Konzultant marketingu
Vladimír Rejlek pracuje 18 let v oboru digitálního marketingu. Založil agenturu Publicis Modem – digitální brand skupiny Publicis Groupe a poté byl šéfem digitalu ve WUNDERMANu. Pracoval pro lokální i globální klienty jako jsou FORD, Microsoft, Nestlé, PlayStation, innogy, KB, CK Fischer a další. Na zadavatelské straně řídil digitální marketing a transformaci travel skupiny Blue Style, vedl tým marketingu a inovací ve společnosti EDENRED. V současné době působí jako konzultant marketingu na volné noze.
V posledních letech se firmy stále více angažují v oblastech, které leží za hranicí jejich podnikání. Zákazníci, a tím pádem i investoři, regulátoři a zaměstnanci se zajímají o to, k jakým hodnotám se značky hlásí — a jak se skutečně chovají. Ve svém příspěvku budu mluvit o tom, proč by to firmy měly řešit a jak může interní komunikace pomoci tomu, aby všechno dobře dopadlo.
Internal Communications Lead
Michal Macura, Internal Communication Lead, Vodafone Czech Republic
Michal pracuje v interní komunikaci Vodafonu od roku 2010. Nastoupil jako copywriter na angličtinu a s postupem let dělal v interce všechno od psaní, focení, natáčení a střihu, moderování a vysílání, desktop publishingu (DTP) a sociálních sítí až po nastavování komunikační strategie a partneringu pro vedení firmy. Dříve pracoval jako překladatel a lektor.
Kromě komunikace a médií se zajímá o historii, má rád bouldering, videohry a vaření. Volný čas tráví nejraději se svojí čtyřletou dcerkou.
Join me on a journey where I'll be sharing the ins and outs of managing internal communication in a company that operates in multiple markets and languages.
I will share my insights and golden rules that can be applied to any company, regardless of size or industry. Learn, ask me and improve your internal communication strategies. See you there!
Co-worker Communication Leader
Ákos pracuje v IKEA téměř 10 let. Jeho cesta začala v Budapešti v Maďarsku, kde začínal jako prodejce. Po několika letech nastoupil do místního marketingového týmu, kde byl zodpovědný za řízení věrnostního programu IKEA Family a organizaci různých projektů společenské odpovědnosti. V roce 2020 se s rodinou přestěhoval do Prahy a nyní využívá své zkušenosti při organizování interní komunikace počínaje malými soutěžemi a konče spuštěním nového obchodního plánu.
Svět se mění a s ním i způsob, jakým konzumujeme informace a komunikujeme. Přesto mnoho organizací nadále volí jako hlavní komunikační médium e-mail. Jakým způsobem může „mikronizace“ sdělení adresovat snižující se délku schopnosti koncentrace pozornosti či potřebu společností okamžitě reagovat na rychle měnící se tržní podmínky? Co očekává od zaměstnavatelů v kontextu interní komunikace tzv. internetová generace? A jakým způsobem ovlivňuje interní komunikace klíčové firemní ukazatele? To vše a mnoho více se dozvíte od Lukáše Foglara, spoluzakladatele a produktového ředitele LutherOne, společnosti zabývající se zvyšováním angažovanosti zaměstnanců, výkonu a efektivity komunikace a spolupráce.
Co-Founder, Chief Product & Marketing Officer
Po téměř deseti letech na korporátní půdě v oblasti zákaznické & zaměstnanecké zkušenosti Lukáš spoluzaložil LutherOne, společnost zabývající se zvyšováním angažovanosti zaměstnanců, výkonu a efektivity komunikace a spolupráce za použití dat a těch nejmodernějších technologií. Řešení LutherOne v současnosti využívají nadnárodní i lokální společnosti již ve více než 40 zemích světa.
Co se stane uvnitř firmy, když v čase Covidu dojde k náhlé změně generálního ředitele? A jak docílit toho, aby se stalo přesně to, co chcete? Jedna hlavní role, různorodé publikum ve dvou zemích. V sázce jsou roky budování firemní kultury a engagementu.
Během několika málo posledních let se pracovní režim v mnoha firmách proměnil – plné open spacy nahradila sdílená pracovní místa, hybridní režim práce a v některým případech i hybridní týmy kombinující lidi plně na dálku s těmi, kteří chodí (alespoň rámcově pravidelně) do kanceláře. Probereme, na co si u vedení nebo péče o takové týmy dát pozor, jak nastavit komunikaci, jaké nástroje mohou pomoci i jak mít spokojené kolegy nezávisle na tom, kde sedí.
HR Generalist
Dominika pracuje v HR sedmým rokem, předtím působila v marketingové agentuře nebo v oblasti DTP a lokalizace. V rámci HR pozic má zkušenosti z firem, které fungují plně na dálku (tzv. virtuální firmy), i s dočasným a úplně prvním přechodem z onsite do hybridního režimu v rámci covidových opatření. V současné době působí na pozici HR Generalistky v BOOTIQu, kde je hybridní režim práce standardem. Také ráda sdílí své know-how a zkušenosti v rámci HR komunity. Kromě personalistiky se věnuje koučování a kariérovému poradenství a pestré škále koníčků (od výroby svíček přes Formule 1 až po videohry, Postcrossing nebo cestování).
Jak dostat zaměstnancům do hlavy firemní filosofii a hlavní pilíře našeho podnikání? Co takhle proměnit ředitele v superhrdiny a stvořit firemní komiks? Co takhle vytvořit tematické měsíce, které budou jednotlivé hodnoty prezentovat skrz různé aktivity? V přednášce se dozvíte, co vše jsme vyzkoušeli, aby o tom, že opravdu „Stavíme zdravé domovy“, věděl jeden každý zaměstnanec.
Specialistka interní a externí komunikace
Kristýna Muszyński se stará o interní a externí komunikaci ve společnosti JRD GROUP, která se zabývá výstavbou pasivních bytových domů, energetikou či recyklací odpadů. V minulosti pracovala jako copywriterka a redaktorka, založila literární portál Knihomam, který byl v roce 2019 navržen na Magnesii Literu. Je autorkou dvou knih, pohádky O jezerní víle Elišce (2019) a vesmírného sci-fi Mexabo (2021).
Udržování nebo dokonce zvyšování angažovanosti a informovanosti zaměstnanců věru není jednoduchá disciplína. A co teprve když polovina firmy nemá žádné manažery, skoro všichni pracují z domova a práce se řítí rychlostí dvoutýdenních sprintů. Pak je potřeba narušit zaběhlé zvyky, kriticky se podívat na dosavadní komunikační kanály, změnit způsoby uvažování nad formou i obsahem jednotlivých sdělení a nad motivací lidí obecně. Podíváme se, jak jsme se k tomu, čemu říkáme Y Soft Way of Working, postavili v naší firmě. Co se nám povedlo i nepovedlo, jak nám to zahýbalo spokojeností a angažovaností zaměstnanců a jak moc to bolelo či bolí dodnes.
Senior Marcoms Manager
Ondřej se interní a marketingové komunikaci věnuje 18 let a za tu dobu prošel řadou velkých korporací od HSBC Banky, přes Innogy (tehdy RWE) a mladoboleslavskou ŠKODA AUTO, až zakotvil ve Y Softu, mezinárodní technologické firmě s českými kořeny a centrálou v Brně. Balanc na hraně startupové a korporátní kultury ho pohltil, a tak zde již skoro 7 let vede interní komunikaci, employer branding a marketingovou komunikaci. Relax a inspiraci nachází při toulkách přírodou, za kterou se odstěhoval z města na venkov.
IMCR – pro Coca-Colu zásadní a obávaná zkratka. Jde o celosvětově jednotný způsob jak v Coca-Cola systému řídíme incidenty a řešíme krizové situace. Systém IMCR má několik unikátností, díky kterým může být inspirativní pro ostatní. O jeho výjimečnosti hovoří i to, že je prověřený experty ze Scotland Yardu, validací je audit skutečných situací v simulovaných reálných podmínkách. Nahlídneme společně pod víčko. A ještě vám dlužím hlavní heslo, které se vám u přednášky bude hodit: Hlavně nic nepředpokládejte!
Víte, jak funguje komunikace ve firmě, kde většina zaměstnanců nemá firemní počítač ani firemní email? Jak dostat ke všem těmto zaměstnancům důležité informace a jak je zapojit do firemního dění?
To jsou výzvy, se kterými se setkáváme (nejen) ve výrobních firmách. Budu vám vyprávět příběhy společností, které dokázaly díky digitalizaci interní komunikace propojit více než 90 % svých zaměstnanců a také proměnit firemní kulturu. Ukážu vám, co můžete udělat proto, aby novou formu interní komunikace vaši lidé milovali.
HR Manager
Míša se věnuje HR už více než 15 let. Pracovala v mezinárodních korporacích i menších českých firmách. Věnuje se tématům jako je motivace zaměstnanců, firemní kultura a interní komunikace. Má zkušenosti se zaváděním HR procesů, vedením projektů zaměřených na rozvoj zaměstnanců a zlepšováním komunikace uvnitř firem. Ráda objevuje souvislosti, hledá strukturu a logiku, tam kde ji jiní nevidí, a v neposlední řadě miluje změnové projekty.
Proč jsme se rozhodli po Covidu vrátit do kanceláří, proč je potkávání týmů pro kulturu zásadní a jak vůbec vypadá firma, která vznikla na hodnotách. Podíváme se společně na to, jak funguje model obrácené pyramidy, kde neexistují manažeři ani zaměstnanci, ale podporovatelé a tým. Jaké to je, když hodnoty lidem v týmu nerveme do hlav, ale společně je žijeme, přestože je nás už téměř 500. Jaká jsou úskalí i radosti ve firmě, jejíž hlavním cílem není zisk, ale snaha zlepšovat svět kolem sebe. A proč nás má tu a tam někdo za sektu :)
Manažer marketingové komunikace, tisková mluvčí
Nela Maťašeje v Direct pojišťovně působí pět let. Na starosti má tým marketingové komunikace, který se mimo jiné stará o externí a interní komunikaci firmy a brand. Do Directu přišla z českého Home Creditu (skupina PPF), kde měla také na starosti externí a interní komunikaci. Předtím pracovala řadu let v redakcích předních českých vydavatelských domů. Jako redaktorka, webeditorka a editorka sbírala zkušenosti například v Deníku nebo zpravodajském týdeníku Sedmička vydavatelství Mladá fronta. Kromě toho působila také jako PR manažerka Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně.