariérní stránky firem – příklady které brandu nepomáhají.

Milan Mahovský Milan Mahovský

Recruitment inovátor

dream.jobs

Milan Mahovský

Milan po kariéře personálního manažera v O2 založil dvě personální agentury, které vyrostly do velikosti o 40 konzultantech, a to především díky inovacím a využívání IT. Po úspěšném pilotu využití umělé inteligence s Datasenticsem založil dream.jobs, jehož cílem je usnadnit kandidátům hledání práce, zrychlit a zlevnit recruitment. Milan tvrdí, že není nedostatek lidí, jen je neumíme efektivně propojit s jejich vysněným zaměstnáním „DREAM JOBEM“

15:25 - 15:50

Implementace značek v praxi

Od implementace značky k údržbě a úklidu. V příkladech a číslech z praxe od klientů BrandCloudu se podíváme, jak důležitá je nejen fáze implementace značky, ale i její údržba, systematické vedení a občasný generální úklid tak, abyste docílili dlouhodobého úspěchu v marketingu a komunikaci, ušetřili nervy, čas i peníze. Z hloubkového průzkumu u klientů nám vyšly opravdu zajímavé údaje a čísla, o které se s vámi podělíme.

Karel Drašnar Karel Drašnar

Zakladatel BrandCloud.pro

BrandCloud

Karel Drašnar

Karel Drašnar je duchovním otcem BrandCloudu. Vizionář a tvůrce produktu, který stál u zrodu i celého vývoje aplikace, která s přehledem zvládá organizaci marketingu, obchodu či řízení ISO a dokumentace.

15:50 - 16:15

Jak vybrat ostré zatáčky v konkurenčním boji?

Víte, jaký je rozdíl mezi freeridem na sněhu a v reklamě? Přijďte si poslechnout tipy, jak při tvorbě kampaní vybrat ostré zatáčky srovnávací reklamy, parazitování a nekalé soutěže.
Karolína vám na konkrétních příkladech kampaní ukáže, jakou cestou se při reklamě (ne)vydávat a jak odhadnout hranice nedovolené reklamy.

Karolína Kropíková Karolína Kropíková

Advokátka

Karolína Kropíková

Karolína je advokátkou v AK eLegal, kde pomáhá klientům s ochranou značky a nápadů. Nastavuje srozumitelné obchodní podmínky i licenční smlouvy, řeší případy kopírování e-shopů nebo využívání ochranných známek v PPC reklamách konkurence. Věří, že právo se nemusí dělat složitě a nesrozumitelně, a platí to nejen pro marketingové právo, ale pro většinu smluv a dokumentů.

16:15 - 16:40

Jak se značkám může ESG (ne)vyplatit

Zodpovědné chování značek ve vztahu ke společnosti a životnímu prostředí už není jen trendem, ale nezbytností. Vyžadují ho spotřebitelé, investoři i státy. Příliš často ale v praxi vídáme přístupy k ESG, které nevyužívají jeho plného potenciálu (jako strohé dodržování legislativního rámce) nebo mají dokonce negativní dopad na značku (tzv. fenomén „washingů“ jako purpose- nebo green-washing). Data přitom ukazují, že ESG může značkám pomáhat s posilováním vztahů se zákazníky, upevňováním pozice na trhu a v neposlední řadě i s byznysovým růstem. Jak tedy správně uchopit ESG nejen teoreticky, ale i prakticky, aby se to nakonec vaší značce vyplatilo? To si ukážeme na datech a na příkladech dobré i špatné praxe z českého trhu a zahraničí.

Kim Hofmanová Kim Hofmanová

Stratég & Sustainability konzultant

Ogilvy

Kim Hofmanová

Kim se specializuje na společenskou odpovědnost firem v rámci Ogilvy Consulting a zároveň je jedním z hlavních stratégů pro T-Mobile v kreativní agentuře Ogilvy. Zaměřuje se na propojování consultingové a kreativní expertizy tak, aby naplňování ESG kritérií pro firmy nebylo jen „nutností“ ale aby jim pomáhalo k win:win řešení pro byznys i společnost. Podílela se na Sustainability projektech napříč odvětvími: od energetiky přes telco až po nápoje, v soukromém i neziskovém sektoru. S aktivačním CSR projektem pro český Sokol s kolegyní vyhrála kreativní soutěž Young Lions.

Nikola Klepáčková Nikola Klepáčková

Junior Strategic Planner

Ogilvy

Nikola Klepáčková

Nikola do agenturního prostředí zaplula teprve nedávno, už se ale stihla podílet na tvorbě značek a komunikačních strategií pro klienty Tesco, Škoda Group, Koberce Breno nebo Český olympijský výbor. V minulosti působila v mediálním prostředí, kde se věnovala budování značky investigativních novinářů z Investigace.cz, nebo ve start-upovém prostředí, kde stavěla od nuly marketingovou komunikaci B2B start-upu Eventee. Téma značek a jejich smyslu z pohledu byznysu, ale i společenského přesahu je její vášní a ráda o tom píše