Konzultant marketingu
Vladimír Rejlek pracuje 18 let v oboru digitálního marketingu. Založil agenturu Publicis Modem – digitální brand skupiny Publicis Groupe a poté byl šéfem digitalu ve WUNDERMANu. Pracoval pro lokální i globální klienty jako jsou FORD, Microsoft, Nestlé, PlayStation, innogy, KB, CK Fischer a další. Na zadavatelské straně řídil digitální marketing a transformaci travel skupiny Blue Style, vedl tým marketingu a inovací ve společnosti EDENRED. V současné době působí jako konzultant marketingu na volné noze.
V rámci přednášky se dozvíte, jak je možné kontrolovat výroky českých politických špiček, co všechno taková činnost obnáší a také to, jak se mění vznik a šíření informací a dezinformací v posledních letech.
Vedoucí projektu
Jan Tvrdoň je vedoucím projektu Demagog.cz. Tato přední česká factcheckingová platforma se zabývá ověřováním faktických výroků politiků ve veřejném prostoru. Před prezidentskými volbami pokryla debaty všech kandidátů, zaměřuje se rovněž na oba duely finalistů. Ve spolupráci s Aktuálně.cz vydal Demagog analýzu sledující to, nakolik prezident Zeman během svého mandátu plnil své předvolební sliby. Demagog.cz spolupracuje např. s Českým rozhlasem. Během své činnosti získal projekt některá ocenění, za všechny jmenujme Novinářskou cenu v kategorii inovativní občanská online žurnalistika. Demagog.cz je od roku 2018 ověřeným členem mezinárodního factcheckingového uskupení IFCN.
Na Slovensku funguje od roku 2016 projekt Konšpirátori.sk, díky kterému se mohou mediální agentury vyhnout reklamě na konspiračních stránkách. Proč to nejde i u nás? Přitom značka je tak spojována s obsahem, který může vážně poškodit jejich reputaci. Nehledě na to, že svojí inzercí firma tvorbu fake news, konspirací a dalších šarlatánských webů přímo finančně podporuje. A kdo z nás by to chtěl?
Výkonný ředitel
Nadace Open Society Fund Praha
V čele Nadace OSF, jedné z největších českých nadací, stojí od roku 2009. Během své profesní kariéry působil nejen v neziskové, ale i v komerční a veřejné sféře. Působil i v několika mezinárodních organizacích. Vystudoval politickou a ekonomickou sociologii na FSV UK.
Psycholog
Nadace Open Society Fund Praha
Spoluautor analýzy o příjmech dezinformačních webů, knihy Umění protestu nebo učebnice o krizových situacích. Pomáhá se strategií kampaní neziskových organizací jako je Rekonstrukce státu, Greenpeace, Asociace pro mezinárodní otázky apod.
Se Zvol si info se ponoříme do manipulativních technik, které využívá dnešní propaganda a dezinformátoři. Představíme si jak se liší moderní propaganda od té co tady působila několik desetiletí, a taky to jaké nyní využívá nástroje a kanály k šíření dezinformací. Na příkladech z praxe si ukážeme jak se manipuluje, jak se tomu bránit a taky kde hledat informace a jak se nenechat napálit.
Místopředseda a lektor
Jsem spoluzakladatel Zvol si info a spoluautor Nejlepší knihy o fake news. Absolvoval jsem obory Politologie a Bezpečnostní a strategická studia na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity. Za rok a půl působení ve Zvol si info jsem přednášel pro více jak 2500 lidí na několika desítkách akcí.
Co mají fake news společného s placatou zemí, telepatií a indigovými dětmi? Překvapivě hodně. Alespoň se vás o tom pokusí přesvědčit expert na výzkum paranormálních názorů.
Místopředseda pro paranormální zkoumání
Spisovatel, novinář, racionalistický aktivista. Vedoucí Paranormální výzvy Českého klubu skeptiků Sisyfos, v rámci které nabízí komukoliv, kdo v kontrolovaném experimentu prokáže existenci paranormálních jevů nebo schopností částku přes tři miliony korun.
Výkonný ředitel
Nadace Open Society Fund Praha
V čele Nadace OSF, jedné z největších českých nadací, stojí od roku 2009. Během své profesní kariéry působil nejen v neziskové, ale i v komerční a veřejné sféře. Působil i v několika mezinárodních organizacích. Vystudoval politickou a ekonomickou sociologii na FSV UK.
Místopředseda a lektor
Jsem spoluzakladatel Zvol si info a spoluautor Nejlepší knihy o fake news. Absolvoval jsem obory Politologie a Bezpečnostní a strategická studia na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity. Za rok a půl působení ve Zvol si info jsem přednášel pro více jak 2500 lidí na několika desítkách akcí.
Psycholog
Nadace Open Society Fund Praha
Spoluautor analýzy o příjmech dezinformačních webů, knihy Umění protestu nebo učebnice o krizových situacích. Pomáhá se strategií kampaní neziskových organizací jako je Rekonstrukce státu, Greenpeace, Asociace pro mezinárodní otázky apod.
Místopředseda pro paranormální zkoumání
Spisovatel, novinář, racionalistický aktivista. Vedoucí Paranormální výzvy Českého klubu skeptiků Sisyfos, v rámci které nabízí komukoliv, kdo v kontrolovaném experimentu prokáže existenci paranormálních jevů nebo schopností částku přes tři miliony korun.
Konzultant marketingu
Vladimír Rejlek pracuje 18 let v oboru digitálního marketingu. Založil agenturu Publicis Modem – digitální brand skupiny Publicis Groupe a poté byl šéfem digitalu ve WUNDERMANu. Pracoval pro lokální i globální klienty jako jsou FORD, Microsoft, Nestlé, PlayStation, innogy, KB, CK Fischer a další. Na zadavatelské straně řídil digitální marketing a transformaci travel skupiny Blue Style, vedl tým marketingu a inovací ve společnosti EDENRED. V současné době působí jako konzultant marketingu na volné noze.
Vedoucí projektu
Jan Tvrdoň je vedoucím projektu Demagog.cz. Tato přední česká factcheckingová platforma se zabývá ověřováním faktických výroků politiků ve veřejném prostoru. Před prezidentskými volbami pokryla debaty všech kandidátů, zaměřuje se rovněž na oba duely finalistů. Ve spolupráci s Aktuálně.cz vydal Demagog analýzu sledující to, nakolik prezident Zeman během svého mandátu plnil své předvolební sliby. Demagog.cz spolupracuje např. s Českým rozhlasem. Během své činnosti získal projekt některá ocenění, za všechny jmenujme Novinářskou cenu v kategorii inovativní občanská online žurnalistika. Demagog.cz je od roku 2018 ověřeným členem mezinárodního factcheckingového uskupení IFCN.