Konzultant marketingu
Vladimír Rejlek pracuje 18 let v oboru digitálního marketingu. Založil agenturu Publicis Modem – digitální brand skupiny Publicis Groupe a poté byl šéfem digitalu ve WUNDERMANu. Pracoval pro lokální i globální klienty jako jsou FORD, Microsoft, Nestlé, PlayStation, innogy, KB, CK Fischer a další. Na zadavatelské straně řídil digitální marketing a transformaci travel skupiny Blue Style, vedl tým marketingu a inovací ve společnosti EDENRED. V současné době působí jako konzultant marketingu na volné noze.
Chief Creative Officer
Miloš vystudoval obor Audiovize na UTB ve Zlíně. Už během studií nastoupil jako copywriter do agentury Saatchi & Saatchi. Hlavní část své kariéry ale strávil v nezávislé lokální agentuře Kaspen/JvM, kde se podílel – nejdříve jako senior copywriter a později i jako zástupce kreativního ředitele – na mnoha úspěšných a hojně oceňovaných kampaních. V anketě Art Directors Clubu o 10 nejlepších kampaní minulého desetiletí se umístily hned tři práce, na nichž se kreativně podílel. Nicméně mnohem důležitější pro něj je, aby ho práce bavila, a tak neustále hledá nové výzvy. Na jaře 2021 se stal kreativním ředitelem české pobočky agentury VML, kde o ně rozhodně není nouze.
Nebudeme vařit z vody. Na konkrétních příkladech si ukážeme, co v textech funguje, co překáží, jak si poradit s neuchopitelnou (?) cílovkou nebo kreativním zásekem. Jasně, stručně, z praxe vlastní kuchyně.
Copywriter
Nina Moravcová, copywriterka na volné noze, píše pod alter egem Nejostřejší tužka v penále. Čekejte od ní humor, nadhled, břitký jazyk a texty, které vybočují z šedé průměrnosti. Nemilosrdně seškrtá všechny vaše jedinečnosti, výjimečnosti i originality. Radši najde způsob, jak váš byznys popsat tak, aby zákazníci otevírali své peněženky opakovaně.
Každý interní copywriter je tak trochu brand manager, který musí mít vytrvalost a dar vidět věci v kontextu, aby se mu ani po letech práce pro stejnou značku nezačaly texty sypat pod rukama. Proto se podíváme na:
– techniky dlouhodobého budování značky pomocí textů
– vytvoření brand story, kterou bude chtít zfilmovat i Netflix
– práci s cílovkou (nacítění, reakce na změny trendů atd.)
– příklady z praxe včetně AI nebo srovnání korporátu se startupem
– souvislost copy s výrobou sýru a další podivuhodné analogie
To všechno prakticky, stručně a k věci. Tak, jak by měla vypadat každá dobrá copy.
Content Lead
Martin Müller už toho napsal hodně. Z novinové redakce ho vichry odvály do korporátní zátočiny, odkud vyplul na agenturní moře a po oceněních v Česku i zahraničí se dostal k sedmijazyčnému obsahovému kormidlu globálního startupu. Občas se taky snaží být vtipný na Linkedinu a nedávno mu vyšel thriller Černá rusalka. Na volné noze nebo v agenturách psal pro cca padesát značek a interně působil ve firmách Alza, Axa, Corinth, Kaufland a SharpGrid. Takže by se dalo říct, že má k psaní co říct.
Ukážeme si, jak veškerému obsahu, který jako firma tvoříte, dát hlavu a patu, aby byla vaše komunikace jednotná. Zaměříme se primárně na blog, ale představíme si i způsoby, jak blogový obsah recyklovat, abyste jej dostali co nejvíce mezi vaši cílovku. Dám vám tipy, kde hledat podklady k tématům, která byste měli komunikovat. Ukážeme si, kde bývá místo blogu v celkové marketingové strategii a jak si obhájit rozpočet pro obsah a za služby seniorního copywritera.
Senior Copywriter
Senior Copywriter / Idea Maker . Vyzkoušela jsem si práci přímo u klienta, kde jsem měla na starosti nejenom webový obsah, ale také sociální sítě nebo newslettery. Poté jsem přešla na stranu agentury do oddělení copywritingu. Ale protože se neustále ráda učím nové věci a hrozně mě baví obsah propojovat, snažím se vždycky najít možnosti, jak celý obsah zarámovat do obsahové strategii, aby značka komunikovala jednotně na všech svých kanálech.
Vadí vyhledávačům obsah vygenerovaný umělou inteligencí, hrozí vám penalizace za AI články, nebo jde naopak o příležitost, jak získat v SEO náskok před konkurencí? Jak a kdy ne/využít AI pro tvorbu textů z hlediska SEO, pohled do budoucnosti, třeba i na SGE (Search Generative Experience), který může zahýbat základy SEO, jak je známe doposud.
Marketingový stratég
Josef už více než 10 let vede tým marketérů v agentuře Včeliště, která se specializuje na SEO a obsahový marketing. Stojí za marketingovými strategiemi a kampaněmi pro e-commerce, B2B a startup projekty. Je autorem několika knih o marketingu, přednáší na konferencích a vede marketingová školení.
Jana a Jakub ve své přednášce ukážou nový způsob, jak přemýšlet nad call-to-action tlačítky na webu, v newsletterech, ve formulářích a celkově v aplikacích. Vysvětlí, proč je tenká hranice mezi kreativním copy, které uživatelům pomáhá, a kreativním copy, které nemá s UX nic společného. A naučí vás, co jsou tzv. click triggery
Většina textů, newsletterů, registračních formulářů, webů a aplikací má mnoho CTA tlačítek a jenom málo z nich využívá svůj potenciál naplno. Dozvíte se, jak se na CTA tlačítka dívat z různých perspektiv a kdy si na textacích dát obzvlášť záležet. Vyšší konverze chce každý a pomocí několika kroků se jich dá snadno dosáhnout.
Content Specialist
Bývalá novinářka, nyní content specialistka s přesahem do UX.
Mám za sebou několik let v televizi, printu, až jsem skončila u online marketingu. Nyní v agentuře GroupM Nexus pracuji na textech, stategiích, proměnách webowek. Písmena dodávám všude – od blogových článků přes webové textace až po sociální sítě. Nezapomínám ani na předávání zkušeností, školím Microcopy – prakticky a zábavně.
Copywriter & UX Writer
Jakub Stanjura začínal s copywritingem na propagačním oddělení Univerzity Karlovy. Poté svou textařinu piloval v reklamních a digitálních agenturách a teď pracuje jako copywriter a UX writer na volné noze. Píše v češtině i angličtině, textuje weby, aplikace a cokoliv dalšího, co je potřeba. Poslední roky se taky věnuje vlastní tvorbě, v roce 2023 vydal svůj první román Srpny.