Founder
Pavlína Louženská se věnuje business strategii a inovacím. V agentuře 2FRESH rozvíjí kromě klientů i studii SPINN - unikátní srovnání inovačních ekosystémů startupů a korporací (více na spinn.study). Pro Google mentoruje startupy ve střední a východní Evropě v rámci programu Launchpad. Specializuje se na fashion business a marketing, který pravidelně školí a konzultuje. Založila skupinu #HolkyzMarketingu, která dnes má přes deset tisíc aktivních členek. Je členkou správní rady Transparency International. Píše blog pavlinaspeaks.com. Na Twitteru a Instagramu ji můžete sledovat jako @pavlina_speaks.
Ondřej Malý vystudoval žurnalistiku a americká studia na Fakultě sociálních věd UK. V letech 2007 – 2012 působil jako redaktor v Lidových novinách a Hospodářských novinách. Od roku 2012 do roku 2017 byl členem Rady Českého telekomunikačního úřadu. V dubnu roku 2017 byl jmenován koordinátorem digitální agendy na Úřadu vlády ČR. V roce 2018 zastával pozici náměstka ministra průmyslu a obchodu. V současnosti je nezávislý konzultant.
Vyplatí se mi to? Vydělám na tom? Má pro mě smysl vstupovat na nový trh? Otázky, které si při zvažování vstupu na další trh klade každý e-shop. Proto se v další studii zaměřím na obchodní potenciál zahraničních trhů, především nabídku produktů v rámci kategorií a jejich rozdílnou cenovou hladinu v jednotlivých zemích. Řeč přijde i na roli cenových srovnávačů, rozdílnost jednotlivých trhů a zákaznického chování. Vstup na velký zahraniční trh se mnohdy zdá velmi lákavý, ale vyplatí se? Uvidíme!
CEO
Tomáš stál v čele Heureky od roku 2013 do roku 2023. Za jeho vedení Heureka expandovala do dalších sedmi zemí, zdesetinásobila své metriky a prošla byznysovou, organizační i technologickou tranformací. Od července 2024 bude v čele zážitkového portálu Slevomat Group. Ve volném čase rád vaří a sportuje a věnuje se rodině.
Co je potřeba při expanzi na trhy CEE brát v úvahu a jaké jsou odlišnosti jednotlivých trhů v region CEE. Jaké modely expanze na jednotlivé trhy je možné aplikovat.
co-owner
Vít Endler ex generální ředitel MALL.cz, dnes - podnikatel, small size investor a business konzultant.
Ve své přednášce se zaměřím na porovnání vývoje online poptávky ve vybraných kategoriích na hlavních středoevropských trzích. Zároveň se společně podíváme na to, jak se liší intenzita online konkurence a jakou roli hrají na jednotlivých trzích a zahraniční e-commerce skupiny. To nám také dá odpověď na otázku, ze kterých zemí pochází středoevropští e-commerce šampióni a třeba vás to inspiruje k tomu se jedním z nich také stát (pokud už jím nejste :-).
Business Lead
Jan Vraný je obchodní ředitel českého Googlu, kde se primárně zaměřuje na podporu tzv. digitálních exportérů, tedy firem, které z Česka či Slovenska pomocí internetu prodávají do zahraničí. Před příchodem do Googlu pracoval např. v poradenské společnosti McKinsey&Company, investiční bance Morgan Stanley nebo rychloobrátkovém gigantu Procter&Gamble.
• Návrh na geoblokování: co znamená pro online obchodníky?
• Návrhy digitálních smluv na prodej zboží a poskytování digitálního obsahu: pomohou tyto směrnice omezit roztříštěnost spotřebitelského a smluvního práva?
• Modernizace pravidel DPH pro elektronické obchodování: zásadní změna pro online obchodníky?
• Obecná směrnice o ochraně osobních údajů a elektronickém soukromí: konečná lhůta se blíží
• Jak inovovat na trhu doručování zásilek: legislativní vs. tržní řešení
Přednáška bude v angličtině bez překladu
Director of EU Public Affairs
Luca Cassetti pracuje pro Ecommerce Europe od února 2015. V této evropské asociaci byl politickým poradcem do srpna 2017; od září 2017 je jmenován ředitelem pro veřejné záležitosti v EU. Ve své nové roli je Luca v Ecommerce Europe zodpovědný za každodenní řízení veřejných záležitostí a za strategie pro lobbing. Úzce spolupracuje s předsedy, spolupředsedy, politickými poradci a členy čtyř pracovních výborů Ecommerce Europe, a to se zvláštním zaměřením na e-regulace a e-logistiku. To znamená, že se věnuje celé řadě různých témat týkajících se digitálního jednotného trhu, jako je doručování zásilek, spotřebitelské a smluvní právo, DPH, geoblokování, ochrana údajů a soukromí, online platformy a elektronický obchod. Luca je také zodpovědný za udržování a rozšiřování vztahů Ecommerce Europe s evropskými institucemi a dalšími zúčastněnými stranami. Luca má magisterský titul v oboru veřejné správy, managementu a evropské politiky z Katolické univerzity v Louvain-la-Neuve (Belgie), kterou absolvoval v roce 2013.
Úspěšná zahraniční expanze díky "full-stack" přístupu k marketingu a datům. Firmy na správu svých online prodejních a marketingových aktivit využívají průměrně až 12 různých nástrojů, čímž se všechno zpomaluje a prodražuje. Své triky prozradí CEO společnosti, která měla za poslední rok 1000% nárůst MRR. V prezentaci (diskusi) si ukážeme, jak úspěšně růst změnou pohledu na zákazníka přes data a analytiku do zahraničí. Zároveň, jak efektivně a automaticky měnit doporučené produkty napříč zeměmi i zákaznickými preferencemi, a nezbláznit se při tom. Popovídáme si o tom, jak na nastavení efektivnější profitability a nákladů při růstu pro různé trhy i segmenty, a dotkneme se i tématu vykonávání efektivní kampaně ve více jazycích.
CEO
Peter Irikovský je generální ředitel marketingového cloudu Exponea a partner ve společnosti LRJ Capital. Dříve působil jako CEO ve společnosti Slevomat, ze které pomáhal vytvořit jednu z nejrychleji rostoucích internetových firem ve střední a východní Evropě. Slevomat se za působení Petera stal jedničkou v šesti zemích s příjmy více než 100 milionů EUR. Peter Irikovský působil na vedoucích pozicích (regionální ředitel Groupon UK) a jako konzultant ve společnosti McKinsey. Je absolventem Univerzity Singularity a také předsedou dozorčí rady Mezinárodní ceny vévody z Edinburghu na Slovensku. Jako řečník vystoupil například na konferencích Forbes, StartupGrind či akcích Evropské komise.
Jak Alibaba poskytuje zákaznickou péči ve více než osmi zemích přes sociální sítě? Jak může expandující e-shop minimalizovat náklady na zákaznickou péči bez snížení spokojenosti zákazníků? Jak lze využít video chat, Facebook Messenger nebo chatbot v zákaznickém servisu? Tyto a další dotazy zodpoví Vítek Horký.
Co-founder & CEO
Vít je zakladatel a CEO technologické firmy Brand Embassy, která pomáhá firmám jako Alibaba, Puma, T-Mobile, Vodafone, Samsung, ZOOT a dalším zlepšovat digitální zákaznickou péči a zvyšovat prodeje. Brand Embassy s pobočkami v Praze, Londýně, Dubai, Bostonu a San Franciscu obsluhuje zákazníky ve více než 30 zemích světa na 5 kontinentech. Vítek v minulosti založil a úspěšně prodal jednu firmu a se stylem zavřel druhou. Vystudoval britskou Teesside University, žije mezi Prahou a Kalifornii a třetím rokem se učí trefit do golfového míčku.
V rámci prezentace představím všechna úskalí, čísla a problémy, které nás potkali od prvního dne fungování až po dnešní stav. Odprezentuji, jak jsme přistoupili ke stěhování kanceláří, změně pracovních náplní jednotlivých lidí či oddělení. Představím v krátkosti nástroje, které nám pomohly v organizaci práce pro zvládnutí rychlého růstu celé společnosti.
Moje přednáška se zaměří na využití vlastního potenciálu na 100 % , který dle mého může nahradit externí finanční příjmy. Dále si vysvětlíme, proč musíme mít jasno v tom, zda firmu máme na mléko, či na maso a že růst naší firmy je přímo úměrný tomu, co si o nás myslí zákazník. Naše firma je v mnoha ohledech netypická, a to například tím, že u nás “dělá marketing potrubářka”. A v posledních minutách bychom mohli zkouknout čísla a poradit si, “jak na to” bez peněz.
CEO
Petra Plemlová alias ta s těmi 4mi dětmi a dvěma e-shopy unuodesign.cz a unuo.cz. Marginalitou našeho businessu je prodej designové metráže a výroba dětského oblečení. Původně učitelka mateřské školy, nyní “mamina” firmy s 30 zaměstnanci a obratem přes 30 milionů korun ročně to vše bez investora a cizího kapitálu. V unuo.cz se řídíme heslem lepší zapálený amatér, jak frustrovaný profesionál.
Starají se vám o PPC, zbožáky, e-mailing, social nebo SEO různí lidé, různé týmy nebo dokonce různé agentury, které se spolu navzájem nebaví? Určitě jsou to všechno specialisté, každý z nich tomu svému oboru perfektně rozumí. Ale nepřijde vám na tom i tak něco špatně? Přestaňte brát svůj marketing jako řadu samostatných disciplín, které prostě stačí někomu zadat a rozhodit. Skutečná síla je ve správné kombinaci, intenzivní spolupráci a propojení všech vašich marketingových kanálů dohromady. Tedy v cross-channel marketingu.
Partner & CPO Taste
Jan Tichý je spoluvlastníkem digitální agentury Taste. Jako Chief Product Officer je odpovědný za strategický, produktový a znalostní rozvoj společnosti. V rámci poradenské činnosti se zabývá zejména smysluplným propojováním různých oblastí internetového marketingu, cross-channel strategiemi, webovou a datovou analytikou, business intelligence a data science. V minulosti také založil analytickou společnost Medio Interactive či pracoval jako vedoucí projektů v agentuře H1.cz.
Jednatel
Tomáš Čupr je zakladatelem několika významných českých projektů. V roce 2010 založil společnost Slevomat, v roce 2012 DámeJídlo.cz a v roce 2014 Rohlik.cz, kterému se dnes věnuje naplno. Působí jako partner v investiční skupině Enern či investor ve společnosti Twisto.cz.
IKEA letos začala využívat nový automatizovaný systém pro rozesílání plně personalizovaných e-mailů. Pro generování jednotlivých zpráv využívá inteligentní aplikaci, která sestaví obsah vždy na míru konkrétnímu zákazníkovi. Přesně podle toho, jakou si koupil kuchyň a které další produkty do ní bude potřebovat. Využití dat z věrnostního programu zvýšilo efektivitu e-mailingu o desítky procent a zpětná vazba zákazníků se teď na prodejně využívá ke zlepšení služeb téměř v reálném čase.
IKEA FAMILY regional manager CZ/HU/SK
Iveta Kutišová pracuje ve společnosti IKEA Česká republika jako vedoucí věrnostního programu IKEA FAMILY pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko. V roce 2014 stála za zrodem CRM řešení společnosti, v roce 2015 digitální účtenky pro zákazníky IKEA v regionu. V současné době se věnuje direct marketingu a optimalizaci emailové komunikace.
Senior Data Scientist
Boril v polovině roku 2017 založil společně s agenturou Nydrle specializovaný datový tým Navidator, který se zabývá aplikací statistického modelování, strojového učení a umělé inteligence v marketingu. Před spoluprací s Nydrle pracoval v Deutsche Börse, kde se věnoval implementaci modelů pro řízení tržních rizik. V minulosti působil také jako analytik v ČSOB, založil platformu investičních příležitostí Czech Investment Platform a vedl startup na aukce elektřiny BigEdison. Boril Šopov vystudoval ekonomii na Institutu ekonomických studií Fakulty sociálních věd UK, Řízení rizik na Duisenberg School of Finance v Amsterdamu, LL.M. na Masarykově univerzitě v Brně a v současnosti dokončuje PhD v ekonomii na Univerzitě Karlově.
Geografické hranice byznysu se stírají, množství informací se zvyšuje, stejně jako požadavky na rychlost jejich přenosu. Pro každou firmu je důležité v zahraničí prodat své výrobky/služby a dodat je zákazníkovi včas. Je to však pouze jeden úhel pohledu. Neméně důležité je zabezpečit fungování denního byznysu z finančního pohledu, kam mimo jiné patří i specifické nároky e-commerce společností na platební metody v různých zemích světa, řízení likvidity, struktura účtů, pokrytí kurzového rizika nebo zefektivnění finančních procesů tak, aby to klientovi ušetřilo čas i peníze. Tento pohled bývá v začátcích expanze do zahraničí klienty často opomíjen, nicméně pro úspěšnou e-commerce společnost, která chce i nadále růst, je naprosto nezbytné, mít efektivní řešení pokrývající zmíněná finanční úskalí spojená s expanzí do zahraničí.
Díky zkušenostem s našimi lokálními i globálními e-commerce klienty a přítomnosti Citi ve více než 160 zemích světa, by se Martin chtěl zaměřit právě na výše zmíněná finanční úskalí a na konkrétních příkladech ukázat, jak jejich inovativní finanční nástroje fungují v praxi a jak mohou pomoci při expanzi právě vaší společnosti do zahraničí.
Ředitel Corporate treasury sales
Je ředitelem oddělení Corporate treasury sales Citibank. Za dlouhou dobu působení v dané pozici se podílel na řešení lokální a regionální strategie v oblasti řízení rizik, eSales a eSolution.
ERP systém + e-commerce platforma a další technologie jsou dnes základním pilířem úspěchu e-shopu a e-commerce společností jsou proto čím dál více technologickými firmami. Schopnost rychle nasazovat, testovat a vyhodnocovat nové funkce se stává nejdůležitější konkurenční výhodou. A možná nejlépe to lze vypozorovat právě na expanzi do zahraničí, která sama o sobě znamená vždy obrovské množství změn a úprav na vašem e-shopu. Přijďte si poslechnout zkušenosti z desítek expandujících e-shopů a rady, jak se nenechat zpomalit nevhodným výběrem technologické platformy.
CEO&Founder
Petr v roce 2003 založil Shopsys, předního českého shopdevelopera, který na vlastní platformě vyvíjí českým a slovenským klientům e-shopy. Na zkušenostech získaných během 15 let se stavbou více než 800 e-shopů dnes staví startup Shopsys Framework, open-source platforma pro stavbu velkých e-shopů, který Petr založil a vede. Shopsys Framework rychle roste i díky podpoře15 milionů korun od strategických investorů Incomming Ventures Michala Mičky a Reflex Capital Ondřeje Fryce.