Tato akce již proběhla. Další akce E-Business Forum 2025 se koná 9. 10. 2025.

Program

Moderuje Matěj Kapošváry 

13:25 - 13:30

Úvodní slovo

Matěj Kapošváry Matěj Kapošváry

CEO

Shopsys

Matěj Kapošváry

Matěj Kapošváry je marketingovým a sales ředitelem společnosti Shopsys, předního vývojáře e-commerce řešení na míru. Kromě šíření dobrého jména Shopsysu se věnuje organizování konferencí a příležitostně jejich moderování v Česku i zahraničí. Stojí mimo jiné za magazínem EXEC pro manažery ze světa e-commerce.

13:30 - 13:50

Obsah (nejen) pro e-shop: Jak jej tvořit pro lidi a optimalizovat pro vyhledávače?

Skloubit tvorbu hodnotného obsahu pro lidi a jeho optimalizaci pro vyhledávače není nic jednoduchého. Ukážu vám, jak k tomu u klientů přistupujeme u nás v Sherpas a provedu vás procesem optimalizace obsahu od základní analýzy, přes samotnou tvorbu obsahu, až po jeho distribuci a online PR.

Milan Zeman Milan Zeman

Senior SEO Specialist

Sherpas

Milan Zeman

Milan má zkušenosti z různých oblastí digitálního marketingu od sociálních sítí, přes e-mailing, analytiku, PPC až po SEO a Content marketing. Nyní vede v agentuře Sherpas tým SEO, v rámci nějž klientům pomáhá s optimalizací pro relevantní dohledatelnost, linkbuildingem a také s návrhem a aplikací obsahových strategií.

13:55 - 14:15

Optimalizace cenotvorby, kdy ji začít řešit, a proč je to tak důležité?

Většinu pozornosti české e-shopy soustřeďují na optimalizaci jednotlivých marketingových kanálů pro vyšší obraty, a přitom nestíhají dostatečně efektivně pracovat se ziskem. Nevyužívají optimalizaci cenotvorby, která jej může výrazně zvyšovat. Proč ji vůbec řešit a jakou strategii zvolit? Co může přinést její automatizace? Povíme si, jaké jsou současné trendy, jak nad automatizací přemýšlí velcí hráči, se kterými spolupracujeme, a ukážeme vám, jak nejlépe měřit dopady cenotvorby.

Honza Mayer Honza Mayer

Managing Director Heureka.cz a sk

Heureka Group

Honza Mayer

Jako Managing Director pro českou a slovenskou Heureku působí Honza Mayer od července 2021. Ze své pozice Honza na lokálních trzích dohlíží na rozvoj klíčové oblasti celého customer success, péče o VIP klienty a významné obchodní partnery. Prioritou bude také další zkvalitňování obsahu na Heurece v B2B i B2C sféře nebo vylepšování katalogu. Honza začínal jako programátor, který programoval komponenty do družic. Odtud se dostal k datové analytice a školení Power BI. Bohaté zkušenosti s vedením úspěšné e-commerce firmy má Honza Mayer z firmy Dataweps, u jejíhož zrodu byl a kterou řadu let vedl. Spoluvytvářel analytické nástroje jako je Azor (price monitoring), Beed (nástroj pro automatické bidování pro e-shopy) či TrendLucid a TrendPanel (automatizovaná produktová analytika pro e-commerce). Volný čas tráví v divoké přírodě s batohem na zádech. Díky dvěma malým synům se věnuje studiu dinosaurů.

14:20 - 14:40

Průměrná mzda v českém onlinu je 49.400 Kč

To vážně? Pojďme se na to podívat podrobněji.
Pavlína Zábojníková Pavlína Zábojníková

Co-founder

Online People

Pavlína Zábojníková

Pavlína je spoluzakladatelka personální agentury Online People, speciálkou na online marketing. V e-commerce se pohybuje přes 12 let - od Aukra přes Allegro Group až po retail zkušenost z 123shop.cz. Vždy to mělo co do činění s HR a marketingem. V Online People je zodpovědná za vše co je potřeba (obchod, pohovory, reporting, interní procesy). Za pět let existence Online People pracovala se 165 klienty z české i zahraniční ecommerce a v interní databázi má kontakty na víc než 7000 kandidátů, které živí e-commerce.

14:45 - 15:05

Fintech a inovace v platbách: nejnovější trendy a příležitosti v e-commerce

Rychle se rozvíjející fintech zlepšuje způsob, jak žijeme a obchodujeme. Finanční technologie umožňují rozvoj elektronického obchodu - inovace jako mobilní platby, online platby, digitální peníze, kryptoměny a mnoho dalších mění a budou dále měnit způsob, jakým vzájemně komunikují zákazníci, prodávající a online obchodníci. Jaké jsou nejnovější trendy a jak je proměnit v obchodní příležitosti?

Viktoria Ruubel Viktoria Ruubel

Chief Product and Innovation Officer

IPF Digital

Viktoria Ruubel

Viktoria působí jako Chief Product and Innovation Officer ve společnosti IPF Digital, která je globálním leaderem v poskytování inovativních digitálních finančních služeb. Je součástí skupiny IPF, působící v ČR jako Provident Financial. Do IPF přišla z pozice Chief Digital Officer v Telia, což je největší telekomunikační operátor ve Skandinávii, kde také spoluzakládala VUNK, business akcelerátor a open innovation lab. Viktoria zastávala seniorní pozice v oblasti rozvoje produktů a obchodu; je expertem v oblasti produktové strategie, business modelů, strategií go-to-market a marketingových přístupů pro globální rozvoj businessu. Za svou kariéru prošla mnoha různými odvětvími, ve všech ji provázelo jedno propojující témata – digitální transformace. Viktoria je držitelem titulů MBA a MSc v oborech ekonomie a mezinárodní marketing.

15:40 - 16:00

Všichni na jedné lodi

Sjednocení několika mezinárodních firem na společnou platformu? Tomu se říká výzva. Proč je ale dobré spojit know how a síly v jednu (mezinárodní) platformu a plout na jedné lodi? Jak sladit produktově vývojové priority a motivovat k tomu i celý tým? Co je přínosem a co naopak může být reálnou hrozbou? Své zkušenosti s procesy i překážkami, se kterými se při tom můžete setkat, předá Lukáš Putna, šéf vývoje Heureka Group, největšího cenového srovnávače ve střední a východní Evropě.

Lukáš Putna Lukáš Putna

CTO

Heureka Shopping

Lukáš Putna

Jako šéf vývoje v Heurece působí Lukáš od léta 2017. Soustavně pracuje na rozšiřování týmu, sjednocování technologické a produktové vize Heureky. Jeho aktuální výzvou je společná platforma v rámci Heureka Group. Velký zastánce agilních metodik ve volném čase nejraději sportuje.

16:05 - 16:25

Budování brandu v cílové skupině e-commerce manažerů

Shopsys publikoval několikrát týdně na blogu, jednou měsíčně posílal newsletter s profi-videem, pořádal několik konferencí a komunikoval na více sociálních sítích - konkurence je znala nazpaměť, cílová skupina však vůbec. Většinu kanálů jsme mu proto doporučili zrušit a místo toho přišli s konceptem tištěného časopisu EXEC (exec.shopsys.cz). Ten je dnes základem jejich komunikace i známosti. V prezentaci ukážeme, jak přistoupit ke komunikaci na úzkou cílovou skupinu, ať chcete oslovit jako my top manažery v e-commerce (třeba kvůli hiringu) nebo specifickou cílovou skupinu vašeho e-shopu.

Jiří Vicherek Jiří Vicherek
Jiří Vicherek

Odborník na PR/Content marketing v oblasti technologií, mentor startupů a zakladatel agentury Fenek^^. Vždy jej fascinovali lidé a komunikace, technologie pak vnímá jako zdaleka nejdůležitější téma dnešní doby. Jako interní PRista pracoval pro brněnský ZONER, startup Daty, ale také investiční skupinu Rockaway a její projekty. Vedl oborový portál Tyinternety i konferenci Startup Summit. Svou práci má rád, protože se baví s chytrými lidmi o důležitých věcech.

Irena Zatloukalová Irena Zatloukalová

Komunikační stratég

Irena Zatloukalová

Irena Zatloukalová

Irča pracuje prakticky od začátku kariéry jako komunikační stratég. Začala na pozicích tiskových mluvčí v bankách, aby posléze na sedm let zakotvila v Seznamu, kde budovala jak externí, tak interní komunikaci. Tuto zkušenost si přináší ostatně i do své vlastní praxe, kde se věnuje především technologickým firmám a tomu trhu jako takovému. Irča je v letošním ročníku garantkou kategorie Firemní komunikace.

16:30 - 16:50

Vývoj zvyklostí u příjemců balíků - výsledky sociologického průzkumu GLS 2015 - 2018

Díky dynamickému rozvoji technologií dochází ke změnám i v segmentu doručování zásilek. Jak se za poslední čtyři roky mění v závislosti na těchto změnách návyky a požadavky příjemců balíků v České republice se dozvíte v přednášce ředitele GLS Pavla Včely.

Pavel Včela Pavel Včela

Division Manager

General Logistics Systems Czech Republic

Pavel Včela

Již jedenáctým rokem stojí v čele české pobočky společnosti GLS, jedné z největších evropských sítí pozemní balíkové přepravy. Před tím působil 15 let v managementu firem dodávajících díly pro světové automobilky. „Zajištění vysoké kvality služeb při extrémních nárůstech přepravovaných objemů jsou manažerskou výzvou srovnatelnou s boomem českého automobilového průmyslu v 90. letech a logistika e-shopů se stává vysoce sofistikovaným oborem.