Tato akce již proběhla. Další akce Czech Internet Forum 2025 se koná 4. 11. 2025.

Program

Konference Czech Internet Forum 2006 je rozdělena do tří tematických bloků, které sdružují obsahově příbuzné přednášky a diskuse. Celý program pak v aktuální podobě vypadá následovně:

8.30 – 9.00 Registrace
9.00 Slavnostní zahájení
Blok 1: Internet jako technologie

Moderátor: Patrick Zandl
9.15 – 9.45
Český broadband v roce 2006 (panelová diskuse)

proč je Česko jednou z posledních zemí EU v dostupnosti broadbandu? Co pro zlepšení situace může udělat stát a co komerční sektor? Je hnacím motorem penetrace obsah, nebo dostupná infrastruktura? A je broadband skutečně cestou k posílení národní ekonomiky?
Martin Horký (Tiscali), Patrick Zandl (nezávislý), Tomáš Václav (TO2), Cyril Čapka (MI ČR), Tomáš Kapler (IPV), Jiří Peterka (nezávislý)

9.50 – 10.10
Stav rozvoje internetové telefonie v ČR

přístup firem a domácnosti k VoIP, tempo rozvoje, nejčastější aplikace, srovnání se zahraničím. Jaké jsou možnosti podpory zavádění VoIP do praxe a jaké trendy v této souvislosti lze očekávat do budoucna? Je VoIP ohrožením stávajícího byznysu telekomunikačních operátorů, nebo jejich spásou?
Jakub Ditrich (nezávislý konzultant)

10.15 – 10.35
Konvergence a co s ní?

trendy ve sbližování technologií i obsahů, ekonomické a technologické perspektivy a problémy. Zmizí poskytovatelé různých druhů technologií (telekomunikace, kabelová televize, internetové připojení) a zůstanou univerzální poskytovatelé?
Patrick Zandl (nezávislý)

10. 40 – 11.00
Přestávka na kávu

11.00 – 11.30
WiFi jako český fenomén (panelová diskuse)

proč je Česko zemí s největším počtem WiFi přípojek z celé EU? Je WiFi plnohodnotný broadband, nebo nemůže konkurovat ADSL? Kdy se tato situace změní a na čem budou surfovat obyvatelé obcí, pokrytých dnes jen WiFi?
Zied Erebai (Tiscali), Tomáš Václav (TO2), Miloslav Sova (IPV), Miroslav Semrád (Radiokomunikace), Patrick Zandl (nezávislý), Petr Pobořil (Mattes AD)

11.35 – 11.55
Máme se na Internetu bát?

jak se vyvíjí klasické internetové hrozby – viry, spam, cílené útoky na počítače jednotlivců i firem? Budeme se jednou připojovat k Internetu na co nejkratší dobu? Zhodnocení nových typů ohrožení a možností ochrany. Jak naučit běžného uživatele přistupovat na Internet bezpečně a tak, aby sám neohrožoval druhé?
Helena Nykodýmová (konzultantka pro oblast bezpečnosti IT)

Blok 2: Internet jako byznys

Moderátor: Jiří Peterka
12.00 – 12.30
Co nového kolem domén? (panelová diskuse)

zhodnocení přínosů a negativ evropských domén, procesu registrace a schvalování, zájmu zákazníků i registrátorů. Je doména .eu novou bublinou, „vymodleným“ zdrojem příjmů pro webhostery a registrátory, nebo smysluplnou pomocí firmám v EU pro prosazení ve světě? Koncept IDN a význam zavádění domén s českou diakritikou.
Marek Erneker (Ignum), Jan Hájek (Explorer), Ondřej Filip (CZ.NIC), Vojtěch Kment (nezávislý)

12.35 – 12.55
e-government jako budoucnost úřadů

kdy se úřady stanou zbytečnými a veškerá komunikace občanů se státem se bude odehrávat po síti? Jaké jsou aktuální problémy českého e-governmentu a jejich řešení?
Dana Bérová (poslední ministryně informatiky)

13.00 – 14.00
Přestávka na oběd

14.00 – 14.30
E-shopy a ti druzí (panelová diskuse)

jsou e-shopy konkurencí kamenným obchodům, nebo jde o oboustranně výhodnou symbiózu? Proč je tak těžké najít spolehlivý a kvalitní e-shop? Budoucnost kamenných obchodů ve světle pokračující informatizace společnosti.
Michal Pobežal (Mall.cz), Martin Kasa (Eurocomm Group), Anna Rumianová (Electro World), Jan Kanzelsberger ml. (Kanzelsberger)

14.35 – 14.55
Jak se volá doména – ENUM v Česku

Co je to ENUM a jak může prospět rozvoji internetové telefonie. Proč je tak těžké vysvětlit jeho fungování? Přínosy pro jednotlivce, poskytovatele a firmy, řešení CZ.NICu. Co je to ENUM doména a jak ji využít pro lepší a levnější komunikaci se světem. Jaké vybavení je k levnějšímu volání potřeba. Přínosy ENUM pro budoucnost.
Jiří Peterka (nezávislý konzultant)

Blok 3: Internet jako médium

Moderátor: Aleš Miklík
15.00 – 15.20
Kam kráčí internetová reklama?
aneb trendy a zajímavé projekty internetového marketingu a reklamy

jak využít interaktivity internetu k personalizaci reklamy? Jaký bude obchodní model takového uspořádání? Současné projekty globálních firem v oblasti personalizované reklamy. Vliv nové generace spotřební elektroniky na nárůst významu internetové reklamy. Čeká nás zánik dnešního dělení reklamy na „internetovou“ a „klasickou“?
Jiří Donát (Capgemini)

15.25 – 15.45
Trendy v internetovém marketingu

jaké možnosti mají provozovatelé webů ke zviditelnění svých projektů? Je PPC ideálním modelem pro inzerci? Novinky ve způsobech propagace, zásadní role vyhledávačů.
Martin Kopta (Dobrý web)

15.50 – 16.10
Přestávka na kávu

16.10 – 16.40
Internet a informační společnost (panelová diskuse)

jak působí nové technologie na stávající společnost a jakou její podobu můžeme v budoucnu očekávat? Jak se vypořádat s hrozbami jako „digital gap“? Postačí natáhnout konektivitu do „každé vesnice“ a očekávat vzestup národní ekonomiky? Které služby by mohly být tahouny zájmu masových uživatelů?
David Šmahel (FSS MU), Jan Herzmann (Factum Invenio), Ondřej Tomek (NetCentrum), David Duroň (Atlas), Marek Antoš (Internet Info), Tomáš Búřil (Seznam.cz), Jaroslav Kábele (iDnes)

16.45 – 17.10

Závěr konference
19.30

Slavnostní večer, na kterém budou vyhlášeny výsledky ankety Křišťálová Lupa 2006.
Menu

Křišťálová Lupa 2006
Porota
Ceny
Pravidla
Podmínky nominace
Partneři
Výsledky hlasování
Fotogalerie ze slavnostního vyhlášení ankety Křišťálová Lupa 2006
Czech Internet Forum 2006
Program konference
Dokumenty ke stažení
Fotogalerie z konference Czech Internet Forum 2006