Přijďte včas a dejte si s námi ranní kávu :)
Přijímají Vaši zaměstnanci obsah interní komunikace skepticky? Umožněte jim jej spoluutvářet! Více známých tváří, více osobních příběhů, ale i možnost podílet se na přípravě novinek pro kolegy zvyšují šance na větší oblibu interních médií. Podívejme se společně, o kolik více se zaměstnanci těší na zprávy, které jsou o nich a od nich.
Interní komunikace
Při studiu na FSV UK získal cenné zkušenosti v sales a marketingové agentuře PPD Services na projektech pro klienty HP, Coca-Cola nebo InBev. Od roku 2007 působil ve funkci specialisty interní komunikace v české pobočce banky HSBC, odkud po třech letech přestoupil do energetické skupiny RWE na pozici tiskového mluvčího distribučních společností. V říjnu 2012 zakotvil ve společnosti ŠKODA AUTO, kde má na starosti interní komunikaci jak v ČR, tak ve vybraných závodech ve světě.
Digitalizace, infotainment, gamifikace…To jsou aktuální buzzwords v interní komunikaci. Je skutečně nutné, aby firmy při komunikaci se zaměstnanci byly hravé a zábavné? Používáte spolu s klasickými nástroji také videa, interaktivní obrázky a aplikace? Vyplatí se to vůbec? Je možné si s kolegy "hrát" i v korporacích a konzervativních firmách? O tom všem si budou povídat řečníci úvodní panelové diskuse.
Head of Corporate Relations and Public Affairs
Jiří Hauptmann je u společnosti HEINEKEN zodpovědný za interní a externí komunikaci všech značek, Public Affairs, řízení aktivit týkajících se udržitelného rozvoje a exkurzních programů v pivovarech Velké Březno, Krušovice a Starobrno. Do profesní kariéry Jiřího Hauptmanna patří i cenné marketingové zkušenosti v oblasti spotřebního zboží (Philips) a automotive (Audi a Lexus).
Specialista komunikace
Interní komunikaci se věnuji už skoro 20 let. Zkušenosti jsem nasbírala v několika korporacích (Český Telecom, ČSA, ČEZ, Philip Morris). Nejvíc jsem se naučila v roli konzultanta, kdy mi myslí i rukama prošlo několik desítek firem, kterým jsem pomáhala posunout jejich interní komunikaci dál. Nyní přes rok pracuji v plynárenské společnosti GasNet, kde kromě interní komunikace také dohlížím na naši novou značku.
Communication Manager
Svou profesní kariéru zahájila Martina ve společnosti Unicorn, kde měla na starosti přípravu reklamních kampaní a PR komunikaci. Od roku 2007 působila v Komerční bance, kde zastávala nejprve pozici specialisty pro sponzoring a Event Management, později pak specialisty PR a interní komunikace. Mezi její hlavní náplň práce patřila nejen starost o komunikační kanály uvnitř firmy, ale také rozvoj CSR strategie. Od roku 2010 je Communication Manager ve společnosti Unilever. Kromě externí komunikace je Martina zodpovědná i za interní komunikaci a projekty v oblasti společenské zodpovědnosti. Martina vystudovala Fakultu sociálních věd Univerzity Karlovy, obor Mediální a komunikační studia. Je svobodná a mezi její záliby patří cestování, sport, literatura a divadlo.
Kapitán svobodné firmy & business navigátor
Petr věří v efektivní řešení společenských i byznysových problémů cestou holarchie a designového myšlení. Pracoval jako manažer v korporátním kapitalismu, vedl nejrůznější neziskové projekty a mentoroval univerzitní, krajské i městské projekty. Rozvíjí byznys v designerském studiu Court of Moravia, hodně čte a hraje hry. Má rád černý humor, politickou nekorektnost a divná zvířata. Věří, že si ve výsledku budete rozumět
Změny obecně zaměstnanci nepřijímají dobře a bojí se jejich negativních důsledků. Advokátní kancelář Havel, Holásek & Partners má za sebou stěhování z historického centra Prahy do administrativního komplexu Florentinum. Co na to zaměstanci? Jak vysvětlit přesun sídla firmy z centra města do okrajové čtvrti, jako tomu bylo u Komerční banky? A co teprve, když se Vaše firma naráz stěhuje, mění management, logo a organizační strukturu jako ve vydatavelství Economia? Jak rozfázovat komunikaci? Jak zabránit, aby se z krizové IK stalo díky nespokojeným zaměstnancům krizové PR?
Manažer korporátní komunikace
Po maturitě na Gymnáziu Vítězslava Nováka v Jindřichově Hradci studoval na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, na níž v letech 2005 až 2011 působil jako vědecký pracovník a absolvoval doktorské studium. V letech 2004 až 2007 byl stipendistou prestižního mezinárodního doktorandského programu ZEIT-Stiftung. V letech 2008 až 2009 pracoval na Ministerstvu práce a sociálních věcí ČR jako zástupce vedoucí oddělení pro české předsednictví. Od roku 2009 zastává pozici manažera korporátní komunikace ve společnosti Economia. Od roku 2013 je členem dozorčí rady Nadačního fondu pro podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením (NFOZP).
HR ředitel
Martin Hruška absolvoval studium Ekonomiky a řízení lidských zdrojů. Ještě v průběhu studia nastoupil do personálního útvaru nadnárodního koncernu Honeywell, kde zodpovídal za poskytování HR podpory svěřeným útvarům společnosti v Brně. Následně působil jako specialista odměňování v CET 21 (TV NOVA). Tři a půl roku pracoval v oddělení Human Capital Advisory Services v poradenské společnosti Deloitte. Spolupracoval na realizaci projektů v oblastech tvorby HR strategie, designu HR procesů, change managementu, nastavení a revize systémů odměňování a benefitů, řízení pracovního výkonu či personálního auditu. Od listopadu 2010 zastává pozici HR ředitele v největší česko-slovenské advokátní kanceláři Havel, Holásek & Partners.
Head of Group Internal Communication
V Komerční bance pracuje od roku 2007, kdy nastoupila na HR, aby zde založila útvar Personálního marketingu a pomohla banku zviditelnit jako zaměstnavatele. Poté, co banka získala ocenění Zaměstnavatel desetiletí, dostala v roce 2012 nabídku z Marketingu vést ve Skupině KB Interní komunikaci. V průběhu času vedla současně s tím i oddělení Kvality a Společenské odpovědnosti. Nyní je zodpovědná za veškeré interní komunikační aktivity od interních novin, které vloni vyhrály cenu Fénix – content marketing, Intranetu, interních sociálních sítí až k řízení plošných komunikačních kampaní, kdy za jednu z nich (zavádění nového Intranetu) získala banka ocenění od Institutu Interní Komunikace.
Zdá se Vám, že výsledky interních výzkumů neodpovídají realitě? Zkreslují zaměstnanci úmyslně nebo chyby plynou ze špatně postaveného výzkumu? Na příkladech z praxe Vám ukáži mýty a chyby kolem výzkumů.
Executive Director HR & ERM
Od marketingového výzkumu (Median, Eurotel, Ipsos) jsem se přirozeně přesunula k zaměstnaneckým výzkumům a k internímu HR v Ipsosu. Pomáhám našim klientům budovat employer brand a podporovat motivaci zaměstnanců. Interně se nejvíce věnuji posilování Ipsos employer brandu a rozvoji zaměstnanců a managerů. Při své práci využívám jak výzkumné a managerské zkušenosti, tak psychologické a koučovací zázemí.
Obhajujete každý rok zuby nehty rozpočet na interní komunikaci? Docházejí vám pádné argumenty? Máme pro vás aktuální mezinárodní výzkumy, které v konkrétních číslech dokládají, jaký má interní komunikace vliv na zisk společnosti. A těm už nemůže nic vytknout ani finanční ředitel!
Specialista komunikace
Interní komunikaci se věnuji už skoro 20 let. Zkušenosti jsem nasbírala v několika korporacích (Český Telecom, ČSA, ČEZ, Philip Morris). Nejvíc jsem se naučila v roli konzultanta, kdy mi myslí i rukama prošlo několik desítek firem, kterým jsem pomáhala posunout jejich interní komunikaci dál. Nyní přes rok pracuji v plynárenské společnosti GasNet, kde kromě interní komunikace také dohlížím na naši novou značku.
Hry nejsou zábavné, protože jsou to hry, ale protože je někdo zábavnými nadesignoval. Stejné principy použité na interní komunikaci udělají rozdíl v jejím přijetí zaměstnanci. Hráč je zapálenější, než „jen“ pracovník, a to se na nahraných zlaťácích projeví i ve prospěch firmy. Ukážu vám na příkladech, jak i vaše interka může vytěžit maximum.
Kapitán svobodné firmy & business navigátor
Petr věří v efektivní řešení společenských i byznysových problémů cestou holarchie a designového myšlení. Pracoval jako manažer v korporátním kapitalismu, vedl nejrůznější neziskové projekty a mentoroval univerzitní, krajské i městské projekty. Rozvíjí byznys v designerském studiu Court of Moravia, hodně čte a hraje hry. Má rád černý humor, politickou nekorektnost a divná zvířata. Věří, že si ve výsledku budete rozumět
Lidem se vyplatí naslouchat. Spolu se zaměstnanci jsme definovali firemní hodnoty a tak nyní víme, co skutečně chtějí. Firemní hodnoty se snažíme zohlednit i v interní komunikaci a podělíme se s vámi o to, jak se nám daří.
Internal Communication Specialist
Silvia Petty pracuje pro společnost LMC, lídra na trhu práce a vzdělávání. Stará se o interní komunikaci k více jak 200 zaměstnancům z oborů IT, obchodu, marketingu a dalších. Připravuje interní komunikační koncepty, eventy a celofiremní prezentace. Zastřešuje jak tvorbu kreativních konceptů, tak jejich kompletní realizaci.
Pomocí interních CSR projektů – volba Dobrovolníka roku a sbírka Pomáhejme příběhům – se nám podařilo zapojit do interních aktivit valnou většinu zaměstnanců včetně těch, kteří běžně interní média a kampaně téměř ignorují. Zároveň jsme si ověřili, které nástroje v rámci interní komunikace fungují lépe a které hůře, resp. kdy použít jakou kombinaci komunikačních kanálů, aby dopad byl maximální.
Senior manažerka firemní komunikace a tisková mluvčí
Vystudovala Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy (čeština – historie), studovala též teorii tance na HAMU a jógovou terapii. Profesní kariéru zahájila v Českém rozhlase, kde zastávala mj. post vedoucí odboru marketingu a styku s veřejností. Poté dva roky pracovala jako manažerka a tisková mluvčí telekomunikační společnosti Aliatel. Od roku 2002 působí ve společnosti T-Mobile Czech Republic, v současné době jako manažerka firemní komunikace. Je tiskovou mluvčí a vedle externího PR je zodpovědná i za společenskou odpovědnost firmy. V roce 2010 získala ocenění „PR manažer roku“. Má ráda tanec, psy a knihy.