Kdysi mobilní operátoři věřili ve walled garden, bylo potřeba vědět dost o telco světě, poprat se s exotickým hardware a to vše řesilo jen několik málo firem na trhu. S HbbTV je to podobné a přece jiné. Technologie je (více méně) jiná, ale je možné opakovat historii? Jak vznikal trh mobilní reklamy a co pravděpodobně čeká HbbTV? Jaká (ne)může být reklama v HbbTV prostředí?
Více jak deset let pracoval na projektech okolo mobilních technologií. Připravoval obsahové stránky, distribuci obsahu pro mobilní zařízení, stejně jako různé SMS služby. Zpočátku spolupracoval s mobilními operátory na integraci služeb, s opadnutím váhy operátorských portálů se podílel na standardizaci mobilní reklamy v barvách Seznamu. Nyní pracuje v menší společnosti na službách pro HbbTV prostředí, kde jsou vztahy mezi poskytovatelem obsahu a operátorem přeci jen trochu jiné. Technologická omezení i setrvačnost zaběhlého trhu ale přináší spoustu podobností mezi mobilním prostředím a děním okolo HbbTV.