Doba jedné obrazovky je dávno pryč, počet výzkumů podporujících rostoucí fenomén „multi-screen“ roste jako houby po dešti. I proto se rok 2015 se zapíše do mediální historie jako rok crossmediálních diskuzí. Na reálné výsledky v podobě crossmediálních dat si ale budeme muset ještě počkat. Zadavatelé reklamy však čekat nebudou, ti už dnes chtějí znát odpovědi na zdánlivě jednoduché otázky týkajících se online video reklamy v roli samostatného komunikačního kanálu či jako substitutu pro klasickou televizní reklamu.
Jaký je optimální podíl online video reklamy pro můj rozpočet a moji cílovou skupinu? Jaký mix kanálů mi dokáže poskytnout nejvyšší zásah? Jakou hodnotu zásahu jsem schopen za daný rozpočet získat? Jedná se o velmi komplexní úlohu, ne nepodobnou úloze rozhodování o optimálním podílu TV stanic, zkomplikovanou však faktem zmíněné neexistence cross-mediálního měření. Je možné na tyto otázky nalézt odpovědi již dnes s využitím existujících datových zdrojů?
Jiří Udatný je ředitelem oddělení Data & Analytics v GroupM. V médiích se pohybuje již 16 let, kde se věnuje zejména propojování světa dat a mediálního plánování. Je členem metodologické komise ATO, příležitostně přednáší na VŠE. Vystudoval ekonometrii a operační výzkum na VŠE Praha.