Tato akce již proběhla. Další akce Content First 2025 se koná 27. 5. 2025.

Program

9:00 - 9:10

Úvodní slovo

Eliška Vyhnánková Eliška Vyhnánková

Freelancer - Social Media Consultant

Eliška Vyhnánková

Eliška žila na sociálních sítích ještě předtím, než to bylo cool. Její největší vášeň se stala po několika letech i jejím zaměstnáním. Šestým rokem je na volné noze jako konzultantka a lektorka sociálních médií. Už odpřednášela přes 500 školení, kterými prošlo víc než 6 000 účastníků. I po takovém množství ale uvidíte jiskru v oku pokaždé, když dostane možnost si s vámi o sociálních sítích povídat.

9:10 - 9:40

Firemní content vs. nekomerční texty

Tomášova prezentace bude protikladem k čistě firemnímu contentu. Jak se liší psaní scénářů a žurnalistika od komerčních textů? Tomáš se také podívá na zoubek kvalitě aktuálních reklamních textů nebo vám poví o tom, jak psát chytlavé příběhy.

Tomáš Baldýnský Tomáš Baldýnský

Filmový publicista, novinář, scenárista a kreativní producent

Česká televize

Tomáš Baldýnský

Muž mnoha talentů, International man of hystery nebo také genius for hire. Sloupkař Lidových novin, kreativní producent sitcomu Comeback a Global Format Lead komediálních seriálů, které vyrábí mediální skupina CME nejen v Česku a na Slovensku, ale také v Rumunsku, Bulharsku, Chorvatsku a ve Slovinsku. Jeho sloupek Baldachýn na přelomu století na několik let poznamenal vývoj české internetové publicistiky podobně jako humoristický server Kompost.cz, který pomohl založit. Působil také jako reportér a filmový kritik časopisu Reflex, šéfredaktor filmového měsíčníku Premiere či předseda rady Státního fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie. 

9:45 - 10:05

Veřejnoprávní neznamená nudný, komerční neznamená plytký

O rozhýbávání veřejnoprávního dinosaura, tančení mezi vejci a cestě za tím, co lidi zajímá. Co vlastně znamená "zajímavý obsah"? Dá se vůbec rozdělit na komerční a veřejnoprávní? A jak vyrobit obsah, když nemáte rozpočet?

Filip Rožánek Filip Rožánek

Šéfredaktor týdeníku Marketing & Media

Economia

Filip Rožánek

Mediální analytik, novinář a odborník na nová média. Od července 2015 je šéfredaktorem oborového týdeníku Marketing & Media, předtím připravoval obsahové speciály pro web Hospodářských novin. Více než osm let pracoval v Českém rozhlase, kde prošel pozicemi od webeditora přes vedoucího internetové redakce až po strategického analytika. Ve veřejnoprávním rádiu připravil reformy internetového zpravodajství a dětského vysílání. Za inovativní projekt „Srpen 1968 na sociálních sítích“ získal v roce 2014 Novinářskou cenu.

10:10 - 10:20

A co si myslíte o CONTENTu vy osobně ?

Interaktivní využití hlasovacích zařízení zajišťuje výzkumná agentura Ipsos.

Tomáš Macků Tomáš Macků

IPSOS s.r.o.

Ipsos

Tomáš Macků

Tomáš více než 20 let pracuje v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění a zabývá se analýzami trhu.Po vystudovaní VŠCHT Praha pracoval ve výzkumu a v průmyslu. Působil ve výzkumných agenturách Agma, Agmanova, v letech byl členem vedení 2001-2006 ve společnosti TNS Factum/Factum Invenio. V r. 2007 nastoupil do Ipsos Tambor jako Research & Consulting Director, nyní je ve funkci Research & Communication Director. Podílí se na dlouhodobých rozvojových projektech s důrazem na implementaci výsledků z výzkumu do marketingových a komunikačních strategií, zodpovídá za public relations, komunikaci a za vztahy s významnými klienty.

10:25 - 10:55

COFFEE BREAK

10:55 - 11:15

Úsměv je konverze

Vaši návštěvníci nejsou ufoni, baví se stejně rádi jako vy. Seriózní korporátní nudy mají dost u sebe v práci. Necpěte jim další. Nebojte se okořenit svůj obsah špetkou zábavy.

Adam Fendrych Adam Fendrych

UX designer

Česká televize

Adam Fendrych

"Weby lidem" je Adamovo krédo. Dělá vše pro to, abyste se už nikdy na žádném webu necítili jako blbci. V České televizi zkoumá potřeby a tužby uživatelů, vymýšlí použitelný a přehledný design, a vše prověřuje nemilosrdnými uživatelskými testy. Nebojí se ušpinit si ruce a rýpat se ve všech vrstvách user experience - výzkumu, informační architektuře, interakčním designu i testování.

11:20 - 11:40

„(Ne)prodejní firemní blog a prosazení jeho obsahové strategie

Firemní blog nesmí primárně prodávat, musí v první řadě bavit. Prodejní efekt se dostaví sám, ale až v dlouhodobém horizontu a taková strategie vyžaduje důvěru. Důvěru vedení, kolegů i agentur. Bez důvěry to prostě není ono.

Martin Brixí Martin Brixí

Digital Marketing Manager

Tchibo Praha, spol. s r.o.

Martin Brixí

#9years #in #B2B #B2C #online #marketing #ecommerce #ebusiness #obsah #socialnisite #CRM #produktovyvyvoj #Dell #LMC #Tchibo #32 #cestovani #sport #skydiving

11:45 - 12:05

Růžový slon: testy, videa a tajné sekce

Sex a erotické pomůcky jsou tak zajímavé téma! Ukážu vám, jak to děláme v Růžovém slonovi. Sami vše testujeme. Fotíme a točíme videa. Píšeme erotické fantazie. A vymýšlíme zážitkové karty i tajné sekce.

Adam Durčák Adam Durčák

Founder

Růžový slon

Adam Durčák

Adam Durčák založil a vede sexshop Růžový slon. Ví, že nudný sex je zabiják každého vztahu. Proto v čele zapáleného týmu vybírá nejzajímavější erotické pomůcky z celého světa a usilovně hledá vše, co dokáže oživit stereotypní sex.

12:10 - 12:30

Martinus.sk: E-mail je mrtvý, ať žije e-mail!

V čase boomu sociálních sítí mnozí zapomínají na starý dobrý e-mail, který však každý den dokazuje, že důchodového věku má daleko. Spíše naopak. Popovídáme si o tom, co všechno děláme v Martinus.sk pro to, aby právě newsletter od nás lidé chtěli, vyhledávali ho mezi stovkami jiných nabídek a vysloveně se na něj těšili. Ano, i toho se dá dosáhnout.:-)

Juraj Šlesar Juraj Šlesar

Social media manager

Martinus.sk

Juraj Šlesar

Juraj Šlesar je social media manager v Martinus.sk, kam prišiel v roku 2009 a odvtedy mu platia za to, čo ho baví najviac – budovanie martinusáckej komunity na sociálnych sieťach, vedenie firemného blogu o knihách a všetkom, čo s tým súvisí a email marketing, ktorý uspokojuje jeho túžbu po číslach a copywritingu. Mimo práce veľmi rád (naozaj prekvapivé) číta, behá a vychutnáva si dobrú kávu (ale naozaj dobrú).

12:35 - 13:35

OBĚD

13:35 - 13:55

Jak měřit a vyhodnocovat obsahový marketing

Objevte obsah, který se líbí uživatelům a zároveň splní vaše obchodní cíle. Prozradí vám to kontinuální měření a vyhodnocování obsahu. Bez něj nikdy nezjistíte, do čeho se vyplatí investovat čas a peníze.

Zdeněk Hejnák Zdeněk Hejnák

Bonami.cz

Zdeněk Hejnák

Zdeněk má zkušenosti jak s výkonovým marketingem pro e-shopy, tak s online kampaněmi korporátních klientů. V Dobrém webu zaštiťuje webovou analytiku. Zdeňkovou snahou je předávat data ve srozumitelné podobě a ukázat, jak je použít ke zvýšení obchodní úspěšnost. Mimo jiné je také lektorem školení Google Analytics.

14:00 - 14:15

How Online Monitoring empowers Content Marketing

Pawel Stepien Pawel Stepien

Head of Sales CEE

SentiOne

Pawel Stepien

Head of Sales SentiOne CEE. Serial prelegent at InternetBeta and Social Media Thursday Conferences. Currently responsbile for development of SentiOne in Central Eastern Europe. He`s working with biggest media houses , agencies and clients like Mindshare, Newcast, P&G, Nestle, Reckit Benkinser, Microsoft and more. Previous experience gained in Funmedia, where he was responsible for development of relations with strategic partners like Intel, Orange(France Telecom), Dell. Graduate of a prestige Warsaw School of Economics, strategic management specialization.

14:20 - 14:35

Obsah postavený na datech - case study Nestlé

Olga Hrubá Olga Hrubá

Business Unit Director

2FRESH

Olga Hrubá

Olga v agentuře 2FRESH vede divizi Komunikace a zákaznické zkušenosti – od analytiky přes strategie a kreativní koncepty po vlastní produkci. Právě analytika a mapování chování zákazníka je to, co považuje za klíčové pro úspěšnou strategii. Před 2FRESH působila v Publicis ONE, kde založila social media oddělení orientované na performance marketing a poté vedla digitální projekty pro Nestlé, Hasbro, Raiffeisenbank a další.

Marek Nepožitek Marek Nepožitek

Junior Brand Manager

Nestlé Česko

14:40 - 14:55

(obsahový) trolling vs marketing – příklady ze zahraničí a ČR (co se dá a co se nedá vyhrát)

Nechvalně známý výrok o tom, že jsou Češi smějící se bestie, dostává ve vodách sociálních sítí poněkud nový rozměr. A zatímco se marketéři učí zaujmout humorem a hranou autentičností, uživatelé jsou mnohdy mílové kroky vepředu. Demokratizace digitálních médií sebou přináší častokrát velmi krutou zpětnou vazbu, ale také i cílený trolling, který dokázal zabít nejeden vlhký sen marketéra. Dá se dnes trollingu na internetu bránit a může komerční subjekt přistoupit na rovnou cenou hru?

Marek Bačo Marek Bačo

Head of MBA

MediaCom Prah

Marek Bačo

Marek Bačo vede českou pobočku Mediacom Beyond Advertising, která je obsahovou divizí mezinárodní mediální agentury Mediacom. Marek má v MBA na starosti vedení týmu, přípravu a realizaci obsahových strategií a kampaní pro lokální i mezinárodní klienty agentury. Marek vystudoval obor marketingové komunikace na VŠFS a digitálnímu a obsahovému marketing se věnuje od roku 2002. Má za sebou bohaté zkušenosti především s internetovými kampaněmi, výkonnostním a obsahovým marketingem, které získal jak na straně dodavatelů obsahu (Xchat či ARBOineractive), tak i na straně zadavatelů a agentur (neo@Ogilvy či H1.cz).

15:00 - 15:20

COFFEE BREAK

15:20 - 15:35

Zaujměte ve vteřině! Pracovní inzerát jako billboard u silnice

Spousta firem se ocitá v situaci, kdy nemůže najít správné lidi na otevřené pozice. Mnohdy je to způsobeno tím, že jejich inzeráty svým obsahem a sdělením ony správné kandidáty vůbec nezasáhnou. Jak otextovat a prezentovat pracovní nabídky, aby se na ně hlásili správní lidé? To si ukážeme na příkladu Slevomatu.

Veronika Hlaváčová

HR manager

Veronika Hlaváčová se ponořila do oboru HR, který nazývá raději Human Relations než Human Resources. Používá v HR nové přístupy, které oproti těm tradičním reflektují potřeby generace Y a internetového prostředí. Své poznatky a objevy šíří prostřednictvím blogu Neonová HR. Od roku 2011 působí ve společnosti Slevomat.cz jako šéfka HR, předtím pracovala v PPF Media. Zajímá se o novinky ze světa IT, sociálních médií, marketingu, žije online, zbožňuje maso a rodnou Šumavu. Ráda se obklopuje lidmi, kteří myslí “ven z krabičky”, nahlížím na situace inovativně a netradičně a na rozdíl od mnohých jiných je tak i řeší.

15:40 - 15:55

Jak jsme roztáčeli setrvačník obsaháče pro gauče, postele i skříňky

Stoly, židle, botníky. Co o nich pořád psát? Jak rozpohybovat obsahový deník nábytkářů? Marián představí zákulisí blogu Můj byt nábytkářského prodejce MT-nábytek. Co se povedlo i co ne. Zatím.

Marián Kábele Marián Kábele

Stratég obsahu & copywriter

Marián Kábele

Marián je stratég obsahu & copywriter na volné noze. Pomáhá klientům ze segmentu malých a středních firem obsahový marketing startovat, udržovat v chodu, obsah propagovat, ladit i vyhodnocovat. Zastává role stratéga, supervizora, ideamakera. Láme na zakázku slova, bloguje via mariankabele.com. Jeho zbraněmi jsou selský rozum, obsahová empatie a také závěrky fotoaparátů, jimiž na cestách světem sbírá inspiraci.

16:00 - 16:15

Od koťátek po elektromobily, aneb jak šířit #UberLOVE

Uber boří zažité marketingové způsoby s každým krokem, který udělá. Podělíme se s vámi o to, jak vzniká lokální obsah uvnitř globálního start-upu a kdo za tím vším stojí.

Barbora Polachová Barbora Polachová

Marketing Manager

UBER

Barbora Polachová

Barbora vystudovala Univerzitu Karlovu. Své bohaté zkušenosti získala v České republice a Kanadě, kde se podílela na propagaci a realizaci mezinárodně uznávaných uměleckých projektů. Do povědomí mnohých se dostala především svou neúnavnou dvouletou prací pro spolek Zachraň jídlo. Byla u samého zrodu české pobočky společnosti Uber, kde od září loňského roku pracuje na pozici Marketing Manager. V této roli zodpovídá za komunikaci se zákazníky Uberu, vytváření strategických partnerství a propagaci na sociálních sítích.

16:20 - 16:50

Rozhovor s Marií Doležalovou (nejen) o kafi a cigárkách

Blog Kafe a cigárko Marušky Doležalové je vtipný, čtivý a oblíbený. Je to tedy přesně takový „content“ , o jakém si firmy nechávají zdát. S čerstvou vítězkou blogu roku v Magnesia Litera si bude nejen o textech a psaní povídat Honza Simkanič.

Marie Doležalová Marie Doležalová

Herečka

Marie Doležalová

Pochází z Trutnova. V roce 2007 maturovala na hudebně dramatickém oddělení Pražské konzervatoře, 6. ročník dokončila v roce 2009. Na první pokus se ale na tuto školu nedostala, ale pak se zúčastnila konkurzu na chystaný televizní film Jiřího Krejčíka. Roli sice nedostala, ale začala na sobě víc pracovat, i s pomocí Yvetty Kornové.[1] Po dobu studia hrála v představeních Divadla Konzervatoře. Poté byla členkou souboru Strašnického divadla a hrála ve svém vlastním muzikálu Krysy. Na Krysy navázala svojí druhou hrou Zápalka, aneb noc v kabaretu (2010), kterou také sama režírovala. Před kamerou se poprvé objevila v televizní pohádce Lojzička je číslo Jaroslava Hanuše (2006), ve filmu debutovala v roli Išky v Pusinkách Karin Babinské (2007). Hrála také v několika televizních seriálech a v klipu k písni Anděl Xindla X. Je členkou hudební skupiny Olats otesoc, jejíž základ tvoří spolužáci z konzervatoře, pro kterou skládá písničky. Koncerty kapely se vyznačují humorem, různými převleky a hereckými čísly. O kapele Doležalová říká: „Jedinou naší ambicí je výzkum, kam až lze v trapnosti dojít.“[2] S Janem Cinou také účinkovala na festiválku pantomimy, pohybu a improvizace Jsem spokojenej v kině Aero a uvádí s ním televizní pořad Planeta Yó (2011). Nyní je členkou souboru Divadla Na Fidlovačce Píše blog Kafe a cigárko o životě herečky,[2] který získal Literu za blog roku v rámci cen Magnesia Litera 2015.