Jon Slade, obchodní ředitel digitální reklamy The Financial Times a Tony Haile, generální ředitel společnosti Chartbeat, budou diskutovat o tom, jak a proč došlo k tomu, že internetový obsah je měřen a zhodnocován prokliky. Budou debatovat o výzvách a problémech metrik, které jsou založeny na proklikovosti (a jsou používány v mediálním průmyslu), a o tom proč a jak se vydavatelé a technologičtí inovátoři snaží jít do hloubky za „proklikovost“ a pochopit pozornost a zájmy čtenářů. Diskuse bude obsahovat data z desítek studií Chartbeat včetně souhrnných dat tisíců serverů po celém světě a reálné zkušenosti přímo z redakčních a inzertních týmů The Financial Times.
Přednáška bude v anglickém jazyce bez simultánního překladu.
Tony Haile je CEO Chartbeat, analytické společnosti, která se zabývá zkoumáním real-time dat. Chartbeat pracuje s více jak 4 000 medii, které zahrnují 80% top vydavatelství v USA a další média z více jak 35 států. Chartbeat pomáhá vydavatelům porozumět tomu, jak lidé reagují na jejich obsah a reklamu. Za posledních 5 let se Chartbeat pod vedením Tonyho rozrostl ze dvou nadšenců u jednoho stolu do společnosti s více jak 60 zaměstnanci s klienty jako je CNN, The New York Times, The Guardian a The Financial Times. Tony přednáší na Kolumbijské univerzitě. Serverem Crain’s New York Business byl vybrán jedním ze 40 pod 40 a FastCompany ho pro změnu zařadilo mezi TOP 100 nejvíc kreativních lidí v byznysu. Před vstupem do startupového světa Tony soutěžil po celém světě na jachtařských závodech a vedl polární výpravu na Arktidu.
Jon Slade is the commercial director for digital advertising and insight at the Financial Times. He has overall responsibility for global advertising revenues and commercial advertising development for FT.com, howtospendit.com and the FT’s mobile products. Slade’s remit includes setting and implementing the overall strategic direction for the FT’s advertising business across all digital platforms, managing technology and creative supplier sourcing, as well as coordinating internal groups across the broader business such as product development, editorial and operations. He represents the advertising department on the FT.com executive team, and is a member of the FT’s global commercial team. In addition Slade is responsible for the FT’s Commercial Strategy & Insight teams in London and New York, providing actionable insight for clients through research and analysis. In January 2014 Slade took responsibility for the launch and on-going activity of the FT Global Commercial Academy – a continuous learning and development program for all members of the commercial team worldwide, including digital skills, industry awareness and sales skills. Prior to this role Slade ran the FT’s strategic sales team – the global creative solutions unit he built in 2007. The strategic sales team plays an important role in the development of audience-targeted advertising solutions across the FT.com platforms, matching client communication objectives with the integration of FT brand and content. Jon Slade joined the FT in 2002 as Technology Client Manager working with European Technology and Telecoms clients. He left the FT in 2005 to join News International, and returned to the FT in 2007. Slade has a background in client sales within the technology advertising sector and has previously worked for Fairfax, both in London and Sydney. He is a member of the IAB in London (board representative), active participant with the OPA in New York, and spokesperson for the FT on digital advertising matters and industry trends.