Tato akce již proběhla. Další akce Czech Internet Forum 2024 se koná 5. 11. 2024.

Program

9:30 - 9:50

HbbTV a mobilní web

Kdysi mobilní operátoři věřili ve walled garden, bylo potřeba vědět dost o telco světě, poprat se s exotickým hardware a to vše řesilo jen několik málo firem na trhu. S HbbTV je to podobné a přece jiné. Technologie je (více méně) jiná, ale je možné opakovat historii? Jak vznikal trh mobilní reklamy a co pravděpodobně čeká HbbTV? Jaká (ne)může být reklama v HbbTV prostředí?

Lukáš Kokoška Lukáš Kokoška

Head of R&D

Grand IT

Lukáš Kokoška

Více jak deset let pracoval na projektech okolo mobilních technologií. Připravoval obsahové stránky, distribuci obsahu pro mobilní zařízení, stejně jako různé SMS služby. Zpočátku spolupracoval s mobilními operátory na integraci služeb, s opadnutím váhy operátorských portálů se podílel na standardizaci mobilní reklamy v barvách Seznamu. Nyní pracuje v menší společnosti na službách pro HbbTV prostředí, kde jsou vztahy mezi poskytovatelem obsahu a operátorem přeci jen trochu jiné. Technologická omezení i setrvačnost zaběhlého trhu ale přináší spoustu podobností mezi mobilním prostředím a děním okolo HbbTV.

10:00 - 10:20

On-line video: návod k použití

Když video zaujme desítky tisíc uživatelů a ještě dokáže nenásilně předat požadované sdělení vaší značky, budou všichni spoko. V obrovském množství obsahu, který se na uživatele na internetu denně valí, to ale není úplně snadné. Jak se dnes s videem prosadit a přitom lidem svojí značku nevnucovat? Ukážu vám několik fungujících tipů.

Rudolf Rokoš

Co Owner

Spoko

10:30 - 11:00

COFFEE BREAK

11:00 - 11:20

2 roky paywallu HN

Dnes už není výjimkou si za kvalitní obsah platit. Jaké zkušenosti má Economia s placeným obsahem? Je to cesta, jak uniknout před AdBlockem? Jaké příležitosti nabízí monetizace obsahu pro financování mediálního domu?

Roman Latuske Roman Latuske

CEO a předseda představenstva

Economia

Roman Latuske

Vystudoval na IHK Wiesbaden bankovnictví se specializací na obor financování nemovitostí. Od roku 1998 pracuje v médiích. V mediální skupině MAFRA se podílel na vybudování zpravodajského portálu iDNES.cz a byl členem představenstva zodpovědný za divizi MAFRA DIGITAL. Od roku 2014 je CEO Economia, a.s. a zodpovědný za finální integraci Centrum Holdings a transformaci vydavatelství do digitálního mediálního domu.

11:25 - 11:45

Reklama je mrtvá. Ať žije reklama!

Na jaře MAFRA nabídla adblockerům možnost vypnout adblock a přesto mít stránky bez reklam. Jaké poučení z experimentu plyne?

Michal Hanák Michal Hanák

Člen představenstva MAFRA a.s.

MAFRA

Michal Hanák

Člen představenstva MAFRA, a.s., má na starosti internetové aktivity skupiny. Vystudoval Fakultu sociálních věd Karlovy univerzity, obor žurnalistika a masová komunikace. První novinářské zkušenosti začal sbírat v Lidových novinách v roce 1992, později psal pro Mladý svět a pracoval v měsíčníku Reader's Digest Výběr. Dres iDNES.cz oblékl v roce 2000. V letech 2007-2014 byl šéfredaktorem iDNES.cz.

11:50 - 12:10

Transformace klasického mediálního domu do digitálního světa (deset let po všech ostatních)

O Vltava Labe Press (dnes Vltava Labe Media) na internetu dlouhá léta nikdo neslyšel, vydavatelství působilo v digitální oblasti velmi pasivně a defenzivně. Se změnou majitelů a managementu se to rychle mění. Kam směřuje jeden ze tří největších mediálních domů na českém trhu v segmentu digitálních médií?

Petr Bednář Petr Bednář

Ředitel divize digital

VLTAVA LABE MEDIA

Petr Bednář

Petr Bednář přešel v roce 2016 do vydavatelské skupiny Vltava-Labe-Media, kde nastoupil na pozici ředitele digitální divize. Je absolventem VŠE, v letech 2000-2007 pracoval ve vydavatelství Ringier, kde zakládal online divizi. 2007-2008 působil jako výkonný ředitel ve společnosti Global Inspiration, provozovateli internetové televize Stream.cz. Od roku 2008 do začátku roku 2016 zastával funkci ředitele Online divize v Mladá frontě, a.s., kterou vytáhl mezi nej-větší hráče na českém online trhu.

12:15 - 12:45

Google spolupracuje se zpravodajskou sférou

Prezentace uceleným způsobem představí, jakým způsobem Google využil zpravodajský ekosystém k vytvoření Iniciativy pro digitální žurnalistiku (DNI). Představí poslední novinky z DNI včetně projektu Accelerated Mobile Pages (zrychlení načítání obsahu statických webových stránek), nejnovější vývoj v oblasti videozpravodajství a poznatky a trendy, které se týkají Inovačního fondu DNI.

Eero Korhonen Eero Korhonen

Head of Strategic Relationships

Google Czech Republic

Eero Korhonen

Eero Korhonen je ředitelem pro strategické vztahy s poskytovateli zpráv a vydavateli v SVE, Irsku a Skandinávii a zabývá se partnerstvím a spoluprací mezi společností Google a zpravodajským průmyslem. Než v roce 2012 nastoupil do společnosti Google, pracoval v různých pozicích ve vydavatelském průmyslu ve Finsku, Turecku a Rusku, například ve společnostech Sanoma a Hürriyet. Eero vystudoval magisterský program v oboru strojírenství a s manželkou a dvěma dětmi žije v Londýně.

12:40 - 13:40

LUNCH

13:40 - 14:00

Vznikající trh s daty

Představíme si DATA jako součást reálného mediálního světa, jako součást prodeje a nákupu reklamního prostoru. Zamyslíme se nad DATY jako samostatným objektem nákupu, prodeje a směny. Na konkrétních příkladech si ukážeme, jak fungují datové aliance, a kde DATA vytváří nové alternativní business modely. Sami si odpovíte, zda budete chtít DATA nakupovat, obohacovat a překvapí Vás, že i prodej DAT se může týkat právě Vás. Nevěříte?

Tomáš Řehák Tomáš Řehák

CEO

PROGRAMMATIC

Tomáš Řehák

Mediálním businessem se baví a živí od studií. Za tu dobu dal vzniknout projektům např. MDS, OMD Digital, SPIR, Ejhle.net naposledy Programmatic, který přivádí, testuje a implementuje vyspělé technologie z oblasti programmatického prodeje do celé řady významných společností v ČR nejen z oblasti médií.

14:05 - 14:25

Automatizace Crossmediálního plánování a nákupu

Jedna platforma pro crossmediální plánování a nákup reklamního prostoru již není utopie, ale realita současných technologií. Co přináší automatizace přímého nákupu? Znamená automatizace náhradu práce media plannerů, obchodníků a back office? Jak se slučuje programatický nákup reklamního prostoru s offline kanály?

Ondřej Bartůněk Ondřej Bartůněk

Publisher Account Manager, CEE

Adform

Ondřej Bartůněk

V Adformu působí od roku 2013, nyní se jako Publisher Account Manager pro region CEE. Kromě lokálních publisherů je tak v pravidelném kontaktu s dodavateli reklamy na Slovensku, Maďarsku, Slovinsku nebo Turecku. V Adformu se věnuje především prodeji a podpoře produktů jako jsou Ad Server, SSP, PMP, DMP, Automated Guaranteed, Brand Solutions nebo Publisher Trading Desk.

14:30 - 14:50

Data Driven Web

Zvykem je, že většina firem automaticky používá cílenou reklamu, tvoří personalizovaná sdělení a pak uživatel končí na webu s obsahem stejným pro všechny. Proč a jak dělat AI next generation datově řízený web, který zohledňuje nejen relevanci obsahu pro každého jednotlivého uživatele, ale také finanční hodnotu za každý pageview a jak tento web datově propojit s automatizovanými kampaněmi na sociálních sítích a x.. násobit tak efekt všech systémů.

Jan Černý Jan Černý

CTO & Founder

DataBreakers

Jan Černý

Jan Černý, zakladatel Databreakers, pracuje s teoretickými algoritmy už od svých studií na ČVUT, kde zkoumal možnosti využití umělé inteligence (AI) nejen v predikčních modelech. V rámci Databreakers teď tyto teoretické modely od září 2015 úspěšně uplatňuje v praxi především v oblasti e-commerce a ve společnostech s velkým množstvím klientských dat. Databreakers se zaměřují hlavně na personalizaci, predikci a automatizovanou práci s daty v oblasti social media, robustnost a flexibilita však umožňuje použití i v oblasti modelování vědeckých pokusů a podobně. Honza věří, že budeme li pracovat s daty správně – poskytnou nám všem možnost využít naplno svého potenciálu a nový tzv: datový smysl...

14:55 - 15:15

Jak data změní Váš eshop

Data jsou všude kolem nás a je snadné nalézt nespočet příkladů jejich využití. Ale co to vlastně znamená vytvořit datově řízený online marketing pro e-commerce v praxi? Jak překročit představy a příklady a reálně navrhnout způsob využití dat tak, aby “na konci dne” dával ekonomický smysl a pozitivně ovlivnil vaše kampaně? Poďte si poslechnout jak data a jejich využití řeší jedni z největších hráčů v českého e-commerce.

David Vyskočil David Vyskočil

CEO

YOTTLY

David Vyskočil

David je zakladatelem technologické společnosti Diffsolutions s.r.o vyvíjející YOTTLY – platformu, která na základně dat, navrhuje a řídí online marketing pro největší e-shopy v ČR a zahraničí. Před založením Diffsolutions pracoval 8 let jako konzultant datových skladů SAP pro velké společnosti napříč celou Evropou.

15:15 - 15:45

COFFEE BREAK

15:45 - 16:05

Modrý oceán dat a jak v něm plavat

V této části se společně podíváme, jak je možné pomocí cloudových služeb rychle a snadno dostat pod kontrolu svoje vlastní data, rychle a efektivně je propojit s daty druhých a třetích stran a následně je využít v marketingových aktivitách a to bez nutnosti být IT expertem. Také si ukážeme, jak si s tímto poradily společnosti z různých oborů a koutů světa.

Michal Zbořil Michal Zbořil

CX Master Principal Sales Consultant

Oracle Czech

Michal Zbořil

Michal Zbořil absolvoval Ekonomickou fakultu (specializace Marketing) na Technické Univerzitě v Ostravě. Po studiích nastoupil do poradenské společnosti Andersen Consulting (dnes Accenture), kde se profesně věnovat oblasti Customer Relationship Management a nasazování různých systémů pro jejich podporu.
Posledních více jak 12 let je členem regionálního týmu ve společnosti Oracle a dále se věnuje CRM a Customer Experience.

16:10 - 16:30

Daty řízený marketing na konkrétních případech

Jak se zbavit slepoty vůči uživatelům a začít s nimi pracovat jako se skutečnými lidmi? Jak vybrat z tisíců nabídek ty nejlepší divoké karty do aktivní propagace? Jaké úspěchy a úskalí vás nejspíše čekají na cestě k přínosné analytice? Především na tyto otázky vám nabídnu odpovědi z vlastní zkušenosti s daty řízeným marketingem.

Matěj Dvorský Matěj Dvorský

Business Analyst

Skrz.cz

Matěj Dvorský

Online marketingu se věnuje téměř osm let a specializuje se především na datovou analytiku kanálů výkonnostního marketingu a jejich automatizaci. Ve Skrz.cz po dvou letech na pozici Marketing Manager přesunul těžiště své práce na analýzu dat a jejich využití pro businessové rozhodování. Dříve sestavil a vedl tým internetového marketingu v portálu Seznam.cz a pracoval jako manažer marketingu v oblasti soukromého vzdělávání.

16:35 - 16:50

Proč neříkáme klientům cenu projektu

“Dobrý den, prosil bych jednu aplikaci. Jaká bude cena?” Tuto otázku nám klienti kladli několik let, než jsme se dostali k současné odpovědi - “Neřekneme”. Které metodiky vývoje mobilních aplikací fungují a které nikoliv nastíní na konkrétních případech Ing. Josef Gattermayer, spoluzakladatel vývojářské firmy Ackee.

Josef Gattermayer Josef Gattermayer

Spoluzakladatel

Ackee

Josef Gattermayer

Je spoluzakladatel a jednatel společnosti Ackee. Ackee dovedl se svými společníky od roku 2012, kdy začínali jako garážová firma, mezi technologickou špičku vývoje mobilních aplikací v ČR. Mimo Ackee působí na Fakultě informačních technologií ČVUT, kde vede závěrečné práce studentů a přednáší předmět DB technologie pro Big data.