Funkční ekonometrické modely vedou ke zvýšení efektivity kampaní až o desítky procent. Pomocí adaptivních systémů vytvoříme podrobné modely reakce trhu na mediální aktivity (víme tedy např. jaký prodej v čase způsobí každá konkrétní investice do daného spotu na dané TV stanici v daný čas). Zapojením modelů do zpětnovazebních systémů tak můžeme optimalizovat kampaň podle daných kritérií. Získáme tedy např. podrobný mediaplán pro jednotlivé TV spoty na jednotlivé TV stanice, optimální rozložení inzertních ploch v tisku atd. Reálně dosahujeme v TV kampaních Astratexu zvýšení efektivity v desítkách procent (průměrně 30 - 40 %) u kampaní v řádech jednotek až desítek milionů CZK. Systém byl schopen dosáhnout max. zvýšení 98 % u velké kampaně bankovního domu.
Martin Mikšovský vystudoval na ČVUT v Praze obor Technická kybernetika. Později založil společnost Quadra Consulting, která se věnuje vývoji vlastních adaptivních systémů pro optimalizaci kampaní a nákup médií. Poslední roky působí na pozici marketingového ředitele ve společnosti Astratex. Mimo to se angažuje jako humanitární pracovník, absolvoval mise např. na Srí Lance, v Afghánistánu, Ugandě nebo Arménii.