Tato akce již proběhla. Další akce Czech Internet Forum 2025 se koná 4. 11. 2025.

Program

8:15 - 9:00

Registrace účastníků

9:00 - 9:10

Zahájení konference

Petr Koubský Petr Koubský

Vedoucí rubriky Věda a technologie

Deník N

Petr Koubský

Dlouhá léta vedl známé Softwarové noviny, v anketě Křišťálová Lupa se stal Osobností roku. Byl editorem a spoluvydavatelem magazínu 067. Moderuje odborné konference. Učil na VŠE a na FF UK, vedl také vzdělávací instituci iCollege. V Deníku N je vedoucím rubriky Věda a technologie.

9:15 - 9:45

Rozhovor s Pavlem Zimou, moderuje Ján Simkanič

Seznam.cz v posledním roce má na svém kontě mnoho razantních změn a novinek. Jak takové změny naplánovat, zvládnout, ustát, vytěžit z nich maximum a co od Seznamu čekat do budoucna, probereme s generálním ředitelem Seznam.cz Pavlem Zimou.

Pavel Zima Pavel Zima

Místopředseda představenstva

Seznam.cz

Pavel Zima

Pavel Zima je generálním ředitelem společnosti Seznam.cz, jedničky českého Internetu. Ve společnosti Seznam.cz působí od roku 1998. V letech 2004–2006 zastával pozici technického ředitele. V srpnu 2006 byl jmenován výkonným ředitelem a od roku 2005 je členem představenstva společnosti.

V současné době se soustředí i na obsah, který společnost Seznam.cz lidem nabízí. V roli Obsahového ředitele zastřešuje směřování internetové televize Stream.cz, redakce serveru Proženy.cz a nově vznikající zpravodajské redakce, která má doplňovat zpravodajský servis, který pro domovskou stránku Seznam.cz nyní zajišťuje vydavatelství Borgis.

Ve volném čase rád hraje fotbal a renovuje historické automobily.

9:50 - 10:10

Lesk a bída agentur

Každá agentura by chtěla pro klienta dělat první poslední, ale jen zřídka dokáže klienta přimět, aby jí za to férově zaplatil. A online je na tom ze všech mediatypů nejhůře. Proto agentury žijí z bonusů a dalších podpultových incentiv, popřípadě si hledají svoji marži v rozdílné nákupní a prodejní ceně, ale i to má svoje problémy. Je trend, kdy klienti platí stále méně za stále horší služby, to, co chceme my a ve výsledku i naši klienti? Nebylo by však lepší tuhle smrtící spirálu otočit? Opravdu je to nemožné?

David Špinar David Špinar

Head of Performance

Google Czech Republic

David Špinar

David Špinar pracuje v české pobočce Googlu jako Head of Performance. Má na starosti propagaci, rozvoj a implementaci pokročilých řešení výkonnostního marketingu pro největší české zadavatele. Do jeho portfolia patří rovněž i téma programatického nákupu reklamy. Je zodpovědný za edukaci trhu i rozvoj znalostí a zkušeností obchodního týmu Google. David Špinar se věnuje tématu digitálního marketingu od roku 2003, kdy pracoval jako ředitel online agentury Dobrý web. V roce 2005 pak založil největší online digitální mediální agenturu H1.cz, kde až do roku 2014 působil jako ředitel. Agentura je dnes součástí mediálního koncernu WPP/GroupM. Do Googlu nastoupil v létě 2014. Tématu online marketingu se věnuje i jako externí vyučující na Vysoké škole ekonomické v Praze, kde od roku 2006 přednáší v rámci předmětu Marketing na internetu. David Špinar je absolventem Vysoké školy ekonomické, je ženatý a má dvě děti. Se svou rodinou bydlí na rodinné farmě, kde se věnuje chovu koní.

10:15 - 10:50

COFFEE BREAK

10:50 - 11:30

Od prokliků a zobrazení k času a pozornosti: Jak špičková vydavatelství mění monetizaci webu

Jon Slade, obchodní ředitel digitální reklamy The Financial Times a Tony Haile, generální ředitel společnosti Chartbeat, budou diskutovat o tom, jak a proč došlo k tomu, že internetový obsah je měřen a zhodnocován prokliky. Budou debatovat o výzvách a problémech metrik, které jsou založeny na proklikovosti (a jsou používány v mediálním průmyslu), a o tom proč a jak se vydavatelé a technologičtí inovátoři snaží jít do hloubky za „proklikovost“ a pochopit pozornost a zájmy čtenářů. Diskuse bude obsahovat data z desítek studií Chartbeat včetně souhrnných dat tisíců serverů po celém světě a reálné zkušenosti přímo z redakčních a inzertních týmů The Financial Times.

Přednáška bude v anglickém jazyce bez simultánního překladu.

Tony Haile Tony Haile

Chief Executive Officer

Tony Haile

Tony Haile je CEO Chartbeat, analytické společnosti, která se zabývá zkoumáním real-time dat. Chartbeat pracuje s více jak 4 000 medii, které zahrnují 80% top vydavatelství v USA a další média z více jak 35 států. Chartbeat pomáhá vydavatelům porozumět tomu, jak lidé reagují na jejich obsah a reklamu. Za posledních 5 let se Chartbeat pod vedením Tonyho rozrostl ze dvou nadšenců u jednoho stolu do společnosti s více jak 60 zaměstnanci s klienty jako je CNN, The New York Times, The Guardian a The Financial Times. Tony přednáší na Kolumbijské univerzitě. Serverem Crain’s New York Business byl vybrán jedním ze 40 pod 40 a FastCompany ho pro změnu zařadilo mezi TOP 100 nejvíc kreativních lidí v byznysu. Před vstupem do startupového světa Tony soutěžil po celém světě na jachtařských závodech a vedl polární výpravu na Arktidu.

Jon Slade Jon Slade

Commercial Director, Digital Advertising & Insight

FINANCIAL TIMES

Jon Slade

Jon Slade is the commercial director for digital advertising and insight at the Financial Times. He has overall responsibility for global advertising revenues and commercial advertising development for FT.com, howtospendit.com and the FT’s mobile products. Slade’s remit includes setting and implementing the overall strategic direction for the FT’s advertising business across all digital platforms, managing technology and creative supplier sourcing, as well as coordinating internal groups across the broader business such as product development, editorial and operations. He represents the advertising department on the FT.com executive team, and is a member of the FT’s global commercial team. In addition Slade is responsible for the FT’s Commercial Strategy & Insight teams in London and New York, providing actionable insight for clients through research and analysis. In January 2014 Slade took responsibility for the launch and on-going activity of the FT Global Commercial Academy – a continuous learning and development program for all members of the commercial team worldwide, including digital skills, industry awareness and sales skills. Prior to this role Slade ran the FT’s strategic sales team – the global creative solutions unit he built in 2007. The strategic sales team plays an important role in the development of audience-targeted advertising solutions across the FT.com platforms, matching client communication objectives with the integration of FT brand and content. Jon Slade joined the FT in 2002 as Technology Client Manager working with European Technology and Telecoms clients. He left the FT in 2005 to join News International, and returned to the FT in 2007. Slade has a background in client sales within the technology advertising sector and has previously worked for Fairfax, both in London and Sydney. He is a member of the IAB in London (board representative), active participant with the OPA in New York, and spokesperson for the FT on digital advertising matters and industry trends.

11:35 - 12:05

Marketingový okamžik

Twitter změnil způsob, jak komunikujeme a konzumujeme informace. Je veřejný a neformální. Zachycuje světové události v reálném čase. Niall nastíní, jak mohou značky účinně reagovat na aktuální události a co nejvíce se v daném okamžiku propagovat. Prezentace pomůže firmám pochopit sílu Twitteru a využít ho k tomu, aby našli správné lidi ve správný čas se správným obsahem.

Přednáška bude v anglickém jazyce bez simultánního překladu.

Niall Horgan Niall Horgan

Partner Manager EMEA

Twitter

Niall Horgan

Niall je manažerem Twitteru pro obchod v rámci regionu EMEA. Byl jedním z prvních obchodníků zaměstnaných v Twitteru pro oblast EMEA a ve své současné pozici je zodpovědný za nasazování Twitteru na nových trzích. Také se stará o partnery Twitteru tak, aby jim pomohl zdravě růst. Před nástupem do Twitteru pracoval Niall pro Sky Media Ireland, kde byl zodpovědný za rozvoj agentury, řízení kampaní a zvyšování příjmů z inzerce. Kariéru začínal na marketingových pozicích v Irish Mainport Holdings Ltd a Thomas Crosbie Holdings Ltd.

12:10 - 12:40

Transformace tradiční vydavatelské společnosti v digitální mediální firmu

Přednáška bude v anglickém jazyce bez simultánního překladu.

Jovan Protic Jovan Protic

Group Publishing Director

Ringier Axel Springer

Jovan Protic

Jovan je odpovědný za aktivitu vydavatelství v rámci tištěných a digitálních médií portfolia skupiny Ringier Axel Springer  (na všech trzích, kde je skupina Ringier Axel Springer AG přítomna: Polsko, Slovensko, Maďarsko, Bosna, Srbsko, Černá Hora). Podílí se na strategickém řízení předních online médií, novin a časopisů na 6 východoevropských trzích. Nejdůležitější značky: Novy Cas / Cas.sk, Aktuality.sk, Onet.pl, Fakt / Fakt.pl, Blic / Blic.rs,

12:45 - 13:05

Výkon internetové reklamy dle bývalého zaklínače hadů

Peter Lelovič již tradičně přinese další provokativní srovnání internetového a off-line světa. Tentokráte se zaměří na to, jaký je reálný výkon internetových kampaní. Je možné, že přes všechna úžasná čísla váš banner neviděl žádný živý člověk? Jaký je opravdový výkon sociálních sítí? Která videa si lidé vlastně pouští? A vůbec - jste si jistí, že samotný internet umí něco prodat? Pokud máte pochybnosti, tento příspěvek vám vymezí jejich reálné hranice. Pokud nepochybujete - tak vám stejně není pomoci.

Peter Lelovič Peter Lelovič

Konzultant marketingových komunikací

CONCEPT 42

Peter Lelovič

Mgr. Peter Lelovič je magistrem psychologie masových komunikací a reklamy. Svou kariéru začal těsně po revoluci v reklamním průmyslu. Prošel všemi stupni tvorby reklamy – od textaře až po řízení mezinárodní agentury. Začal klasickými médii, ale již v druhé polovině devadesátých let se začal profesně zabývat internetem. Posledních 8 let působí jako konzultant v marketingu a v oblasti User Experience.

13:10 - 14:15

OBĚD

14:15 - 14:35

Lesk a bída virálního marketingu v Čechách

Zajímalo nás, jak jsme na tom s virálním marketingem v ČR. Funguje to? Dělá to někdo? Jaké jsou ty skvělé či opačně odstrašující příklady? Na jejich názor jsme se proto zeptali spotřebitelů, zadavatelů a last but not least šéfů agentur ať už těch nových, digitálních či těch úplně klasických. A výsledky? Určitě překvapí i Vás!

Josef Havelka Josef Havelka

TFO

Humbug

Josef Havelka

Josef Havelka zakládal v Česku reklamní agenturu Leo Burnett, která se pod jeho vedením stala významnou tuzemskou skupinou, v roce 2001 se stal regionálním ředitelem této firmy pro 11 trhů střední a východní Evropy. Poté, co v roce 2005 společnost Leo Burnett opustil, založil poradenskou firmu Zeitgeist. V letech 2008–2009 zastával v agentuře Ogilvy funkci regionálního ředitele strategického plánování. V roce 2009 se stal zakládajícím partnerem firmy Zoot.cz – nákupní on-line platformy. Následně působil jako generální ředitel společnosti Sanoma Media Praha, poté vedl konzultantskou divizi Omnicom Media Group. Od 2013 do 2016 byl marketingovým ředitelem České spořitelny. Je nositelem prestižního ocenění Adman, které se uděluje významným osobnostem za celoživotní přínos české reklamě.

14:40 - 15:10

Cross Channel advertising

Cross Channel advertising představuje pohodlí a efektivitu ve velmi roztříštěné oblasti digitálního marketingu. Na konferenci představíme klíčové předpoklady pro cross channel advertising a roli programatického marketingu a automatizace napříč různými kanály a zařízeními.

Přednáška bude v anglickém jazyce bez simultánního překladu.

Aljosa Jenko Aljosa Jenko

Founder and CEO

Httpool Hungary Kft.

Aljosa Jenko

Aljosa has fifteen years of experience as entrepreneur, CEO and co-founder of several media and technology companies across Europe, Asia and the United States. He has been responsible for strategic and corporate segments, fundraising, M&A, international expansion and partnerships. He is the Founder and CEO of Httpool, the leading Central and Eastern European cross channel advertising network he launched in 2000. Since 2008 Aljosa expanded the group from 5 to currently 17 international markets and played a crucial role in developing regional digital advertising markets and setting technology and industry standards. Aljosa obtained his MBA degree from Haas School of Business at UC Berkeley and is a Kauffman Finalist.

15:15 - 15:40

Může existovat nezávislá žurnalistika? rozhovorem provede Ján Simkanič

S odcházejícími ikonami nejprestižnějšího slovenského deníku SME Matúšem Kostolným a Tomášem Bellou o tom, jaké šance nejen na Slovensku má nezávislá žurnalistika, a také o tenkém ledě, odpovědnosti, riziku, odvaze a hodnotách.

Tomáš Bella Tomáš Bella

Deník N

Tomáš Bella

Do SME nastúpil v roku 2000 ako redaktor prílohy Počítače, do roku 2008 bol jej vedúcim redaktorom. Venoval sa najmä najmä dopadom nových technológií na spoločnosť. Od februára 2007 do júna 2009 bol šéfredaktorom SME.sk, neskôr zástupcom riaditeľa SME.sk. V rokoch 2010 - 2013 bol riaditeľom spoločnosti Piano Media, od októbra 2013 je zástupcom šéfredaktora SME.

Matúš Kostolný Matúš Kostolný

Odcházející šéfredaktor

Matúš Kostolný

V denníku SME je od roku 1994. V prvom ročníku žurnalistiky začal
spolupracovať so zahraničným oddelením denníka SME. Neskôr sa stal
jeho redaktorom a potom vedúcim. Najčastejšie písal o Spojených
štátoch, NATO, OSN, slovenskej zahraničnej politike. V lete 2006 sa
stal zástupcom šéfredaktora. Od októbra 2006 je šéfredaktorom SME.

15:40 - 16:10

COFFEE BREAK

16:10 - 16:40

Co Twitter dal a vzal, rozhovorem provede Ján Simkanič

Dlouholetý politický komentátor deníku Právo patří k nejvýraznějším postavám českého Twitteru s 14 tisíci followery. Respekt si získal především tím, jak zasvěceně zprostředkovává dění na Ukrajině a v Rusku. Budeme si s ním povídat o tom, co pro novináře Twitter znamená, jak se pracuje s informacemi v rychlé digitální době a jak se díky moderním technologiím role novináře proměňuje.

Alexandr Mitrofanov Alexandr Mitrofanov

Komentátor

Novinky.cz

Alexandr Mitrofanov

Narodil se v roce 1957 v Rostově na Donu, Rusko.
V letech 1974-79 vystudoval žurnalistiku na Rostovské státní univerzitě. V červnu až září 1997 absolvoval Mezinárodní novinářský kurs pořádaný The Thomson Foundation, Cardiff, Wales, Velká Británie.
V letech 1980-88 pracoval jako redaktor podnikového časopisu Škodovák, Škoda Plzeň,
v letech 1988-91 jako redaktor měsíčníku Socialistické Československo (později Československo) vydávaného v ruském a německém jazyce, v letech 1991-92 redaktor deníku Právo lidu, od února 1992 až nyní redaktor, později komentátor deníku Právo (do roku 1995 Rudé právo).
V roce 1994 obdržel novinářskou Cenu křepelek Českého literárního fondu, v roce 2000 novinářskou Cenu Ferdinanda Peroutky.
V roce 1998 vydal knihu Za fasádou Lidového domu, v roce 2002 knihu Politika pod pokličkou (s Markétou Maláčovou), v roce 2005 se autorsky podílel na sborníku Bludné cesty sociální demokracie.
Trvale spolupracuje s Českým rozhlasem Plus a s Českou televizí. Aktivní twitterový účet @alexandrmitrofa

Témata: česká politická scéna, ruská politická scéna

16:45 - 17:05

Dungeons & No Dragons“ aneb vývoj hry bez vydavatele

Jak jsme hledali vydavatele a místo toho jsme našli 1,1 milionu liber od 35 tisíc hráčů na Kickstarteru.

Daniel Vávra Daniel Vávra

Kreativní ředitel

Warhorse Studios

Daniel Vávra

Vystudoval Střední umělecko průmyslovou školu v Turnově. Od útlého věku tvořil všechno možné na počítačích, kreslil komiksy, fotil a psal. V roce 1998 nastoupil do tehdejších Illusion Softworks jako 2D grafik a podílel se na vzniku Hidden and Dangerous.

Později se stal hlavním designerem, scénáristou a režisérem zatím nejúspěšnější české hry Mafia. Hned po té začal pracovat na scénáři a designu jejího pokračování, po jehož dokončení se dále na titulu aktivně nepodílel a v pražském studiu IS pracoval na jiných, bohužel nevydaných projektech. V roce 2009 se rozloučil s IS (v té době již 2K Czech) a v roce 2011 spoluzaložil Warhorse Studios.

Kromě herního designu dlouhá léta píše oblíbené komentáře a články pro časopis Level a občas publikuje i v jiných magazínech. Jen tak pro zábavu si občas připomene svou původní grafickou profesi a navrhne si obal na CD, web, nebo logo pro různé kamarády a zajímavé projekty. Kromě toho se amatérsky věnuje fotografii a je zaníceným hráčem military verze paintballu.

17:05 - 20:00

AFTER PARTY

Přijďte ochutnat koktejly z dílny Tomáše Paličky z BONVIVANT´S, bezprostředně po konferenci v místní restauraci ZOOM.