Moderátorka
Na CNN Prima News a v televizi Prima moderuje Hlavní zprávy, dříve provázela ranním zpravodajským blokem Nový den. V mediích se pohybuje přes 15 let. Blízko má k digitální sféře a online trendům, na veřejnoprávní stanici ČT24 připravovala a uváděla pořad @online, který tato témata popularizoval. Profesně zamířila i do Televize Seznam jako moderátorka hlavní večerní zpravodajské relace a rozhovorů.
Po rychlém růstu e-commerce segmentu, který umocnila koronavirová pandemie, přišlo výrazné zpomalení trhu v důsledku války na Ukrajině a ekonomické recese. Jak nenechat krizi potopit váš e-shop, ale i jak ustát abnormální růst, na který firma není připravena? To jsou hlavní témata debaty, během níž se o své zkušenosti podělí nejvýznamnějšími hráči e-commerce scény.
Debatu bude moderovat David Slížek, šéfredaktor serveru Lupa.cz.
CEO
Absolvoval Ekonomickou univerzitu v Bratislavě. Během osmnácti let získal bohaté zkušenosti ve společnosti Tesco, kde se věnoval různým agendám v rámci střední Evropy. Na začátku roku 2022 si krátce odskočil do Rohlíku, kde významně přispěl svými dovednostmi v oblasti provozu. V květnu se přesunul do Kauflandu, avšak po sedmi měsících se rozhodl ukončit spolupráci a vrátit se zpět do Rohlíku. Od prosince 2022 zaujímá pozici CEO v Rohlik.cz.
Entrepreneur & Investor
Spolumajitel skupiny Pilulka, která provozuje desítky kamenných lékáren, ale zejména internetové projekty Pilulka v Česku, Slovensku, Rumunsku, Maďarsku a Rakousku. Na trhu e-ecommerce se pohybuje přes 20 let, když své jméno dříve spojoval s eshopy Kasa.cz a Hej.sk, které spoluvlastnil a řídil. Má zkušenosti s několika exity ale a investicemi do řady startupů, když stál například u zrodu Startup Yardu. Martin je předsedou předsednictva APEK.
Zakladatelka Zásilkovny a CEO Packeta Group
Je považována za první dámu e-commerce v ČR. V r. 2010 založila společnost Zásilkovna a vybudovala z ní mezinárodní technologicko-logistickou firmu s obratem přes 6 miliard korun. Aktuálně stojí v čele holdingu Packeta, což je 14 firem, kam spadá i česká Zásilkovna, a řídí více než 2 200 zaměstnanců. Za svou činnost získala řadu ocenění. Stala se EY Podnikatelem roku 2017 hlavního města Prahy. Za rok 2018 a 2021 zvítězila v žebříčku TOP Podnikatelka roku vydavatelství Economia. Již řadu let se pohybuje na předních místech žebříčku nejvlivnějších žen Forbes.
Zakladatel
Značku Vasky založil ve svých 18 letech, kdy se rozhodl, že naváže na zlínskou obuvnickou tradici. V loňském roce se společnosti Vasky trade s.r.o. podařilo prodat 200 000 párů bot. Václav byl mimo jiné v roce 2019 zařazen do prestižního žebříčku Forbes 30pod30 a na začátku roku 2020 vyhrál v soutěži “EY Podnikatel roku” v kategorii začínající podnikatel. Kromě Vasek je spolumajitelem značek Bagind, Wuders, Paon a majitelem marketingové agentury inhubo. Posledním velkým počinem bylo nedávné odkoupení značky Botas, kterou chce dál rozvíjet.
CEO
Pavel Vopařil působí jako CEO Bonami od roku 2019, zároveň je venture partner v investiční skupině Miton, ke které se přidal v roce 2017 poté, co vedl miliardový prodej Slevomatu. Má za sebou působení v několika finančních rolích v USA, v managementu vydavatelství Economia a také poradenské společnosti McKinsey.
Prezentace je rozdělena na dvě části, v první části vám František Kovařík vysvětlí, proč už dnes není
platební brána jen o zpracování platby a v druhé části se od Romana Straška dozvíte, proč jsou
správní partneři základ pro úspěšný e-commerce projekt v Česku.
Sales Manager CZ/SK
František pracuje jako obchodní zástupce v startupu Barion a má bohaté zkušenosti s rozvojem trhu a budováním partnerství. Své profesní začátky má jako architekt technických řešení, avšak postupem času se přesunul do oblasti obchodu. Aktuálně zaměřuje svou pozornost na finanční technologie (fin-tech), kde může přinést unikátní technicko-obchodní přístup k řešení různých výzev.
Partnership Manager CZ/SK
Dymamické duo ze společnosti Barion, které je zodpovědné za rozvoj společnosti na Českém a Slovenském trhu. Dohromady nabízí letité zkušenosti s rozvojem trhu, rozvojem úspěšných obchodních partnerství a platebních řešení.
Poslední roky byly plné zvratů a nepředvídatelných událostí, které ovlivňují vývoj poptávky, celého trhu i firem jako takových. Tato rychlá doba nás nutí vystoupit z bubliny, ve které se často nacházíme, a vrátit se nohama na zem, vzít na vědomí změny na trhu, předvídat a přizpůsobit se, a to vše v neuvěřitelném tempu. Ve Footshopu tomu není jinak, prošli jsme transformací a já bych se s vámi ráda podělila o zkušenosti, které s sebou přinesla.
CMO
Její cesta ve světě start-upů začala v projektu Exponea. Jako technologický nadšenec pomáhala klientům jako Sygic, Kiwi, Telecom a dalším e-commerce projektům se strategií a maximalizací jejich potenciálu. Následně se přesunula do eyerim, nejrychleji rostoucího start-upu s oční optikou v CEE, v němž se starala o celkový marketing a růst značky s rozpočtem více než 1,5 milionu eur. Dnes působím na pozici CMO v jednom z nejúspěšnějších e-commerce projektů v rámci Česka a Slovenska - ve Footshopu, kde vede tým 22 specialistů a zaměřuje se na to, aby se marketingové rozpočty využily co nejefektivněji a aby byla rozhodnutí ve firmě podložená daty.
Adam ve své přednášce představí globální pohled na q-commerce i situaci na českém trhu. Podíváme se na hlavní trendy, rozdíly s běžnou e-commerce a nebudou chybět ani tipy a triky, jak řídit dynamické firmy.
CEO
Adam v současné době působí jako šéf největší české platformy pro rychlý rozvoz jídla a dalšího zboží. Foodora (dříve Dáme jídlo) přišla pod jeho rukama velkým rebrandingem, který má za cíl dostat značku i mezi mladší generaci. Jako hlavní cíl si pak Adam vytyčil celkové zlepšení kvality služeb a lepší logistiku. Před svým nástupem do foodora působil Adam v Rockaway Capital, kde měl na starosti vedení úspěšného e-commerce projektu Mall Pay. Volný čas pak tráví zejména se svými dvěma malými dětmi a manželkou – ideálně ještě při nějaké sportovní aktivitě.
Liftago díky inovacím, zaměřením na kvalitu a silné vůli jeho akcionářů přečkalo cenovou válku s miliardovými hráči, covid nebo inflaci. Do zad mu vítr nikdy nezafoukal – tedy zatím. Ondřej promluví o svých poučeních z více než 10 let Liftaga a oznámí novinku, která změní trh.
CEO
Ondřej Krátký je spoluzakladatelem a ředitelem přepravní aplikace Liftaga. Vedle aplikace pro taxi a kurýry poslední roky rozvíjí přepravní síť Liftago.network, která spolupracujícím klientům po celém Česku nabízí vyšší rychlost a přesnost přepravy při nižších nákladech na první i poslední mili. Vizí Liftago.network je efektivnější využití přebytečné přepravní kapacity desítek tisíc existujících dopravců u nás s cílem levnější, rychlejší, přesnější i udržitelnější přepravy.
Víte, že malé procento návštěvníků eshopu použije vyhledávání, ale tito návštěvníci generují nadprůměrné množství objednávek? V krátkém vstupu vás seznámíme s překvapivými čísly i s tím, jak snadno můžete zvýšit výkon vašeho eshopu prostřednictvím nástroje Search Ready.
Partner, MEDIA FACTORY GROUP
Podnikatel a konzultant pro digitální řešení, partner v MEDIA FACTORY GROUP, kde se věnuje rozvoji obchodních příležitostí a podílí se na rozvoji SEARCH READY. Navrhl a pod jeho vedením vznikla řada webových aplikací a digitálních projektů. S oblibou říká: "Zajímá mě pohled uživatele, ostatní je řešitelné". Baví ho komunikace s klientem, hledání vhodného řešení. A stejně tak komunikace s kolegy, s realizačním týmem. Rád je s projektem od jeho začátku až k doručení výsledku. Na SEARCH READY se mu líbí jednoduchost, rychlost a elegance, s jakou dokáže zlepšit zákaznický zážitek a z pohledu provozovatele pak ekonomiku a efektivitu jeho eshopu nebo webu.
Počet e-shopů na Shopify platformě rychle roste. Společně si řekneme, proč je tato platforma celosvětově tak populární a co to bude znamenat pro Český trh. Bez ohledu na to, zda provozujete velký e-shop, jste SaaS společností nebo podnikáte online, měli by vás zajímat potenciál příležitostí, které tento ekosystém nabízí. Zúčastněte se a zjistěte, komu se vyplatí včas naskočit na vlnu Shopify!
CSO
David Simões je zakladatel jediné certifikované agentury Shopify Experts v České republice a na Slovensku. Jeho společnost, Sounds Good Agency, spolupracuje s významnými značkami, jako jsou Okay, Mana, ETA nebo Ledvance. David má od roku 2016 zkušenosti s více než 150 úspěšnými projekty z celého světa. Jeho cílem je pomáhat firmám růst a inovovat pomocí platformy Shopify / Shopify Plus.
Generativní AI míchá karty ve všech oborech. Pojďme se společně podívat na budoucnost e-commerce a marketingové komunikace v době umělé inteligence. Vizionářsky. Strategicky. Prakticky.
CEO
Jan je designer, konzultant a manažer. Napsal bestseller Web ostrý jako břitva a vede designově konzultační agenturu House of Řezáč. Aktuálně se věnuje vlivu generativního AI na marketing & strategickému myšlení.
Po rychlém růstu během pandemie se loni e-commerce trh poprvé v české historii výrazně zpomalil. Majitelé e-shopů prochází těžkou zkouškou – vysoká konkurence a velcí hráči nastavují očekávání zákazníků i pro ty nejmenší e-shopy. Současná krize životních nákladů mění způsob, jakým lidé utrácejí peníze. Značkové produkty se stávají komoditou, u níž je pro spotřebitele zajímavá pouze cena. Čistě prodejní kampaně se možná vyplatí krátkodobě, ale dlouhodobě vás spíše dostanou do spirály rostoucích mediálních nákladů s klesající efektivitou.
Kdo chce ze současné krize vyjít jako vítěz, musí pracovat se svou značkou. Na výsledcích společné studie Shoptetu a Ogilvy Consulting Značky v e-commerce vám ukážeme, že právě značka je dobrý způsob, který může pomoci aktuální náročné výzvy zvládnout.
CEO
CEO Shoptetu Samuel Huba působí ve společnosti od roku 2018. Z pozice provozního ředitele se na jaře 2021 dostal do řízení celé firmy. Samuel podle svých slov na novou pozici nenastupoval jako profesionální manažer, ale jako člověk, který je s firmou spjatý dlouhé roky a chová se k ní, jako kdyby byla jeho. Vystudoval pražskou Vysokou školu ekonomickou a svou kariéru začínal ve startupech a ve větších technologických firmách na různých pozicích. Zkušenosti z byznysu nabyl i jako řídící partner ve fondu Impulse Ventures nebo ve společnostech Safetica Technologies. Jak CEO Shoptetu se ve své pozici soustředí hlavně na růst společnosti v Česku a zdárné provedení expanze do Evropy. Shoptet je největším dodavatelem řešení na tvorbu a správu e-shopů ve střední Evropě. Loni firma utržila 300 milionů.
Head of Strategy & Consulting
Jiří vede strategický tým v Ogilvy a divizi Ogilvy Consulting. Začínal před více než 10 lety v digitálním marketingu, ale postupně se přesunul k tvorbě značek a ke komplexnímu marketingovému a byznysovému poradenství.
Za jeho kariéru pracoval jak na lokálním trhu pro značky jako Margot, Dr.Max, ČSOB Stavební spořitelnu, SmartPay, Krušovice, Starobrno nebo Raiffeisenbank, tak v globálním měřítku pro značky IBM nebo LEGO.
Jiří se převážně zaměřuje na efektivitu komunikačních aktivit (je častým porotcem soutěže marketingové efektivity Effie Awards) a na fenomén Brand Experience, o kterém publikoval i studii.
Neefektivní Facebook reklama může být mnohem více než jen o špatném cílení, nudné kreativitě nebo slabých textech. Existují faktory, které se skrývají mimo Facebook a mohou zásadním způsobem ovlivnit výkon vaší reklamy. Chyba může spočívat v marketingovém plánu, nedostatcích na webu nebo dokonce u konkurence. Ukážu vám osvědčené postupy, které vám pomohou odhalit, identifikovat a vylepšit výkon vaší reklamy na Facebooku.
Specialista na výkonnostní Facebook reklamu
Honza je v Česku jeden z předních specialistů na výkonnostní reklamu na Facebooku. Na Facebooku utratil stovky milionů korun, nastavil tisíce kampaní. Ví, že pro úspěch reklamy na Facebooku nestačí jen kreativa nebo text, proto se svými klienty řeší i další oblasti online marketingu. Mezi jeho klienty patří velké i malé značky jako třeba Zoot, Under Armour, Rybízák, Protein&Co, Alkohol.cz nebo Čokolandie.
Retail marketing, tedy reklama v místě prodeje, je i v onlinu dlouho etablovaný. Všechny větší e-shopy realizují pro své dodavatele reklamní kampaně ať už v e-shopu, v newsletterech nebo i na dalších médiích. Jenomže z pohledu online reklamy uvázla exekuce těchto kampaní v minulém století. Nákupní modely, možnosti cílení, dostupná data, proces objednání a realizace kampaně jsou daleko za možnostmi, které technologie dnes nabízí a kvůli tomu získávají e-shopy z reklamy daleko méně peněz, než by mohly. V USA a v západní Evropě se situace rychle mění a prodej reklamy tvoří u tamějších retailerů významnou část zisku. Prezentace Matěje Nováka ukáže, jak vypadá situace na rozvinutých trzích, co nás čeká a co mají české e-shopy udělat pro to, aby vydělávaly na reklamě daleko více.
Spoluzakladatel
Matěj se posledních 15 let pohybuje v oblasti technologií kolem online reklamy. Po ukončení studia filosofie pomáhal budovat search marketingovou divizi Ataxa, české jedničky v branži. Následně krátce působil v Ogilvy Interactive, odkud se přesunul na roli yield managera online divize v Centrum Holdings a později Economii. Poté založil a 8 let vedl Czech Publisher Exchange, průkopníka na poli programatické reklamy. V DataSentics vedl AdPicker, produkt zaměřený na AI/ML vytěžování reklamních dat. Aktuálně Matěj působí v roli spoluzakladatele technologického startupu Cruxo, v němž má zodpovědnost za produkt a technologie. Cruxo vyvíjí platformu pro retail media s globálními ambicemi a aktuálně získalo investici od 3 VC fondů.
Které dark patterns v praxi nejčastěji využíváme? Jde být „dark“ a nepřekročit přitom právo? Které finty vám u právníků projdou a u kterých s oroseným čelem raději zavřou prohlížeč? Mrkneme na to prakticky, na příkladech a způsobem, který vás bude bavit.
Advokátka
Petra Dolejšová je advokátka se specializací na právo v oblasti e-commerce, marketingu, ochranu osobních údajů, značky a práva v AI. Často a ráda předává své know how na školeních, ze kterých vynechává paragrafy, na jejich místo sází příklady z praxe, lehkost a vtip. Za svou praxi proškolila více než 42 tisíc posluchačů a v roce 2023 za svou práci obdržela od ocenění Osobnost roku. Posluchačům se nechce věřit, že po jejích přednáškách “chtějí právní přídavek”.
CRO & UX expert
Ondřej je původem vystudovaný inženýr architektury, který nicméně záhy přešel ke grafice a skončil u UX a optimalizace konverzí, čemuž se věnuje již přes dvacet let a jeho klient od něj typicky odchází s tím, že má efektivnější web ve smyslu ať už generovaného obratu, nebo ziskovosti. Zlepšování webů ho stále baví, takže o tom také píše, přednáší, školí to a pomáhá v tom - snad úspěšně - ostatním.
V každé krizi se ukáže kdo má jak pevné vazby se svými zákazníky. Spousta firem si neuvědomuje, na jak malém procentu jejich zákazníků závisí jejich přežití. Ukážu vám příklady zákaznických segmentací, díky kterým management prozřel a začal nad loajalitou uvažovat úplně jinak. Vysvětlím vám Leaky Bucket Theory, každý den ztrácíme zákazníky a měli bychom s tím něco dělat. Projdeme si 3 úspěšné příklady, jak se nám povedlo rychle zvýšit loajalita u důležitých skupin zákazníků. Ukážeme si, že bez měření loajality zákazníků se neobejdete.
Partner
Radek se věnuje přes dvacet let věrnostním programům a svoji profesionální kariéru trvale spojil s tímto oborem. Dostal jedinečnou šanci od základů vymyslet a spustit Baťa klub, o který se do roku 2010 staral. Poté přešel na volnou nohu a stal se partnerem společnosti Voxwise. Předává své bohaté zkušenosti formou konzultací, workshopů a kompletních projektů na míru. Patří mezi stálé členy poroty The International Loyalty Awards v Londýně. Během let nashromáždil ohromné množství informací o stovkách různých věrnostních programů z celého světa a dal je do veřejně přístupné databáze na adrese dbvp.cz.
Víte, jak je na tom vaše SEO? Vytěžujete ho na maximum nebo máte velké rezervy? Na kolik frází se rankujete? Rankujete se na ty správné fráze? Pokrýváte celý dataset všech relevantních frází? Jak jste na tom v porovnání s konkurencí? Toto jsou klíčové otázky, na které bychom si přinesli odpověď na této přednášce. Podíváme se na klíčové metriky, jaké nástroje použít, na jaké metriky se dívat, jak data vyhodnocovat.
SEO konzultant
Michal Binka se on-line marketingu věnuje téměř 20 let. Poslední roky se úzce specializuje na SEO - optimalizaci stránek pro vyhledávače. Michal je autorem 3 velmi úspěšných SEO knih, několika video školení, provozuje několik vlastních e-shopů a obsahových webů, stará se o desítky klientů ve své agentuře SEOPRAKTICKY.CZ.
Získáváte data pro vaše podnikání z veřejných zdrojů? Získáváte data z internetových stránek vaší konkurence? Toto je téma, kterým se zabývá soudní praxe mnoha států EU a proto se na ní pojďme podívat i z pohledu českého práva. A to prakticky a na konkrétních příkladech.
Advokátka
Mgr. Štěpánka Havlíková, LL.M. působí jako advokátka v mezinárodní advokátní kanceláři Dentons a ve své praxi se zaměřuje na sektor technologií, médií a telekomunikací (TMT). Štěpánka se specializuje zejména na právo duševního vlastnictví, IT právo, softwarové smlouvy, soudní spory zejména v oblasti nekalé soutěže, jakož i na ochranu dat. Z oblasti nekalosoutěžních sporů má Štěpánka zkušenosti se spory straně žalobců i žalovaných od první soudní instance přes mimořádné opravné prostředky a ústavní stížnosti až po exekuci a výkon rozhodnutí. Vedle advokátní praxe se Štěpánka věnuje právu duševního vlastnictví a otázkám web scrapingu a data miningu v rámci doktorského studia na Ústavu práva a technologií na Masarykově Univerzitě. V rámci úspěšně dokončeného LL.M. studia na univerzitě v Regensburg se Štěpánka věnovala právním aspektům technologie umožňující automatickou hlasovou analýzu.
Partner
Partner pražské kanceláře Dentons, působí jako vedoucí Sekce práva ICT na Právnické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a garant výuky právních předmětů na Fakultě informačních technologií ČVUT. Ve své praxi se zaměřuje zejména na řešení sporů, obchodní právo a IT právo. V rámci IT práva se specializuje zejména na strukturování komplexních projektů, akvizic IT společností, softwarové právo, otázky elektronické kontraktace, odpovědnosti na internetu, ochrany osobních údajů a právní úpravu on-line marketingu. V roce 2017 získal ocenění Právník roku v oblasti práva informačních a komunikačních technologií. Digitalizaci procesů se v advokátní praxi věnoval například pro retailové, či bankovní klienty.