RTB (Real-time bidding) je velmi efektivní metoda nákupu a prodeje display ploch – z pohledu vydavatele i inzerenta. V České republice zatím ovšem není příliš využívaná. Je RTB skutečně zajímavým nástrojem, nebo jde jen o nový buzzword, kterým se agentury snaží omámit klienty? Prezentace ukáže, jak vypadá český RTB trh z pohledu online vydavatele a jaké jsou zkušenosti s prodejem pomocí tohoto kanálu.
Matěj se posledních 15 let pohybuje v oblasti technologií kolem online reklamy. Po ukončení studia filosofie pomáhal budovat search marketingovou divizi Ataxa, české jedničky v branži. Následně krátce působil v Ogilvy Interactive, odkud se přesunul na roli yield managera online divize v Centrum Holdings a později Economii. Poté založil a 8 let vedl Czech Publisher Exchange, průkopníka na poli programatické reklamy. V DataSentics vedl AdPicker, produkt zaměřený na AI/ML vytěžování reklamních dat. Aktuálně Matěj působí v roli spoluzakladatele technologického startupu Cruxo, v němž má zodpovědnost za produkt a technologie. Cruxo vyvíjí platformu pro retail media s globálními ambicemi a aktuálně získalo investici od 3 VC fondů.