Lektor osobní produktivity
Lektor osobní produktivity a konzultant využití moderních digitálních nástrojů ve firmách. Působil také jako šéfredaktor Mít vše hotovo - portálu osobního růstu. Každý rok projde jeho tréninkovými programy, školeními a přednáškami více než tisícovka účastníků z firem nejrůznějšího zaměření - od technologických start-upů, přes mobilní operátory, státní správu až po významné strojírenské společnosti. S klienty pracuje na budování nových dovedností pro zvýšení produktivity práce.
K dnešnímu dni realizoval školení a dlouhodobé tréninkové programy na téma Osobní produktivita pro více než 8000 účastníků. Pravidelně se v oblasti zvyšování produktivity práce vzdělává a nově nabyté dovednosti nejen školí, ale hlavně prověřuje a zjišťuje dopady na pracovní nasazení účastníků. Nesoustředí se na předání běžně dostupných informací, ale primárně na osvojení dovedností a vybudování produktivních návyků.
Točí YouTube videa o produktivitě, píše svůj vlastní blog, ale také pro magazíny Forbes, Na volné noze nebo Podnikatel.
Pojďme si na začátek vyjasnit pojmy: co je to digitální transformace, jaké jsou její hlavní aspekty a hlavně – kde v tomto uspořádání stojí HR. Chceme vám více přiblížit, jak konkrétně může HR pomoci digitální transformaci celé firmy a být skutečným partnerem pro byznys. Jedno je jisté, beze změn v přístupu k řízení i zcela jiného skillsetu to nepůjde. Jak tedy na to?
Ředitelka v oddělení poradenských služeb české pobočky
Tereza je changemaker, kouč a konzultant. Pracuje jako ředitelka v oddělení poradenských služeb české pobočky společnosti Deloitte, kde vede tým expertů v oblasti center sdílených služeb. Disponuje více než dvaceti lety zkušeností v oblasti finančního řízení a v poradenství. Je držitelkou licence společnosti NeuroLeadership jako profesionální koučka. Jako mentorka se věnuje především ženám a pomahá s business strategií neziskovým organizacím. Je jednou ze zakladatelek platformy pro Diverzitu a Inkluzi D&I Shapers.
Senior manažer poradenství v oblasti lidského kapitálu
Zkušený HR senior manažer s více než pětadvacetiletými zkušenostmi v oblasti lidských zdrojů z interního HR i z poradenství. Má zkušenosti s řízením lidí, projektovým řízením a migracemi (regiony EMEA, APJ a AME), implementací technologií (on-premise i v rámci cloudu). Ondřej má silné kulturní povědomí a vynikající komunikační schopnosti. Specializuje se na implementaci HR systémů, nastavení center sdílených služeb, migrace, vytváření nových koncepcí mezinárodního/regionálního náborového procesu, návrh a facilitaci workshopů, spolupráci v rámci regionu i napříč odděleními, mentoring.
V dnešní době se objevuje mnoho digitálních nástrojů, které se propojují s lidskou prací. Občas lidskou práci zcela nahradí. Nejde jen o robotizaci na depech ale i ERP systém a online vzdělávání.
Tyto tři oblasti se Packety za poslední 2 roky velmi dotkly a je potřeba s tím pracovat i nadále.
Robotizace depa nám ukázala mezery v kvalitě a rychlosti třídění a méně fyzické lidské práce.
EPR zrychluje reporting a automatizuje několik procesů najednou.
Nejzásadnější novinkou tohoto roku je připravované školení pro partnery na výdejních místech. Zajistíme stejnou kvalitu péče o zákazníka od Aše až po Bukurešť? Toť otázka.
Chief Human Resources Officer
V personalistice se pohybuji od roku 2013, kdy jsem po tříletém působení v personální agentuře přešel do interního náboru, kde jsem po roce přešel na pozici HR Business Partnera v rámci skupiny ČEZ. Od roku 2018 jsem byl HR Managerem v rámci celé Packeta Group, kde největší společností je Zásilkovna. Od roku 2020 jsem na pozici Chief Human Resources Officer. V současné době řeším rychlý růst společnosti nejen v České republice, ale hlavně růst v zahraničí. Mou myšlenkou je to, že HR se dá dělat i s úsměvem. Kromě HR jsem se věnoval i výuce psychologie a filozofie na jedné pražské škole.
Raiffka si za posledních několik měsíců prošla významnými změnami. Přesunuli jsme se do hybridního pracovního módu, který si žádá jiný způsob práce a přemýšlení. Digitalizace prostupuje vším a mění naši práci. Na jedné straně máme skvělé nástroje a technologie, na druhé straně zaměstnance, potřebu jejich motivace a vzdělávání. Jak se u nás změnila práce s lidskými zdroji, jejich nábor a péče o ně? Jak jsme se v oddělení People & Culture přizpůsobili postupující digitální transformaci a jaká je naše cesta k excelentnímu employee experience?
Nenechte si ujít příležitost nás osobně poznat a nahlédnout do zákulisí našeho People & Culture oddělení.
Head of People & Culture
Dana Fajmonová řídila 3 roky v Raiffeisenbank oblast Learning & Development. Přechodně působila v mezinárodní IT firmě, aby se do banky po 2 leté pauze vrátila v dubnu 2020 do role HR ředitelky. Vystudovala psychologii, později strategický management. Působila dlouho jako konzultant ve společnosti QED Group, odkud se vydala do mezinárodních společností za manažerskou prací. 2 roky řídila HR tým v EmbedIT, který procházel agilní transformací a podporovala tam kulturu self-managing týmů. Učí HR management na Univerzitě Karlově.
Jaká je role firemního vzdělávání a jak se do toho promítá talent. Krátký pohled na možnosti realizace.
Manažer Vzdělávání
Milan se narodil ve Znojmě a vystudoval Jihočeskou univerzitu v Českých Budějovicích. Od roku 2008 působí v Seznam.cz, kde se zabývá vzděláváním zaměstnanců. Ve volném čase hraje a trénuje florbal - reprezentuje ČR a Tatran Střešovice.
V této přednášce José ukáže pokročilé způsoby, kde a jak nalézt kandidáty na všechny úrovně pozic. Kromě sítě LinkedIn uvidíte i Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, specializované zdroje na IT specialisty, ale např. i specifická Google vyhledávání, která odhalí další zdroje kandidátů. Co víc, představí vám tzv. Tech Stack moderního recruitera – aktuální nástroje, služby a pluginy, díky kterým zvládnete najít, oslovit a zpracovat více kandidátů než vaše konkurence.
Co-Founder
José Kadlec je spoluzakladatel společností GoodCall, Recruitment Academy a Datacruit ATS, které se staly součástí žebříčků Financial Times FT1000 a Deloitte TOP50. S backgroundem softwarového engineera začal jako nekonvenční headhunter a talent sourcing architect. Stal se prvním oficiálně certifikovaným LinkedIn recruiterem ve střední a východní Evropě.
Kromě Recruitment Academy globálně zastřešuje talent sourcing vzdělávání např. pro Social Talent a SourceCon Academy. José také moderuje přední recruitment podcast Nelidské zdroje.
José je autorem knihy People as Merchandise: Crack the Code to LinkedIn Recruitment a nově také HR ROBO SAPIENS: Decoding Artificial Intelligence for Modern Recruitment a HR Marketing.
Poslední dva roky můžeme na pracovním trhu pozorovat velké výkyvy a jako HR tak čelíme novým mnohým nástrahám a výzvám. Mezi jedny z nich patří extrémně nízká nezaměstnanost a hlad po seniorních lidech. Potřeba být v náboru rychlejší a proaktivnější je tak následovaná potřebou větší automatizace HR procesů. Během posledního roku jsme v rámci firem pod Pale Fire Capital implementovali HRIS i ATS systémy a začali ještě více využívat silu skupiny a vzájemného sdílení. Co nám fungovalo a co můžete vyzkoušet i vy?
HR
Petra Nulíčková v investiční skupině Pale Fire Capital zastřešuje problematiku HR, stará se o sociální sítě a pomáhá firmám s různými HR produkty a hiringem klíčových lidí. Působí v HR i marketingových komunitách, přednáší na vysokých školách a věří, že #sharingiscaring. Je držitelkou profesionální ceny Recruiter roku 2019 a HR Osobnost roku 2020
Jak zapojit lidi a zvýšit jejich důvěru v průzkumy? Proč je klíčové v rámci zaměstnaneckých průzkumů pracovat s manažery i nejvyšším vedením? Jak vytvořit průzkum, který bude zaměstnance bavit a zároveň získá akceschopné výstupy jako podklad pro další rozhodnutí? Přijďte si poslechnout Michala Musila, který Vám řekne, jak to děláme v Arnoldovi.
Customer success manager
Michal Musil se posledních 10 let se pohybuje v HR a vzdělávání. Podílel se na dlouhodobých strukturálních změnách v oblasti firemní kultury a tvorby vize a hodnot ve společnostech Lundegaard, iSETOS, Gordic, CPI Asset Management a Santé. Od roku 2020 spolupracuje se společností LMC na mezinárodním produktu Arnold, kde má na starosti Customer Success a podporu partnerů v zahraničí.
Co se Slevomatu povedlo a co se nepovedlo v době, která ohrožovala samotný důvod existence společnosti – aktivní trávení volného času? Jaké to je nastoupit jako šéf do firmy těsně před začátkem koronavirové pandemie a přejít rovnou ke krizovému řízení? O to se s vámi podělí CEO Slevomatu Ladislav Veselý.
CEO
Ladislav Veselý o sobě říká "vedu Slevomat a baví mě to". Ve Slevomatu působí od roku 2019, kdy nastoupil na pozici provozního ředitele. Od roku 2020 zastává pozici CEO. V minulosti působil v Seznamu, kde začínal v roce 2011 jako produktový manažer video platformy Stream.cz a postupně se vypracoval na pozici ředitele divize. Pracoval na produktech jako Mapy.cz, email, Seznam televize a další. Dříve pracoval jako produktový ředitel ve vydavatelství Economia.
Současná doba je plná nejistot a strachů o budoucnost, které mohou způsobit dlouhodobý stres, vyčerpání, úzkosti, syndrom vyhoření nebo depresivní stavy. Psychické problémy vyplouvají na povrch, a stále více se dotýkají nejen nás samotných, ale i našich kolegů v týmu. Jak tohle téma ve firmě uchopit? Co je vlastně duševní zdraví? Kde jsou hranice, kdy firma může zaměstnancům pomoci? A co pro to mohu udělat já jako jednotlivec?
CEO
Simona se pohybuje 15 let v byznyse. Pracovala jako CEO ve společnostech Suitu, Giftisimo a Bushman. Třetím rokem se naplno věnuje startupu Soulmio, který se zaměřuje na péči o psychické zdraví ve firmách. Je zakladatelkou Mental Wellness Days a autorkou komplexního programu péče a prevence duševního zdraví ve firmách. Podle Hospodářských novin a Czech Crunch patří Soulmio mezi TOP 20 inovativních projektů Česka.
Práce personalisty je velmi pestrá a není výjimkou, že tráví desítky hodin měsíčně neefektivně administrativou. Digitalizace se naštěstí nevyhýbá ani HR oblasti. Poradíme vám, jak si zjednodušit práci při onboardingu, správě firemních dokumentů a osobních údajů ve firmě. Zjistíte, že už jsou pryč doby klasický šanonů a případných problémů v případě ztráty počítače a dat.
CEO Alveno
Michal Hochman je na pozici CEO docházkového a HR systému Alveno, který je na trhu téměř 20 let. S týmem 13 lidí buduje unikátní produkt Alveno, který se snaží pomoci personalistům s jejich každodenní agendou. V letošním roce je velkou novinkou cloudový HR systém, který tak doplní nabídku moderního docházkového systému. Alveno je produktem společnosti IRESOFT, ta si zakládá na firemní kultuře a příjemném pracovním prostředí pro své zaměstnance.
Moderní vedení pracovních pohovorů s kandidáty, nejen do období lockdownů.
Managing Partner
Vladimír má 15 let zkušeností z ING a NN Group, kde zastával různé pozice od manažera podpory prodeje až po ředitele oddělení péče o zákazníky. Od roku 2018 je spolumajitelem společnosti Dreamview, která přináší na český a slovenský trh inovativní a ověřená FinTech řešení.
Víte, jak skutečně a dlouhodobě zvýšit vnitřní motivaci vašich lidí? Předejte firmu do jejich rukou. O tom, že a proč je to skvělý nápad, se vás na vlastním příkladu pokusí přesvědčit Vráťa Kalenda, jeden ze zakladatelů tyrkysové softwarové firmy Applifting. V rámci prezentace představí dlouhodobý plán, problematiku vlastnictví společnosti a benefity jejího rozdělení mezi zaměstnance. Zároveň nechá nahlédnout do již probíhajícího procesu tribalizace v Appliftingu.
CEO a co-founder
Vráťa Kalenda je spoluzakladatel a tvář českého vývojářského studia Applifting, které vytváří software pro přední tuzemské i zahraniční společnosti. Pro klienty působí jako IT byznys partner a v rámci Appliftingu se zaměřuje na smysluplný leadership. Baví ho motivování a vedení lidí, jejich spokojenost v práci klade na první místo. Volný čas tráví s rodinou, sportuje a pravidelně ho uvidíte brázdit pražské ulice na elektrické jednokolce. Podle svých slov „nemá work-life balance, má flow“.
Programování se Vráťa věnuje od 14 let a už od dětství věděl, že chce mít vlastní firmu. Pracoval šest let ve společnosti Image Lab jako softwarový vývojář a ICT manažer až do roku 2013, než vznikl Applifting. Založil ho společně s Filipem Kirschnerem a dalšími dvěma kamarády poté, co vyhráli hackathon společnosti T-mobile s parkovací aplikací. Dnes ve firmě pracuje na 120 lidí.
Applifting postavil na unikátním principu naprosté otevřenosti. Každý applifter může ovlivňovat směřování firmy i výběr projektů. Všichni navzájem znají výši svých platů a vědí, co musí udělat pro to, aby se profesně i finančně posunuli. Splnil si tak sen o ideální firmě a její kultuře, kde na prvním místě stojí spokojenost zaměstnanců, klientů i okolí. I proto patří mezi tzv. tyrkysové firmy, pro něž je zisk pouze nástrojem pro dosahování vyšších cílů. Mezi hlavní klienty studia patří Jablotron, Komerční banka a mateřská společnost České spořitelny Erste Group.
Jak na obsah sociálních sítí v oblasti HR? Můžete se obouvat do konkurence? Přetahovat lidi? Kde brát kontakty a nekrást? Co promo akce z vašich firemních akcí – nejste zbytečně až po uši v GDPR? Mrkneme na to prakticky, zvesela a bez paragrafů.
Advokátka
Petra Dolejšová je advokátka se specializací na právo v oblasti e-commerce, marketingu, ochranu osobních údajů, značky a práva v AI. Často a ráda předává své know how na školeních, ze kterých vynechává paragrafy, na jejich místo sází příklady z praxe, lehkost a vtip. Za svou praxi proškolila více než 42 tisíc posluchačů a v roce 2023 za svou práci obdržela od ocenění Osobnost roku. Posluchačům se nechce věřit, že po jejích přednáškách “chtějí právní přídavek”.
V posledních měsících se z whistleblowingu stalo díky chystanému zákonu o ochraně oznamovatelů hlavně legislativní téma. Praxe z Česka i USA ale ukazuje, že se nemusí jednat jen o zákonnou povinnost. Etické linky a online schránky důvěry se stávají po celém světě využívanými nástroji podpory zaměstnanců s velkým přesahem do HR a budování otevřené firemní kultury. Pobavíme se o konkrétních zkušenostech a pozitivních use casech. Protože když děti v Africe vnímají whistleblowing pozitivně, mohou i Češi.
Spoluzakladatel
Jan je jedním ze tří zakladatelů technologického startupu NNTB.cz, který provozuje whistleblowingovou platformu NNTB (Nenech to být). Ta se stará o zlepšování firemní kultury a compliance skrze bezpečné a anonymní řešení záležitostí, o kterých není snadné mluvit osobně. Platforma funguje jako digitální schránka pro řešení podnětů ohledně firemní kultury či potírání šikany ve školách, ale i návrhů na zlepšení pracovního prostředí v oblasti HR, compliance a BOZP. Honza se podnikání a marketingu věnuje už od 12 let a s platformou NNTB získal od roku 2017 řadu prestižních ocenění. Mezi klienty jeho startupu se řadí firmy a školy od Jižní Ameriky a USA přes Evropu až po Afriku.