Generální ředitel Seznamu Pavel Zima se osobně postavil do čela nového obsahového oddělení, které má šanci razantně změnit poměry na českém mediálním trhu. Nabírají se známé novinářské tváře, testuje se výroba nových pořadů a všechno vypukne na podzim. Jaké jsou motivace, plány a cíle Seznamu prozradí Pavel Zima v rozhovoru s Jánem Simkaničem.
Místopředseda představenstva
Pavel Zima je generálním ředitelem společnosti Seznam.cz, jedničky českého Internetu. Ve společnosti Seznam.cz působí od roku 1998. V letech 2004–2006 zastával pozici technického ředitele. V srpnu 2006 byl jmenován výkonným ředitelem a od roku 2005 je členem představenstva společnosti.
V současné době se soustředí i na obsah, který společnost Seznam.cz lidem nabízí. V roli Obsahového ředitele zastřešuje směřování internetové televize Stream.cz, redakce serveru Proženy.cz a nově vznikající zpravodajské redakce, která má doplňovat zpravodajský servis, který pro domovskou stránku Seznam.cz nyní zajišťuje vydavatelství Borgis.
Ve volném čase rád hraje fotbal a renovuje historické automobily.
Jak může nějaké odvětví dopustit, aby jím zamíchal malý lokální hráč? Jaká byla strategie příběhu agentury Adexpres, jak pomohli v růstu akvizice dalších značek, a kam směřuje celá reklamní skupina kolem Adexpresu, teď už pod globální taktovkou? Může akvizice mladé dynamické společnosti velkou nadnárodní agenturou rapidně zbrzdit její drive a nasazení? Je vůbec ještě prostor pro změny?
Managing Director
Honza vystudoval VŠE v Praze, baví ho hokej, florbal a hrabat se v číslech. Ve skupině agentur (Adexpres, iProspect, Bistro, Bistro Social, Isobar, Mobile Internet a Gong) má Honza na starosti jejich rozvoj a strategické směřování, new business development a provozní a finanční záležitosti.
Do roku 2010 se Honza věnoval v poradenské společnosti EY akvizicím, due diligence a restrukturalizacím. Po třech letech v korporaci se rozhodl zariskovat a našel si segment, ve kterém se chtěl pokusit využít svůj byznysový a finanční background. A tak v roce 2010 uvedl na trh novou digitální mediální agenturu s naivní představou změnit mediální trh. Na zelené louce bez znalostí online médií, bez konexí, bez cizího kapitálu a navíc v odvětví, kterému dominovali velcí síťoví hráči.
Emoce zlepšují všechny klíčové ukazatele značky. Emocionální reklamní strategie jsou efektivnější. S Unruly Custom Audiences se emocionální cílení v roce 2016 stalo realitou.
Head of Sales, CEE
Obchodní ředitelkou Unruly pro SVE je Kusuma Chumpuree-Reyntjes. Unruly je technologická společnost zabývající se reklamou, která zajišťuje návštěvnost, monitorování a sdílení videí na otevřeném webu. Unruly působí na poli videí, sociálních sítí, nativní reklamy a mobilních aplikací a používá data o emocích uživatelů a videa v přívětivých formátech k masivnímu zvýšení interakce s diváky, výsledků značky a příjmů vydavatelů. Kusuma vystudovala marketing a komunikaci a má za sebou 12 let zkušeností s prodejem digitální reklamy. Stala se druhou zaměstnankyní společnosti v Německu, rozšířila její obchodní aktivity a zajistila růst příjmů na tamním trhu.
Spekulace s doménami, provozování bulvárních webů, nepodařený obchod s minerály, ale i unikátní vzdělávací projekt iCollege nebo největší online poskytovatel pojištění, který se nedávno stal generálním partnerem nejvyšší české fotbalové soutěže. Za tím vším stojí podnikatel Jan Barta. Co má v plánu dál? O tom bude mluvit v rozhovoru s šéfredaktorem serveru Lupa.cz Davidem Slížkem.
Chairman
Jan Barta je jedním z nejvýraznějších internetových podnikatelů. Vystudoval ekonomii na University College London. Během studia se podílel na vzniku společnosti Crazy Tomato, po ukončení studia založil společnost Elephant Orchestra, která se zaměřuje na monetizaci doménového trafficu, obchodování s doménami a lead-generation. Dnes stojí v čele investiční skupiny Pale Fire Capital, pod níž patří projekty jako ePojištění.cz, Tarifomat.cz, Slevydnes, Extra Online Media, Favi.cz, Semantic Vision a řada dalších. Jan Barta je znám také jako mecenáš neziskových a veřejně prospěšných projektů.
Jedna z nejzkušenějších osobností českých telekomunikací se podělí o svůj pohled na současné fenomény digitálního světa. Promluví o tom, jaké možnosti využití nabízejí big data, které příležitosti se otevírají pro monetizaci a distribuci obsahu a o tom, proč podporuje české startupy.
Investment Manager
Více než 20 let se pohybuje v telekomunikacích – pracoval ve společnostech Inec, Český Telecom a GTS, kde působil na různých manažerských postech v oblasti prodeje, marketingu, péče o zákazníky a regulace. Od roku 2014 působí v O2 Czech Republic, kde nastoupil nejdříve jako ředitel IT, poté byl jmenován generálním ředitelem a předsedou představenstva. Má rád sport, kinematografii, literaturu a přírodu. V jeho soukromí i práci ho inspirují východní kultury.
Krmí v PetCenter hady kočičkami? Co by se asi stalo, kdyby největší prodejce chovatelských potřeb rozšířil prodej o kočky a psy? Proč je obtížné na sociálních sítích řešit značku, která je pro některé otázka lásky ke zvířátkům a pro jiné největší zlo na planetě? Jak do toho všeho zapadá zásadní proměna značky z kamenné na internetovou?
Internetový publicista
Internetový publicista, co navzdory věkové kategorii ví o sociálních sítích a souvisejících tématech tolik, že by na to možná měl dostat zbrojní pas. Konzultant v marketingu, bezpečnosti, ochrany soukromí, public relations. Autor knih a tisíců článků. Provozovatel 365tipu.cz
Jak se váš zákazník choval předtím, než přišel k vám na web? Co všechno udělal poté, co kliknul na váš banner? Vyhledával další informace o vaší značce či nabídce v internetovém vyhledávači? Zajímal se v mezičase, než na vašem e-shopu dokončil akci, o podobná, relevantní témata? V ZOOTu a Seznamu se dohodli, že se společně pokusí na tyto a podobné otázky najít odpověď. Proto sledovali nejenom přímou cestu uživatele k objednávce, ale i jeho další běžné aktivity v rámci mediální konzumace.
Chief Digital Officer
Zkušenosti v on-line mediálním světě sbírá od roku 2001, kdy postupně prošel různými pozicemi jak na straně publisherů – Seznam.cz, Centrum.cz, tak na straně mediálních a komunikačních agentur – MediaCom Praha, Omnicom Media Group.
Founder
Pavlína Louženská se věnuje business strategii a inovacím. V agentuře 2FRESH rozvíjí kromě klientů i studii SPINN - unikátní srovnání inovačních ekosystémů startupů a korporací (více na spinn.study). Pro Google mentoruje startupy ve střední a východní Evropě v rámci programu Launchpad. Specializuje se na fashion business a marketing, který pravidelně školí a konzultuje. Založila skupinu #HolkyzMarketingu, která dnes má přes deset tisíc aktivních členek. Je členkou správní rady Transparency International. Píše blog pavlinaspeaks.com. Na Twitteru a Instagramu ji můžete sledovat jako @pavlina_speaks.
Staré chytnete v telce, mladé... přes influencery. T-Mobile spolupracuje s vlivnými tvůrci na sociálních sítích, když chce odkomunikovat pokrytí, event nebo třeba podpořit dobročinný projekt. Proč to dělá? Jak to dělá? S kým to dělá? Co jim funguje a co ne? Barbora Drašnarová (T-Mobile) a Aki Votrubová (Peppermint Digital) přednesou destilát zkušeností s influencer marketingem jednoho z největších inzerentů v zemi.
Senior Online Marketing Specialist
Barbora Drašnarová, jinak zvaná Barb, pracuje jako Senior Online Marketing Specialist se zaměřením na Social Media a Influencer Marketing ve společnosti T-Mobile. Je upovídaná perfekcionistka a milovnice všeho krásného. Zvládne si nadesignovat a naprogramovat web, nafotit content a odvyprávět příběh. Třeba na autorském cestovatelském foto projektu www.tideturned.org nebo prostřednictvím lifestyle platformy www.checkczechfashion.cz, kterou spolu s kolegyněmi již šestým rokem vytváří. A miluje Instagram. Bezmezně! Podívejte se na @barbdrasnarova nebo třeba @tmobile_cze.
Instagram & Influencer Specialist
Aki Votrubová je známá česká instagramerka, která zároveň pomáhá svým klientům s marketingovou komunikací právě na této platformě. V letošním ročníku soutěže WebTop100 má ve své režii kategorii Instagramový počin.
Jak dělat humor ve věku, kdy je televize na internetu a internet v televizi. Proč se oba světy smějí jeden druhému, i když už se prakticky prolínají?
Publicista
Luděk Staněk byl ve svém životě reklamní textař, novinář, publicista, autor, scénárista, rozhlasový DJ, moderátor i třeba pokerový komentátor. I když zdaleka ne všechno dělal tak dobře, aby se tím uživil. Momentálně připravuje pro Stream.cz vlastní Pořad Luďka Staňka a vyvíjí tu i několik dalších internetových pořadů a vedle toho vystupuje jako stand-up komik. Byl nominován na Křišťálovou Lupu, což ho doteď nesmírně těší. Ve volném čase visí na internetu a studuje fóra o pokeru, případně ty věnované jeho oblíbenému Arsenalu FC.
Když jsem čtyři roky zpátky začínal s youtube, netušil jsem, jak moc mi změní život. Co mi dalo a co vzalo? Jak moc velkou roli hraje ve světě YouTube marketing a kam se bude vůbec tento (pro mnohé jen těžko pochopitelný trend) ubírat?
Před čtyřmi lety začal s YouTubem. Dost klasicky - formátem let´s play. Přes parodie se dostal až k týdennímu formátu skečů, tematických, názorových a občas i naučných videí. Během těch několika let se leccos změnilo. Youtuberství mu hodně dalo i vzalo a otočilo mu život naruby. Jedno se ale nemění – stále ho to neskutečně baví. Dokončil pardubické gymnázium a v říjnu začíná svou pouť na FSV UK.
Stále častější paušální kritika médií vytváří předpoklad pro efektivní ohrožení demokracie. Jak vypadají názor, předsudek a ideologická pravda v proměnách času a jaký vliv mají jejich proměny na podobu, vliv a význam médií?
Šéfredaktor publicistiky
Marek Wollner působí v České televizi od roku 1999. Před dvanácti lety opustil post redaktora zpravodajství a pomáhal zakládat pořad věnovaný výhradně investigativní žurnalistice - Reportéry ČT. Ten v současnosti patří k nejsledovanějším formátům televizního zpravodajství a ročně nabídne kolem sto padesáti unikátních reportáží nejen z oblasti politiky, ale i ekonomiky nebo zahraničního dění.
Skoro nikdo neumí od fanoušků vybírat peníze tak dobře jako on. Jeho trabantová jízda trhla crowdfundingový rekord, záchrana letadla zlatých hochů z Nagana vybrala víc než trojnásobek potřebné částky. Novináři a cestovateli Danu Přibáňovi leží jeho komunita fanoušků u nohou a drží mu palce ve všem, co ho napadne. Jak se mu to podařilo? A co by si bez internetu počal? Ptát se bude Ján Simkanič.
Freelancer
Novinář, filmař, cestovatel a milovník ozubených koleček. Autor dokumentárních cestopisných filmů, sveřepý zakladatel a provozovatel srdcařských projektů, které těší lidi kolem. Zakladatel o. s. Underfilm podporující nezávislé filmaře, bývalý šéfredaktor vědeckotechnického časopisu VTM a hlavně člověk, který rád dokazuje, že když se chce, tak to jde. S minimálním technickým vybavením obyčejným trabantem projel Hedvábnou stezku, celou Afriku, Jižní Ameriku a Tichomoří. Jeho film Trabantem napříč Afrikou se stal nejúspěšnějším dokumentem roku 2011 Československé filmové databáze a nejlépe hodnoceným českým filmem od roku 2003. Více info na www.transtrabant.cz.