Konzultant marketingu
Vladimír Rejlek pracuje 18 let v oboru digitálního marketingu. Založil agenturu Publicis Modem – digitální brand skupiny Publicis Groupe a poté byl šéfem digitalu ve WUNDERMANu. Pracoval pro lokální i globální klienty jako jsou FORD, Microsoft, Nestlé, PlayStation, innogy, KB, CK Fischer a další. Na zadavatelské straně řídil digitální marketing a transformaci travel skupiny Blue Style, vedl tým marketingu a inovací ve společnosti EDENRED. V současné době působí jako konzultant marketingu na volné noze.
Mám zlodějský pytel. Je docela plný. A s každou další knížkou, ale i výletem po Česku do něj něco přihodím. Tu zajímavý postřeh od behaviorálního ekonoma, jindy „jen“ fotku strašidelně natextované informační cedule. Všechny tyhle úlovky jsou pro mě inspirací. Teď před vámi část úlovků, které v něm mám, vysypu. A ukážu vám na nich, jak svoje psaní posunout dál, i chybky, kterým se raději vyhnout.
Head of copywriting & SEO
Lucka vystudovala žurnalistiku a mediální studia na Karlově univerzitě, nicméně poměrně záhy zběhla ze světa tiskových center, agentur a uzávěrek na „druhou stranu“, do kreativnějšího a barevnějšího světa online marketingu. A v něm se neustále učí něco nového už od roku 2008.
Začínala jako copywriter, později pracovala jako obsahový specialista a v H1.cz aktuálně působí na pozici Content Strategist Managera. Pro klienty píše texty, připravuje kompletní obsahové strategie, pravidelně školí veřejnost. Jako Team Leader se stará o blaho copy týmu.
Volné chvilky věnuje kvalitním knížkám, dobrým filmům, badmintonu a cestování.
Báje, pověsti a pohádky jsou krásná věc, ale když se používají v argumentaci, tak spíš naštvou. A když kvůli nim přicházejí majitelé webů o peníze, tak i bolí. V přednášce se podíváme na ty nejnotoričtěji opakované mýty českého copywritingu, ukážeme si jejich racionální jádro a zároveň si řekneme, proč jsou v tradované podobě nesmyslem.
Creative Director & Copywriter
Pavel Šenkapoun je kreativec, copywriter a písničkář. Své texty a písně publikuje pod pseudonymem Leo Pank Ševelpuna. Blog o copywritingu, češtině a ontologii píše pod názvem Nejlepší copywriter. A malou kreativní agenturu vede pod značkou Logos.agency. V nakladatelství Zoner Press vydal dvě knížky o copywritingu, přičemž „Webcopywriting pro samouky” bývá označován za copywriterskou bibli. Jeho školeními prošly stovky účastníků z řad freelancerů, neziskových organizací i nadnárodních korporací. Aktuálně chystá k vydání debutové album Český folk.
Píšu weby. No, píšu… Psaním to nezačíná a nekončí. Psaní je jen jedna příčka na extra dlouhém žebříku. Pojďme ten žebřík spolu vyšplhat pěkně šprusli po šprusličce. Ukážu vám, co všechno jako copywriterka řeším při tvorbě webu a co by dobrý copywriter měl ovládat. Podíváme se na ideální postup u velkých zakázek, ale i na hořkou realitu menších webů.
Copywriterka
Bára je webová copywriterka ostřílená lety v agentuře a vycepovaná studiem češtiny. Pod značkou Komuniké tvoří funkční texty bez kudrlinek a učí ostatní, jak na to. Píše o účetnictví, barefoot botách i koloběžkách – o všem se stejným zápalem.
Copywriteři nerostou na stromech. A ti dobří už vůbec ne. Ale jak vlastně pěstovat sami sebe, abychom nemuseli klepat normostrany bezvýznamných textů až do důchodu?
Prozradím vám, co při psaní na volné noze funguje mně. A taky, co dělám proto, abych si v copy držela úroveň.
B2B marketérka a copywriterka
Radka Legerska se obsahovému marketingu věnuje už téměř 20 let. Specializuje se na B2B obsah a budování silných osobních značek a živých komunit na sociálních sítích. Hodně píše (jako copywriter a ghostwriter), mentoruje, konzultuje a školí firmy i jednotlivce. Přednáší copywriting na Ekonomické fakultě VŠB-TUO v Ostravě. Vede si úspěšný LinkedIn profil, který ji generuje až 95 % akvizic. Bez kafe nežije a jednou napíše knihu, nebo dvě.
Světové i domácí reklamní kampaně založené na silné myšlence a prvotřídní textařině nám budou sloužit jako inspirace. Ukážeme si na nich nejen konkrétní přístupy, tipy a triky, jak napsat skvělý headline, ale hlavně se podíváme na to, jak může vypadat dobrý ideamaking z pohledu copywritera.
Executive Creative Director
Tomáš začínal jako copywriter v roce 2006 a ve velkých reklamních agenturách působí od roku 2008. Prošel agenturami Mark BBDO a DDB a dnes je na pozici Executive Creative Director ve VMLY&R, kde odpovídá hlavně za kreativu České spořitelny. V minulosti pracoval na značkách McDonald’s, Heineken, Nike, Mercedes-Benz, Pepsi, Volkswagen, ČSOB, Generali, Makro, Billa a mnoho dalších. Na kontě má celou řadu ocenění z lokálních i mezinárodních festivalů. Jeho práce byly uveřejněny v prestižním zahraničním magazínu Lürzer’s Archive nebo si vysloužily Creative Excellence Award za celosvětově nejlepší kampaň roku značky McDonald’s.
Copywriteři i právníci si rádi hrají se slovy. Jak si hrát tak, aby společnou parketou pak nebyly i paragrafy? Jaký je rozdíl mezi slibováním modrého z nebe a klamáním? Jaké produkty jsou pro copíky z hlediska práva noční můrou (a často o tom ani netuší)? Jak je to s překlady cizích článků do češtiny? Kde jsou hranice mezi inspirací a vykradením? Můžete použít citáty známých osobností? A jaké novinky nám letos přineslo právo pro recenze a slevy? Mrkneme na to prakticky, zvesela a bez paragrafů.
Advokátka
Petra Dolejšová je advokátka se specializací na právo v oblasti e-commerce, marketingu, ochranu osobních údajů, značky a práva v AI. Často a ráda předává své know how na školeních, ze kterých vynechává paragrafy, na jejich místo sází příklady z praxe, lehkost a vtip. Za svou praxi proškolila více než 42 tisíc posluchačů a v roce 2023 za svou práci obdržela od ocenění Osobnost roku. Posluchačům se nechce věřit, že po jejích přednáškách “chtějí právní přídavek”.