Tato akce již proběhla. Další akce Czech Internet Forum 2025 se koná 4. 11. 2025.

Program

Konference Czech Internet Forum 2007 je rozdělena do tří tematických bloků, které sdružují obsahově příbuzné přednášky a diskuse. V průběhu příprav může dojít v programu k drobným změnám. Obsazení diskusí bude průběžně doplňováno.

8.30 – 9.00 Registrace
9.00 Oficiální zahájení
Blok 1: Internet jako technologie

Moderátor: Jiří Peterka
9.10 – 9.55
Malí proti velkým: ovládnou český Internet místní ISP? (panelová diskuse)

místní poskytovatelé přecházejí z WiFi na nové technologie s parametry často lepšími, než nabízejí velcí operátoři. Je to pro ně hrozba? Jak a kde mohou místní ISP velkým konkurovat? Problematika služeb s přidanou hodnotou, marže, investice do rozvoje sítí. Proč jsou velcí čeští poskytovatelé neochotni vzdát se FUP a datových limitů? Je český uživatel nebezpečný? Budoucnost sítí a jejich uživatelů tváří v tvář trendu Webu 2.0 a vyšší aktivitě uživatelů.
Aleš Jelínek (Telefónica O2), Petr Hromádko (Pe3ny.net), Miloš Mastník (GTS Novera), Martin Krautwurst (UPC), Marcel Procházka (Radiokomunikace), Petr Pobořil (MATTES AD)

10.00 – 10.15
IPTV dva roky poté

naplnily dva roky IPTV v Česku očekávání, do něj vkládané? Jaká je situace s kvalitou sítí a obsahu hlavních poskytovatelů internetové televize? Je patrný nějaký vývoj a nástup konkurence?
Jan Potůček (Digizone.cz)

10.20 – 10.35
České domény v novém balení

správce české domény má nový registrační systém, jaké jsou zkušenosti s jeho provozem? Trendy a počty registrovaných domén. Budou domény za babku? Jak se daří ENUMu, kolik domén a registrátorů přibylo?
Ondřej Filip (CZ.NIC)

10. 40 – 11.00
Přestávka na kávu

11.05 – 11.40
Kdy bude Internet konečně mobilní? (panelová diskuse)

kdy nastane zlatý věk mobilního Internetu? Půjde o konvergenci, nebo symbiózu s „pevným“ světem? Pohled poskytovatelů infrastruktury i obsahu: kde jsou hlavní překážky? Strašák jménem WAP a příčiny jeho neúspěchu. Uživatel jako nevyzpytatelný článek řetězce.
Petr Dvořák (T-Mobile), David Duroň (Vodafone), Tomáš Václav (Telefónica O2), Jaroslav Kábele (iDnes), Jakub Mach (Micromedia)

Blok 2: Internet jako byznys

Moderátor: Jan Makovička
11.45 – 12.00
Současné byznys modely na Internetu

jaké jsou dnešní hlavní způsoby vydělávání peněz na Internetu a které z nich na českém Internetu stále chybí? Které jsou hlavní trendy ve vývoji e-komerce a co od nich můžeme očekávat? Proměna stávajících modelů pod tlakem Webu 2.0.
Michal Berg (eSports.cz)

12.05 – 12.20
Jak Internet mění mediální mapu

Internet v porovnání s klasickými mediatypy, rozložení sil mezi internetovými mediálními domy. Jaká je síla Internetu v porovnání s tiskem a televizí. Zásah masových médií – televize vs. print vs. Internet. Jaké je rozložení klíčových hráčů v jednotlivých mediatypech. Vznikající cross-mediální vydavatelské domy. Čísla důležitější než návštěvnost: obraty a zisky.
Petr Bednář (Global Inspiration)

12.25 – 13.20
Přestávka na oběd

13.25 – 14.00
Kde jsou čeští inovátoři? (panelová diskuse)

je český Internet zatuchlý a neinovativní, nebo se naopak vymyká ve srovnání se svými nejbližšími sousedy? Co vlastně znamená být „inovativní“ a potřebujeme web 2.0, případně v jaké podobně? Šance na úspěch v globálním měřítku a předpoklady pro úspěch v lokálním.
Pavel Mucha (Centrum), Pavel Zima (Seznam), Matthew Gertner (AllPeers), Tomáš Matějček (Miton), Matěj Novák (Ataxo)

14.05 – 14.20
Česká softwarová policie ve věku 2.0

jaká je síla české policie na Internetu – dokáže pomáhat nastolování právního prostředí, nebo je stále za riziky pozadu? Co je největším právním problémem pro internetovou ekonomiku? Známé případy, úspěchy a prohry.
Karel Kuchařík (ÚSK PČR)

14.25 – 14.40
Internet jako mediatyp pro reklamní investice

jak se za uplynulý rok změnilo rozložení reklamních investic do hlavních typů médií (Internet, rozhlas, televize, tisk, outdoor)? Jaký je rozdíl mezi Internetem a ostatními médií z pohledu výběru, správy a návratnosti reklamních investic? Jsou očekávání o postupném přesunu reklamy na nové médium oprávněná a jaké trendy lze očekávat do budoucna?
Vít Smékal (OMD Czech)

Blok 3: Internet jako médium

Moderátor: Aleš Miklík
14.45 – 15.00
Reklamní média pod Monitorem

první zkušenosti a čísla z nasazení systému AdMonitoring, popis projektu, participace médií a technického řešení. První datové výstupy a možnosti jejich zpracování, způsob práce s daty v oblasti marketingu a médií. Nové trendy a vývoj v další vlně projektu NetMonitoru. Jak dál v měření návštěvnosti médií.
Kateřina Hrubešová (SPIR)

15.05 – 15.40
Komunity a jejich komerční potenciál (panelová diskuse)

jak se liší komunity na Internetu a kolem jiných médií? Existuje stabilní a dlouhodobý obchodní model pro komunitní servery? Které služby lze monetizovat snadno a které hůř? Je budoucnost webu opravdu v komunitách? Využitelnost komunit pro reklamu.
Jan Václav Čep, David Antoš (Lupa.cz), Martin Krudenc (eStranky.cz), Petr Šnajdr (Libimseti.cz)

15.45 – 16.05
Přestávka na kávu

16.10 – 16.25
Čtenářské blogy: procitnutí z editorova snu?

výhody a rizika čtenářských blogů v internetových médiích. Situace u českých zpravodajských serverů: přínos, či ztráty? Nutná pravidla pro existenci blogů na velkých médiích a rozdíly oproti blogovacím systémům.
Adam Javůrek (Respekt)

16.30 – 16.45
Internet a print v odborných médiích: hledání třetí cesty

Více čtenářů, méně inzerentů. Vysoké redakční standardy versus generátory návštěvnosti. Print a Internet pod jednou střechou: harmonické vztahy nebo rozvod?
Jiří Hlavenka

16.50 – 17.05
Internet a jeho limity

je dnes Internet skutečně páteří moderní společnosti, je-li její většina z jeho dosahu vyloučena? Vybavenost technologiemi, ekonomický potenciál uživatelů i „těch druhých“. Důvěra ve virtuálním prostředí.
Jan Herzmann (Factum Invenio)

Workshopy

Prakticky zaměřené semináře – workshopy – běží souběžně s hlavním programem konference. Každý účastník konference se může zaregistrovat na vybraný workshop, přičemž kapacita každého workshopu je početně omezena.
9:15 – 10.15
Byznys ve věku Web 2.0

co znamená pro firmy trend Webu 2.0 v praxi? Z čeho mohou těžit a jaká rizika obnáší některé jeho rysy jako např. zvýšená aktivita uživatelů? Konkurenceschop­nost, inovace a úspěch v novém měřítku.
Jan Makovička (nezávislý konzultant)

13:30 – 14:30
VoIP doma i v kanceláři

jak telefonovat co nejlevněji pro domácí i firemní účely. Aktuální možnosti a hardware, základní přehled trhu. Na co si dát pozor při volbě poskytovatele VoIP, s kterými nevýhodami počítat a kterým se vyhnout.
Tomáš Kapler (nezávislý konzultant)

16:10 – 17:10
Právo a Internet

Obsah Internetu a související právní otázky. Odpovědnostní vztahy na Internetu, problematika autorských práv, právní ochrana databází, nekalá soutěž.
Josef Aujezdský (eAdvokacie.cz)

17.10

Závěr konference