Konzultant marketingu
Vladimír Rejlek pracuje 18 let v oboru digitálního marketingu. Založil agenturu Publicis Modem – digitální brand skupiny Publicis Groupe a poté byl šéfem digitalu ve WUNDERMANu. Pracoval pro lokální i globální klienty jako jsou FORD, Microsoft, Nestlé, PlayStation, innogy, KB, CK Fischer a další. Na zadavatelské straně řídil digitální marketing a transformaci travel skupiny Blue Style, vedl tým marketingu a inovací ve společnosti EDENRED. V současné době působí jako konzultant marketingu na volné noze.
V mé části se podíváme na to, jak se dá dělat interní komunikace jinak, než jen psaním článků, mailů a newsletterů. A také na to, jak interka může přispívat k firemní kultuře, včetně zaměření na zákazníka a na byznys. Ukážu konkrétní příklady, jak vytváříme zajímavý obsah, který lidi chtějí sledovat. A nasdílím i zkušenosti z toho, jak obsah vytváříme, co je jednoduché a kde jsme se spálili. A že to není o rozpočtu, i když peníze se vždycky hodí :-)
Head of Internal Communication
Jan Kopecký se komunikaci věnuje 17 let. Velkou část své dosavadní kariéry strávil ve společnosti Siemens, kde působil nejprve v externí komunikaci, později vedl interní komunikaci a nakonec oddělení marketingové komunikace. Od roku 2017 vede interní komunikaci v našem největším mobilním operátorovi a kromě českého T-Mobilu zodpovídá za interku i v sesterské společnosti Slovak Telekom. Věří v kvalitní obsah, customer centricity a měření. A také že to není žádná věda.
Uplynulé 2 roky, kdy nás provázel koronavirus, zákonitě změnily mnohé. Jedním z hlavních témat bylo očkování proti koronaviru, které se v roce 2021 stalo klíčem k překonání druhého koronavirového roku. Jak vypadala komunikace během tohoto období? Jak jsme se dostali ke zcela nekuřáckému podniku? Co a proč děláme, abychom zaměstnance přesvědčili, že očkování má smysl? A jaké jsou výsledky? Odpovědi a zkušenosti nabídnu během prezentace.
Head of Internal Communications, Sponsoring&Classic
Ondřej Láník pracuje v Komunikaci společnosti ŠKODA AUTO od roku 2012. Podílel se zejména na plánování, strategickém směřování a analýzách celosvětové komunikace nejvýznamnější české automobilky. Od ledna 2021 vede interní komunikaci jako koordinátor a je současně tiskovým mluvčím za oblast Sponsoring & Classic. Po absolvování Fakulty strojního inženýrství VUT v Brně a Fakulty podnikohospodářské VŠE v Praze působil 9 let v online portálu www.auto.cz jako novinář a v letech 2007 až 2012 také jako šéfredaktor.
Když mi před rokem kolegové z IT nabídli SharePoint jako platformu pro náš nový intranet, vyděsila jsem se. Strašně jsem ho nechtěla. Dá se na něm postavit funkční intranet? A ještě ho dostat k 1500 zaměstnancům v terénu, kteří už mají dost všech změn, mají svůj věk a jsou poměrně konzervativní? A bude je to vůbec zajímat? Na tyhle otázky už mám jasné odpovědi a vy se je ode mne dozvíte.
Specialista komunikace
Interní komunikaci se věnuji už skoro 20 let. Zkušenosti jsem nasbírala v několika korporacích (Český Telecom, ČSA, ČEZ, Philip Morris). Nejvíc jsem se naučila v roli konzultanta, kdy mi myslí i rukama prošlo několik desítek firem, kterým jsem pomáhala posunout jejich interní komunikaci dál. Nyní přes rok pracuji v plynárenské společnosti GasNet, kde kromě interní komunikace také dohlížím na naši novou značku.
Nečekejte na to, až krize přijde, v takové chvíli je totiž pozdě na nastavování procesů. Myslete dopředu, analyzujte, připravujte různé scénáře a reagujte. Proč je důležité na krizovou komunikaci trénovat tým i management? Jak dostat situaci co nejdříve pod kontrolu v médiích, na sociálních sítích i uvnitř firmy nebo organizace? Funguje transparentní komunikace na novináře i zaměstnance? A jde krize proměnit i v pozitivní PR? Čekají na vás i konkrétní tipy a příklady z praxe tiskové mluvčí.
Tisková mluvčí Čedoku a členka Výkonného výboru PR klubu
Kateřina Pavlíková je od října 2021 tiskovou mluvčí cestovní kanceláře Čedok, ve které řídí komunikaci společnosti, odpovídá za strategii externí, interní i krizové komunikace a vytváří mediální obraz jedné z největších cestovních kanceláří v ČR. Předtím působila čtyři a půl roku v oddělení komunikace Letiště Praha a byla tiskovou mluvčí dceřiných společností Czech Airlines Handling a Czech Airlines Technics. Předchozí zkušenosti má také ze Svazu průmyslu a dopravy ČR nebo zahraničního zastoupení agentury CzechTourism ve Velké Británii. Vystudovala obor Podniková ekonomika se zaměřením na mezinárodní obchod na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Liberci. Je členkou Výkonného výboru profesní organizace PR Klub.
Být dobrým interním komunikátorem dřív mimo jiné znamenalo starat se o to, aby nic neuniklo za zdi firmy. To už ale dnes tak úplně neplatí. Dokáže interní obsah obstát v konkurenci sociálních sítí? Co je lepší si nechat pro sebe a čím je dobré se na LinkedInu pochlubit? Kde k tomu najít odvahu? Koho z firmy si vybrat za spojence? A co na to řekne CEO?
Specialistka interní komunikace
Agata Hauerová se interní komunikaci věnuje od roku 2013. Začínala v České pojišťovně, pak pracovala v Direct pojišťovně a od roku 2018 byla zodpovědná za interní komunikaci v E.ONu. Se svým týmem získala v minulém roce dva Zlaté Lemury a zlatého a stříbrného Fénixe. Od prosince 2021 působí v Air Bank. Je fanynkou facility témat, videoobsahu a autentických lídrů. Vystudovala bohemistiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Má ráda tetování, jezevčíky, středníky a bramboráky.
Architektonicko developerská skupina Urban Survival prošla po čtyřech letech na přelomu roku 2021/22 kompletním rebrandingem. Jak se postavit ke strategické komunikaci zapojující široké spektrum zaměstnanců od stavebních mistrů po projektanty a architekty rozptýlených po celé České republice? Jak reagovat na jejich potřeby a jak správně propojit interní komunikaci s tou externí, aby došlo ke kýženému posílení vztahu zaměstnanců k nové značce? To vše v praktickém a srozumitelném přehledu.
Head of Marketing & PR
Petr Dolejš v minulosti působil na vedoucích marketingových pozicích zdravotnické skupiny Innova Healthcare nebo československého zastoupení italského výrobce komfortní techniky Ariston a Immergas. V Aristonu také řídil projekt e-commerce v regionu CEE. Je také spoluzakladatelem českého start-upu 3DK Technologies, který se věnuje inovacím v oblasti nano technologií a 3D tisku, a s kterým se minulý rok dostal do akcelerátoru Start It @ČSOB. Svůj volný čas tráví jako pilot ve vzduchu, kde relaxuje při pohledu na naši krajinu.
Častější práce z domova, krom svých zjevných benefitů, posílila jeden přetrvávající problém: lidé mají méně času na kvalitní, ničím nerušenou práci. To snižuje její efektivitu, přináší stres, zhoršuje kreativitu. Přibylo nám totiž on-line meetingů, zvýšilo se tempo komunikace a v mnoha organizacích zavládla kultura permanentní dostupnosti. Od lidí je často vyžadováno, nebo mají minimálně pocit, že produktivní zaměstnanec přece reaguje ihned.
Výzkumy však ukazují, že to není pravda. Naopak, přebíhání od jedné činnosti k druhé je daleko větší problém, než se na první pohled může zdát. Pro organizace samotné – dokonce v zájmu zlepšení tvrdých čísel – je výhodnější budovat kulturu, kde se ctí soustředěnost na práci, nikoli rychlost reakcí na emaily. V mé přednášce nabídnu způsob, jak mohou organizace a jednotlivci zachovat rozumnou míru komunikace a přitom mít dostatek času na kvalitní, soustředěnou práci.
HR manager a lektor GrowJOB
Lukáš je konzultant a lektor vzdělávacího institutu GrowJOB od roku 2009. V rámci jeho interim působení se v organizacích zabývá tím, jak vytvářet pracovní prostředí, do kterého se lidé rádi vracejí. Věnuje se tématům jako firemní vize a kultura ve světle fenoménu humanizace - zlidšťování pracovního prostředí. Pracoval na více než 20 projektech ve společnostech různých typů, velikostí a zaměření, při kterých strávil stovky hodin jak s jejich řadovými zaměstnanci, tak s managementem a vlastníky. Věnuje se také HR rozvoji a inovacím v rámci týmu lektorů GrowJOBu.
Whistleblowing neboli systém oznamování protiprávního jednání v organizaci dobře znají zejména mezinárodní firmy. S přijetím Evropské směrnice a přípravou českého zákona se z nástroje stane povinnost pro velké množství firem a dalších organizací. Jedná se o otravný strašák evokující představu zhrzených či svárlivých zaměstnanců? Nebo se jedná o důležitý nástroj vnitřní komunikace umožňující efektivně reagovat na různé negativní signály? A pokud whistleblowing vnímáme jako příležitost a vhodný nástroj firemní kultury, na co při jeho provozování nesmíme zapomenout. Na tyto otázky se pokusíme odpovědět a využijeme při tom poznatky z průzkumu, která EY nedávno pořádala.
Manažer oddělení forenzních služeb a podpory integrity
Radim od ledna 2018 posílil tým forenzních služeb a podpory integrity EY, zaměřuje se na veřejný sektor. Zabývá se otázkami prevence korupce, compliance, ochranou oznamovatelů protiprávního jednání a posilování firemní kultury a integrity. V letech 2016 a 2017 působil v Probační a mediační službě, jako náměstek pro řízení úseku odborných aktivit. Dříve pracoval například jako programový ředitel Transparency International ČR.
Když jsme před dvěmi lety každodenně docházeli do práce a páteční práce z domova byla skvělým benefitem, málokoho napadlo, že by to někdy mohlo být obráceně. Krátké konverzace u kafíčka v kuchyňce, společné obědy, teambuildingy, nic z toho najednou nebylo. Jak udržet firemní kulturu, když se ze dne na den přesune do online světa? Jakou roli v tom hraje interní komunikace?
Manažerka interní komunikace a eventů
Helen Phamová se podílí na interní komunikaci v Unileveru od roku 2020. Do firmy původně nastoupila jako exekutivní asistentka generální ředitelky, podílela se na přenastavení strategie interní komunikace a postupně se stala její manažerkou. V komunikaci využívá své zkušenosti z práce s top managementem, a také zkušenosti ze světa eventů.