Moderátorka
Na CNN Prima News a v televizi Prima moderuje Hlavní zprávy, dříve provázela ranním zpravodajským blokem Nový den. V mediích se pohybuje přes 15 let. Blízko má k digitální sféře a online trendům, na veřejnoprávní stanici ČT24 připravovala a uváděla pořad @online, který tato témata popularizoval. Profesně zamířila i do Televize Seznam jako moderátorka hlavní večerní zpravodajské relace a rozhovorů.
Podobu mediální krajiny zásadně změnil tzv. duopol – Google a Facebook. Se zcela jinými pořádky, zásadním vlivem na utváření setting minds miliard lidí, s obrovskými zisky, ale také s odpíranou zodpovědností. Jaké jsou důsledky těchto trendů? Jaká obrana a nástroje? Může vůbec pomoci legislativa? Nebo je lidstvo, aniž ví, pod diktátem algoritmů a v první sloce svého ústupu před novou, umělou inteligencí? Kde hledat řešení proti epistemické krizi? Kde možnosti pro jednoho každého z nás, pro média a společnost vůbec? To bude tématem úvodní keynote speech ženy, která desítky let vede největší česká média, je mnohaletou členkou boardu WAN-IFRA a časopis Forbes ji pravidelně řadí mezi nejvlivnější ženy Česka, Libuše Šmuclerové.
Předsedkyně představenstva
Libuše Šmuclerová je předsedkyní představenstva mediálního domu Czech News Center (CNC), kde se od začátku roku 2021 věnuje strategii vývoje vydavatelství. V letech 2007 až 2020 stála v jeho čele jako generální ředitelka. V předchozích letech působila v oblasti televizního byznysu, nejprve v České televizi a poté v letech 1993 – 2004 v TV Nova, kde byla od roku 1998 programovou ředitelkou. Vystudovala Fakultu žurnalistiky na Univerzitě Karlově v Praze. Od roku 2010 je volenou členkou Boardu Světové asociace novin a vydavatelů WAN-IFRA.
Jak probíhá digitální transformace ve společnosti, která řadu let svůj úspěch spojuje primárně s kamennými řetězci a tradičními médii? Martin se s námi podělí o výchozí přístup k digitální komunikaci v Unileveru ještě před tím, než se organizace rozhodla vytvořit interní digitální tým zaměřený na český a slovenský trh. Následně nasdílí klíčové transformační kroky, které tento nový tým spolu s marketingovým oddělením a agenturami za poslední dva roky uvedl v život – jak úspěchy, tak i poučení. Nakonec předestře vizi, kterou bude online hrát pro Unilever v budoucnu.
Digital Hub, Media & E-commerce Leader CRSR
Martin pracuje v Unileveru od roku 2016, přičemž prošel několika marketingovými pozicemi, kde se například podílel na vývoji nových propozic pod značkou Savo. Od roku 2019 buduje interní tým a přístupy k digitální komunikaci, přičemž od minulého roku zastřešuje i celkovou mediální komunikaci a obchodní vztahy s e-commerce retailery z pozice Digital Hub, Media & E-commerce Leader CRSR. Martin pomáhá svému týmu a snaží se společně s nimi inspirovat celou organizaci, jak lépe budovat, propojovat i monetizovat mentální a fyzickou dostupnost značek Unileveru.
We will show best creative practices and how to best adapt creatives to get the most out of it:
- Creative optimization – the “why” and the “what”
- From simple to complex – showcasing Teads Studio’s creative potential
- How to activate Teads Studio for your own campaign
Sales Director CZ&SK
Daniel has been managing the Czech-Slovak branch of Teads since 2019. He has been working in the media and advertising industry for 24 years. He started at Regie Radio Music, and gradually held various positions in international media agencies. He was also the Managing Director of the Czech branch of the Carat agency for 9 years. The last five years have focused on online marketing. He led the Czech-Slovak representation of Spotify, Twitter and LinkedIn. For the last three years, he has been fully dedicated to the business development of the global media platform Teads.
Creative Strategist CEE
Gabriela is an International Senior Creative Strategist for Teads. Initially hired to optimize the creative process for Italy and Spain, her role naturally evolved towards a wider region, currently managing the entire Central and Eastern Europe market as well as Iberia (Spain and Portugal). In 2018-2020, she worked and lived in Madrid, Spain, where she focused her efforts on growing the local Teads business. Gabi is recommended by her ”know-how” in digital and creative industries, as well as her 7+ past years of experience in sales, currently working closely with some of the most strategic brands worldwide across several verticals: Puig (Jean Paul Gaultier, Carolina Herrera, Paco Rabanne), SEAT, Sanofi etc.
Jak si stojí placené videoslužby na českém trhu a jak se daří české videotéce Voyo patřící stejně jako Nova pod CME v konkurenci nadnárodních hráčů jako je Netflix či HBO GO? Jaké je místo a budoucnost neplacených videoslužeb a online videoreklamy? To ve své prezentaci na základě konkrétních dat představí Daniel Grunt ze společnosti CME.
Generální ředitel
Daniel Grunt je generálním ředitelem televizní skupiny TV Nova, největší komerční televizní společnosti v České republice. Současně také zastává pozici Chief Digital Officer v CME, kde je zodpovědný za digitalizaci společnosti CME a rozvoj streamovací platformy Voyo ve všech zemích CME. Od roku 2021, kdy nastoupil do CME, se Voyo posunulo ze spící platformy na nejsilnější lokální streamovací službu v České republice. Před svým působením v CME zastával klíčové řídící pozice ve významných mediálních společnostech, včetně FTV Prima, Sanoma, Nokia a Centrum.cz.
Jaké právní změny se letos odehrávají v digitálním světě médií? Jak je to s vývojem remarketingu? A co digitální směrnice? V jakém je stavu a jak změna zákona zasáhne média a jak marketing? Pojďme se na to podívat, prakticky, bez paragrafů a způsobem, který vás bude bavit. Věnovat se budeme zejména těmto tématům:
- Licence pro použití novinářských článků – kdo je bude muset mít a jak se budou shánět?
- Kdy se naopak mediální obsah bude moci i nadále používat bez uděleného souhlasu nebo licence?
- Jaký dopad to bude mít na weby a aplikace, které pracují hlavně s cizím zpravodajským obsahem?
- Jak budou filtrovat obsah sociální sítě, Youtube nebo různá fóra? Jaký dopad to bude mít na běžný marketing?
- Kterých platforem a společností se změny naopak týkat nebudou?
- Kdy novou úpravu vůbec očekávat?
Advokátka
Petra Dolejšová je advokátka se specializací na právo v oblasti e-commerce, marketingu, ochranu osobních údajů, značky a práva v AI. Často a ráda předává své know how na školeních, ze kterých vynechává paragrafy, na jejich místo sází příklady z praxe, lehkost a vtip. Za svou praxi proškolila více než 42 tisíc posluchačů a v roce 2023 za svou práci obdržela od ocenění Osobnost roku. Posluchačům se nechce věřit, že po jejích přednáškách “chtějí právní přídavek”.
Šéfredaktor
David Slížek má za sebou bohaté zkušenosti z médií. Začínal v rádiu Alfa s jednou z prvních českých relací o technologiích. Následovalo rádio Regina (Český rozhlas), kde postupně působil na pozicích redaktor, moderátor, editor a vedoucí zpravodajství. Celkem šest let strávil v online deníku Aktuálně.cz, nejprve jako editor (editoval například magazín Datarama.cz), později jako šéfeditor a zástupce šéfredaktora. Připravoval projekt VIP blogů a podílel se i na redesignu Aktuálně.cz v roce 2007. Do společnosti Internet Info přišel z vydavatelství Economia, kde působil na pozici šéfeditora iHNed.cz.
Programmatic Manager
Honza pracuje v Seznamu pátým rokem, kdy se připojil do tehdy tříčlenného RTB týmu a pomáhal v rozjezdu tohoto prodejního kanálu, jehož rozvoj má od roku 2019 na starosti. Mimo RTB má na starosti rozvoj nabídkového reklamního systému Seznam SSP, monetizaci anonymního prostoru a dále zastřešuje spolupráci s vydavateli v rámci Seznam Partner.
Spoluzakladatel
Matěj se posledních 15 let pohybuje v oblasti technologií kolem online reklamy. Po ukončení studia filosofie pomáhal budovat search marketingovou divizi Ataxa, české jedničky v branži. Následně krátce působil v Ogilvy Interactive, odkud se přesunul na roli yield managera online divize v Centrum Holdings a později Economii. Poté založil a 8 let vedl Czech Publisher Exchange, průkopníka na poli programatické reklamy. V DataSentics vedl AdPicker, produkt zaměřený na AI/ML vytěžování reklamních dat. Aktuálně Matěj působí v roli spoluzakladatele technologického startupu Cruxo, v němž má zodpovědnost za produkt a technologie. Cruxo vyvíjí platformu pro retail media s globálními ambicemi a aktuálně získalo investici od 3 VC fondů.
Výkonný ředitel
Czech Publisher Exchange z.s.p.o.
Od začátku své profesní kariéry se David pohybuje v digitálních médiích. S vývojem on-line inzerce, byl 3x odpovědný za restrukturalizace obchodních oddělení a změnu produktového portfolia ve společnostech Centrum Holdings a Economia, které řídil z pozice obchodního ředitele. Poslední 2 roky působil na pozici Digitálního ředitele ve společnosti Burda International. V dubnu 2021 nastoupil jako výkonný ředitel Czech Publisher Exchange.
Head of content department
Lucie pracuje v Czech News Center dva roky. Na starosti má kontakt s mediálními agenturami a tým zkušených obchodníků, kteří řeší strategické crossové projekty. Zároveň se věnuje zařazení datamanagement platformy Permutive do běžných direct i programatik kampaní. V minulosti působila v digitální agentuře, ve startupu zaměřeném na automatizaci, email marketing a přes 11 let byla součástí oddělení pro klíčové zákazníky ve společnosti Seznam.cz, a.s.
Reklamní trh zažívá turbulentní období. Ve společném příspěvku se Tomáš a Ondřej zaměří na jeho vývoj nejen v posledních měsících, ale také v posledních pěti letech, k čemuž poskytnou též globální kontext. Na tomto základě pak nabídnou zcela exkluzivní – a reálný – pohled do nejnovějších dat o české reklamě a rozeberou vliv pandemie COVID-19 na celý reklamní trh.
Ad Intel Business Director
Tomáš vede výzkumnou agenturu ResSOLUTION Group, která se specializuje zejména na marketingové a mediální výzkumy. Předtím působil řadu let ve společnosti Nielsen, kde vedle řízení výzkumného oddělení spoluzakládal a následně vedl obchodní sekci monitoringu reklamy. V současnosti je též jednatelem společností NADA Research (výzkum/data) a European National Panels (online panel respondentů). V oboru výzkumu trhu působí přes 15 let.
Výkonný ředitel
Asociace mediálních agentur
Ondřej se v marketingové branži pohybuje přes 25 let. Prošel státní správou, výzkumnou agenturou, mezinárodní mediální agenturou, vyzkoušel i vlastní business v médiích. Zabýval se výzkumem MML-TGI, mediálními výzkumy, marketingovými výzkumy, mediálním plánováním i hledáním těch „nej“ insightů pro klienty. Od roku je výkonným ředitelem Asociace mediálních agentur. Od roku 2016 také manažersky řídí EFFIE Czech Republic.
Mladí lidé do 25 let v posledních 2 letech mohutně adoptují tyto platformy. Jaká je demografická struktura těchto platforem v ČR? Jak vypadá obsah, reklamy a taktiky? Co je specifického pro tuto mladou cílovku v rámci komunikace? Podíváme se na ukázky z kampaní, co funguje, co naopak ne a pro jaké značky se to hodí.
CEO
Vojtěch Lambert před 10 lety založil digitální fullservisovou agenturu LCG New Media. Předtím se podílel v rámci skupiny LCG na komplexních restrukturalizací několika korporací, kde zajišťoval rozvoj obchodu a marketingu. Vystudoval MABLIM program (Business and Law in International Markets) na Anglo-American University. Specializuje se na vytváření komunikačních strategií, konzultací a realizací kampaní pro klienty v digitálním prostředí. Jeho devízou jsou sociální sítě. Má za sebou spolupráce se značkami jako jsou BAYER, Jim Beam, HONOR, STOCK, Pandora, Edenred, HradyCZ, MAPO group, Omega Pharma, CinemaCity, Galerie Harfa a další.
Jaké jsou 3 nejaktuálnější nové trendy, které byste měli zohlednit ve vaší komunikační nejen internetové strategii? A začít tím hned od zítřka? Pokusíme se podívat na to, proč už není brand safety jenom otázka blacklistu, jestli potřebujete budovat svou značku či nikoliv a zamyslíme se nad tím, které lidi z digitální komunity bychom měli vraždit a proč zrovna digitální stratégy. Takže nás zajisté čeká příjemných pár inspirativních minut.
Media & Channels Strategist
Jan, dříve v malé komunitě digitální reklamy známá postavička zejména z večírků (to když měly tenkrát mediální domy ještě nějaké peníze na párty pro klienty), se nyní již jen snaží předstírat, že drží krok se všemi těmi novými a mladými nadějemi, hashtag filter Tiktok. Honza se nějak potřeboval dostat na konferenci, ale nedostal na to rozpočet, tak jsme se slitovali, pozvali ho na pódium a teď se jenom modlíme, co tam zase vyvede.
Bezchybné zvládnutí poslední míle dnes rozhoduje o úspěchu u zákazníků. Lepší logistický servis = prokazatelně vyšší loajalita. Vyšší loajalita = vyšší revenue. Martin Marek, výkonný ředitel technologicko-logistického startupu DoDo, ve své přednášce odhalí kouzelnou rovnici poslední míle a způsob, jak ji vyřešit jednou provždy. To vše efektivně a s minimálním dopadem na životní prostředí či ulice měst. DoDo je pionýrem poslední míle a zároveň nejrychleji rostoucí technologickou firmou v České republice.
Managing Director
Martin má pod svými křídly technologicko-logistický startup DoDo, kde z pozice výkonného ředitele, zajišťuje každodenní, hladký chod společnosti. Dříve se věnoval řízení online portfolií a má za sebou řadu úspěšných projektů ve společnostech Burda Praha anebo News and Media Holding.
Na pozadí dat o trendech v konzumaci a vnímání zpravodajství českými internetovými uživateli se příspěvek Hany a Josefa blíže zaměří na dopad pandemie COVID-19 na sledování zpravodajství. Soustředit se ale bude také na otázky nezávislosti médií v demokratické společnosti stejně jako důvěryhodnosti zpravodajství v Česku. Neunikne jim ani ryze aktuální téma dezinformací a fake news, které se šíří zejména na sociálních sítích – zde se prezentující opřou o data o reálných zkušenostech českých uživatelů s těmito fenomény.
Senior Research & Insights Manager
Odbornice na výzkumy z oblasti médií, nových technologií a životního stylu (nejen) dětí a mládeže. Je spoluautorkou několika knih na tato témata, jako Češi na prahu nového tisíciletí, České děti a mládež jako čtenáři 2017 nebo Marketingový výzkum.
Sémiotik, vedoucí Studií nových médií
MediaRating a Mapa médií Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (NFNZ)
Josef je sémiotik a odborník na analýzu dat ze sociálních sítí. Vedl Nadační fond nezávislé žurnalistiky a předtím také výzkum ve firmě Socialbakers. Mimo jiné působí jako vysokoškolský pedagog (vede obor Studia nových médií) na Karlově univerzitě, kterou také vystudoval. V roce 2014 získal titul osobnost roku v rámci cen českého internetu Křišťálová lupa. Založil překladatelský časopis Plav.
Jak je na tom zpravodajská multiplatforma CNN Prima NEWS po roce a půl od startu? A je to více televize, nebo web? Jak se dá i z voleb udělat zábava a fenomén? A umí televizní diváci používat QR kódy? Podívejte se do zákulisí projektu, kde experimentování a synergie televize a onlinu probíhá v přímém přenosu.
Head of Digital News
V médiích působí od roku 2004, kdy začínal v mediální skupině MAFRA jako sportovní novinář deníku MF DNES, následně pracoval pro online zpravodajství iDNES.cz jako sportovní redaktor se specializací na hokej. Po přestupu do CZECH NEWS CENTER v roce 2009 se stal vedoucím webu iSport.cz a zástupcem šéfredaktora deníku Sport, posléze působil v tomto mediálním domě jako manažer sdíleného obsahu a vedoucí Traffic a Social Hubu. Od února 2020 je ředitelem Digital CNN Prima NEWS.
Představení Kaufland.de marketplace a příležitosti pro české online obchody proniknout a expandovat na německém trhu. Specifika německého trhu a předpoklady pro úspěch zahraničních e-shopů v Německu.
International Sales Manager
Jakub Cihelka, narozen v Praze, od roku 2012 žije v Berlíně a věnuje se business developmentu a projektovému managementu v e-commerce. Ve společnosti Visual Meta GmbH zakládal porovnávač zboží Shopalike.cz. V letech 2017-2021 se jako projektový specialista ve společnosti Amazon podílel na vzniku a rozvoji české verze Amazon.de.
Martin Peška se podělí o zkušenosti z historicky prvního programatického nákupu reklamy na pevných DOOH nosičích v ČR pro klienta XXXLutz. Pro koho je vhodná? Jaké nové možnosti vnáší programmatic do DOOH? A jak tento druh reklamy začlenit do integrované komunikace a propojit s onlinem?
Founder & Executive Director
V komunikačních agenturách se pohybuje od roku 2008. Aktuálně v agentuře Pickerly vybírá poznatky z behaviorální vědy pro zefektivnění marketingu různých značek. Pomáhá aplikovat poznatky ze studia chování lidí a jejich emocí na marketingové a komunikační výzvy svých klientů.