Zpravodajský obsah dnes stojí na rozcestí: lidé opouštějí papír, osobní počítač umírá – co s tím budeme dělat? Co například nahradí homepage zpravodajského serveru a její roli a jsou aplikace tím nástrojem, který zprávy přenese do budoucnosti?
Ředitel
Zakladatel a šéfredaktor online deníku Aktuálně.cz, poslední roky působí rovněž jako obsahový ředitel české pobočky Centrum Holdings. Ve volném čase vede pro Masarykovu univerzitu v Brně experimentální projekt facebookového deníku FAKT. Je členem Leadership týmu sdružení Byznys pro společnost. Pracoval pro čas. Týden, list Mf Dnes či Hospodářské noviny (vedoucí zpravodajství a zástupce šéfredaktora v éře, za níž byly HN opakovaně oceněny mezinárodní cenou Media Tenor)
Ukázky ze zahraničí, první akvizice, české příklady. Přidaná hodnota pro uživatele, vydavatele, inzerenta. Uživatelské rozhraní a byznys modely, úspěchy a neúspěchy.
Ředitel divize digital
Petr Bednář přešel v roce 2016 do vydavatelské skupiny Vltava-Labe-Media, kde nastoupil na pozici ředitele digitální divize. Je absolventem VŠE, v letech 2000-2007 pracoval ve vydavatelství Ringier, kde zakládal online divizi. 2007-2008 působil jako výkonný ředitel ve společnosti Global Inspiration, provozovateli internetové televize Stream.cz. Od roku 2008 do začátku roku 2016 zastával funkci ředitele Online divize v Mladá frontě, a.s., kterou vytáhl mezi nej-větší hráče na českém online trhu.
Lidové noviny jsou deník, který se na území iPadu rozhodl proniknout docela výrazně. Jak se mu to daří a na jaké problémy při každodenní práci redakce naráží představí člověk, který je za celý projekt odpovědný.
Manažer redakce Lidových novin
Martin Michek má již řadu let na starosti provozní záležitosti Lidových novin. Dnes má krom jiného za úkol i rozvoj nových technologií. Když studoval elektrotechniku, zadával data do počítače pomocí děrné pásky. Dnes se snaží koordinovat vývoj elektronické podoby novin optimalizované pro tablety a chytré telefony.
Pod vedením ředitele nových médií České televize vznikl zřejmě největší balík mediálních aplikací v České republice. Dozvíte se, kolik si našly uživatelů, jak často jsou využívané a na jakých zařízeních. A také, jak se to odráží ve fungování internetového oddělení a celé televize.
Ředitel programu
Milan Fridrich je od roku 2011 ředitelem programu České televize. V letech 2007 až 2010 byl ředitelem zpravodajství, aktuální publicistiky a sportu ČT. Od srpna 2010 výkonným ředitelem nově vzniklé divize Nová média ČT. Milan Fridrich vystudoval Filosofickou fakultu UK a Prague Business Institut. V letech 1998 až 2005 byl stálým zpravodajem Českého rozhlasu a poté Hospodářských novin v Bruselu. V roce 2005 nastoupil do České televize jako šéfeditor nově vzniklé ČT24. Od roku 2011 učí na Vysoké škole ekonomické o moderních médiích, o nichž napsal řadu článků. Od roku 2015 je viceprezidentem Televizního výboru Evropské vysílací unie (EBU). V roce 2011 obdržel hlavní cenu českého internetu Křišťálová lupa za Webové a mobilní projekty ČT.
Lucie jako zástupkyně šéfredaktora Hospodářských novin měla na starosti letošní kompletní přestavbu zpravodajského webu IHNED.cz, která byla skutečně výrazná, radikální a vyžadovala velkou dávku odvahy.
CEO
V roce 1998 absolvovala Gymnázium T.G. Masaryka v Litvínově. Vystudovala Fakultu sociálních věd UK a City University, Depepartment of Journalism v Londýně. Pracovala postupně v redakci Lidových novin (1998 až 2002), ve vydavatelství Mediacop (2002 až 2006), v deníku Mladá fronta Dnes (2006 až 2007), od roku 2008 byla stálou zpravodajkou Hospodářských novin v Bruselu. 1. dubna 2009 se stala zástupkyní šéfredaktora HN. Od 1. července 2013 se stala šéfredaktorkou portálu IHNED.cz. V roce 2014 se Lucie vydala na boj proti bankovní lichvě jako CEO projektu Zonky - P2P lendingové platformy. Služba byla spuštěna v červnu 2015, úspěšně prošla pilotním obdobím a v září odstartovala naplno.
Unikátní systém zpoplatnění obsahu Piano je na Slovensku už několik měsíců v provozu. S jakými ohlasy, s jakými výsledky a s jakými plány, s tím vším vás seznámí duchovní i skutečný otec projektu Tomáš Bella.
Do SME nastúpil v roku 2000 ako redaktor prílohy Počítače, do roku 2008 bol jej vedúcim redaktorom. Venoval sa najmä najmä dopadom nových technológií na spoločnosť. Od februára 2007 do júna 2009 bol šéfredaktorom SME.sk, neskôr zástupcom riaditeľa SME.sk. V rokoch 2010 - 2013 bol riaditeľom spoločnosti Piano Media, od októbra 2013 je zástupcom šéfredaktora SME.
Cíl reklamy je i v digitálním věku stejný, jako dříve: vyvolávat pocity, emoce, dojmy a jednání,
které nakonec vedou k vybudování věrnosti značce a ke zvýšení prodeje. Nejdůležitější
je najít cesty, jak toho dosáhnout co
nejefektivnějším způsobem a se schopností vyčíslit návratnost investic do
marketingu. Paul Goode představí
to nejdůležitější, co vám k tomu může pomoci, prostřednictvím výsledků výzkumů společnosti comScore prováděných na několika největších
světových značkách.
Prezentace bude v angličtině bez tlumočení do češtiny.
Trendy na trzích střední a východní Evropy a charakteristiky regionu. Prostředí po recesi. Jaké jsou klíčové země pro internetový průmysl v regionu střední a východní Evropy v roce 2011? Srovnání vybraných trhů s ohledem na mobilní zařízení a sociální sítě. Jaký druh charakteristických změn a přeskupení jsme mohli pozorovat za poslední rok?
Prezentace bude v angličtině bez tlumočení do češtiny.
Viceprezident společnosti
Filip Pieczyński je od roku 2009 členem představenstva a viceprezidentem společnosti Gemius. Za posledních šest let je zodpovědný za mezinárodní expanzi společnosti Gemius. K jeho povinnostem patří jednání s lokálními sdruženími pro internet za účelem prezentace a implementace projektu měření návštěvnosti internetu (gemiusAudience). Kromě toho navazuje spolupráci s vydavateli a mediálními a reklamními agenturami. Filip Pieczyński vede v současné době klíčový projekt od společnosti Gemius, gemiusAudience. Je zodpovědný za implementaci tohoto produktu na dalších trzích a také jeho další vývoj, například rozšíření o modul měření návštěvnosti videa a mobilního internetu. Filip Pieczyński je absolventem oboru Finance a bankovnictví Varšavské Ekonomické školy.
Průvodce skutečným světem marketingových komunikací. Myslíte si, že důchodci jsou chudí a dementní? Že on-line video fatálně vytlačuje televizi? Že chytré telefony se v reálném světě používají chytře? Pak tenhle rychlokurz geniality potřebujete jako sůl!
Konzultant marketingových komunikací
Mgr. Peter Lelovič je magistrem psychologie masových komunikací a reklamy. Svou kariéru začal těsně po revoluci v reklamním průmyslu. Prošel všemi stupni tvorby reklamy – od textaře až po řízení mezinárodní agentury. Začal klasickými médii, ale již v druhé polovině devadesátých let se začal profesně zabývat internetem. Posledních 8 let působí jako konzultant v marketingu a v oblasti User Experience.
Domácí internetová scéna pohledem ze společnosti Seznam.cz. SPIR? Centrum.cz? iDNES.cz? Ostatní? G (nevyslovujte)? Klienti? Mediální agentury? Mediatypy?… Seznam.cz?... A co na to Ján Simkanič?
Obchodní ředitel
Michal v Seznamu realizuje rozvoj prodeje reklamy ve velkém. Na veřejnosti se ukazuje většinou v listopadu..
V tomto bloku, stejně jako vloni, představíme v krátkých vystoupeních zajímavé novinky poslední doby jako inspiraci a srovnání různých přístupů, nápadů a postupů.
Filip Hráček, Google Czech Republic
Google+
Filip Hráček se svým zahraničním kolegou prostřednictvím online propojení přes Google+ představí nejnovější trendy jedné z nejvýraznějších služeb letošního roku, mimo jiné nominované mezi Projekty roku v anketě Křišťálová Lupa 2011.
Simona Matoušková a Karel Pětruchno, Seznam.cz
Jak jsme redesignovali Super.cz
Jeden z nejvýraznějších počinů na poli redesignu mediálního projektu za poslední dobu si vysloužil překvapivě velké množství pozitivních komentářů a také zajímavý skok v návštěvnosti a čtenářské odezvě. Redesign Super.cz byl nominován v kategorii Projekt roku ankety Křišťálová Lupa 2011.
Erik Tabery, Respekt
Cesta Respektu do iPadu a Kindlu
Týdeníku Respekt se podařilo výrazně zaujmout uživatele mobilními verzemi svého obsahu a zvláště aplikace pro iPad bývá dávána za vzor jednoduché, a přitom navýsost funkční cesty. Ne náhodou proto byla nominována hned ve dvou kategoriích ankety Křišťálová Lupa 2011 - Mobilní služba a Inspirace roku.
Ondřej Filip, CZ.NIC
MojeID, rok poté
Výkonný ředitel sdružení CZ.NIC prozradí, co se událo během roku od spuštění identifikační uživatelské služby MojeID a jaké jsou plány projektu do budoucna. A zároveň poskytne pár argumentů, proč by provozovatelé služeb měli možnostem MojeID věnovat pozornost a jaký benefit jim může přinést.
Michal Kašpárek, ŽítBrno.cz
ŽítBrno.cz - jak prorazit s politickou satirou
Web, jenž o sobě říká, že "Oficiální portál City Identity města Brna má za úkol fruktifikovat jeho verbální priority." rozhodně není tradiční. Naopak představuje výjimečkou ukázku využití internetu jako mimořádně účinného nástroje občanské aktivity, jež dokázala vyprovokovat už nejednu reakci znepokojených politiků. Mezi vrcholné projekty bezesporu patří přejmenování moravské metropole na Krno. Projekt ŽítBrno.cz byl nominován v kategorii Projekt roku ankety Křišťálová Lupa 2011.
Matěj Hollan, MapyHazardu.cz
MapyHazardu.cz - využití internetových nástrojů k dobré věci
Česká republika je světovým rájem hazardu, hazardní mafie a pračkou špinavých peněz celé Evropy. MapyHazardu.cz jsou prostředek, jak aktivitou „zdola“ ukázat rozsah nelegálního povolování automatů.
Krize? Plánování? Cílové skupiny? Bonusy a slevy? Nákupní modely? A nebo ještě něco úplně jiného? Ukážeme si, jak osobní situace jednotlivců v konečném důsledku dokážou ovlivňovat podobu celého mediálního trhu a jak se tomu lze bránit. A nebo nelze?
Ředitel
Novinář a vydavatel, v současné době ředitel nezávislého Deníku N, který je prvním českým deníkem vzniklým od začátku na principu placeného digitálního obsahu. Do roku 2018 vedl 12 let internetové vydavatelství Internet Info, které vydává známé weby jako Lupa.cz, Měšec.cz, Podnikatel.cz, pořádá prestižní konference nebo anketu Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu. V letech 2008 – 2018 stál v čele oborového Sdružení pro internetový rozvoj. Připravil úspěšný sborník vzpomínek Mé dětství v socialismu a sestavil ze svých textů knihy České nesvědomí, Přelud svobody a Mediální revoluce. Ve volném čase se věnuje olejomalbě. V digitálním prostředí je známý jako Simindr.
Tradičně netradiční pohled na české online podnikatelské prostředí ze strany úspěšného investora a nejdrsnějšího porotce pořadu Den D. Tentokrát půjde o strategicko koncepční zamyšlení nad evropskou / globální nekonkurenceschopností většiny českých a slovenských firem, analýzu důvodů a náčrt cesty ven.
Zakládající partner
Venture Investors Corporate Finance
Michael je zakládajícím partnerem Venture Investors Corporate Finance. Je zodpovědný především za strategii, vedení společnosti a business development. Před tím, než v roce 1999 založil VI CF, pracoval jako právník pro společnost WoodCommerz, kde se například podílel na realizaci první emise eurobondů ve střední a východní Evropě (emitentem byl ČEZ). Pracoval u Prvního privatizačního fondu, kde se účastnil zpracování řady privatizačních projektů v Rusku a v Bulharsku. Poté založil společnost Pilot Dynamis, kterou posléze prodal společnosti Private Investors.
Vystudoval práva na Univerzitě Karlově v Praze, poté absolvoval postgraduální studium St. Antony's College na Oxford University a získal magisterský titul LLM na Hughe's Hall, University v Cambridge. Byl zakladatelem a prezidentem Středoevropské společnosti Cambridge University.
Co je malé, to je milé a co je doma, to se počítá aneb Lehce provokativní pohled zkušeného internetového podnikatele na světovost českých startupů.
Spoluzakladatel APEK a soukromý investor
Jiří Hlavenka je podnikatel v oblasti internetových technologií; založil mj. vydavatelství Computer Press a Vltava.cz. Je autorem více než 40 publikací a několika tisíc odborných článků. Dnes působí především jako investor, je mimo jiné spoluzakladatelem a podílníkem společnosti Skypicker.com.
Co znamená inovace pro velkou firmu a jak k nim přistupují startup projekty? Jaké hodnoty jsou rozhodující při plánování akvizice? Proč koupit výrobce e-hopů a prodejce internetové reklamy- zkušenosti získané z akvizicí, které tento rok realizovala Allegro Group CZ.
CEO Mall Group
Jakub Havrlant stojí v čele investiční skupiny Rockaway, kterou založil v roce 2013 poté, co se rozhodl odejít z postu reginoláního ředitele nadnárodní internetové skupiny a začít se věnovat naplno vlastním investičním aktivitám. Rockaway se dnes soustředí na dva hlavní druhy investic. Vstupuje do regionálních společností, které mají silnou pozici a již prověřený model, v této časti portfolia najdete společnosti jako Invia, Heureka, Chytrý Honza nebo Mall Group. Pod hlavičkou Rockaway Ventures podporuje technologické stratupy s globálními ambicemi. Budování hodnoty, hledání “out of the box” řešení a osobní zodpovědnost, to jsou jenom některé z principů, kterými se Jakub řídí. Na ty ostatní, ale i jeho vizi pro Rockaway, první dojmy z vedení Mall Group přijde řeč v rozhovoru během dopolední části programu.
Michal Bláha si s Robinem Raszkou bude povídat o jeho aktuálním působení v newyorském startup akcelerátoru TechStars, kde se podílí na vývoji aplikace Piictu, která už stačila vzbudit docela velkou pozornost. Robin už může posoudit, v čem se americké prostředí liší od toho českého a jaké podmínky dokáže poskytnout těm, kteří se rozhodnou něco zajímavého dokázat.
Lead Designer
Robin Raszka je Lead Designer ve společnosti Tapmates Inc., kde je odpovědný za vzhled a uživatelské rozhraní, kterým se společnost a její projekty prezentují. Momentálně působí v New Yorku na vlastním startupu Piictu jako Product Designer a Idea Maker. Před odchodem do New Yorku se účastnil řady úspěšných projektů v Silicon Valley.
Debata osobností angažujících se kolem podpory a rozvoje české startup scény. Hosty budou Jan Barta (Elephant Orchestra), Ondřej Krabs (My Freight), Petr Ocásek (BENETA), Ondřej Raška (Miton).
Nové gTLD – změní to internet? Komu to prospěje a proč? Využití domén dříve, dnes a v budoucnu - trendy. Vývoj cen domén a jeho efekt.
Výkonný ředitel
Petr Šmída nastoupil do ACTIVE 24, s.r.o. v červnu 2007 a o rok později postoupil na pozici Výkonného ředitele společnosti. Kromě vedení společnosti je jeho profesí řízení lidských zdrojů, je absolventem Vysoké školy ekonomické v Praze a před nástupem do ACTIVE 24 působil 10 let v české pobočce společnosti T Mobile (původně RadioMobil, a.s.).
Pavlína Kvapilová dlouho moderovala jeden z nejúspěšnějších pořadů České televize poslední doby, založený na neustálé interakci s diváky. Formát odvážný i v evropském kontextu je specifický tím, že se výsledný tvar vydání skládá v reálném čase z otázek a komentářů přicházejících od široké veřejnosti. Během roku a půl takto publikum vyzpovídalo řadu osobností mnoha oborů a zájmů. Během své prezentace Pavlína přiblíží, jaké byly zkušenosti týmu s využitím sociálních sítí a dalších komunikačních prostředků na internetu i mimo něj pro přípravu a průběh tohoto pořadu.
Výkonná ředitelka divize Nová média
Pavlína Kvapilová řídí v České televizi divizi Nová média. V letech 2007-2011 se podílela na budování zpravodajské stanice ČT24. Vedla velké speciály jako byly Obama v Praze, Benedikt XVI., Studio Volby 2010, Planeta Země 2011 a další. Na ČT24 se věnovala kromě řady jiných aktivit i postupnému zavádění interaktivních prvků, ze kterých stanice těžila v různých formátech. Na obrazovce se objevovala jako jedna z tváří Hyde Parku ČT24. Pracovala také v Českém rozhlase, mimo jiné jako zpravodajka v Bruselu. Studovala ekonomii a italianistiku, její vášní je fotografie, cestování, psychologie či yoga.
Hned po otevření banku postihla Šmudlinka – falešná zaměstnankyně ZUNO na diskuzním fóru mBank. V zápětí se přidal squatterský účet @zunobanka na Twitteru. Plány a představy se střetly s realitou. Na konkrétních příkladech uvidíte, jak probíhaly přípravy komunikace nové banky a jak se nakonec představy setkaly se skutečností. Petra se podělí o zkušenosti s tím, jak banka spravuje sociální média, jak provádí monitoring a jak připravuje a vybírá obsah.
Web Content Specialist
Petra Pšánská je zodpovědná za sociální média v nové online bance ZUNO. Vystudovala mezinárodní studia na fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Dříve působila jako redaktorka v různých periodikách a jako vedoucí projektu vedla relaunch Elle.cz.
Proč si (ne)založit firemní Twitter účet
Vodafone je s počtem více než 5500 followerů největším českým korporátním Twitter účtem. Co přináší role průkopníka, jak funguje kouzlo nechtěného, čím zabavit geeky, kdy se vyplatí tweetovat a proč si založení firemního Twitter účtu dobře rozmyslet, prozradí osoby, které mají Twitteru účet Vodafonu osobně na starosti.
PR specialistka
Jana Háková pracuje ve společnosti Vodafone Czech Republic jako PR specialistka. Její odpovědností je PR na sociálních sítích, PR technologických novinek v portfoliu Vodafonu a komunikace společensky prospěšných projektů firmy a Nadace Vodafone. Dříve působila v oddělení komunikace společnosti Tesco Stores ČR, a.s. Vystudovala publicistiku a původní profesí je novinářka, pracovala například v Lidových novinách či Deníku.
Na příkladu negativní kampaně Greenpeace vůči společnosti Mattel a její slavné Barbie na sociálních sítích a prostřednictvím offline komunikace si ukážeme, jak se se sociálními sítěmi dá pracovat a jaké hrozby znamenají cílené negativní kampaně zaměřené na poškození značky.
Managing director
IMC International s.r.o. Divize BenedaGroup.com
Milan Beneda působí jako managing director v internetové mediální agentuře BenedaGroup.com. Kromě řízení společnosti hledá pro klienty efektivní způsoby marketingové komunikace na internetu a sociálních sítích. Předtím působil v internetové agentuře Beyond Interactive, kde měl na starosti plánování a nákup internetových kampaní pro významné klienty.
Kolik stojí digitální marketing
Kolik stojí online komunikace DIRECT Pojišťovnu, která patří na internetu jednoznačně mezi nejprogresivnější finanční instituce? Realistický a upřímný pohled na efektivitu jednotlivých forem online marketingu spolu s doporučením, na co se má klient ptát svých online agentur. Hlavně žádné nepoužitelné případové studie plné okouzlujících čísel a vyžadující zakoupení nesmyslně drahých nástrojů.
Head of MBA
Marek Bačo vede českou pobočku Mediacom Beyond Advertising, která je obsahovou divizí mezinárodní mediální agentury Mediacom. Marek má v MBA na starosti vedení týmu, přípravu a realizaci obsahových strategií a kampaní pro lokální i mezinárodní klienty agentury. Marek vystudoval obor marketingové komunikace na VŠFS a digitálnímu a obsahovému marketing se věnuje od roku 2002. Má za sebou bohaté zkušenosti především s internetovými kampaněmi, výkonnostním a obsahovým marketingem, které získal jak na straně dodavatelů obsahu (Xchat či ARBOineractive), tak i na straně zadavatelů a agentur (neo@Ogilvy či H1.cz).
Od Káhiry po Londýn, revoluce, masové demonstrace, studentské protesty i obyčejné rabování jsou spojovány s využíváním sociálních sítí a médií. Je to zasloužené? Jaká je role sociálních média v bouřlivých událostech tohoto roku? Jsou jejich impulsem, nebo pouhým zrcadlem?
David Antoš je bývalým redaktorem Lupa.cz, nyní pracuje jako konzultant v BCG. Vystudoval ekonomii a právo. V rámci skupiny Český Flattr se věnuje evangelizaci a rozvoji této služby v Česku.
Rozhodování na základě dat pročistí vzduch ve firmě libovolné velikosti. Na příkladech z praxe uvidíte, které situace pozitivně či negativně ovlivnily průběh zavádění webové analytiky do online aktivit klientů.
UX Consultant
Jsem absolvent magisterského studijního programu Inženýrská informatika na Fakultě aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni. Při studiích jsem prošel několika menšími firmami jako externí spolupracovník a od roku 2006 působím ve společnosti ET NETERA. Postupně jsem se usadil na pozici User Experience konzultanta a nyní společně s našimi klienty navrhuji přístupná a použitelná uživatelská rozhraní pro jejich projekty. Dále se věnuji nástrojům k analýze návštěvnosti. Mohli jste mě vidět také na oborových konferencích jako je WebExpo, Invex Forum nebo na menších akcích jako Web Analytics Wednesday, WebTop100 Klub a UXCamp.
Snažili jste se někdy zjistit, jak se vašim návštěvníkům líbí váš web? Počítáte Net Promoter Score? Provádíte marketingové průzkumy? My díky nové metodě uživatelského výzkumu měříme pocity návštěvníků. Přijďte se podívat, co jsme změřili na serveru iDNES.cz.
Petr je specialista na návrh webů, webových aplikací a různých forem uživatelského výzkumu. Věří, že user experience nekončí u webové stránky, ale přesahuje i do dalších oblastí komunikace se zákazníkem. Dohlíží na to, aby weby našich klientů co nejlépe splňovaly stanovené cíle a přitom nabízely uživatelům srozumitelně a pohodlně všechny informace, které potřebují. Rád navrhne web klasický, mobilní nebo webovou aplikaci, kterou si zákazníci oblíbí a budou se k ní vracet.