Vyhrávají A/B testy a jdou vám na ruku, pokud preferujete marketing zaměřený jen na čísla. Řeč je o dark (deceptive) patterns. Online jimi doslova přetéká a každý den vás ovlivňují také v reálném světě. EU na to reaguje a přichází s řadou ambiciózních předpisů. Paragrafy a teorii nečekejte. Jako advokát a frontend designer překlopím pravidla (nejen z EU předpisů) do konkrétních příkladů. Ukážeme si, kde jsou limity již nyní využívaných dark patternů a co očekávat s rozvojem AR/VR/MR, gamifikace v e-commerce a nástupem AI.
PS: Strašit pokutami vás nebudu. Raději si řekneme ostatní důvody, proč má smysl řešit dark (deceptive) patterny!
Jsem advokát a ještě déle frontend designer. Specializuji se na weby, design a online svět obecně, a to jak z pohledu právníka, tak frontend designera. Právě kombinací světů práva a techu se snažím hledat řešení tam, kde jiní už říkají ne.