Šéfredaktor serveru Měšec.cz
Dalibor Z. Chvátal se po ukončení strojírenského studia postupně začal věnovat oblasti osobních financí a bankovnictví. Působil v dopravě, pojišťovnictví a v majetkoprávních oblastech. Od poloviny roku 2005 vedl finanční server FinExpert a jako zástupce šéfredaktora zároveň časopis Osobní finance. Je autorem řady článků a publikací o platebních kartách a osobních financích. Od roku 2007 je šéfredaktorem serveru Měšec.cz.
Rok 2024 přináší na český finanční trh zcela novou propozici rodinného poradenského bankovnictví. Je založena na propojení transakčních bankovních služeb a osobního finančního poradenství nad relevantními produkty celého trhu. Tím bude klientům umožněno získat plnou kontrolu nad svým finančním životem, produkty a daty a zlepšit kvalitu poradenství. Prostřednictvím mobilní aplikace si uspořádá své produkty a tržní nabídky, nastaví si sdílení užitečných informací mezi členy rodiny a zvolí formu podpory finančním poradcem. Vytváří se tak nový rodinný finanční ekosystém, který do budoucna nabízí spoustu příležitostí pro uplatnění služeb umělé inteligence jak ve službách klienta, tak i jeho poradce.
CEO
Od roku 2020 vedl v Partners tým pro start nové banky, která v srpnu 2023 získala licenci ČNB. Předtím působil v ČSOB, kam nastoupil v roce 1994 při studiu VŠE jako úvěrový analytik. V ČSOB působil do roku 2018, vypracoval se na šéfa korporátního bankovnictví, později řídil restrukturalizaci ČSOB po akvizici Investiční a poštovní banky. V roce 2013 se stal členem představenstva ČSOB a byl zodpovědný za retailové pobočky, Poštovní spořitelnu, pak i pojišťovnu, penze, finanční trhy, investice a nakonec za transformaci, která obsahovala IT, inovace, platby a spotřebitelské úvěry. Start Partners Banky pro veřejnost se očekává v březnu 2024.
Inovace, technologie, umělá inteligence. Kdo do rozjetého vlaku digitalizace nenaskočil, jako by nebyl. A to nejen ve finančním sektoru. Jak to vypadá, když se digitalizuje ve firmě, která si zakládá na klientském zážitku a osobním kontaktu? Vznikají dva světy, nebo se rodí jeden hybridní, ve kterém umělá inteligence pomáhá nejen řešit jednoduché věci, ale také podporuje práci živých lidí ve firmě? Jeden ze zakladatelů skupiny Direct a CEO platformy Direct technologies Robert Dohnal nasdílí zkušenosti s digitalizací a využíváním Ai.
CEO Direct technologies
Robert Dohnal v roce 2014 společně s dalšími partnery koupil českou pobočku Triglav pojišťovny a následně spoluzaložil Direct pojišťovnu, ve které působí jako jeden z partnerů a CEO datové a IT platformy Direct technologies. Předtím strávil více než 11 let v McKinsey & Company. Působil mimo jiné také v oblasti bankovnictví, v Goldman Sachs International. Miluje lyžování a tenis, a nejraději tráví čas se svou rodinou.
AI není cílem, ale prostředkem ke změně fungování bank. Jan Hejtmánek a Tervel Šopov budou mluvit o taktických a strategických proudech, v nichž bude AI součástí dalších verzí systémů, které banky používají. Vysvětlí, proč je důležité, aby banky k tomu připravily své procesy, právní a kybernetické týmy a hlavně data. Konečná hodnota a výhody využití AI v bankovnictví bude záviset na přizpůsobení produktů klientům na základě poznatků získaných z dat. Přednášející představí benchmarky a pokrok, který realizují banky po celém světě.
partner v oddělení poradenských služeb a vedoucí týmu Inteligentní automatizace pro region střední Evropy
Jan Hejtmánek vede tým Inteligentní automatizace v poradenské a technologické společnosti Deloitte. Má více než 15 let zkušeností v oblasti Business Efficiency, návrhu a implementace SW, vývoje systémů a automatizace procesů. Posledních 8 let spolupracuje s bankami po celém světě na zlepšování jejich provozu, přetváření jejich procesů pro přístup digital-first a end-to-end automatizaci.
Ředitel v oddělení poradenských služeb pro oblast AI & Data Strategy, Data Science a Machine Learning
Tervel Šopov pracuje v oblasti umělé inteligence, analytiky a dat již více než 10 let a poskytuje služby klientům z různých odvětví a zemí. Je propagátorem využívání analytiky a pomáhá firmám uspět při zavádění nových řešení AI a analytiky. Specializuje se na témata související se strategií AI&Data a transformací AI, která firmám umožňuje využívat jejich data. Vedl transformační a implementační projekty v maloobchodě, e-commerce, FMCG, pojišťovnictví a bankovnictví.
Karel Kotoun přinese klíčový pohled na využití dat týkajících se emisí CO2 a ESG faktorů (environmentální, sociální a správní faktory) pro finanční instituce. Tato přednáška ukáže, jak umělá inteligence může posílit schopnost finančních institucí analyzovat a interpretovat tato data a následně doporučovat klientům konkrétní kroky směrem k udržitelnějšímu podnikání. Zamyslí se i nad tím, jak takové podnikání může být výhodněji financováno či zajištěno finančními institucemi.
Zakladatel společnosti
Karel Kotoun je zakladatelem společnosti Green0meter, platformy zaměřené na podporu udržitelného podnikání. Před nástupem do Green0meteru působil jako vedoucí ve finančních službách v globální poradenské firmě se zaměřením na digitalizaci a M&A. Jeho společnost Green0meter nabízí služby jako výpočet uhlíkové stopy, nefinanční reporting a osobní doporučení pro dekarbonizaci českého průmyslu. S kombinací finančního a environmentálního know-how se Karel dokazuje, že udržitelnost může být nejen etickou, ale i ekonomickou volbou pro společnosti.
Banky a pojišťovny odbavují enormní množství hovorů, emailů, chatů, smsek, zpětné vazby od zákazníků a dalších zdrojů zákaznické komunikace. AI dokáže pochopit tato nestrukturovaná data a převést je na hodnotné informace. Tato pokročilá analytika zákaznické komunikace poháněná umělou inteligencí má širokou oblast aplikací počínaje detailním pochopením zákaznického chování v rámci obsluhy kontaktního centra, přes kontrolu práce agentů v rámci compliance oddělení, vyhodnocování zákaznické spokojenosti v rámci CX oddělení až po optimalizaci prodeje např. v rámci telesales. AI lze naplno využívat i bez nutnosti, aby data opustila prostředí banky či pojišťovny a bez nutnosti expertních znalostí v oblasti AI.
CEO
Tomáš Brychcín pracuje jako CEO a současně řídí R&D tým v SentiSquare. Tomáš má více než 14 let zkušeností v oblasti umělé inteligence a zpracování přirozeného jazyka. V roce 2014 spoluzaložil SentiSquare a jeho kariéra se začala ubírat byznysovým směrem. Od té doby vedl řadu projektů využívající umělou inteligenci pro banky, pojišťovny ale i další firmy z oblasti financí.
Větší pohodlí, úspora času, bankovní produkty a služby nepřetržitě k dispozici. To jsou jen některé výhody digitálního bankovnictví. mBank jako moderní a digitální banka poskytuje své služby především prostřednictvím mobilní aplikace a internetového bankovnictví. Jak ale do těchto kanálů dostat klienty, kteří preferují jiné způsoby komunikace s bankou, například návštěvu pobočky či zavolání do call centra? Jaká je úspěšnost těchto pokusů? A lze vysledovat nějaké rozdíly nebo podobnosti na trzích, kde mBank působí, tedy mezi Čechy, Slováky a Poláky?
Obchodní ředitel
Tomáš Reytt je obchodním ředitelem v mBank CZ/SK odpovědný za rozvoj distribučních kanálů (digitálních i fyzických), zavádění nových iniciativ a projektů s cílem vylepšení zákaznické zkušenosti, výkonnosti a inovací v této oblasti. Tomáš má více než 20 let zkušeností z oblasti finančních služeb, před nástupem do mBank pracoval více než 4 roky pro PwC (PricewaterhouseCoopers) v FS Management Consulting a 12 let pro Českou spořitelnu se zodpovědností za implementaci business projektů a řízení segmentového managementu.
V roce 2023 byla bankovní identita (Bank iD) zdaleka nejrozšířenějším prostředkem elektronické identifikace k digitálním službám státu a soukromých firem. Jak konkrétně Bank iD firmám pomáhá a co nás čeká s novými projekty českých eDokladů Ivana Bartoše a evropské digitální peněženky (EUDI Wallet)? Na tyto a další otázky odpoví ve svém příspěvku Marek Růžička, CEO Bankovní identita.
Chief Executive Officer
Výkonný ředitel společnosti Bankovní identita, a.s., která provozuje Bank iD. Absolvent VŠE v Praze se v oblasti technologií a obchodu pohybuje celou svou kariéru. Profesní dráhu zahájil v globální poradenské společnosti Accenture, kde pracoval jako konzultant pro řízení technologických a organizačních změn. Následně působil v konzultační divizi Hewlett-Packard, dále ve společnosti O2 Czech Republic, kde byl postupně odpovědný za vedení Business divize a jako provozní ředitel také za divizi sítí a IT. V pozici generálního ředitele tři roky rozvíjel českou technologickou společnost Datasys.
Lze v dnešní době bezpečně automatizovat procesy a související zpracování dokumentů v oblastech jako je KYC, onboarding nebo poskytování půjček v rámci finančního sektoru? Nástroje k editaci dokumentů jsou široce dostupné pro všechny a na internetu existuje mnoho zdrojů pro získání falešných podkladů, které s oblibou využívají jednotlivci i organizované skupiny. Automatizovaný proces se pak rychle může oblíbeným cílem finančních kriminálníků a noční můrou pro vaše týmy.
Během této přednášky odhalíme skrytá rizika spojená s automatizací, představíme existující typologii podvodů a strategie, které využívají k obraně před finančními zločiny existující zákazníci Resistant AI po celém světě.
Senior solutions engineer
Resistant AI
Kristýna třetím rokem v Resistant AI pomáhá riskovým, fraud a compliance týmům po celém světě zabezpečit automatizované procesy onboardingu a KYC proti podvodům na dokumentech. Mezi její zákazníky patří globální firmy z bankovnictví, pojišťovnictví a sektoru ověřování identity.
Jak lze AI začlenit do firemního procesu? V čem nás „zachrání“ a kde nám naopak odhalí slabá místa? Jsme jako firma na přijetí připraveni? Jak si AI rozumí se zákazníky? Co si připravit, s čím počítat a čeho se vyvarovat si ukážeme na příkladu implementace AI řešení v rámci zákaznické cesty AXA Partners.
Marketing
AXA ASSISTANCE CZ
Petra Kotalová je marketingová manažerka, pod značkou AXA řídí e-commerce a marketingovou komunikaci cestovního pojištění na trzích CZ, SK, HU a RO. Před tím téměř 6 let působila ve společnosti Mall Group, kde mimo jiné řídila marketing na slovinském a chorvatském trhu.
AI zbláznila celý svět. Jak to ale vypadá ve startupovém světě? Celá startupová scéna zažívá obří propad ve valuacích, velikostech jednotlivých transakcí i pokles v počtu transakcí – jak jsou na tom AI startupy? Zaměříme se na oblasti, ve kterých AI fintech a insurtech startupy excelují a podíváme se, jaké jsou AI startupy, které závodí o jednorožce.
Insurtech Geek / Startup CEO
Jindřich Lenz spoluzaložil startup Mutumutu, online životní pojištění, které vrací lidem peníze za to, že žijí zdravě, který je dnes v rukou KB Pojišťovny. Dále si prošel enterprise světem v Generali České pojišťovně. Dnes působí jako Venture CEO v company builderu Creative Dock. Je také členem boardu České Insurtech Asociace.
Sdílená ekonomika, Gig ekonomika,… Je vlastně jedno, jak tomu říkáme. Faktem je, že způsoby vydělávání a utrácení peněz se čím dál rychleji mění. To na jedné straně přináší zcela nové příležitosti pro podnikání, ale zároveň nese nová rizika, na která musí pojišťovny i prodejci a obchodníci reagovat rychleji, než kdy dříve. Jak se jim to daří a v čem selhávají? Jak důležité je dnes při nákupu bezpečí a jak ho efektivně dodat k jakékoliv službě či produktu?
Founder
Michal Urbánek během své kariéry pracoval pro pojišťovny a banky napříč všemi kontinenty, jmenovat lze třeba Kooperativu nebo consultingovou společnost Kearney. Společně s Petrem Zapletalem a Michalem Štěrbou založil v roce 2020 startup Tuito, který zprostředkovává pojištění pro zákazníky e-shopů i kamenných obchodů na principu tzv. embedded insurance. Loni Tuito získalo ocenění Insurtech roku 2023 v prestižní soutěži Mastercard Banka roku.
Rok 2024 bude ve znamení vzestupu praktických aplikací generativní umělé inteligence. Jednu takovou na bázi NLP představí Mário Mitas. Ten ukáže, jak mohou zaměstnanci bank či pojišťoven díky AI efektivněji vyhledávat informace v interních datech a proč umí nové AI řešení zvýšit relevanci výsledků o desítky procent. Lze takovou aplikaci použít i jako chat nebo dokonce k navržení optimálních odpovědí klientům? To vše se dozvíte z jeho přednášky.
Consultant & Founder
Mário je manažer a konzultant s bohatými zkušenostmi v oblasti poskytování IT služeb a poradenství. Zná velmi dobře český a slovenský trh IT služeb, zejména finanční a telco enterprise segmenty. Řídil IT projekty, dodával softwarová řešení a podílel se na IT projektech v různých pozicích. Je spoluzakladatelem společnosti Agnostix, která vyvíjí a dodává systémy založené na umělé inteligenci.