9:00 - 12:30 moderuje Libor Bouček / 13:30 - 17:15 moderuje Matěj Novák
Elektronika, téměř výhradně, byla tím prvním sortimentem, který začali Češi na internetu nakupovat ve větším množství. Od dob DVD přehrávačů a „empétrojek“ však český online nákup ušel už pěkný kus cesty. Jaká je v tomto směru řeč čísel? Jak šel čas s online nákupy Čechů? Jak jsme se v e-shopech chovali před deseti lety, a jak se nejspíš budeme chovat v následujícím období? Přímý řez deseti lety nakupování na internetu provede Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.Trochu si před jeho prezentací zavzpomínat můžete i nad naší Cestou do online pravěku.
Trochu si před jeho prezentací můžete zavzpomínat i nad naší Cestou do online pravěku.
CEO
Tomáš stál v čele Heureky od roku 2013 do roku 2023. Za jeho vedení Heureka expandovala do dalších sedmi zemí, zdesetinásobila své metriky a prošla byznysovou, organizační i technologickou tranformací. Od července 2024 bude v čele zážitkového portálu Slevomat Group. Ve volném čase rád vaří a sportuje a věnuje se rodině.
Co jsem se naučil, zjistil, ale také podcenil za 20 let při své cestě po trhu e-commerce, startupů, investic, ale také práce s lidmi, s obchodními partnery a tak vůbec.
Entrepreneur & Investor
Spolumajitel skupiny Pilulka, která provozuje desítky kamenných lékáren, ale zejména internetové projekty Pilulka v Česku, Slovensku, Rumunsku, Maďarsku a Rakousku. Na trhu e-ecommerce se pohybuje přes 20 let, když své jméno dříve spojoval s eshopy Kasa.cz a Hej.sk, které spoluvlastnil a řídil. Má zkušenosti s několika exity ale a investicemi do řady startupů, když stál například u zrodu Startup Yardu. Martin je předsedou předsednictva APEK.
S Josefem Matějkou se bude Pavlína Louženská bavit o lekcích, které si odnáší z CZC. Praktické tipy, jak přistoupit k vedení firmy, nastavení marketingu, či logistiky a zamyšlení nad budoucností (nejen) e-commerce.
Founder
Pavlína Louženská se věnuje business strategii a inovacím. V agentuře 2FRESH rozvíjí kromě klientů i studii SPINN - unikátní srovnání inovačních ekosystémů startupů a korporací (více na spinn.study). Pro Google mentoruje startupy ve střední a východní Evropě v rámci programu Launchpad. Specializuje se na fashion business a marketing, který pravidelně školí a konzultuje. Založila skupinu #HolkyzMarketingu, která dnes má přes deset tisíc aktivních členek. Je členkou správní rady Transparency International. Píše blog pavlinaspeaks.com. Na Twitteru a Instagramu ji můžete sledovat jako @pavlina_speaks.
Investor
Josef Matějka, český podnikatel a internetový vizionář, stál na přelomu let 1998 a 1999 u zrodu elektronického obchodování v Čechách, když spustil první verzi svého vlastního internetového obchodu CZC.cz (tehdy ještě pod názvem Czech Computer). Po jeho prodeji se prostřednictvím firmy Nextech Ventures začal věnovat investicím do nadějných startupů.
Český e-commerce trh se připravuje na vstup několika velkých zahraničních hráčů, což v naší kotlině vzbudilo plno emocí. Jsou to právě tito zahraniční hráči, koho se máme bát? A není naopak potenciální zabiják byznysu mnohem menší a nenápadnější? Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a Robeeto, vám ukáže, jak proti strachu bojovat tím, že si tvoříme vlastní cesty. Jak se neptat zákazníků, co chtějí nyní, ale přemýšlet nad tím, co by se mohli naučit chtít za tři roky, jak budovat love brand, nekorporátnět, spolupracovat a jak udržet otěže při růstu, který je mnohem rychlejší, než trh sám.
Zakladatelka Zásilkovny a CEO Packeta Group
Je považována za první dámu e-commerce v ČR. V r. 2010 založila společnost Zásilkovna a vybudovala z ní mezinárodní technologicko-logistickou firmu s obratem přes 6 miliard korun. Aktuálně stojí v čele holdingu Packeta, což je 14 firem, kam spadá i česká Zásilkovna, a řídí více než 2 200 zaměstnanců. Za svou činnost získala řadu ocenění. Stala se EY Podnikatelem roku 2017 hlavního města Prahy. Za rok 2018 a 2021 zvítězila v žebříčku TOP Podnikatelka roku vydavatelství Economia. Již řadu let se pohybuje na předních místech žebříčku nejvlivnějších žen Forbes.
Český internetový trh roste z hlediska obratu o zhruba 20 % ročně a stejné tempo s ním drží i jeho dlouholetý lídr Alza.cz. Co všechno ale stojí za tímto číslem? Jaké interní procesy a postupy pohánějí „dobře namazaný stroj“ jménem Alza? To přiblíží na své přednášce místopředseda představenstva Tomáš Havryluk, který bude mluvit např. i o tom, co je pro firmu klíčové při vývoji nových služeb a inovací a proč se vyplatí nečekat na budoucnost, ale aktivně ji vytvářet.
Místopředseda představenstva
V největším českém e-shopu Alza.cz zastává pozici místopředsedy představenstva, z níž řídí veškeré strategické projekty a je zodpovědný za hospodaření společnosti. Do e-shopu nastoupil v roce 2007, z pozice CIO pokládal základy celého IT obchodu a na kontě má i řadu inovací, jako jsou například platební automaty – Alza PayBoxy. Tomáš vystudoval obor softwarové inženýrství na Českém vysokém učení technickém v Praze.
Jednatel
Tomáš Čupr je zakladatelem několika významných českých projektů. V roce 2010 založil společnost Slevomat, v roce 2012 DámeJídlo.cz a v roce 2014 Rohlik.cz, kterému se dnes věnuje naplno. Působí jako partner v investiční skupině Enern či investor ve společnosti Twisto.cz.
David popíše koncept gamifikace a promluví o všech aspektech, které ji tvoří, včetně nedostatku (scarcity) - techniky, kterou popsal ve svém článku. Podívá se na skutečné příklady a dá tipy, jak lze tyto techniky aplikovat v praxi a jak ovlivňují celkovou zkušenost uživatelů.
Přednáška bude v anglickém jazyce.
Product Designer
David Teodorescu je Senior Product Designer ve společnosti Fitbit. Zde používá design, aby pomohl lidem žít zdravějším a aktivnějším životem. Dříve pracoval v oboru reklamy pro Saatchi & Saatchi a poté pro různé digitální společnosti v Bukurešti a New Yorku. David píše o designu a psychologii a o tom, jak může spojení mezi těmito dvěma odvětvími ovlivnit uživatelské zkušenosti a obchodní cíle.
Kam jsme se dostali, co nás překvapilo a co jsme se naučili o e-commerce?
Founder/CEO
Michal dohromady s týmem buduje novou generaci finančních služeb v České republice. Začínal v investičním bankovnictví v Londýně. Do banky Baclays Capital nastoupil po dokončení studií na prestižní londýnské univerzitě King’s College. Po celkově 11 letech v zahraničí (USA, Rusko, Anglie) se vrátil v roce 2013 do České republiky, kde společně s 42 členným týmem buduje FinTechovou firmu Twisto, poskytující platební služby budoucnosti. V zádech se silnými investory – Enern, Miton a Partners – obsloužila firma 200 tisíc Čechů a představila inovativní platební metody, jako například platbu faktur a složenek pod názvem Snap. S plánovaným vstupem nového investora připravuje Michal společně s týmem expanzi na trhy východní Evropy. Fakt, že Twisto mění zavedené pořádky ve finančních službách potvrzují ocenění, která firma získala. Dle magazínu E15 je Twisto FinTech počinem roku 2017, Forbes zařadil Twisto mezi TOP 20 nejnadějnějších českých startupů. Tým stojící za Twistem získal také ocenění na prestižních evropských konferencích MPE v Berlíně a Wolves Summit v Polsku, kde dokonce bylo Twisto ohodnoceno jako nejlepší evropský startup roku 2016.
Dříve pracovala pro korporátní společnosti jako Panasonic nebo Philips. Od června 2013 řídí e-shop CZC.cz. Ten rok po jejím působení navýšil tržby o 21 procent na 2,9 miliardy korun. Po vzniku Mall Group, jejíž je CZC.cz součástí, se stala její obchodní ředitelkou. Jitka Dvořáková také příležitostně přednáší na Vysoké škole ekonomické v Praze. Domluví se anglicky, francouzsky, rusky, italsky, německy.
Generální ředitelka
Absolventka VŠE byla generální ředitelkou Matsushita Electric Industrial (Panasonic) pro Českou republiku a Slovensko. Následně generální ředitelkou společnosti Philips Consumer eletronics Střední a Východní Evropy, v níž měla na starosti 26 zemí. Po odchodu z korporátního prostředí přijala nabídku Ondřeje Fryce a nastoupila do Netretail holding, kde zodpovídala za obchod v pěti zemích (2010–2013) pod značkou Mall. Od roku 2013 do současnosti je generální ředitelkou CZC.cz, se kterým se po čtyřech letech, spojení E-commerce holding Jakuba Havrlanta s Danielem Křetínským, Patrikem Tkáčem, PPF a akvizici skupiny byla Netretail Group, opět vrátila. V dnešní společnosti Mall Group působila Jitka Dvořáková působila jako obchodní ředitelka do dubna 2018. V dubnu 2019 přijala výzvu supervize nad rozvojem poboček ve Slovinsku a Chorvatsku a zároveň zůstává generální ředitelkou a jednatelkou CZC.cz.
O příležitostech ke zlepšení e-shopů, o lekcích, které si odnáší z Vivantis, o vývoji e-commerce. O expanzi a růstu. O měření úspěchu a důležitosti IT si bude Martin Rozhoň povídat s Pavlínou Louženskou.
Founder
Pavlína Louženská se věnuje business strategii a inovacím. V agentuře 2FRESH rozvíjí kromě klientů i studii SPINN - unikátní srovnání inovačních ekosystémů startupů a korporací (více na spinn.study). Pro Google mentoruje startupy ve střední a východní Evropě v rámci programu Launchpad. Specializuje se na fashion business a marketing, který pravidelně školí a konzultuje. Založila skupinu #HolkyzMarketingu, která dnes má přes deset tisíc aktivních členek. Je členkou správní rady Transparency International. Píše blog pavlinaspeaks.com. Na Twitteru a Instagramu ji můžete sledovat jako @pavlina_speaks.
Zakladatel
Před 18ti lety založil nekomerční web o zdraví Celostnimedicina.cz. Následně pro jeho financování otevřel internetový obchod Prozdravi.cz a pak následovaly další e-shopy Parfemy.cz, Hodinky.cz, Krasa.cz, Sperky.cz, Vivantis.cz, Vivantis.sk, Vivantis.ro, .... VIVANTIS a.s. zaměstnává 250 lidí a realizuje obrat 1 MLD Kč. Úspěch je dělat to, co mě nejvíce naplňuje, jak nejlépe umím...
Bonami vyrostlo během 5 let do 5 zemí a míří na miliardový obrat. Za tu dobu prošlo několika změnami interně i pro zákazníky. Po cestě jsme nasekali spoustu chyb a hodně se toho naučili. Chcete vědět čím jsme si prošli, na co si dát pozor a jak se případně chybám vyvarovat?
CEO
David se přidal k Mitonu v roce 2013 a od roku 2016 vede Bonami.cz, které je dnes v 5 zemích, má 190 zaměstnanců a letos míří k miliardovému obratu. S Bonami má ambici stát se největším online prodejcem v Home&Living kategorii v CEE regionu.
Od loňského roku David navíc figuruje na žebříčku časopisu Forbes mezi nadějnými mladými Čechy „30 pod 30“.
Tradiční evoluce architektury e-commerce platforem, kterou jsme mohli vidět i u lídrů jako Amazon nebo Zalando, je od monolitické, přes modulární až k mikroservisám. Mikroservisy dávají smysl v případě, že máte více než 10 developerů, kdežto monolitická platforma je vhodná spíše pro malé týmy. V této přednášce se podíváme na to, jak velikost vaší firmy a vaše budoucí plány mohou ovlivnit volbu platformy.
CEO&Founder
Petr v roce 2003 založil Shopsys, předního českého shopdevelopera, který na vlastní platformě vyvíjí českým a slovenským klientům e-shopy. Na zkušenostech získaných během 15 let se stavbou více než 800 e-shopů dnes staví startup Shopsys Framework, open-source platforma pro stavbu velkých e-shopů, který Petr založil a vede. Shopsys Framework rychle roste i díky podpoře15 milionů korun od strategických investorů Incomming Ventures Michala Mičky a Reflex Capital Ondřeje Fryce.
Co-founder
Tomáš se svým kamarádem Martinem založil v roce 2010 Mixit.cz, který stále společně řídí. Jeho oblíbenou pracovní náplní je zejména vývoj nových produktů, mezi které patří např. MixitKlub. Ten si vzal za úkol změnit přístup zákazníků k opakovaným nákupům za pomoci výhod členského předplatného. Mezi další výzvy patří zejména úspěch Mixit na polském trhu a nábor nových kolegů-srdcařů, specialistů v oboru.
Spoluzakladatel
Matěj se posledních 15 let pohybuje v oblasti technologií kolem online reklamy. Po ukončení studia filosofie pomáhal budovat search marketingovou divizi Ataxa, české jedničky v branži. Následně krátce působil v Ogilvy Interactive, odkud se přesunul na roli yield managera online divize v Centrum Holdings a později Economii. Poté založil a 8 let vedl Czech Publisher Exchange, průkopníka na poli programatické reklamy. V DataSentics vedl AdPicker, produkt zaměřený na AI/ML vytěžování reklamních dat. Aktuálně Matěj působí v roli spoluzakladatele technologického startupu Cruxo, v němž má zodpovědnost za produkt a technologie. Cruxo vyvíjí platformu pro retail media s globálními ambicemi a aktuálně získalo investici od 3 VC fondů.
Co-founder
Vystudoval Podnikovou ekonomiku a management na VŠE a MBA program na Escuela Superior de Marketing y Administración. V roce 2010, ještě během studií, spustil společně se spolužákem Tomášem Huberem prodej müsli přes internet s možností vlastních variací. V létě 2011 se oba zakladatelé vydali do pořadu Den D, kde hledali investory a přestože se s žádným nakonec nedohodli, odvysílání pořadu v roce 2012 způsobilo přetížení webu Mixit a jeho myšlenka se stala až nečekaně populární napříč veřejností. Za své úspěchy získali Martin Wallner a Tomáš Huber ocenění EY Začínající podnikatel roku 2015. Mixit od svého založení připravuje expanzi již na sedmý evropský trh a roční tržby směřují k miliardě Kč. V rámci budování výrobního závodu a logistiky kolem Mixit se pustili i do investic do komerčních nemovitostí a prostřednictvím nadačního fondu Mixit se věnují také filantropii. Martin žije v Praze a kromě jízdy na kole do práce nebo zimním sportům se věnuje svým veteránům.