Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Program

18:00 - 18:10

Úvodní slovo

Vladimír Rejlek Vladimír Rejlek

Konzultant marketingu

Vladimír Rejlek

Vladimír Rejlek pracuje 18 let v oboru digitálního marketingu. Založil agenturu Publicis Modem – digitální brand skupiny Publicis Groupe a poté byl šéfem digitalu ve WUNDERMANu. Pracoval pro lokální i globální klienty jako jsou FORD, Microsoft, Nestlé, PlayStation, innogy, KB, CK Fischer a další. Na zadavatelské straně řídil digitální marketing a transformaci travel skupiny Blue Style, vedl tým marketingu a inovací ve společnosti EDENRED. V současné době působí jako konzultant marketingu na volné noze.

18:10 - 18:30

Nepravda nevítězí

V rámci přednášky se dozvíte, jak je možné kontrolovat výroky českých politických špiček, co všechno taková činnost obnáší a také to, jak se mění vznik a šíření informací a dezinformací v posledních letech.

Jan Tvrdoň Jan Tvrdoň

Vedoucí projektu

Demagog.cz

Jan Tvrdoň

Jan Tvrdoň je vedoucím projektu Demagog.cz. Tato přední česká factcheckingová platforma se zabývá ověřováním faktických výroků politiků ve veřejném prostoru. Před prezidentskými volbami pokryla debaty všech kandidátů, zaměřuje se rovněž na oba duely finalistů. Ve spolupráci s Aktuálně.cz vydal Demagog analýzu sledující to, nakolik prezident Zeman během svého mandátu plnil své předvolební sliby. Demagog.cz spolupracuje např. s Českým rozhlasem. Během své činnosti získal projekt některá ocenění, za všechny jmenujme Novinářskou cenu v kategorii inovativní občanská online žurnalistika. Demagog.cz je od roku 2018 ověřeným členem mezinárodního factcheckingového uskupení IFCN.

18:35 - 18:55

Český byznys podporuje "chemtrails"

Na Slovensku funguje od roku 2016 projekt Konšpirátori.sk, díky kterému se mohou mediální agentury vyhnout reklamě na konspiračních stránkách. Proč to nejde i u nás? Přitom značka je tak spojována s obsahem, který může vážně poškodit jejich reputaci. Nehledě na to, že svojí inzercí firma tvorbu fake news, konspirací a dalších šarlatánských webů přímo finančně podporuje. A kdo z nás by to chtěl?

Robert Basch Robert Basch

Výkonný ředitel

Nadace Open Society Fund Praha

Robert Basch

V čele Nadace OSF, jedné z největších českých nadací, stojí od roku 2009. Během své profesní kariéry působil nejen v neziskové, ale i v komerční a veřejné sféře. Působil i v několika mezinárodních organizacích. Vystudoval politickou a ekonomickou sociologii na FSV UK.

Nikola Hořejš Nikola Hořejš

Psycholog

Nadace Open Society Fund Praha

Nikola Hořejš

Spoluautor analýzy o příjmech dezinformačních webů, knihy Umění protestu nebo učebnice o krizových situacích. Pomáhá se strategií kampaní neziskových organizací jako je Rekonstrukce státu, Greenpeace, Asociace pro mezinárodní otázky apod.

19:00 - 19:20

Jak vysvětlit babičce, že jí Ilumináti nekradou důchod

Se Zvol si info se ponoříme do manipulativních technik, které využívá dnešní propaganda a dezinformátoři. Představíme si jak se liší moderní propaganda od té co tady působila několik desetiletí, a taky to jaké nyní využívá nástroje a kanály k šíření dezinformací. Na příkladech z praxe si ukážeme jak se manipuluje, jak se tomu bránit a taky kde hledat informace a jak se nenechat napálit.

Vojtěch Bruk Vojtěch Bruk

Místopředseda a lektor

Zvol si info

Vojtěch Bruk

Jsem spoluzakladatel Zvol si info a spoluautor Nejlepší knihy o fake news. Absolvoval jsem obory Politologie a Bezpečnostní a strategická studia na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity. Za rok a půl působení ve Zvol si info jsem přednášel pro více jak 2500 lidí na několika desítkách akcí.

19:25 - 19:45

Fake news, telepatie a mumbo jumbo

Co mají fake news společného s placatou zemí, telepatií a indigovými dětmi? Překvapivě hodně. Alespoň se vás o tom pokusí přesvědčit expert na výzkum paranormálních názorů.

Leoš Kyša Leoš Kyša

Místopředseda pro paranormální zkoumání

Český klub skeptiků Sisyfos

Leoš Kyša

Spisovatel, novinář, racionalistický aktivista. Vedoucí Paranormální výzvy Českého klubu skeptiků Sisyfos, v rámci které nabízí komukoliv, kdo v kontrolovaném experimentu prokáže existenci paranormálních jevů nebo schopností částku přes tři miliony korun.

19:50 - 20:20

Panelová diskuze

Robert Basch Robert Basch

Výkonný ředitel

Nadace Open Society Fund Praha

Robert Basch

V čele Nadace OSF, jedné z největších českých nadací, stojí od roku 2009. Během své profesní kariéry působil nejen v neziskové, ale i v komerční a veřejné sféře. Působil i v několika mezinárodních organizacích. Vystudoval politickou a ekonomickou sociologii na FSV UK.

Vojtěch Bruk Vojtěch Bruk

Místopředseda a lektor

Zvol si info

Vojtěch Bruk

Jsem spoluzakladatel Zvol si info a spoluautor Nejlepší knihy o fake news. Absolvoval jsem obory Politologie a Bezpečnostní a strategická studia na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity. Za rok a půl působení ve Zvol si info jsem přednášel pro více jak 2500 lidí na několika desítkách akcí.

Nikola Hořejš Nikola Hořejš

Psycholog

Nadace Open Society Fund Praha

Nikola Hořejš

Spoluautor analýzy o příjmech dezinformačních webů, knihy Umění protestu nebo učebnice o krizových situacích. Pomáhá se strategií kampaní neziskových organizací jako je Rekonstrukce státu, Greenpeace, Asociace pro mezinárodní otázky apod.

Leoš Kyša Leoš Kyša

Místopředseda pro paranormální zkoumání

Český klub skeptiků Sisyfos

Leoš Kyša

Spisovatel, novinář, racionalistický aktivista. Vedoucí Paranormální výzvy Českého klubu skeptiků Sisyfos, v rámci které nabízí komukoliv, kdo v kontrolovaném experimentu prokáže existenci paranormálních jevů nebo schopností částku přes tři miliony korun.

Vladimír Rejlek Vladimír Rejlek

Konzultant marketingu

Vladimír Rejlek

Vladimír Rejlek pracuje 18 let v oboru digitálního marketingu. Založil agenturu Publicis Modem – digitální brand skupiny Publicis Groupe a poté byl šéfem digitalu ve WUNDERMANu. Pracoval pro lokální i globální klienty jako jsou FORD, Microsoft, Nestlé, PlayStation, innogy, KB, CK Fischer a další. Na zadavatelské straně řídil digitální marketing a transformaci travel skupiny Blue Style, vedl tým marketingu a inovací ve společnosti EDENRED. V současné době působí jako konzultant marketingu na volné noze.

Jan Tvrdoň Jan Tvrdoň

Vedoucí projektu

Demagog.cz

Jan Tvrdoň

Jan Tvrdoň je vedoucím projektu Demagog.cz. Tato přední česká factcheckingová platforma se zabývá ověřováním faktických výroků politiků ve veřejném prostoru. Před prezidentskými volbami pokryla debaty všech kandidátů, zaměřuje se rovněž na oba duely finalistů. Ve spolupráci s Aktuálně.cz vydal Demagog analýzu sledující to, nakolik prezident Zeman během svého mandátu plnil své předvolební sliby. Demagog.cz spolupracuje např. s Českým rozhlasem. Během své činnosti získal projekt některá ocenění, za všechny jmenujme Novinářskou cenu v kategorii inovativní občanská online žurnalistika. Demagog.cz je od roku 2018 ověřeným členem mezinárodního factcheckingového uskupení IFCN.