Právní úprava influencer marketingu, to zní trendy a cool. Přitom nejde o nic nového – veškeré smluvní typy (o propagaci, o spolupráci atd.), které se s influencery uzavírají, tu byly už dávno před vznikem Instagramu. To samé platí pro zákonnou úpravu – úřady by tedy měly být schopné odhalovat a trestat zakázané typy reklamy i na sociálních sítích. Tedy v teoretické rovině. Mě zajímala praxe a ta dosud chybí. A tak jsem se za 25 dolarů stal influencerem s 11 tisíci followery, kterým jsem začal sázet reklamu za reklamou. Hlavně tedy tu klamavou, neoznačenou a jinak nezákonnou. No a pak jsem se nahlásil na jednotlivých úřadech, abych zjistil, jak budou postupovat. Přijďte si poslechnout moji přednášku. Už jen proto, že to zároveň může být moje rozlučka se svobodou.
Honza je právník, specializující se na fintech, právo IT a nová média. Vystudoval práva na Karlově univerzitě a na University of Miami. Působil v mezinárodních advokátních kancelářích, poté založil vlastní právní start-up reagující na změnu občanského zákoníku. S ním díky digitalizaci dokumentů a automatizaci jejich tvorby změnil stanovy několika tisícům společností v ČR. Honza poskytoval právní poradenství při zrodu (a někdy bohužel i u zániku a při následných sporech zakladatelů) předních fintech a kryptoměnových projektů v ČR. Věnuje se právní problematice výkonnostního a influencer marketingu a aktivně publikuje o právu nových technologií, zejména ve vědeckých časopisech Univerzity Karlovy.