Tato akce již proběhla. Další akce Czech Internet Forum 2025 se koná 4. 11. 2025.

Program

10:50 - 11:05

Konzumace zpravodajství včera, dnes a zítra

Konzumace zpravodajství se v posledních deseti letech rapidně změnila díky internetu, mobilnímu zpravodajství a sociálním sítím. Jak se tyto změny odrazily v chování konzumentů? Jakým způsobem vyhledávají nejdůležitější informace z domova i ze světa? Jaké zdroje využívají a jsou s nimi spokojeni? Jak vnímají nové zpravodajské projekty na internetu? A přišel čas, kdy jsme ochotni za kvalitní zpravodajství také něco zaplatit? (Studie Zpravodajské weby 2008 – 2014, MEDIARESEARCH).

Hana Friedlaenderová Hana Friedlaenderová

Senior Research & Insights Manager

Nielsen Admosphere

Hana Friedlaenderová

Odbornice na výzkumy z oblasti médií, nových technologií a životního stylu (nejen) dětí a mládeže. Je spoluautorkou několika knih na tato témata, jako Češi na prahu nového tisíciletí, České děti a mládež jako čtenáři 2017 nebo Marketingový výzkum.

11:10 - 11:30

Děláte to špatně (redesign iDNES.cz)

Server iDNES.cz se po sedmi letech rozhodl změnit svou tvář. Jako každá změna i tato vzbudila vášnivé čtenářské reakce. Redesign stále probíhá, proto se přednáška bude měnit do poslední chvíle a už dnes je jasné, že bude poučná. Uvidíme, kterým směrem.

Pavel Kočička Pavel Kočička

Projektový manažer

MAFRA

Pavel Kočička

Vystudoval elektrotechniku, ale nikdy se tím neživil. Naopak se dlouhou dobu věnoval počítačové grafice a typografii, obojí později vyučoval na VOŠG Hellichova. Poté vytvořil a rok vedl přílohu Hi-tech v MF DNES, která byla úspěšnější čtenářsky než inzertně. Po krátké zastávce v časopisu pro lékaře zakotvil jako redaktor časopisu Ekonom. I tento obor opustil a nyní se věnuje vymýšlení novinek pro iDNES.cz a jejich obhajobě navenek.

11:35 - 11:45

Papírový start-up

Lze i v době digitálních médií začít s tiskem? Pokud ano, co je k tomu potřeba? Jak omezit rizika? Příběh zatím bez konce... A kde všude lze při papírovém start-upu využít web? Prezentace základních parametrů a postupů pár týdnů po startu.

Robert Čásenský Robert Čásenský

Šéfredaktor

Reportér Nadační fond

Robert Čásenský

Robert vystudoval sociologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Během studia začal v roce 1993 pracovat nejprve na částečný a pak na plný úvazek jako redaktor Českého deníku. V roce 1994 pracoval jako vedoucí domácího zpravodajství v Denním Telegrafu. Později působil jako společník a jednatel v soukromé poradenské agentuře. Roku 1998 byl jmenován zástupcem šéfredaktora Lidových novin, kde tuto funkci zastával do konce roku 2000. 1. ledna 2001 se stal zástupcem šéfredaktora deníku MF DNES a 6. února 2006 byl jmenován jeho šéfredaktorem, odkud se rozhodl odejít v roce 2013 po změně majitele vydavatelství. Od září 2014 vydává a vede měsíčník Reportér.

11:50 - 12:00

Co je silnější: autor nebo mediální značka? Uvedení Echo24.cz na trh.

Výrazní autoři jako účinný marketingový nástroj. Jak se uvádí na trh nízkonákladový názorový inernetový deník. Proč deníku Echo24.cz roste každý měsíc návštěvnost. A může mít náročný digitální týdeník 10 000 (skutečně aktivních!) předplatitelů. A ukážu i čísla.

Dalibor Balšínek Dalibor Balšínek

Šéfredaktor

Echo24.cz

Dalibor Balšínek

DB (1972) Vystudoval literární vědu na FPF Slezské univerzity v Opavě (1993) a masovou komunikaci na FSV Univerzity Karlovy v Praze (2000). Začínal v regionálním tisku jako kulturní redaktor, od začátku studií v Praze (1994) pracoval jako redaktor Lidových novin. Na jaře roku 1996 nastoupil jako politický reportér do televize Nova. Po dvou letech z televize odchází do vydavatelství Stratosféra, aby založil a vedl svůj první časopisecký projekt, titul Spy. Časopis, který byl koncipován jako politický tabloid, opouští po necelém roce. Pracuje opět pro televizi Nova a v polovině roku 1999 je jmenován ředitelem tisku a PR TV Nova. V červnu 2000 se stává šéfredaktorem časopisu Týden. Za jeho působení se zvedl prodaný náklad časopisu Týden trojnásobně (z 16 200 v roce 2000 na 57 800 v roce 2003), Týden získává ocenění Časopis roku. V roce 2002 zakládá časopis Instinkt a stává se mediálním ředitelem vydavatelství Mediacop. Časopis Instinkt po roce úspěšného vydávání získává ocenění Hvězda roku. Z vydavatelství Mediacop odchází v lednu 2009 do představenstva mediální skupiny MAFRA, kde byl tři roky zodpovědný internetové aktivity skupiny a deník Lidové noviny, kterých byl zároveň šéfredaktorem. V polovině listopadu 2013 z Mafry odchází. Počátkem roku 2014 zakládá vydavatelství Echo Media a.s., která vydává internetový deník Echo24.cz

12:05 - 12:15

DVTV.cz - má seriózní videoobsah na internetu šanci?

Zkušenosti z prvních měsíců fungování DVTV.cz - nejsledovanější videa, reakce diváků i inzerentů a možnosti dalšího rozvoje.

Jan Rozkošný Jan Rozkošný

Editor/Jednatel

Online Partners

Jan Rozkošný

Jan je spoluautorem projektu DVTV.cz. V letech 2007-2014 působil jako editor zpravodajství ČT (Události komentáře, 168hodin, RETRO a speciální projekty). Dále pracoval jako redaktor a editor v české redakci BBC. Vystudoval žurnalistiku na FSV UK v Praze a veřejnou politiku na Hertie School of Governance v Berlíně

12:20 - 12:30

Jak se český Forbes odváží do digitálního světa

Tištěný Forbes má v Česku velký úspěch, prodává téměř 20 tisíc výtisků a každý rok roste ve všech ukazatelích a je to nejúspěšnější vydavatelský startup posledních let. Trvalo mu ale tři roky, než se odvážil jít do digitálního světa. Proč? A co tam bude dělat? Jak budou vypadat jeho aplikace, jak bude vypadat jeho web? A jak na tom všem chce vydělat?

Petr Šimůnek Petr Šimůnek

Šéfredaktor

Forbes

Petr Šimůnek

Petr uvedl Forbes na český trh v listopadu 2011. V českých médiích pracuje dvacet let, od roku 2005 až do roku 2011 vedl jako šéfredaktor Hospodářské noviny. Předtím pracoval jako šéf ekonomické rubriky MF DNES a jako zástupce šéfredaktora. Deset let moderoval politickou televizní diskusi Nedělní partie, tři roky rozhlasový pořad Pressclub, pracoval pro rakouskou tiskovou agenturu APA. Vystudoval VŠE, absolvoval studijní pobyt na Oxford University, Green College a roční studium na Johannes Kepler Universitat Linz. Získal cenu Guvernéra České národní banky.

12:35 - 12:45

Tabletový časopis – sexy médium budoucnosti

Jak má vypadat úspěšný tabletový časopis. V čem se liší od tištěného časopisu. Jak funguje byznys tabletových časopisů. Kdy tabletové časopisy porazí tištěná média.

Eva Hanáková Eva Hanáková

Ředitelka redakcí, šéfredaktorka

Eva Hanáková

Absolventka VŠE. Dříve působila ve vedení Hospodářských novin jako vedoucí sekce Podniky a trhy a jako šéfredaktorka týdeníku Ekonom. Šéfredaktorka prvního čistě tabletového týdeníku DOTYK, který získal v roce 2014 ceny Nejlepší evropský tabletový časopis roku od Světové asociace novin a vydavatelů zpráv (WAN-IFRA), Časopis roku Unie vydavatelů a titul nejlepší tabletová aplikace roku.

12:50 - 13:00

Headliner – hudební časopis, který je slyšet.

Kam jsme za půl roku dostali digitální hudební časopis Headliner.

Dany Stejskal Dany Stejskal

Ředitel

OPTIO CZ

Dany Stejskal

Majitel a ředitel společnosti OPTIO CZ. DTP a tiskové produkci se věnuje od roku 1990, a to jak ve velkých společnostech, v reklamních agenturách, tak i vlastním studiu. V současné době se věnuje převážně vedení týmu OPTIO CZ a digitálnímu publikování jak vlastního hudebního časopisu Headliner, tak dalších projektů klientů.

13:05 - 14:15

OBĚD

14:15 - 14:35

Někdo si chce zaklikat, někdo si chce povídat

Skoro všichni Češi už jsou on-line. Tak proč pořád ještě nakupují off-line? Jak zvýšit množství prodejů s využitím multikanálového přístupu a živých videokonzultantů ne o 10, ale o 100 %? Dozvíte se na konkrétním příkladu ze světa největšího českého telekomunikačního operátora O2.

Dalibor Kaláb Dalibor Kaláb

On-line marketing and sales

O2 Czech Republic

Dalibor Kaláb

Nadšený a energický on-line marketér a sportovec. Deset let zkušeností s online marketingem a online prodejem. Poslední 4 roky působí v O2, dříve řídil prvního českého VoIP operátora FAYN nebo webhostingové projekty Computer Pressu.

14:40 - 14:50

Může být 3G/4G a WiFi internet bezplatný a přesto generovat zisk?

Bezplatné WiFi sítě se staly horkým tématem nejen roku 2014. Po dvou letech vývoje jsme SOCIFI veřejnosti představili v lednu 2014 a nabídli řešení problému, který trápí veškeré trhy od USA až po Asii. Boříme zastaralé standardy a měníme hru. Poskytujeme unikátní monetizační platformu pro sponzorovaný internet a komplexní služby pro optimalizaci výnosů.

Zdeněk Hornych Zdeněk Hornych

CEO

SOCIFI Ltd. branch Czech Republic

Zdeněk Hornych

Zdeněk Hornych je zodpovědný za strategický rozvoj monetizační platformy SOCIFI jako CEO. Je zakladatelem digitální agentury PositiveZero.uk se sídlem ve Velké Británii. Má více než 7 let zkušeností s komplexními digitálními projekty pro mezinárodní klienty jako Microsoft, Heineken, Škoda Auto, L’Oréal, P&G, GSK a další. Pracuje pod heslem “Dostatečně dobré není nikdy dostatečné” a orientaci na zákazníka považuje za klíčovou.

14:55 - 15:05

IVIO – on-line kino nové generace

Nelegální streamování filmů a seriálů se celosvětově stále rozšiřuje a s projektem IVIO.TV se tento jev snažíme změnit a legální cestou nabídnout uživatelům skutečně komplexní zážitek ze setkání s domácí i světovou kinematografií zdarma i za poplatek. Představení kontentu a benefitů projektu IVIO.TV.

Martin Paleček Martin Paleček

CEO

Hollywood Classic Entertainment

Martin Paleček

Martin Paleček dlouhá léta pracoval ve společnosti ACE a.s. v oblasti postprodukce TV reklam a filmů pro české i zahraniční klienty. Ve společnosti ACE a.s. vedl divizi reklamní postprodukce, kterou následně přetransformoval na postprodukci Spoon. Nyní působí jako CEO ve společnosti Hollywood C.E.

15:10 - 15:20

Jak informační technologie mění veřejnou dopravu

Jaké technologie změnily v minulosti nejvíce hromadné cestování? Jak se posunul svět dopravy za posledních 20 let s masivním nástupem internetu? Jak nejlépe propojit dnešní moderní online technologie s typicky offline světem? Kde se skrývají největší výzvy? Jaká je budoucnost hromadné dopravy?

Přemysl Rubeš Přemysl Rubeš

CEO

Bileto

Přemysl Rubeš

Vystudoval matematiku na FJFI ČVUT v Praze a na prestižní francouzské “Grande Ecole” ENSTA na Pařížském technologickém institutu (ParisTech). Během svého několikaletého působení ve Francii získal cenné zkušenosti jako BI analytik v Air France a produktový manažer ve společnosti Amadeus. Po svém návratu do ČR v roce 2011 založil v Praze pobočku francouzské technologické společnosti Altersis. Po jejím prodeji v roce 2013 působil po boku Petra Ludwiga jako konzultant v GrowJOB institute. V létě tohoto roku přijal nabídku Jakuba Havrlanta stát se ředitelem společnosti Bileto. Smyslem projektu je zjednodušení a zatraktivnění veřejné dopravy - od vyhledání a nákupu jízdenek až po návrat domů.

15:25 - 15:35

Nejdřív se vám budou smát

O Liftago se často mluví jako o českém “Uberu”. Srovnání s mnohamiliardovým americkým byznysem je lehce zavádějící a tato přednáška je zejména o inovativním přístupu a společenské hodnotě jedné české taxi aplikace, která už vystrkuje růžky do zahraničí.

Ondřej Krátký Ondřej Krátký

CEO

Liftago

Ondřej Krátký

Ondřej Krátký je spoluzakladatelem a ředitelem přepravní aplikace Liftaga. Vedle aplikace pro taxi a kurýry poslední roky rozvíjí přepravní síť Liftago.network, která spolupracujícím klientům po celém Česku nabízí vyšší rychlost a přesnost přepravy při nižších nákladech na první i poslední mili. Vizí Liftago.network je efektivnější využití přebytečné přepravní kapacity desítek tisíc existujících dopravců u nás s cílem levnější, rychlejší, přesnější i udržitelnější přepravy.

15:40 - 15:50

Chci United Islands 2014 i v Kinského zahradě

Co všechno musíte udělat proto, abyste získali 1,6 milionu při crowdfungingu?!

David Gaydečka David Gaydečka

Pořadatel festivalu, spolumajitel firmy

Ostrovy

David Gaydečka

Od roku 2004 je spoluorganizátorem festivalu United Islands of Prague (www.unitedislands.cz), který každoročně navštěvuje přes 50.000 návštěvníků. Provozuje agenturu Joe's Garage Live (www.joesgarage.cz), která se věnuje zastupování českých i zahraničních hudebníků a zprostředkovává jim koncerty v ČR. Podílel se na prezidentské kampani Karla Schwarzenberga, zejména na její online podobě. U příležitosti dvacátého výročí pádu železné opony založil společně s přáteli neziskovou společnost Opona o.p.s., která se věnuje připomínání totalitní historie naší země. Dříve spoluorganizoval koncerty občanského sdružení Pohyblivý klub, např. festival Blues v lese v Řevnicích.