Datová analytika, reporting a big data jsou slova, která opanovala svět e-commerce poslednich několika let. Každý by chtěl data sbírat, měřit a hlavně správně vyhodnocovat. Na co ale nikdo není připravený, je změna, kterou s sebou datová analytika přináší. A to změna kontinuálni a neustálá. Bude striktně vyžadovat organizace se silnou vizí připravené zpochybňovat zažitá paradigmata a ochotně experimentovat se vším, co tvoří jejich core business. Klíčem ke změně bude schopnost udržet zaměstnance s prorůstovým myšlením, kteří už dnes na trhu prakticky nejsou. Jste připraveni?
Business Intelligence
Vojta Roček pracuje s daty od roku 2007 (s výjimkou doby, kdy provozoval v Praze soukromý rumový klub). Byl prvním analytikem společnosti Keboola, BI firmou s celosvětovou působností. Poté se připojil VC fondu Rockaway Capital, kde implementoval data pro více než 20 e-commers projektů a startupů. V roce 2015 založil poradenskou společnost Trologic se zaměřením na správu dat a implementaci AI. V roce 2016 se podílel na založení startupu Stories, který řeší obchodní problémy s použitím big data a machine learning aplikací. AI vidí jako bránu k pochopení složitějších organizačních problémů, jako jsou angažovanost uživatelů nebo individuální osobní růst.
Dělat správná byznysová rozhodnutí na základě reálných dat a umět reagovat na aktuální trendy a oblíbenost produktů mezi zákazníky. Perfektně ovládnout produktový management, nabízet ve své kategorii ty správné produkty, ve správný čas, za optimální cenu a v dostatečném množství. Heureka nabízí od 1. 9. 2015 e-shopům nový produkt – Data. Ty budou moci e-shopy využít ke správnému uchopení produktového managementu a posílení své pozice v rámci dané kategorie zboží. Celý tento projekt s konkrétními ukázkami a možnostmi představíme v rámci workshopu.
Heureka Data Ninja
V Heurece se Michal už téměř dva roky stará o veškerou činnost spojenou s daty. Kompletní datové analýzy v rámci businessu, marketingu a vývoje včetně práce s různými BI tooly má na starosti právě on. Před svým nástupem sbíral Michal zkušenosti z e-commerce oblasti ve společnosti i-tesco, kde měl na starosti reportování a kompletní finanční analýzy.
Responzivní design, personalizace, SEO... skutečně se bez nich a dalších současných trendů neobejdete? Opravdu jsou základem prosperujícího e-shopu, když se o nich tolik mluví? Ukážu vám, že to jde i bez módních vychytávek a že za úspěchem našeho e-shopu stojí ty nejzákladnější prvky - prozákaznický přístup a kvalita služeb.
Majitel
S podnikáním začal již v 17 letech, kdy při hodinách na školní lavici balil první zásilky pro svůj e-shop. Časem přibyl další internetový obchod, který koupil jen za účelem revitalizace, aby jej po dvou letech opět prodal. Ačkoli plánoval systémem „koupit–vylepšit–prodat“ s e-shopy pokračovat, káva ho natolik pohltila, že se v roce 2010 zbavil veškerých vedlejších činností a od té doby se plně oddává podnikání plnému vůně a chuti s e-shopem a vlastní značkou Čerstvá Káva. Ten koupil jako krachující a prodělečnou one man show v roce 2009 a dnes jej s 12 zaměstnanci a více než 50milionovým obratem hodnotí jako největší e-shop s kvalitní kávou v ČR.
U českých e-shopů se v SEO stále opakuje několik málo chyb. Přijďte zjistit, které SEO "díry" české e-shopy mají a hlavně jak je zacpat - jaké je správné řešení těchto problémů.
CEO & SEO
Pavel je jedním z největších expertů na SEO ve středoevropském regionu. Poté, co prošel povinnou agenturní fází, se už několik let úspěšně pohybuje na volné noze, kde pracuje pro ty nejzajímavější zákazníky a zároveň své praktické znalosti předává dále prostřednictvím svých školení a přednášek. V letošním ročníku soutěže je garantem kategorie SEO.
Bastard.cz prodává vlastní vtipná trička s potiskem. Za devět let existence jsme už zjistili, která reklama nám funguje nejlépe. Teď zkoušíme personalizaci webu. Jaké měla výsledky? Vyplatí se do ni investovat? I to vám spolu s dalšími tipy ukážu.
Spoluzakladatel
Matez je spoluzakladatelem výzkumnické agentury Makevision, se kterou se zaměřuje především na hlubší poznání zákazníků středně velkých firem. Mimo to konzultuje budování značek. V roce 2013 spoluzakládal konzultantskou firmu Lovebrand, ve které se snaží ukázat malým a středním firmám, že i jim se vyplatí budovat svou značku vědomě. Sám podniká od svých 16 let, řídí e-shop Bastard.cz a výrobce overalů Skippy.
Jako dodavatel eshopových řešení provozujeme stovky menších a stovky větších eshopů. Setkáváme se s velmi různorodými požadavky, od rozsáhlého produktového portfolia, přes stovky variant produktů, složité cenotvorby, různé speciality až po třeba 300 položek v košíku. Jednou z významných vlastností eshopů, často považovanou (oprávněně) za samozřejmost je rychlost odezvy.
Ředitel divize eSales
Petr se tvorbě internetových obchodů věnuje již více než 10 let, Již během studia pracoval jako webdesignér, později jako programátor a analytik. Své první zkušenosti ze světa e-commerce sbíral u velkého ITC distributora BGS LEVI, kde byl zodpovědný za vývoj a provoz B2B portálu a stovek eshopů pro koncové zákazníky. Od roku 2008 pracuje Petr ve společnosti oXy Online, kde je technickým ředitelem. Po práci je u Petra na prvním místě rodina, rád si ale najde čas i na kvalitní knihu a sport, zejména volejbal a squash. Jeho mottem je dosáhnout úspěchu skrze spokojenost zákazníků.