Tato akce již proběhla. Další akce E-Business Forum 2025 se koná 9. 10. 2025.

Program

9:30 - 9:40

Zahájení konference

Jan Vetyška Jan Vetyška

Výkonný ředitel

Asociace pro elektronickou komerci (APEK)

Jan Vetyška

Jan je od roku 2006 výkonným ředitelem Asociace pro elektronickou komerci (APEK). V minulosti působil jako projektový vedoucí konzultačního centra Dobrý web, nezávislý konzultant nebo externí projektový vedoucí Economia OnLine. Mezi jeho zájmy patří sport a to především kopaná či golf.

9:45 - 10:30

Jak funguje Shipito a jaké lekce si z toho může vzít český e-shop?

Jak můžou české e-shopy nejlépe dobýt zahraniční trhy?

  • Které země jsou nejlukrativnější pro mezinárodní expanzi a proč?
  • Chcete vydělat za jednoho zákazníka 3x více než teď?
  • Proč se nevyplatí expandovat na Slovensko a kam naopak ano?
  • Jak expandovat do zahraničí s minimálními  investicemi a bez nutnosti otevírat lokální pobočky?
  • Clo a DPH a na kterých trzích nebudete mít problém.

Logistika

  • Jak dostat úplně největší slevy na poštovném?
  • Jak se dá ušetřit i beze slev?
  • Jak dělá logistiku Amazon?

Hrozby

  • Co budeme dělat, až Amazon zavede free shipping do celého světa?
John Vanhara John Vanhara

CEO

EastBiz Corporation

John Vanhara

John Vanhara od roku 2002 podniká v USA, kde pomáhá pod značkou IncParadise.com jiným firmám se vstupem na americký trh. Sám podnikal v řadě různých oborů, v roce 2008 spustil službu Shipito.com, která umožňuje nakupovat zásilky v amerických internetových obchodech a stala se jednou z nejrychleji rostoucích firem v USA (podle žebříčku časopisu Inc 500). O své zkušenosti se dělí na svém blogu Podnikanivusa.com. O podnikání říká: ,,Věřím, že lze začít podnikat v jakémkoliv oboru a najít způsob, jak s minimálními náklady udělat velmi úspěšné podnikání.

10:35 - 10:55

Rozhovor - moderuje Petr Koubský

Marek Liška Marek Liška

Obchodní ředitel

Internet Mall

Marek Liška

Marek Liška vystudoval Vysokou školu ekonomickou, obor Hospodářská politika, psychologie a sociologie řízení. Svoji profesní kariéru zahájil Marek Liška jako projektový manažer v rodinné firmě zabývající se obnovou památkově chráněných objektů. Do MALL.CZ nastoupil v roce 2004 jako produktový manažer a stál u zrodu nových specializovaných obchodů.. V průběhu let zastával pozici obchodního a později provozního ředitele. V současné době působí v MALL.CZ jako generální ředitel.

11:00 - 11:20

Coffee break

11:20 - 11:40

Mobilization - trendy a vývoj v e-commerce při používání mobilních zařízení.

Přednáška bude v anglickém jazyce bez překladu.

Matt Komorowski Matt Komorowski

Head of Sales - Central Eastern Europe

PayPal

Matt Komorowski

Matt is a sales expert currently responsible for developing PayPal’s business in Central and Eastern Europe. He started his career in Canada providing marketing solutions to small and medium sized businesses, then moved to Poland where he worked as a consultant for the Boston Consulting Group on projects in Poland, Norway, and Switzerland. Next at Avon Cosmetics he contributed to the improved effectiveness and motivation of the sales organization. Heading the sales team at Groupon Poland he drove the companies quick growth moving it from a startup to become the local leader in daily deals. His goal is to repeat this success with PayPal, both in Poland and all the other countries he is responsible for. Matt graduated from the University of Toronto Rotman School of Commerce.

11:45 - 12:05

Štěpánka Kovaříková, manažerka služby Zboží.cz, Martin Slavík, produktový manažer služby Zboží.cz

Jak efektivně na zvyšování konverzí

Na příkladech z praxe vám předvedeme, jak efektivněji pracovat se zákazníky. Identifikujeme nejdůležitější potřeby z pohledu nakupujících na internetu a ukážeme, v čem vám Zboží.cz pomůže. Představíme rovněž aktuální trendy v on-line nakupování a informujeme o novinkách na webu Zboží.cz.

12:10 - 12:25

Nový občanský zákoník - Jak se dotkne e-commerce?

Jaké novinky přinese nový občanský zákoník pro obchodníky na internetu? K jakým změnám dojde v oblasti uzavírání smluv se zákazníky a v oblasti odstoupení od kupní smlouvy bez uvedení důvodu? Jak se povedlo zapracování nové směrnice o právech spotřebitelů? Připravte se předem na malou českou revoluci v právu.

Josef Aujezdský Josef Aujezdský

Partner

Advokátní kancelář Mašek, Kočí, Aujezdský

Josef Aujezdský


Absolvoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy a je spolutvůrcem systému eAdvokacie umožňujícího poskytování právních služeb prostřednictvím internetu. Je zapsán v seznamu advokátů České advokátní komory a patří mezi zakládající partnery advokátní kanceláře Mašek, Kočí, Aujezdský. Ve své praxi se věnuje zejména právní úpravě nehmotných statků (se zaměřením na autorské právo, ochranné známky, doménová jména a ochranu databází), obchodním závazkovým vztahům (včetně nekalé soutěže) a právním aspektům podnikání v prostředí internetu, a to i v případech, kdy tyto vztahy obsahují mezinárodní prvek či souvisí s aplikací komunitárního práva. K těmto otázkám se pravidelně vyjadřuje také v mediích.

12:30 - 12:40

E-commerce study 2012 - představení základních výsledků studie

E-commerce study 2012 opět přináší řadu informací o tom, jak se v uplynulém roce vyvíjela oblast nakupování na internetu z pohledu zákazníků. Jak jsou Češi spokojeni s nakupováním na internetu a co jim nejvíce vadí? Jak se mění jejich požadavky a nároky na e-shopy? Jaké strategie při nakupování v e-shopech Češi využívají a jak se tyto strategie a přístupy v průběhu let změnily? Jak se mění pozice a vnímání jednotlivých e-shopů ze strany zákazníků?

Hana Friedlaenderová Hana Friedlaenderová

Senior Research & Insights Manager

Nielsen Admosphere

Hana Friedlaenderová

Odbornice na výzkumy z oblasti médií, nových technologií a životního stylu (nejen) dětí a mládeže. Je spoluautorkou několika knih na tato témata, jako Češi na prahu nového tisíciletí, České děti a mládež jako čtenáři 2017 nebo Marketingový výzkum.

12:45 - 13:00

Jak úspěšně vstoupit na online trh

Nedělejte chyby, které mohou potopit Váš slibně rozvíjející se business. Přineseme inspiraci jak správně stanovit základní kameny marketingové strategie, jak rychle dohnat stávající konkurenci na internetu, jak správně podpořit prodejny a jak pracovat se zákazníky. Na reálných příkladech také ukážeme úspěšné i neúspěšné projekty z oblasti retailu.
Ondřej Klega Ondřej Klega

CEO

ACOMWARE

Ondřej Klega

Ondřej je zkušeným konzultantem v oblasti strategického plánování. Ve společnosti ACOMWARE vede tým odborných konzultantů, kteří se zabývají business poradenstvím pro e-commerce. Ondra, který před lety začínal jako elév online marketingu v e-shopu, je dnes komplexním specialistou s osobní zkušeností s chodem e-shopových řešení. V současnosti řídí konzultace o plánech, cílech a koncepcích největších českých internetových obchodů napříč různými komoditami. V současné chvíli také externě přednáší na Vysoké škole ekonomické.

13:05 - 13:10

Jak se rozhoduje zákazník a jakou roli v tom hraje cena?

Václav Lorenc Václav Lorenc

Managing partner Pricewise ČR a Pricing idiot

Václav Lorenc

Václav je Managing partnerem v konzultantské společnosti Pricewise, která od roku 2010 pomáhá chytrým firmám zvyšovat výnosy a zákaznickou spokojenost pomocí zjednodušování marketingu - produktů, ceny, prodejních procesů a komunikace. Za sebou má 15 let zkušeností práce ve finančních korporací a consultingu. Jako hlavní kritérium úspěchu firmy uznává pouze ZÁKAZNICKOU SPOKOJENOST, Na svém blogu pod přezdívkou Pricing idiot, mixuje marketing, obrázky a pravopisné chyby. Kolegové a přátelé ho popisují jako usměvavého, vždy nespokojeného pána, který vnáší do řešení problémů STRUKTURU, INOVACI a svými OBRÁZKY zjednodušuje komunikaci. V současné době prožívá intenzivní krizi středního věku a přemýšlí jak změnit svět…