Tato akce již proběhla. Další akce Czech Internet Forum 2025 se koná 4. 11. 2025.

Program

Program v hlavním sále:
Zahájení

9:00
Když i Google má televizní reklamu

9:15 – 9:45

Internetový trh pohledem NetMonitoru, AdMonitoringu, nominací Křišťálové Lupy a jednoho povrchního insidera.

Přednášející: Ján Simkanič, Internet Info
Duel Michal Heisig (Seznam.cz) a Tomáš Búřil (CentrumHoldin­gs.com)

9:50 – 10:20

O médiích, inzerci, internetu, mediálním trhu, nakupování a věcech mezi nebem a zemí.

Moderátor: Tomáš Řehák

Diskuse: Štiky v českém mediálním rybníce

10:25 – 10:55

Mění se český internetový trh, nebo zůstává neměnným prostředím pod vládou tradičních hegemonů? Do jaké míry rozložení sil ovlivňují akvizice a spouštění nových projektů?
Petr Bednář

Panelisté: Ondřej Sommer (Economia), Petr Bednář (Mladá fronta), Ivan Hamšík (Ringier), Daniel Dočekal (Tiscali Media, a. s.) Moderátor: Patrick Zandl
Coffee-break

10:55 – 11:20
Hlavní trendy na internetu v Evropě

11:20– 11:40

Budou globální značky dominovat? Seberou byznys lokálním hráčům? Bude internet globální nebo lokální?

Přednášející: Andreas Demuth, Centrumholdings.com
Systém Piano a platby za obsah na Slovensku a v Čechách: konec či začátek zlatých času na webu?

11:45 – 12:05

Myšlenka zpoplatnit obsahu na webu se pravidelně vrací vždy, když začnou mít média finanční problém. Opravdu uživatelé „nikdy nebudou platit za webový obsah“, a nebo zatím jen nikdo nenaslouchal uživatelům, za co a jak jsou ochotní platit?

Přednášející: Tomáš Bella, NextBig
Mýty a realita digitální generace

12:10 – 12:30

S odkazem na podíl uživatelů Internetu u teenagerů a jejich „přirozeného přístupu“ k novým technologiím s sebou konec devadesátých let přinesl označení „digitální generace“, „síťová generace“, apod. Na základě dat z České republiky a ze zahraničních výzkumů zproblematizujeme poměrně rozšířenou představu o mladé generaci jako skupině uživatelů stojící na pomyslné špici využití potenciálu, který internet svým uživatelům nabízí. Představíme plastičtější a realitě více odpovídající obraz mladé generace na Internetu.

Přednášející: Petr Lupač, sociolog
Oběd

12:35 – 13:30
Bezpečná doména – jak se bránit doménové kriminalitě

13:30 – 13:50

Jak vypadá doménová kriminalita a konkrétní příklady toho, jak se proti ní účinně bránit. Uvidíte, jak postupovat, když vám někdo odcizí doménu, jaké jsou možnosti řešení a kolik vás mohou stát.

Přednášející: Petr Šmída, ACTIVE 24
Elektronické knihy teď a tady

13:55 – 14:15

Amazon.com už prodává více elektronických knih než papírových s pevnou vazbou. S přístupem nových produktů schopných dostatečně kvalitně zobrazit textové formáty se trend elektronizace čtenářských návyků začíná zrychlovat a to natolik, že dorazil i do České republiky. Opravdu?

Přednášející: Martin Malý, Zdroják.cz
Novinky letošního roku I.

14:20 – 14:55

To nejinspirativnější z projektů českého internetu roku 2010.

Postupně se prostřednictvím krátkých prezentací představí nejvýraznější projekty, které se v letošním roce objevily poprvé na trhu nebo výrazněji zaujaly internetovou veřejnost a mohou tak posloužit jako zajímavé a inspirativní příklady toho, jak se dá dnes na internetu prosadit. Těšte se například na BigBrands.cz, Pixmac.cz, nový Sklik, Slevomat.cz, WikiReality.cz, Zoot.cz a další.

Pixmac.cz – Vítězslav Válka

Kdo se nebojí experimentovat a má dostatek sebereflexe a disciplíny, dokáže mnoho. Týmu Pixmac se podařilo dostat během dvou let od spuštění do zisku a přitom přijít s několika inovacemi, které na trhu fotografií nebyly.

Nový Sklik – Jiří Chomát

WikiReality.cz – Tomáš Vyskočil, provozní ředitel

Aktuálně máme v ČR zhruba 70 realitních serverů. Jaké to, dát dohromady další, který chce být jiný, lepší, uspěšnější?
Coffee break

15:00 – 15:20
Novinky letošního roku II.

15:20 – 15:55

Slevomat.cz – Tomáš Čupr, zakladatel

6 měsíců Slevomatu. Vznik, radosti, strasti, nový fenomén a 50 konkurentů za 3 měsíce.

Zoot.cz – Ladislav Trpák, zakladatel

Nadnakupovač. Hledání vs. brouzdání. Pojmy, dojmy, čísla.

BigBrands.cz – Vassili le Moigne, spolumajitel

BigBrands je soukromý klub online nákupů v České republice a na Slovensku, do kterého mají přístup pouze zvaní členové. Členům nabízí časově omezené limitované zásoby jednotlivých značek za výhodné ceny.
Jiří Hlavenka zpovídá Václava Lišku, zakladatele Aukro.cz

16:00 – 16:30

Pohledy dvou významných osobností české e-commerce sféry, které zásadním způsobem ovlivnily český internetový byznys, na včerejšek, dnešek i zítřek elektronického obchodování.
333 sekund: Vzkaz českému internetu

16:35 – 17:00

Již potvrzení vystupující:

Martin Jaroš, T-Mobile

Michael Rostock Poplar: O-r-i-g-i-n-a-l-i-t-a

Mikuláš Ferjenčík, Česká pirátská strana – Ekologie českého kyberprostoru

Marko Zekič, AdTaily.com

AdTaily, aneb jak udělali v Polsku z uživatelů inzerenty. Zkušenosti z ročního fungování nového způsobu přímého prodeje display reklamy malým a středním subjektům.

Program v druhém sále
Worskhop: Affiliate marketing

9:15 – 10:15

Přednášející: Petr Voplakal, MEDIATEL

Affiliate marketing není zdaleka jen o e-shopech, předprodeji zájezdů či letenek. Jak tento nástroj využít i v dalších oborech a oblastech – z pohledu zadavatelů a mědií. Jak si kombinací affiliate marketingu s dalšími taktikami on-line marketingu mohou i menší a střední weby na něm dosahovat lepších výnosů než na „klasických“ zdrojích (PPC, bannerové sítě apod). Příklady z jiných evropských trhů (Belgie, Holadsko, Finsko). Nahradí platba za lead dosavadní reklamní business modely PPC, CPM?
Workshop: Fejsbucek.cz – představení nové verze

10:30 – 11:30

Přednášející: Jakub Mach, Fejsbucek.cz

Fejsbucek.cz je portál nabízející lokální statistiky, které jsou určené primárně marketérům a novinářům zajímajícím se o sociální sít Facebook. Díky vlastnímu indexovacímu robotu dokáže přehledně mapovat prostředí českého Facebooku a sestavovat žebříčky stránek, aplikací, skupin, události nebo sdíleného obsahu v sociální síti včetně zachycení trendů. Za svou krátkou dobu existence se pevně usadil v bookmarcích českých agentur a online profesionálů. Na konferenci bude představena jeho nová verze, což bude zároveň vítanou možnosti k výměně názorů s autory tohoto projektu.
Workshop: Diskuse o IPv6

11:45 – 12:15

Moderátor: Petr Krčmář

Účastníci:

Jakub Votava, O2

Ondřej Filip, CZ.NIC.

Michal Feix, Seznam.cz
Workshop: Diskuse o hromadném nakupování

13:30 – 14:30

Moderátor: Patrick Zandl

Účastníci:

Tomáš Čupr, Slevomat.cz
Tomáš Krause, KupDnes.cz
Tomáš Carba, Zapakatel.cz
Tomáš Matějček, Kupon.cz

Hromadné či skupinové nakupování se v letošním roce stalo fenoménem českého e-byznysu. Jaká je budoucnost rychle se rozvíjejícího odvětví, kdo přežije první „divokou“ vlnu nově vznikajících projektů a na čem to záleží.
Workshop: Tradiční vs. online plánování médií

14:45 – 15:45

Přednášející: Pavol Mačinga

Proč je důležité být i v online světě velký nebo jedinečný? Pohled na tradiční vs. online mediální plánování a nákup z pohledu tradičního velkého klienta pro online pracovníky médií a agentur, představený bývalým mediálním manažerem skupiny ČSOB. Na úvod workshopu zazní krátká prezentace, ale hlavním cílem je vzájemná diskuse. Proto také můžete do 1. listopadu 2010 do redakce posílat návrhy otázek nebo tématických okruhů, jimž byste se na workshopu chtěli věnovat.