To, že content je king, je už mnohaletý buzzword. Dlouhodobě rostou marketingové investice do obsahu (globálně mezi 15 až 20 % ročně), a to jak do výroby, tak do spolupráce s obsahovými tvůrci nebo firmami. Jak ale zajistit to, že vytvořený obsah, ať už influencerem nebo firmou, u publika opravdu uspěje? A nebude se tvořit jen tak “do zdi”?
Odpovědi máme vlastně celou dobu. Jsou v datech o chování publika, o jeho preferencích, v datech o chování algoritmů nebo třeba o efektivním adresování trendů. Jen je často složité se takovými daty zabývat a je více než snadné se v nich hned utopit.
Proto v ČR vyvíjíme unikátního virtuálního datového asistenta Carla. Ten je určen komukoliv, kdo tvoří obsah na sociálních sítích. Aplikace je postavena na bázi “no charts, no tables”, tedy dává konkrétní insighty a doporučení (navázané na vlastní obsah) pro lepší výkon, a to lidskou a jednoduchou formou.
Vojtěch Matoušek se celý profesní život věnuje obsahovým datům a strategiím. V datové firmě Carl Data Company pomáhá klientům efektivně sbírat a využívat potřebná data pro vyřešení různých obsahových výzev. A být tak lepší. Nejen v tvorbě. Předtím pracoval v BI (Business Intelligence) týmech několika mediálních domů, včetně největších českých vydavatelů a digitálních mediálních společností, jakými jsou třeba Seznam.cz a Czech News Center.