Tato akce již proběhla. Další akce E-Business Forum 2024 se koná 3. 10. 2024.

Přednášející

Moderátoři

Robert Čásenský

Robert vystudoval sociologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Během studia začal v roce 1993 pracovat nejprve na částečný a pak na plný úvazek jako redaktor Českého deníku. V roce 1994 pracoval jako vedoucí domácího zpravodajství v Denním Telegrafu. Později působil jako společník a jednatel v soukromé poradenské agentuře. Roku 1998 byl jmenován zástupcem šéfredaktora Lidových novin, kde tuto funkci zastával do konce roku 2000. 1. ledna 2001 se stal zástupcem šéfredaktora deníku MF DNES a 6. února 2006 byl jmenován jeho šéfredaktorem, odkud se rozhodl odejít v roce 2013 po změně majitele vydavatelství. Od září 2014 vydává a vede měsíčník Reportér.

Petr Krčmář

Petr Krčmář působí jako šéfredaktor serveru Root.cz. Vystudoval elektroniku se zaměřením na počítačové systémy. GNU/Linuxem a Unixem obecně se zabývá téměř dvacet let a věnuje se především jeho nasazení v počítačových sítích a bezpečnostní politice. Propaguje nasazení otevřeného software a svobodný přístup k informacím. Je aktivním členem sdružení vpsFree.cz, ve kterém členové spravují vlastní VPS infrastrukturu.

Matěj Novák

Matěj se posledních 15 let pohybuje v oblasti technologií kolem online reklamy. Po ukončení studia filosofie pomáhal budovat search marketingovou divizi Ataxa, české jedničky v branži. Následně krátce působil v Ogilvy Interactive, odkud se přesunul na roli yield managera online divize v Centrum Holdings a později Economii. Poté založil a 8 let vedl Czech Publisher Exchange, průkopníka na poli programatické reklamy. V DataSentics vedl AdPicker, produkt zaměřený na AI/ML vytěžování reklamních dat. Aktuálně Matěj působí v roli spoluzakladatele technologického startupu Cruxo, v němž má zodpovědnost za produkt a technologie. Cruxo vyvíjí platformu pro retail media s globálními ambicemi a aktuálně získalo investici od 3 VC fondů.

Vladimír Rejlek

Vladimír Rejlek pracuje 18 let v oboru digitálního marketingu. Založil agenturu Publicis Modem – digitální brand skupiny Publicis Groupe a poté byl šéfem digitalu ve WUNDERMANu. Pracoval pro lokální i globální klienty jako jsou FORD, Microsoft, Nestlé, PlayStation, innogy, KB, CK Fischer a další. Na zadavatelské straně řídil digitální marketing a transformaci travel skupiny Blue Style, vedl tým marketingu a inovací ve společnosti EDENRED. V současné době působí jako konzultant marketingu na volné noze.

Přednášející

Michal Bilka

Michal Bilka ve Slevomatu vybudoval a řídí tým mobilních vývojářů. Hlavním úkolem týmu je vývoj zákaznické a partnerské aplikace Slevomatu a aplikace Hele. Před nástupem do slevového portálu působil v pražské reklamní agentuře Comunica, kde měl na starosti rozvoj digitálního oddělení. Také pracoval ve vydavatelství MAFRA, kde působil jako manažer pro strategický rozvoj. Měl odpovědnost za vývoj mobilních aplikací, digitální portál pro novinové tituly MF DNES a LN či strategie pro využití sociálních sítí. Před tím sbíral zkušenosti v internetové agentuře Symbio Digital.

Tomáš Braverman

Tomáš stál v čele Heureky od roku 2013 do roku 2023. Za jeho vedení Heureka expandovala do dalších sedmi zemí, zdesetinásobila své metriky a prošla byznysovou, organizační i technologickou tranformací. Od července 2024 bude v čele zážitkového portálu Slevomat Group. Ve volném čase rád vaří a sportuje a věnuje se rodině.

Petr Cikán

Petr využívá bohatých zkušeností z e-commerce a marketingu, ostatně se v těchto oblastech pohybuje již 20 let. Zkušenosti s provozování vlastního e-shopu mu pomáhají v efektivní spolupráci s klienty. Před založením Sherpas TECH vedl 6 let oddělení e-mailingu v konzultační společnosti Acomware, kde se také podílel na jejím vedení a rozvoji v oblasti IT a technologií. Petr má v letošním ročníku soutěže na starosti kategorii Retenční marketing.

Robert Čásenský

Robert vystudoval sociologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Během studia začal v roce 1993 pracovat nejprve na částečný a pak na plný úvazek jako redaktor Českého deníku. V roce 1994 pracoval jako vedoucí domácího zpravodajství v Denním Telegrafu. Později působil jako společník a jednatel v soukromé poradenské agentuře. Roku 1998 byl jmenován zástupcem šéfredaktora Lidových novin, kde tuto funkci zastával do konce roku 2000. 1. ledna 2001 se stal zástupcem šéfredaktora deníku MF DNES a 6. února 2006 byl jmenován jeho šéfredaktorem, odkud se rozhodl odejít v roce 2013 po změně majitele vydavatelství. Od září 2014 vydává a vede měsíčník Reportér.

Tomáš Čupr

Tomáš Čupr je zakladatelem několika významných českých projektů. V roce 2010 založil společnost Slevomat, v roce 2012 DámeJídlo.cz a v roce 2014 Rohlik.cz, kterému se dnes věnuje naplno. Působí jako partner v investiční skupině Enern či investor ve společnosti Twisto.cz.

Jan Daněček

Honza v Twistu zastává pozici Business Developement Directora od jeho vzniku, tedy roku 2013. Kromě akvizice nových partnerů se Honza stará hlavně o ladění komunikace Twista v košíku, bezchybný průchod nákupním procesem a přípravu interní i externí marketingové podpory. Před svým nástupem do Twista působil ve slevovém serveru Amplion.cz, který pomohl založit a následně jej po obchodní stránce řídil. Amplion.cz se stal za doby působení Honzy jednou z klíčových vertikál pro celou skupinu kolem Centrum.cz. Ve volném čase se věnuje sportu, cestování a svému labradorovi.

Vojtěch Drahorád

Vojtěch Drahorád pracuje ve fundraisingovém oddělení Člověka v tísni, kde má na starosti akvizici pravidelných dárců. Vyhledává a kombinuje různé fundraisingové nástroje tak, aby Člověk v tísni dokázal potenciální dárce oslovit, získat a udržet.

Peter Hajduček

Peter sa venuje webu a online marketingu už 13 rokov. Najprv založil internetovú agentúru Unikum.cz a neskôr sa získané vedomosti využil pre vlastný projekt, ktorý spojil všetko, čo od detstva miloval. Výsledkom je firma Footshop, ktorá do nášho regiónu priniesla niekoľko veľmi unikátnych produktov a teniskových značiek. Netradičný kamenný obchod, párty pre stovky ľudí, spolupráce s umelcami a kvalitný internetový marketing vyústili vo firmu, ktorá rastie násobne už niekoľko rokov po sebe.

Tomáš Haškovec

Dříve dlouholetý konzultant značek a marketingu, dnes hrdě štěkám za jednu z nejlepších značek v pet segmentu. Snažíme se to dělat poctivě a hlavně jinak. Nejhorší by pro nás bylo, kdybychom se stali šedým průměrem. Možná proto nekoukáme moc po ostatních kolem nás... díváme se raději dopředu a jdeme svou cestou.

Jakub Havrlant

Jakub Havrlant stojí v čele investiční skupiny Rockaway, kterou založil v roce 2013 poté, co se rozhodl odejít z postu reginoláního ředitele nadnárodní internetové skupiny a začít se věnovat naplno vlastním investičním aktivitám. Rockaway se dnes soustředí na dva hlavní druhy investic. Vstupuje do regionálních společností, které mají silnou pozici a již prověřený model, v této časti portfolia najdete společnosti jako Invia, Heureka, Chytrý Honza nebo Mall Group. Pod hlavičkou Rockaway Ventures podporuje technologické stratupy s globálními ambicemi. Budování hodnoty, hledání “out of the box” řešení a osobní zodpovědnost, to jsou jenom některé z principů, kterými se Jakub řídí. Na ty ostatní, ale i jeho vizi pro Rockaway, první dojmy z vedení Mall Group přijde řeč v rozhovoru během dopolední části programu.

Radek Hrachovec

Radek se věnuje přes dvacet let věrnostním programům a svoji profesionální kariéru trvale spojil s tímto oborem. Dostal jedinečnou šanci od základů vymyslet a spustit Baťa klub, o který se do roku 2010 staral. Poté přešel na volnou nohu a stal se partnerem společnosti Voxwise. Předává své bohaté zkušenosti formou konzultací, workshopů a kompletních projektů na míru. Patří mezi stálé členy poroty The International Loyalty Awards v Londýně. Během let nashromáždil ohromné množství informací o stovkách různých věrnostních programů z celého světa a dal je do veřejně přístupné databáze na adrese dbvp.cz.

Václav Kos

Velitel výsadkář m-shopu, nenapravitelný optimista, nakažlivý pohodář. Před působením v Asymbu sbíral zkušenosti ve webových agenturách. Dnes vede mezinárodní tým m-commerce obchodníků a navazuje spolupráci s e-shopery nadšenými do nových technologií, kteří mají ambice dobýt mobilní trh. Startup m-shop považuje za jednu ze svých největších životních výzev.

Jan Kösters

Pracuje na pozici International Account Executive v centrále společnosti Shopware v Německu. Díky dlouholeté praxi v oblasti internetového prodeje měl možnost získat cenné zahraniční zkušenosti. Pomáhal firmám najít způsoby jak lépe reagovat na potřeby jejich zákazníků a brzy zjistil, že účinnou retenci zákazníků významně ovlivňují věrnostními programy. Toto zjištění je ještě cennější v dobách Amazonu a cenových válek.

Karel Kučera

Má za sebou více jak 15 let manažerských zkušeností v mezinárodně působících společnostech. Od roku 2014 je marketingovým ředitelem Alza.cz, kde zodpovídá za strategický marketing, komunikační strategii, plánování a exekuci jak ATL, tak BTL aktivit. Má na starosti více jak 35 členný PR a marketingový tým. Před nástupem do Alzy působil jako marketingový ředitel pro oblast střední a východní Evropy ve společnosti Walmark. Zkušenosti sbíral i Velké Británii, kde tři roky působil jako Quality Manager a Six Sigma Project Manager se zaměřením na Customer Satisfaction.

Jana Lelovičová

Jana působí na pozici strategického plánovače a analytika v mediálně-komunikační skupině Knowlimits Group a.s. Marketingovým komunikacím se věnuje přes 20 let. Po ukončení univerzitních studií v roce 1993 jí oslovil nově se formující svět reklamy. Začínala v první mezinárodní agentuře na Slovensku - GGK Occidental. Své profesní zkušenosti dále rozvíjela v nadnárodních společnostech Grey Worldwide, Ogilvy a v české agentuře Comtech. Specializuje se na značkové strategie a analýzu zákaznického chování. Projekty, na kterých se Jana podílela, získaly řadu českých i mezinárodních cen za efektivitu – Effie, World Retail Awards, IMC Europaen Awards, Český Direct & Promo atd.

Vladimír Přichystal

Vladimír vystudoval FEKT VUT v Brně. Od roku 2002 se věnuje internetovým projektům a marketingu na internetu. Od roku 2012 pomáhá e-shopům vydělávat peníze nejdříve z pozice projektového managera pana Mergada a následně jako marketingový konzultant. Aktuálně je obchodním ředitelem marketingové agentury BESTETO. Vladimír miluje setkávání s lidmi, přednášení a hledání způsobů, jak dělat šťastnější lidi kolem sebe.

Martin Ptáček

„Podíváme-li se na data správným úhlem, začnou vyprávět příběhy.“ Martin Ptáček je zakladatelem Cross Masters a působí zde současně jako Managing Director. Více než 15 let se věnuje různým formám on-line marketingu a před 3 roky propadl kouzlu marktingových dat a jejich dopadu jejich interpretace na strategická rozhodování firem a marketérů. V Cross Masters se zaměřují na získávání a využívání marketingových a obchodních dat z různých zdrojů. Tato data analyzují a interpretují a jejich klienti se mohou mnohem přesněji rozhodovat.

Bára Rektorová

Bára vystudovala fyzioterapii a přírodovědu v Praze na Karlově Univerzitě. Na vysoké škole si přivydělávala jako letuška a v restauraci, kde vystřídala všechny pozice. Po založení firmy sushiqueen se její aktivity přesunuly postupně víc a víc do on-line světa. Jejím oborem je kromě vedení firmy i poradenství pro podnikatele, především v širokém oboru služeb. Je známá jako podnikatelka, která se s věcmi nepáře a otevřeně mluví i o tématech, která bývají většinou opomíjena a tabuizována.

Jens Rothenstein

Dr. Jens Rothenstein pracuje pro IFH Köln od roku 2013 a věnuje se zákaznickému chování a digitální transformaci. V předchozích pozicích a ve své dizertaci se zabýval také internetovým marketingem, spotřebitelským chováním a průzkumem trhu. Jens Rothstein je častým řečníkem na téma e-commerce a multikanálový prodej.

Radim Roženek

Radim působí v TESCOMĚ 12 let. Začínal na pozici obchodního analytika a specialisty CRM. Byl zde u vzniku e-commerce, v roce 2010 byl pověřen vybudováním Oddělení online obchodu, které od té doby úspěšně řídí. Za 6 let postavil na zelené louce úspěšný prodejní kanál, jehož podíl na celkovém obratu společnosti rok od roku roste. Jeho tým zastřešuje B2C a B2B online obchod, jejich vývoj a marketing.

Richard Sláma

Richard má několikaleté zkušenosti s prací v IT médiích. Později se přes pozici projektového manažera pro lokalizace přesunul na druhý břeh a působil jako PR pro IT firmy. Od kancelářské židle ho celoživotní záliba ve sportu nakonec zavedla do společnosti SportObchod.cz, pro kterou jako SuperSporťák testuje, recenzuje, píše a točí videa o sportovním vybavení.

Ole Strohschnieder

Ole Strohschnieder patří k zakladatelům německé manufaktury na koření Just Spices (www.justspices.de). Poté, co v Dortmundu vystudoval mezinárodní management, zahájil kariéru jako generální ředitel výrobce mraženého jogurtu frolé. V této pozici získal cenné poznatky o gastronomickém sektoru. Během studií rovněž několik měsíců pracoval v Indii jako stážista v marketingovém oddělení a absolvoval také stáž v logistické firmě v Mexiku. Díky těmto zkušenostem se zamiloval do místní kuchyně a do exotického koření. Během studia na univerzitě si Ole Strohschnieder a jeho tehdejší spolužáci Florian Falk a Bela Seebach uvědomili, že koření nabízí velký nevyužitý potenciál. Díky jejich vášni pro koření a inspiraci získané během měsíční „cesty kolem světa za kořením“ se zrodila myšlenka nového, emočního přístupu k vaření s kořením a také myšlenka internetového obchodu a sortimentu, který by lidi inspiroval k vaření a ke zkoušení různých receptů a chutí. V roce 2012 tedy toto trio založilo společnost Just Spices, aby „okořenilo“ kuchyně spotřebitelů. Firemní koncept je inteligentní a navíc stylový: Dnes je v e-shopu a vybraných maloobchodních prodejnách k dispozici zhruba 120 druhů koření a více než 80 jedinečných, vysoce kvalitních směsí, které si společnost sama míchá.

Jakub Studený

Jakub se věnuje obchodní a marketingové strategii. Jako jednatel společnosti General Sport s.r.o. působí v e-shopové speciálce U-Áčko.cz a jejích dvou kamenných prodejnách v Praze. Kromě obchodu s americkou sportovní značkou Under Armour se zabývá i dalšími e-commerce projekty: e-shopem se sportovní výživou a cvičebními pomůckami All4Fit.cz a největším hokejovým e-shopem X-hokej.cz. Nově rozjíždí také start-up Sportylot, rezervačně katalogovou platformu pro fitness trenéry a fitness gymy.

Petr Sýkora

Petr zodpovídá za funkčnost manažerského týmu a dobrou atmosféru ve firmě. Zabývá se především strategií společnosti a vyhledáváním slabých míst uvnitř firmy. Hlavu si vyčistí při sportu. Nejvíce ho baví fitness, bojové sporty a fotbal.

Martin Šauer

Martin vystudoval ekonomickou fakultu na ČZU v Praze. Následně pracoval 3 roky ve Srovname.cz, třetím největším srovnávači cen na českém trhu. Nyní vede tým stojící za projektem Balikobot.cz, který si klade za cíl ulehčit e-shopům život při expedici zásilek. Ve své přednášce Vám představí právě tento projekt.

David Šiška

David se přidal k Mitonu v roce 2013 a od roku 2016 vede Bonami.cz, které je dnes v 5 zemích, má 190 zaměstnanců a letos míří k miliardovému obratu. S Bonami má ambici stát se největším online prodejcem v Home&Living kategorii v CEE regionu.

Od loňského roku David navíc figuruje na žebříčku časopisu Forbes mezi nadějnými mladými Čechy „30 pod 30“.

Ladislav Trpák

Rád pozoruje svět kolem a bourá zažité vzorce, včetně svých. Svoje první podnikání se snažil nastartovat v 7 letech. S kamarádem vytvořili nový prototyp vlašťovky, které se po nárazu nebortil čumák. Ve školní družině ji učili stavět ostatní za žvýkačky. Další, o něco serióznější pokus přišel ve 22 letech ještě během studií. Šlo o export dřevěných krabic na víno a doutníky z Čech, hlavně do USA. Expanzivní online strategie byla bohužel záhy zbržděna nedostupností kapitálu na vlastní tištěný katalog. Raději se proto nechal zaměstnat a rozjížděl v Čechách konkurenci jobs.cz – jobpilot. S jobpilotem přišel i neodbytný pocit, že největší reklamní agentura neumí dělat reklamu na internetu. Tak s kolegou vývojářem založil svoji vlastní, jen pro internet. Tatáž reklamní agentura si ji o 7 let později koupila. Chvíli si užíval jako otec v domácnosti dětí, až přišla výzva v podobě ZOOTu, se kterým teď a tady demokratizujeme módu a děláme při tom lidem radost.

Jiří Urban

Již dva roky stojí v čele společnosti Maternia, která prodává kontaktní čočky v 14 evropských zemích. Pod jeho vedením firma dosáhla v roce 2015 obratu 600 miliónů korun a expandovala na tři nové trhy. Rád experimentuje a o výsledcích píše na twitteru jako @urbanjiri. Diagnóza: bývalý programátor.

Pavel Včela

Již jedenáctým rokem stojí v čele české pobočky společnosti GLS, jedné z největších evropských sítí pozemní balíkové přepravy. Před tím působil 15 let v managementu firem dodávajících díly pro světové automobilky. „Zajištění vysoké kvality služeb při extrémních nárůstech přepravovaných objemů jsou manažerskou výzvou srovnatelnou s boomem českého automobilového průmyslu v 90. letech a logistika e-shopů se stává vysoce sofistikovaným oborem.

David Začal

Je absolvent Univerzity Pardubice. V Seznam.cz je už desátý rok a během té doby si prošel od základní obchodní pozice přes vedení týmu obchodníků až po stávající pozici. Na té je zodpovědný za vedení cca 50 členného týmu obchodníků. Dbá na to, aby byl v kontaktu s klienty a každodenní prací obchodníků, kteří se mohou spolehnout na to, že jeho názory vycházejí z praktických zkušeností s různými typy i velikostmi klientů. Je zastáncem postupného plánování. To znamená nejdříve si nastavit PPC systémy, přidávat velkoformátovou reklamu za postupného doplňování video formátů, RTB, rich medií atd.