Zodpovědné chování značek ve vztahu ke společnosti a životnímu prostředí už není jen trendem, ale nezbytností. Vyžadují ho spotřebitelé, investoři i státy. Příliš často ale v praxi vídáme přístupy k ESG, které nevyužívají jeho plného potenciálu (jako strohé dodržování legislativního rámce) nebo mají dokonce negativní dopad na značku (tzv. fenomén „washingů“ jako purpose- nebo green-washing). Data přitom ukazují, že ESG může značkám pomáhat s posilováním vztahů se zákazníky, upevňováním pozice na trhu a v neposlední řadě i s byznysovým růstem. Jak tedy správně uchopit ESG nejen teoreticky, ale i prakticky, aby se to nakonec vaší značce vyplatilo? To si ukážeme na datech a na příkladech dobré i špatné praxe z českého trhu a zahraničí.
Kim se specializuje na společenskou odpovědnost firem v rámci Ogilvy Consulting a zároveň je jedním z hlavních stratégů pro T-Mobile v kreativní agentuře Ogilvy. Zaměřuje se na propojování consultingové a kreativní expertizy tak, aby naplňování ESG kritérií pro firmy nebylo jen „nutností“ ale aby jim pomáhalo k win:win řešení pro byznys i společnost. Podílela se na Sustainability projektech napříč odvětvími: od energetiky přes telco až po nápoje, v soukromém i neziskovém sektoru. S aktivačním CSR projektem pro český Sokol s kolegyní vyhrála kreativní soutěž Young Lions.
Nikola do agenturního prostředí zaplula teprve nedávno, už se ale stihla podílet na tvorbě značek a komunikačních strategií pro klienty Tesco, Škoda Group, Koberce Breno nebo Český olympijský výbor. V minulosti působila v mediálním prostředí, kde se věnovala budování značky investigativních novinářů z Investigace.cz, nebo ve start-upovém prostředí, kde stavěla od nuly marketingovou komunikaci B2B start-upu Eventee. Téma značek a jejich smyslu z pohledu byznysu, ale i společenského přesahu je její vášní a ráda o tom píše