Keynote: Jak se vyhnout obchodu s pozorností a cíleným rozptylováním

Přednáška

V takzvané „ekonomice pozornosti“ se tvrdě bojuje o naši pozornost – a vyhrává ten, komu se podaří udržet nás u obrazovky a kdo nás donutí klikat, jezdit prstem a posouvat stránky co nejdéle. Proto designéři stále více využívají naši impulzivní povahu, než aby vycházeli vstříc tomu, co vlastně chceme. Zneužívají našich psychologických slabin, aby naplnili svoje, nikoliv naše cíle. Náš život je tak plný nenápadných „rozptýlení“, která obvykle podceňujeme, přestože nám brání v naplňování sebe sama, a to na individuální i celospolečenské úrovni. Ekonomika pozornosti je proto významným a do značné míry ignorovaným morálním i politickým problémem. Svobodu naší pozornosti musíme začít naléhavě hájit, abychom se z ekonomiky závislé na naší pozornosti dokázali vymanit.

Přednáška probíhá v angličtině bez překladu.

Přednášející