Kdysi mobilní operátoři věřili ve walled garden, bylo potřeba vědět dost o telco světě, poprat se s exotickým hardware a to vše řesilo jen několik málo firem na trhu. S HbbTV je to podobné a přece jiné. Technologie je (více méně) jiná, ale je možné opakovat historii? Jak vznikal trh mobilní reklamy a co pravděpodobně čeká HbbTV? Jaká (ne)může být reklama v HbbTV prostředí?
Head of R&D
Více jak deset let pracoval na projektech okolo mobilních technologií. Připravoval obsahové stránky, distribuci obsahu pro mobilní zařízení, stejně jako různé SMS služby. Zpočátku spolupracoval s mobilními operátory na integraci služeb, s opadnutím váhy operátorských portálů se podílel na standardizaci mobilní reklamy v barvách Seznamu. Nyní pracuje v menší společnosti na službách pro HbbTV prostředí, kde jsou vztahy mezi poskytovatelem obsahu a operátorem přeci jen trochu jiné. Technologická omezení i setrvačnost zaběhlého trhu ale přináší spoustu podobností mezi mobilním prostředím a děním okolo HbbTV.
Když video zaujme desítky tisíc uživatelů a ještě dokáže nenásilně předat požadované sdělení vaší značky, budou všichni spoko. V obrovském množství obsahu, který se na uživatele na internetu denně valí, to ale není úplně snadné. Jak se dnes s videem prosadit a přitom lidem svojí značku nevnucovat? Ukážu vám několik fungujících tipů.
Dnes už není výjimkou si za kvalitní obsah platit. Jaké zkušenosti má Economia s placeným obsahem? Je to cesta, jak uniknout před AdBlockem? Jaké příležitosti nabízí monetizace obsahu pro financování mediálního domu?
CEO a předseda představenstva
Vystudoval na IHK Wiesbaden bankovnictví se specializací na obor financování nemovitostí. Od roku 1998 pracuje v médiích. V mediální skupině MAFRA se podílel na vybudování zpravodajského portálu iDNES.cz a byl členem představenstva zodpovědný za divizi MAFRA DIGITAL. Od roku 2014 je CEO Economia, a.s. a zodpovědný za finální integraci Centrum Holdings a transformaci vydavatelství do digitálního mediálního domu.
Na jaře MAFRA nabídla adblockerům možnost vypnout adblock a přesto mít stránky bez reklam. Jaké poučení z experimentu plyne?
Člen představenstva MAFRA a.s.
Člen představenstva MAFRA, a.s., má na starosti internetové aktivity skupiny. Vystudoval Fakultu sociálních věd Karlovy univerzity, obor žurnalistika a masová komunikace. První novinářské zkušenosti začal sbírat v Lidových novinách v roce 1992, později psal pro Mladý svět a pracoval v měsíčníku Reader's Digest Výběr. Dres iDNES.cz oblékl v roce 2000. V letech 2007-2014 byl šéfredaktorem iDNES.cz.
O Vltava Labe Press (dnes Vltava Labe Media) na internetu dlouhá léta nikdo neslyšel, vydavatelství působilo v digitální oblasti velmi pasivně a defenzivně. Se změnou majitelů a managementu se to rychle mění. Kam směřuje jeden ze tří největších mediálních domů na českém trhu v segmentu digitálních médií?
Ředitel divize digital
Petr Bednář přešel v roce 2016 do vydavatelské skupiny Vltava-Labe-Media, kde nastoupil na pozici ředitele digitální divize. Je absolventem VŠE, v letech 2000-2007 pracoval ve vydavatelství Ringier, kde zakládal online divizi. 2007-2008 působil jako výkonný ředitel ve společnosti Global Inspiration, provozovateli internetové televize Stream.cz. Od roku 2008 do začátku roku 2016 zastával funkci ředitele Online divize v Mladá frontě, a.s., kterou vytáhl mezi nej-větší hráče na českém online trhu.
Prezentace uceleným způsobem představí, jakým způsobem Google využil zpravodajský ekosystém k vytvoření Iniciativy pro digitální žurnalistiku (DNI). Představí poslední novinky z DNI včetně projektu Accelerated Mobile Pages (zrychlení načítání obsahu statických webových stránek), nejnovější vývoj v oblasti videozpravodajství a poznatky a trendy, které se týkají Inovačního fondu DNI.
Head of Strategic Relationships
Eero Korhonen je ředitelem pro strategické vztahy s poskytovateli zpráv a vydavateli v SVE, Irsku a Skandinávii a zabývá se partnerstvím a spoluprací mezi společností Google a zpravodajským průmyslem. Než v roce 2012 nastoupil do společnosti Google, pracoval v různých pozicích ve vydavatelském průmyslu ve Finsku, Turecku a Rusku, například ve společnostech Sanoma a Hürriyet. Eero vystudoval magisterský program v oboru strojírenství a s manželkou a dvěma dětmi žije v Londýně.
Představíme si DATA jako součást reálného mediálního světa, jako součást prodeje a nákupu reklamního prostoru. Zamyslíme se nad DATY jako samostatným objektem nákupu, prodeje a směny. Na konkrétních příkladech si ukážeme, jak fungují datové aliance, a kde DATA vytváří nové alternativní business modely. Sami si odpovíte, zda budete chtít DATA nakupovat, obohacovat a překvapí Vás, že i prodej DAT se může týkat právě Vás. Nevěříte?
CEO
Mediálním businessem se baví a živí od studií. Za tu dobu dal vzniknout projektům např. MDS, OMD Digital, SPIR, Ejhle.net naposledy Programmatic, který přivádí, testuje a implementuje vyspělé technologie z oblasti programmatického prodeje do celé řady významných společností v ČR nejen z oblasti médií.
Jedna platforma pro crossmediální plánování a nákup reklamního prostoru již není utopie, ale realita současných technologií. Co přináší automatizace přímého nákupu? Znamená automatizace náhradu práce media plannerů, obchodníků a back office? Jak se slučuje programatický nákup reklamního prostoru s offline kanály?
Publisher Account Manager, CEE
V Adformu působí od roku 2013, nyní se jako Publisher Account Manager pro region CEE. Kromě lokálních publisherů je tak v pravidelném kontaktu s dodavateli reklamy na Slovensku, Maďarsku, Slovinsku nebo Turecku. V Adformu se věnuje především prodeji a podpoře produktů jako jsou Ad Server, SSP, PMP, DMP, Automated Guaranteed, Brand Solutions nebo Publisher Trading Desk.
Zvykem je, že většina firem automaticky používá cílenou reklamu, tvoří personalizovaná sdělení a pak uživatel končí na webu s obsahem stejným pro všechny. Proč a jak dělat AI next generation datově řízený web, který zohledňuje nejen relevanci obsahu pro každého jednotlivého uživatele, ale také finanční hodnotu za každý pageview a jak tento web datově propojit s automatizovanými kampaněmi na sociálních sítích a x.. násobit tak efekt všech systémů.
CTO & Founder
Jan Černý, zakladatel Databreakers, pracuje s teoretickými algoritmy už od svých studií na ČVUT, kde zkoumal možnosti využití umělé inteligence (AI) nejen v predikčních modelech. V rámci Databreakers teď tyto teoretické modely od září 2015 úspěšně uplatňuje v praxi především v oblasti e-commerce a ve společnostech s velkým množstvím klientských dat. Databreakers se zaměřují hlavně na personalizaci, predikci a automatizovanou práci s daty v oblasti social media, robustnost a flexibilita však umožňuje použití i v oblasti modelování vědeckých pokusů a podobně. Honza věří, že budeme li pracovat s daty správně – poskytnou nám všem možnost využít naplno svého potenciálu a nový tzv: datový smysl...
Data jsou všude kolem nás a je snadné nalézt nespočet příkladů jejich využití. Ale co to vlastně znamená vytvořit datově řízený online marketing pro e-commerce v praxi? Jak překročit představy a příklady a reálně navrhnout způsob využití dat tak, aby “na konci dne” dával ekonomický smysl a pozitivně ovlivnil vaše kampaně? Poďte si poslechnout jak data a jejich využití řeší jedni z největších hráčů v českého e-commerce.
CEO
David je zakladatelem technologické společnosti Diffsolutions s.r.o vyvíjející YOTTLY – platformu, která na základně dat, navrhuje a řídí online marketing pro největší e-shopy v ČR a zahraničí. Před založením Diffsolutions pracoval 8 let jako konzultant datových skladů SAP pro velké společnosti napříč celou Evropou.
V této části se společně podíváme, jak je možné pomocí cloudových služeb rychle a snadno dostat pod kontrolu svoje vlastní data, rychle a efektivně je propojit s daty druhých a třetích stran a následně je využít v marketingových aktivitách a to bez nutnosti být IT expertem. Také si ukážeme, jak si s tímto poradily společnosti z různých oborů a koutů světa.
CX Master Principal Sales Consultant
Michal Zbořil absolvoval Ekonomickou fakultu (specializace Marketing) na Technické Univerzitě v Ostravě. Po studiích nastoupil do poradenské společnosti Andersen Consulting (dnes Accenture), kde se profesně věnovat oblasti Customer Relationship Management a nasazování různých systémů pro jejich podporu.
Posledních více jak 12 let je členem regionálního týmu ve společnosti Oracle a dále se věnuje CRM a Customer Experience.
Jak se zbavit slepoty vůči uživatelům a začít s nimi pracovat jako se skutečnými lidmi? Jak vybrat z tisíců nabídek ty nejlepší divoké karty do aktivní propagace? Jaké úspěchy a úskalí vás nejspíše čekají na cestě k přínosné analytice? Především na tyto otázky vám nabídnu odpovědi z vlastní zkušenosti s daty řízeným marketingem.
Business Analyst
Online marketingu se věnuje téměř osm let a specializuje se především na datovou analytiku kanálů výkonnostního marketingu a jejich automatizaci. Ve Skrz.cz po dvou letech na pozici Marketing Manager přesunul těžiště své práce na analýzu dat a jejich využití pro businessové rozhodování. Dříve sestavil a vedl tým internetového marketingu v portálu Seznam.cz a pracoval jako manažer marketingu v oblasti soukromého vzdělávání.
“Dobrý den, prosil bych jednu aplikaci. Jaká bude cena?” Tuto otázku nám klienti kladli několik let, než jsme se dostali k současné odpovědi - “Neřekneme”. Které metodiky vývoje mobilních aplikací fungují a které nikoliv nastíní na konkrétních případech Ing. Josef Gattermayer, spoluzakladatel vývojářské firmy Ackee.
Spoluzakladatel
Je spoluzakladatel a jednatel společnosti Ackee. Ackee dovedl se svými společníky od roku 2012, kdy začínali jako garážová firma, mezi technologickou špičku vývoje mobilních aplikací v ČR. Mimo Ackee působí na Fakultě informačních technologií ČVUT, kde vede závěrečné práce studentů a přednáší předmět DB technologie pro Big data.