7. ročník konference představil 30 výjimečných řečníků ve dvou sálech divadla Archa.
Programem provedli Ján Simkanič (Internet Info) a Petr Koubský (TUESDAY Business Network).
Na závěr se účastníci mohli těšit na Allegro After party, která odstartovala po skončení přednášek. Hosté tak měli možnost načerpat další inspiraci a pobavit se s ostatními účastníky konference u skleničky vína a příjemného občerstvení.
Digitální distribuce novin a časopisů si v ČR stále hledá cestu jak k vydavatelům, tak ke čtenářům. Znají čtenáři elektronické verze svých oblíbených titulů a jejich distributory? Proč vydavatelé přistupují k prodeji přes vlastní inhouse čtečky a proč čtenáři preferují univerzální čtečku? Jak prodat titul za pár korun a jak jej propagovat s co nejmenšími náklady?
Marketing
Petr Zapletal vystudoval marketingovou komunikaci na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Pracoval v několika společnostech na pomezí mezi marketingem, obchodem a IT. V nedávné minulosti stál u zrodu několika webových projektů, z nichž je nejvýznamnější projekt digitální distribuce periodik Publero.com. Od roku 2010 se ve společnosti Publero Petr naplno věnuje marketingovým strategiím, obchodu a project managementu aplikací pro iPad/iPhone.
Kolik hlubokých lidských příběhů najdete v databázích! Stačí jen vydolovat data z úředníků, vyčistit je, pochopit, naprogramovat vizualizaci a přesvědčit šéfredaktorku, že ten měsíc práce na jednom článku se vlastně vyplatil.
Datový novinář
Jan Boček je novinář na volné noze, aktuálně objevuje datovou žurnalistiku na webu IHNED.cz a edituje články v časopisu Computer. Vystudoval informatiku, žurnalistiku a politologii na Masarykově univerzitě v Brně. Spoluzakládal sevrer Žít Brno.
Datový novinář
Spolupracuje na projektech datové žurnalistiky pro Český rozhlas. Před tím se věnoval datové žurnalistice v Hospodářských novinách. O médiích a technologiích psal např. na server Lupa.cz, do časopisů Respekt či Strategie. V letech 1997 - 2004 redaktor a editor v Lidových novinách, 2004 - 2006 v Nedělním světě, 2006 - 2009 reportér v Týdnu. Vystudoval žurnalistiku a mediální studia na FSV UK.
Projeví se vůbec v sociálních sítích investice do reklamy mimo ní? Nebo se jedná o různé světy? Stačí jen zaplatit nášivky nebo je k úspěchu třeba víc? A jak vlastně měřit dopad offline reklamy v online světě? Na tyto otázky se pokusí odpovědět společný projekt společnosti Mediaresearch a Ataxo Interactive, který se snaží analyzovat vztahy mezi daty z offline a online prostředí a ukázat jejich složitost i krásu na příkladu letošních olympijských her.
Senior Research & Insights Manager
Odbornice na výzkumy z oblasti médií, nových technologií a životního stylu (nejen) dětí a mládeže. Je spoluautorkou několika knih na tato témata, jako Češi na prahu nového tisíciletí, České děti a mládež jako čtenáři 2017 nebo Marketingový výzkum.
Sémiotik, vedoucí Studií nových médií
MediaRating a Mapa médií Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (NFNZ)
Josef je sémiotik a odborník na analýzu dat ze sociálních sítí. Vedl Nadační fond nezávislé žurnalistiky a předtím také výzkum ve firmě Socialbakers. Mimo jiné působí jako vysokoškolský pedagog (vede obor Studia nových médií) na Karlově univerzitě, kterou také vystudoval. V roce 2014 získal titul osobnost roku v rámci cen českého internetu Křišťálová lupa. Založil překladatelský časopis Plav.
Jak se změnilo uživatelské chování pod vlivem nových technologií, co s nakupováním na internetu udělaly sociální sítě a kolik lidí nakupuje přes smartphony? Na tyto i další otázky odpoví šéf AdMarket.cz na základě dat a zkušeností srovnávače Heureka.cz, obchodního portálu Aukro.cz a platební brány PayU.
Sales Director
Během své profesní kariéry prošel celou řadou pozic v oblasti internetu. Ve společnosti Actebis Computer zodpovídal za kompletní e-marketingovou podporu vznikajícího internetového obchodu. V roce 2005 jako obchodní a marketingový ředitel v Active 24 s.r.o. vedl integraci nově vzniklých poboček v Polsku, Německu a Rakousku do společnosti včetně implementace globální marketingové strategie a razantního snížení provozních nákladů souvisejícím s přenesením části aktivit firmy do levnějších regionů Evropy. Od roku 2007 se nejprve v Telefónice O2, později v AdMarketu plně věnuje přípravě nových reklamních produktů a obchodu v oblasti mobilní a internetové reklamy. AdMarket je od srpna 2011 součástí Allegro Group CZ.
"Dobrý marketing je jako konverzace. Musíte umět naslouchat svým zákazníkům, porozumět jim a podle toho s nimi komunikovat."
Prezentace vás seznámí s měnící se rolí marketingových ředitelů v době, kdy mohou zákazníci nakupovat po celém světě, vyhledat si jakékoliv informace o firmách, se kterými jednají, a sdílet své názory se stovkami tisíc, ne-li s miliony jiných zákazníků. Dále se dozvíte závěry globální studie marketingových ředitelů od IBM, která byla připravena na základě více než 1700 rozhovorů se CMOs po celém světě.
Marketing and Communications Manager
Jiří Staněk je ředitelem marketingu a komunikace společnosti IBM v České republice, Maďarsku a na Slovensku. Začínal kariéru v devadesátých letech ve společnosti Autodesk. Do IBM přišel v roce 2000 a věnoval se direct marketingu a posléze databázovému marketingu pro oblast regionu Střední a východní Evropy. Později přešel do divize Market Insights, kde působil na seniorních analytických pozicích s odpovědností za Střední a východní Evropu, Blízký východ a Afriku. Je držitelem titulu MBA z University of Warwick a inženýrského titulu z ČVUT.
Jak můžete automatizovat svůj online marketing, optimalizovat produktová doporučení návštěvníkům svého korporátního webu či jak správně rozdělit investice do online reklamy?
V této prezentaci se dozvíte více o tom, jak se svými stávajícími nebo potenciálními "online" zákazníky vést relevantní a přesvědčivý dialog s využitím nejrůznějších digitálních kanálů.
Enterprise Marketing Management Consultant
Pavel Holý vystudoval inženýrskou informatiku na ČVUT. V posledních více než 5-ti letech se zabývá problematikou „Customer Intelligence“ a automatizací procesů přímého marketingu. Ve společnosti IBM pracuje jako konzultant pro „Enterprise Marketing Solutions“.
Také jste si někdy stěžovali na firmu na Facebooku? Dovolávali jste se pomoci na diskuzních fórech? Social care, tedy zákaznická péče na sociálních sítích, je v Česku zatím v plenkách. Seznámíme vás s výsledky exkluzivního výzkumu stavu Social care v ČR a dozvíte se pět praktických pravidel, které by firmy měly dodržovat, aby se vyvarovaly revolty nespokojených zákazníků a poklesu prodejů.
Co-founder & CEO
Vít je zakladatel a CEO technologické firmy Brand Embassy, která pomáhá firmám jako Alibaba, Puma, T-Mobile, Vodafone, Samsung, ZOOT a dalším zlepšovat digitální zákaznickou péči a zvyšovat prodeje. Brand Embassy s pobočkami v Praze, Londýně, Dubai, Bostonu a San Franciscu obsluhuje zákazníky ve více než 30 zemích světa na 5 kontinentech. Vítek v minulosti založil a úspěšně prodal jednu firmu a se stylem zavřel druhou. Vystudoval britskou Teesside University, žije mezi Prahou a Kalifornii a třetím rokem se učí trefit do golfového míčku.
Absolventka Sorbonny a specialistka v online marketingu, která dobře zná české prostředí, vás seznámí s tím, jak vypadá trh affiliate marketingu v České republice, jaké jsou nejpoužívanější „reklamní kanály" pro optimalizaci mobilních a internetových kampaní a na reálných příkladech ukáže několik úspěšných i neúspěšných projektů z oblasti e-commerce.
Business Developer
Absolventka Fakulty marketingu a mezinárodního obchodu na pařížské Sorbonně Univerzita. Po studiích Julie odešla do Prahy, kde bydlela dva roky.
Tam působila v oddělení online komunikace a propagace společnosti Francouzsko-české obchodní komory (FČOK). Měla na starosti hlavně časopis FČOK (print a web) a propagaci francouzských regionů u českých podnikatelů.
Po návratu do Francie pracuje ve společnostech, které se specializují na vývoz reklamních výrobků a stará se o jejich online reklamu.
Dneska Julie Tebeka pracuje ve skupině NetAffiliation jako Business Developer pro Česku republiku. Specializovala se na výkonnostní marketing. Pomáhá českým společnostem při optimalizaci jejich online reklamy.
RTB (Real-time bidding) je velmi efektivní metoda nákupu a prodeje display ploch – z pohledu vydavatele i inzerenta. V České republice zatím ovšem není příliš využívaná. Je RTB skutečně zajímavým nástrojem, nebo jde jen o nový buzzword, kterým se agentury snaží omámit klienty? Prezentace ukáže, jak vypadá český RTB trh z pohledu online vydavatele a jaké jsou zkušenosti s prodejem pomocí tohoto kanálu.
Spoluzakladatel
Matěj se posledních 15 let pohybuje v oblasti technologií kolem online reklamy. Po ukončení studia filosofie pomáhal budovat search marketingovou divizi Ataxa, české jedničky v branži. Následně krátce působil v Ogilvy Interactive, odkud se přesunul na roli yield managera online divize v Centrum Holdings a později Economii. Poté založil a 8 let vedl Czech Publisher Exchange, průkopníka na poli programatické reklamy. V DataSentics vedl AdPicker, produkt zaměřený na AI/ML vytěžování reklamních dat. Aktuálně Matěj působí v roli spoluzakladatele technologického startupu Cruxo, v němž má zodpovědnost za produkt a technologie. Cruxo vyvíjí platformu pro retail media s globálními ambicemi a aktuálně získalo investici od 3 VC fondů.
Jeden z největších propagátorů a obhájců výkonového marketingu u nás je tvrdí, že online výkonnostní marketing prochází krizí identity, přesto by však bylo velkou chybou ho odepisovat. Bude i nadále hrát roli v online marketingové strategii inzerentů i jejich agentur, jen je třeba čelit pěti základním výzvám, které rozhodnou, jak významná ta role bude.
Head of Performance
David Špinar pracuje v české pobočce Googlu jako Head of Performance. Má na starosti propagaci, rozvoj a implementaci pokročilých řešení výkonnostního marketingu pro největší české zadavatele. Do jeho portfolia patří rovněž i téma programatického nákupu reklamy. Je zodpovědný za edukaci trhu i rozvoj znalostí a zkušeností obchodního týmu Google. David Špinar se věnuje tématu digitálního marketingu od roku 2003, kdy pracoval jako ředitel online agentury Dobrý web. V roce 2005 pak založil největší online digitální mediální agenturu H1.cz, kde až do roku 2014 působil jako ředitel. Agentura je dnes součástí mediálního koncernu WPP/GroupM. Do Googlu nastoupil v létě 2014. Tématu online marketingu se věnuje i jako externí vyučující na Vysoké škole ekonomické v Praze, kde od roku 2006 přednáší v rámci předmětu Marketing na internetu. David Špinar je absolventem Vysoké školy ekonomické, je ženatý a má dvě děti. Se svou rodinou bydlí na rodinné farmě, kde se věnuje chovu koní.
Bylo by možné, že by zadavatel reklamy platil pouze za ty imprese, které oslovily jeho cílovou skupinu? Existuje řešení, díky kterému by se zájmy majitele médií neprojevovaly na úkor zájmů zadavatele reklamy? Cílem je zaměřit se na cílovou skupinu, vyvarovat se rizika spojeného se špatným zacílením a navrhnout takové řešení, které bude výhodné pro všechny zúčastněné strany.
International agency segment manager
Tamás Ács absolvoval obor ekonomie na Szolnok College, studia dokončil v roce 2005. Ve stejném roce začal pracovat pro společnost Gemius Hungary, která na maďarském trhu poskytuje oficiální výzkum měření návštěvnosti internetu gemius/Ipsos Audience a nejpoužívanější nástroj pro správu a monitorování online reklamních kampaní gemiusDirectEffect. Tamás dokázal vybudovat z Gemius Hungary největší společnost v oboru online výzkumu v Maďarsku a je považován za jednoho z nejuznávanějších odborníků v této oblasti na maďarském trhu. Od dubna 2011 má, jako Brand Evangelist, na starosti rozvoj a management produktu gemiusDirectEffect v celé Gemius Group. Od ledna 2012 je zodpovědný za všechny služby společnosti Gemius zaměřené na oblast mediálních agentur.
Online leader
V regionálním vedení společnosti Procter & Gamble pro střední Evropu zastával 2 roky pozici Demand Forecastera a další 3 roky Junior Brand Managera. Od roku 2008 pracoval jako vedoucí týmu Communications Plannerů a od července 2011 působí na pozici Online Leadera pro region střední Evropy. Mezi jeho hlavní úkoly patří příprava online strategie a vedení projektů na úrovni celé společnosti.
Notebooky, smartphony, set-top-boxy, smart TV nebo dokonce connected TV? Kdo se v tom má vyznat. Přednáška provozovatele největší streaming platformy v ČR se bude zabývat trendy ve sledování internetového videa za posledních několik let.
Sales Director
Jakub Kabourek před příchodem do PROZETY působil na pozici CEO v nangu.TV, dodavateli IPTV platformy například pro O2TV. Svoji profesní kariéru začínal v Českém Telecomu, kde se podílel na úspěšném rozjezdu video služeb. V roce 2004 odešel do společnosti Visual Connection, kde stál u projektů jako například digitalizace Langweilova modelu, i-legálně, iVysílání, Voyo.cz, Topfun, Odhalení a v roce 2006 u zrodu první české CDN NaCeVi. V roce 2011 po oddělení KIT digital Czech od mateřské firmy, řídil opět z pozice CEO rebranding společnosti na Visual Unity. Kariéru rozhodčího ledního hokeje postupně vyměnil za rekreační cyklistiku, tenis a šachy.
Na českém internetu se v roce 2012 vyrojila hromada nekomernčních projektů s cílem konat dobro. Zpráva o přebytku energie, hře na slepou bábu mezi kreativními neziskovkami a webovými vývojáři a poučení do budoucna. Zvlášť pro ty, kteří se chystají nějaký společensky odpovědný projekt spustit a nechtějí opakovat již známé chyby.
Open Data Advocacy
Nadace Open Society Fund Praha
Jakub Mráček prosazuje pod Nadací Open Society Fund Praha otevřená data. Inicioval vznik platformy NášStát.cz, konzultačně spolupracuje s vládou na realizaci Open Government Partnership v České republice a koordinuje spolupráci několika veřejně prospěšných webových projektů. Vystudoval makromolekulární chemii, mj. pracuje jako gymnaziální učitel chemie a informatiky.
Kdo je dnes na českém internetu typickým inzerentem a jakou část obratu na českém internetu tvoří? Jaký je poměr obratu velkých a malých firem a co nabídnout klientům, kteří mají omezený budget a velké agentury se o ně nezajímají? Co takový klient za své peníze očekává a jakým způsobem svůj marketingový rozpočet vytváří? Bod zlomu: moment, kdy marketingový rozpočet přestává být jen něčím, co je „nice to have“ a na co „musí zbýt peníze“, ale i menší firmy s ním začnou počítat jako s nezbytnou položkou pro získání obchodních výsledků. A pokud malý klient začne správně tímto směrem uvažovat, jaký typ řešení je pro něj na českém trhu k dispozici?
Obchodní a marketingový ředitel
Michal je obchodním a marketingovým ředitelem digitální agentury Sherpas a zároveň má na svědomí řízení a revitalizaci projektu WebTop100. Má za sebou patnáctiletou zkušenost z prostředí digitálního marketingu, kterou získával na obchodních a manažerských pozicích v předních českých online agenturách.