Editor DigiZone.cz
Filip Rožánek je absolventem Vysoké školy mezinárodních a veřejných vztahů. V minulosti pracoval jako šéfredaktor mediálního zpravodajství serveru Česká média, poté přestoupil do Českého rozhlasu, kde působil jako vedoucí internetové redakce nebo analytik strategického rozvoje. Byl členem odborné skupiny EBU New Radio Group. Podílel se na reformách internetového zpravodajství a dětského vysílání, připravil také úspěšný projekt Srpen 1968 na sociálních sítích. V roce 2015 se stal šéfredaktorem týdeníku Marketing & Media, kde působil až do roku 2018. V současné době vede DigiZone, specializovanou sekci serveru Lupa.cz, věnovanou dění na rozhlasovém a televizním trhu, digitalizaci vysílání a on-line videoslužbám.
Pokud si myslíte, že je PR jen o vztahu s novináři, mýlíte se. Pokud se jako PR či komunikační profesionál nestaráte o to, jak se u vás ve firmě líbí ostatním kolegům, jaké děláte produkty a kolik času s klienty, zákazníky či uživateli vašich služeb tráví technická podpora, protože na to nemáte čas, nebo vás to nezajímá, zaděláváte si na průšvih. Prací píáristy je znát svoji firmu, příběhy o ní stavět na tom, co se uvnitř i na venek reálně děje, a firemní reputaci jako takovou mít neustále před očima. Jenže reputaci firmy jeden píárista nepostaví. Potřebuje k tomu spojence. Napadá vás jaké a k čemu? Pak si to můžete zopakovat v Irenině vstupu. A pokud vás tento popis PR a budování reputace překvapuje či popuzuje, jste srdečně zváni se na PR podívat trochu jinýma očima a odnést si pár praktických tipů do své praxe.
Managing partner
Prakticky od začátku své kariéry pracuje jako komunikační stratég. Začala na pozicích tiskových mluvčí v bankách, aby posléze na sedm let zakotvila v Seznamu, kde budovala jak externí, tak interní komunikaci. Tuto zkušenost si přináší ostatně i do agentury Fenek PR, kterou vlastní společně s Jiřím Vicherkem a se kterou se věnují především technologickým firmám a tomu trhu jako takovému.
Znát firmu jako své boty, lidi v ní, kteří za novinkami stojí, vědět, co se kde šustne, naslouchat příběhům. To je základ. Pak už jen vybrat dostatečně zajímavé téma ke komunikaci a umět ho profesionálně vysvětlit médiím, potažmo veřejnosti – najít důležitá data, relevantní fakta, čísla, vhodnou formu, správný čas a ještě ideálně do příběhu zapojit to správné publikum, to jsou základní ingredience kvalitní komunikace. Ukážeme si pár příkladů, jak na to.
Group Communications Director
Patricie působí v komunikaci 20 let. Profestní kariéru zahájila v T-Mobile odkud odešla vybudovat a řídit externí komunikaci do e-commerce jedničky na trhu Alza.cz. Nyní se stará o komunikační aktivity Coca-Cola HBC na českém a slovenském trhu. Vloni byla oceněna v soutěži Mluvčí roku, kterou vyhlašuje oborová organizace sdružující PR profesionály PR Klub, získala 2. místo v sektoru soukromé sféry.
Na sociálních sítích člověk drží pozornost hůř než pověstná zlatá rybička. Jak připravit post, aby zaujal a předal to zásadní? Jak posty upravit pro různé sociální sítě? Vezmeme to od úplných základů, takže se budete odpojovat schopní napsat funkční post. Ten vám poslouží jako odrazový můstek ke geniálním nápadům. Jste připravení? Vaše bába není připravená. To dáme.
Kreativní ředitel
Petr Koubek je kreativní ředitel agentury LCG New Media a zároveň scenárista. Vystudoval FAMU, pracoval v České televizi jako reportér, prošel několika reklamními agenturami a zakotvil v LCG. V LCG New Media postupně vybudoval a vede celý kreativní tým. Jako scenárista se podílel třeba na seriálech Odznak Vysočina, Dáma a Král, První republika nebo podcastu Prohnilí. Na FAMU vede kurz Práce ve writer's room. Při komunikaci často používá obrat "tvoje bába..." a velmi pravděpodobně ho použije i při přednášce.
Zadáte-li do vyhledávacího pole libovolné fotobanky výraz „copywriting“ a kliknete na tlačítko s lupičkou, vyjede vám směs fotografií a obrázků psacích strojů, rukou na klávesnicích, textových dokumentů a lidí třímajících odvážně tužky či psací pera. Vzniklou koláž můžeme považovat za poměrně dobrou ilustraci toho, jak si práci copywritera mnozí představují.
Během prezentace si povíme, proč je to nesmysl, jak se z onoho bludu vymanit a co udělat pro to, aby copywriting opravdu fungoval.
Digital Account Director
Po 13 letech v komunikaci, PR a marketingu už dnes nepatří mezi nejmladší řečníky oborových konferencí. Nenechává se tím však zviklat. Více než 8 roků působí v rodinné agentuře Adison, kde se na pozici Creative Strategist věnuje především kreativě a strategiím... Zaměřuje se na moderní PR, integrovaný přístup a využití digitálních platforem a nástrojů v komunikaci. Snaží se, aby firmy lépe pochopily podstatu, smysl, strategickou roli a tedy i důležitost komunikace.
Vlastnit úspěšná média je z dlouhodobého hlediska výhodnější, než si platit reklamu a PR v médiích jiných subjektů. Ukážeme si, jak efektivně vybudovat prestižní online magazín, úspěšný YouTube kanál, hudební festival, sérii podcastů nebo malé knižní vydavatelství.
CMO
Více než deset let řídí marketing mezinárodní značky Kytary.cz, která v současné době působí na dvanácti evropských trzích a dosahuje miliardového obratu (Kč).
Kromě běžného marketingového mixu, se může Filip pochlubit vydáváním hudebních magazínů Frontman a Insounder, oceňovaným YouTube kanálem nebo organizováním veletrhu Festiwall. Na druhé straně se pak snaží využívat moderní technologie a postupy, zejména v oblasti digitálního marketingu.
Novináři jsou každý den zavaleni mnoha desítkami a nezřídka i stovkami tiskových zpráv a dalších informačních materiálů, spolu s více či méně dotěrnou snahou jejich tvůrců, prorazit právě s tou svou informací do omezeného mediálního prostoru. Jak vzbudit v médiích zájem? Jak novinářům dodat to, co chtějí? A čím si je naopak spolehlivě popudit?
Manažer komunikace
Přes 20 let novinářem, který stál u zrodu týdeníků Marketing&Media a MarketingSalesMedia a měsíčníku TrendMarketing, provozovatel největší LinkedIn skupiny o PR a médiích PR-ciny, VŠ lektor marketingu a PR, aktuálně v soutěži Zlatý středník oceněn jako PR osobnost roku. Nyní se stará o komunikační aktivity vzdělávací společnosti Scio.