JAK EFEKTIVNĚ ŘÍDIT E-COMMERCE BYZNYS A USTÁT NÁSTRAHY TRHU
Jak se mění situace na českém e-commerce trhu po vstupu zahraničních on-line tržišť. Jak reagovat na nové trendy, které on-line podnikání provázejí, ať už jde o změny v zákaznickém chování (mobilní nakupování, udržitelnost), o nové výzvy v marketingu (personalizace obsahu, retail media) nebo nástup umělé inteligence. To jsou hlavní témata debaty, během níž se o své zkušenosti podělí významní hráči české e-commerce scény.Debatu bude moderovat David Slížek, šéfredaktor serveru Lupa.cz.
Petr Bena je zkušeným lídrem v oblasti e-commerce a obchodu. 24 let strávil v americké korporaci, z toho 13 let působil mimo Českou republiku. V roce 2016 se rozhodl pro novou výzvu v podobě Alzy. Díky zkušenostem se do roka stal ředitelem Sales & Purchasing a od roku 2020 zastává pozici místopředsedy představenstva a podílí se tak na řízení celé společnosti. Petrovou doménou je obchod, nicméně jeho působení má široký záběr. Založil trainee program a umožnil tak mladým talentům pravidelně vstupovat do světa Alzy, kde mají možnost se rychle rozvíjet. Rozběhl i spolupráci s Vysokou školou ekonomickou v Praze. Přispěl také ke snížení reklamací na třetinu původní hodnoty. Rovněž stál u zrodu dnes populárního členského programu AlzaPlus+ a inovativní služby Do půlnoci objednáš, ráno v AlzaBoxu máš. Petr je nadšeným a zarputilým běžcem a je to právě běžecká upřímnost a cílevědomost (běh neokecáš), kterou aplikuje i v profesním životě. Práce v Alze ho baví pro její rychlost a pragmatičnost a možnost učit se neustále něco nového.
Tomáš stál v čele Heureky od roku 2013 do roku 2023. Za jeho vedení Heureka expandovala do dalších sedmi zemí, zdesetinásobila své metriky a prošla byznysovou, organizační i technologickou tranformací. Od července 2024 bude v čele zážitkového portálu Slevomat Group. Ve volném čase rád vaří a sportuje a věnuje se rodině.
Soňa Fialková, zakladatelka a spolumajitelka SpokojenyPes.cz Soňa ukončila v roce 2005 inženýrské studium na VŠE v Praze, kde se věnovala oboru informačních technologií, a ve stejném roce založila e-shop SpokojenyPes.cz. Krátkou zkušenost v korporátní sféře v bankovním a reklamním prostoru vyměnila za vlastní podnikání a e-shop SpokojenyPes.cz dnes patří k on-line lídrům na trhu pet foodu. Soňa působí ve Spokojeném Psovi na pozici CEO a jejím hlavním úkolem je především strategický rozvoj firmy a její finanční stabilita. Před čtyřmi lety prodali s manželem a třetím společníkem většinový podíl ve firmě investorovi Jozefu Janovovi. Soňa žije nedaleko Prahy a součástí její rodiny je i několik chrtů a koček.
David Slížek má za sebou bohaté zkušenosti z médií. Začínal v rádiu Alfa s jednou z prvních českých relací o technologiích. Následovalo rádio Regina (Český rozhlas), kde postupně působil na pozicích redaktor, moderátor, editor a vedoucí zpravodajství. Celkem šest let strávil v online deníku Aktuálně.cz, nejprve jako editor (editoval například magazín Datarama.cz), později jako šéfeditor a zástupce šéfredaktora. Připravoval projekt VIP blogů a podílel se i na redesignu Aktuálně.cz v roce 2007. Do společnosti Internet Info přišel z vydavatelství Economia, kde působil na pozici šéfeditora iHNed.cz.
S více než 11 lety zkušeností v oblasti e-commerce a znalosti trhů střední Evropy se Eliška Tvarohová věnuje reklamě a marketingovým strategiím. Po celou svou kariéru byla v úzkém kontaktu s největšími světovými značkami a dobře rozumí jejich potřebám i marketingovým výzvám, což ji činí cenným partnerem pro vytváření efektivních strategií na míru. Její současné působení v rámci společnosti Allegro, kde se věnuje rozvoji marketingových možností pro značky i prodejce nejen v České republice, ale také na Slovensku a v Maďarsku, ji staví do čela inovací v mezinárodním měřítku. Široké povědomí o problematice má také díky přesahu na slovinský a chorvatský trh, kam Allegro postupně expanduje. Samotný koncept marketplace, jakožto budoucnosti v e-commerce a jeho propojení s aktuální tradičním trhem, je pro ni výzvou s velkým potenciálem.
Tomáš Vala je od roku 2015 generálním ředitelem rodinné firmy SIKO, nejsilnějšího retailera s vybavením pro koupelny, kuchyně a interiér na českém i slovenském trhu. Firma dosahuje obratu 6 mld. Kč, má přes 50 prodejen a 1000 zaměstnanců. Ve vedení převzal štafetu po zakladatelce firmy, Jaroslavě Valové. Firmu úspěšně digitalizoval. Skrze investice do francouzského e-shopu LIVEA rozvíjí e-commerce aktivity v západní Evropě, kde chce být první volbou v digitální inspiraci v interiérech. Díky vstupu do švýcarské společnosti Swiss Aqua Technologies SIKO expanduje i na globální trh prostřednictvím vlastních patentovaných produktů dodávaných do více než 70 států světa. V roce 2020 Tomáš Vala získal ocenění Vizionář roku v prestižní soutěži Manažer roku.
Vystudoval Podnikovou ekonomiku a management na VŠE a MBA program na Escuela Superior de Marketing y Administración. V roce 2010, ještě během studií, spustil společně se spolužákem Tomášem Huberem prodej müsli přes internet s možností vlastních variací. V létě 2011 se oba zakladatelé vydali do pořadu Den D, kde hledali investory a přestože se s žádným nakonec nedohodli, odvysílání pořadu v roce 2012 způsobilo přetížení webu Mixit a jeho myšlenka se stala až nečekaně populární napříč veřejností. Za své úspěchy získali Martin Wallner a Tomáš Huber ocenění EY Začínající podnikatel roku 2015. Mixit od svého založení připravuje expanzi již na sedmý evropský trh a roční tržby směřují k miliardě Kč. V rámci budování výrobního závodu a logistiky kolem Mixit se pustili i do investic do komerčních nemovitostí a prostřednictvím nadačního fondu Mixit se věnují také filantropii. Martin žije v Praze a kromě jízdy na kole do práce nebo zimním sportům se věnuje svým veteránům.