Šéfredaktor serveru Měšec.cz
Dalibor Z. Chvátal se po ukončení strojírenského studia postupně začal věnovat oblasti osobních financí a bankovnictví. Působil v dopravě, pojišťovnictví a v majetkoprávních oblastech. Od poloviny roku 2005 vedl finanční server FinExpert a jako zástupce šéfredaktora zároveň časopis Osobní finance. Je autorem řady článků a publikací o platebních kartách a osobních financích. Od roku 2007 je šéfredaktorem serveru Měšec.cz.
Jaké jsou klíčové trendy, které formují budoucnost digitálního bankovnictví? Jaké strategie a inovace odlišují digitální šampiony od ostatních bank? V této přednášce se ponoříme do výsledků studie Deloitte Digital Banking Maturity, která mapuje digitální vyspělost téměř 350 bank po celém světě.
Head of Fintech | Senior Manager
Deloitte Czech Republic B.V., organizační složka
Ivo Apetauer se zaměřuje na transformaci finančních služeb s důrazem na přizpůsobení se měnícím očekáváním zákazníků, zejména generace Z. Pomáhá finančním institucím reagovat na technologické výzvy, jako je umělá inteligence (AI), a na společenské změny, které ovlivňují chování klientů i tlak konkurence ze strany moderních hráčů, jako je Revolut. Současně se věnuje implementaci nových regulatorních požadavků, jako jsou eIDAS2 a FiDA. Specializuje se na digitální platby, otevřené bankovnictví a vývoj uživatelsky přívětivých produktů, které drží krok s dynamikou digitálních platforem, jako jsou Netflix, Uber, Airbnb nebo TikTok.
Tempo nejen platebních inovací se každým rokem výrazně zrychluje. Pokud inovace nezapadají do celkového konceptu banky, jejich úspěch je velmi ohrožen. mBank dlouhodobě ukazuje, že je leaderem v platební oblasti. To je klíčová věc pro digitální banku a její zákazníky. Naše poslední inovace opět posunula zážitek z placení na další, novou úroveň. Dovolte mi, abych vás provedl celým příběhem a tím:
– proč jsme vybrali prsten jako další důležitou inovaci
- jak tato inovace doplňuje celkový positioning banky
- proč je vlastně positioning banky důležitý
- jak a proč jsme vybrali partnery, se kterými prsten doručíme
- jak jsme tuto novinku během 4 měsíců od startu projektu představili trhu
- jaké máme s touto inovací dosavadní výsledky
Zástupce generálního ředitele pro oblast produktového a segmentového managementu
V průběhu své více než 15 leté cesty v bankovnictví měl Martin možnost posbírat zkušenosti z různých pozic od řízení úvěrových rizik přes produktový management a vývoj. Poté co strávil první polovinu své kariery v divizi řízení úvěrových rizik, kde mimo jiné vedl týmy schvalující zajištěné a nezajištěné úvěry, se Martin přesunul do obchodní části banky, kde dále rozšiřoval své dovednosti a zkušenosti jako manažer několika různých týmů. V tuto chvíli působí na pozici zástupce generálního ředitele mBank pro Českou republiku zodpovědného za produktový a segmentový management s odpovědností za všechny produkty, procesy a segmenty jak v Čechách, tak na Slovensku. Pole jeho působnosti v mBank začíná u akvizice nových klientů, pokračuje přes denní bankovnictví, úvěry, hypotéky, investice, pojištění, rozvoj mobilního a internetového bankovnictví, e-commerce a další.
Česká spořitelna má za sebou prolomení milníku, kdy spravuje Čechům již více než 400 miliard korun. Nechce ale usnout na vavřínech a uspokojit se s dosavadními výsledky, hledí do budoucnosti a přichází s první inovací v investicích. Proč zrovna teď, proč zrovna investice a jak chce rozinvestovat česko v následujících letech? To se dozvíte v přednášce Lukáše Míky z České spořitelny".
Domain Lead Reserve and Future
Moje kariérní cesta byla v celku pestrá. Začínal jsem jako finanční poradce, kde se jsem se od prodeje pojištění dostal primárně k prodeji a poradenství nad investičními produkty. Pak jsem si od financí na chvilku odskočil a vrátil se do České spořitelny jako bankéř. Nicméně už více jak 5 let se pohybuji kolem produktového vývoje v různých rolích. Od product ownera přes více vzdělávací roli, zodpovědnou za rozvoj celého produktového řemesla v Česká spořitelně až do dneška, kde mám jako B-2 manažer zodpovědnost za celá retailová depozita, spolupráci s dceřinými společnostmi (Stavební spořitelna Česká spořitelny a Penzijní společnost České spořitelny) a rozvoj procesů pro onboarding a prodej investic našim retailovým klientů.
Martin Pejsar se ve své přednášce zaměří na digitální procesy v pojišťovně při obsluze zákazníků včetně využití umělé inteligence v pojišťovnictví pro zlepšení zákaznické zkušenosti. Ukáže, proč je důležité sledování trendů a jaké jsou následné reakce, a zaměří se i na kybernetické hrozby ve finančnictví s konkrétními příklady z praxe.
ředitel produktu a marketingu pro střední a východní Evropu
Na začátku své profesní kariéry pracoval více než 10 let na obchodních manažerských pozicích v ČSOB a v mBank. Po následném působení v KPMG, kde se zabýval strategickými a optimalizačními projekty, nastoupil v lednu 2022 do BNP Paribas Cardif Pojišťovny. Absolvoval data-analytický program MBA na Vysoké škole ekonomické v Praze a Fakultu tělesné výchovy a sportu na Univerzitě Karlově v Praze.
Je odborníkem na fyzické prodejní kanály a podporu prodeje v online prostředí. Má odborné znalosti v oblasti tvorby zákaznických cest, procesních optimalizacích a produktech bankopojištění (pojištění schopnosti splácet, pojištění platebních karet a osobních věcí, pojištění internetových rizik aj.).
Banky a finanční instituce vyvíjejí aplikace, které čím dál častěji využívají AI. Zároveň se AI logicky uplatní i v jejich běžných činnostech (např. posuzování kreditního rizika, profilování zákazníků). Příspěvek se zaměří na to, jaké povinnosti při tom bude potřeba dodržet na základě AI Actu, který nás čeká v roce 2026.
Advokát
Ondra se zaměřuje hlavně na IT právo, duševní vlastnictví a e-commerce. Nejvíc tíhne k vývoji software, včetně videoher. Má zkušenosti prakticky se vším, co se software týká. Kromě samotného vývoje (waterfall i agilního) vám pomůže i s jeho licencováním nebo servisem.
Navíc se zajímá i o oblasti umělé inteligence, kybernetické bezpečnosti nebo digitalizace a rád sdílí novinky z oblasti technologií na svém LinkedIn. Poradí vám ale i pokud jste e-shop anebo když řešíte ochranné známky či průmyslové vzory.
Aktuální data ze světa bankovní identity – počty uživatelů, transakcí i zapojených subjektů, výkonnost jednotlivých sektorů a inspirativní use cases – představí Marek Růžička z Bankovní identity.
Dozvíte se o ambici Bank iD provozovat sdílený Fraud Management pro české banky a také o snaze využít maximální potenciál projektu Evropské peněženky digitální identity (EUDIW) pro českou ekonomiku.
Chief Executive Officer
Výkonný ředitel společnosti Bankovní identita, a.s., která provozuje Bank iD. Absolvent VŠE v Praze se v oblasti technologií a obchodu pohybuje celou svou kariéru. Profesní dráhu zahájil v globální poradenské společnosti Accenture, kde pracoval jako konzultant pro řízení technologických a organizačních změn. Následně působil v konzultační divizi Hewlett-Packard, dále ve společnosti O2 Czech Republic, kde byl postupně odpovědný za vedení Business divize a jako provozní ředitel také za divizi sítí a IT. V pozici generálního ředitele tři roky rozvíjel českou technologickou společnost Datasys.
1. Trendy ve využití kryptoměn na finančních trzích aneb jak se Bitcoin stává součástí tradičních finančních trhů
2. FinTech jako cesta k jednodušší práci s financemi
• Jak Firefish zjednodušuje život držitelům Bitcoinu
• Jak Firefish usnadňuje zhodnocení volných prostředků pro širokou veřejnost
3. Srovnání různých přístupů ke kryptoměnám v portfoliu
• Pohled na rizika a výnosy jednotlivých cest
Advisory Board Member
Honza Kubík spolupracuje s FireFish jako člen poradního výboru. Ve volném čase se věnuje hudbě, cestování, sportu a jachtingu. Honza je průkopníkem nových trendů nejen v životě, ale také v kuchyni.