Spoluzakladatel
Matěj se posledních 15 let pohybuje v oblasti technologií kolem online reklamy. Po ukončení studia filosofie pomáhal budovat search marketingovou divizi Ataxa, české jedničky v branži. Následně krátce působil v Ogilvy Interactive, odkud se přesunul na roli yield managera online divize v Centrum Holdings a později Economii. Poté založil a 8 let vedl Czech Publisher Exchange, průkopníka na poli programatické reklamy. V DataSentics vedl AdPicker, produkt zaměřený na AI/ML vytěžování reklamních dat. Aktuálně Matěj působí v roli spoluzakladatele technologického startupu Cruxo, v němž má zodpovědnost za produkt a technologie. Cruxo vyvíjí platformu pro retail media s globálními ambicemi a aktuálně získalo investici od 3 VC fondů.
Kam kráčí český digitál? Co lze vyčíst z kvality letošních soutěžních projektů? A jak jsme na tom v porovnání se zahraničím?
O tom se v úvodní přednášce rozpovídá Petr Kleiner, předseda odborné poroty WebTop100 a ostřílený marketingový profesionál s mnoha výraznými pozicemi v exekutivách těch největších zadavatelů v České republice. Před nějakým časem korporátní svět opustil a věnuje se na volné noze konzultantské činnosti a fotografii. V té je mimochodem stejně úspěšný jako ve své marketingové kariéře. Je hrdým nositelem ocenění Czech Press Photo a několikanásobným účastníkem shortlistu téže soutěže.
Idea maker & Strategist
Petr je ostřílený marketingový profesionál s mnoha výraznými pozicemi v exekutivách těch největších zadavatelů v České republice. Před nějakým časem korporátní svět opustil a věnuje se na volné noze konzultantské činnosti a fotografii. V té je mimochodem stejně úspěšný, jako ve své marketingové kariéře. Je hrdým nositelem ocenění Czech Press Photo a několikanásobným účastníkem shortlistu téže soutěže. Petr je předsedou poroty soutěže digitálních projektů WebTop100 pro rok 2021.
Jaké příležitosti a hrozby nás v této oblasti čekají v nebližších letech a jak se s nimi vypořádat.
Markéta je majitelka agentury uLab, se kterou pomáhá českým firmám expandovat na zahraniční trhy, především díky výkonnostnímu digitálnímu marketingu. Ve světě výkonnostního marketingu se pohybuje přes deset let. Začínala praxí na svém vlastním e-shopu, vybudovala mezinárodní tým Webnode a prošla si i Googlem, kde se starala o technologické exportní klienty. Markéta v letošním ročníku dohlíží na kategorii Výkonnostní kampaň roku.
CEO
Markéta je majitelka agentury uLab, se kterou pomáhá českým firmám expandovat na zahraniční trhy, především díky výkonnostnímu digitálnímu marketingu. Ve světě výkonnostního marketingu se pohybuje přes deset let. Začínala praxí na svém vlastním e-shopu, vybudovala mezinárodní tým Webnode a prošla si i Googlem, kde se starala o technologické exportní klienty. Markéta v letošním ročníku dohlíží na kategorii Výkonnostní kampaň roku.
Jak by měla vypadat ideální strategie brandové kampaně? Jak kvalitní jsou projekty, které se letos přihlásily do soutěže WebTop100?
Více poví Dan Kafka, zakladatel digitální agentury Fragile Media, která funguje již přes třináct let. Ještě daleko déle se Dan pohybuje ve světě digitálního marketingu, a především nákupu médií. Získal ocenění Osobnost digitálního marketingu WebTop100 za rok 2019 a v letošním ročníku má na starosti kategorii Brandová kampaň.
CEO
Dan je zakladatelem digitální agentury Fragile Media, která funguje již přes třináct let. Ještě daleko déle se pohybuje ve světe digitálního marketingu a především nákupu médií. Dan získal ocenění Osobnost digitálního marketingu WebTop100 za rok 2019 a v rámci tohoto ročníku má na starosti kategorii Brandová kampaň.
SEO je v tuzemských končinách stará známá věc. I přesto se stále opakují stejné chyby a weby přicházejí o organickou návštěvnost takřka přes noc. Proč ho nepodcenit? Na co nezapomenout? A jak by se kvalitní SEO mělo vlastně dělat?
Uslyšíte od Pavla Ungra, který je jedním z největších expertů na SEO ve středoevropském regionu. Poté, co prošel povinnou agenturní fází, se už několik let úspěšně pohybuje na volné noze, kde pracuje pro ty nejzajímavější zákazníky a zároveň své praktické znalosti předává dále prostřednictvím svých školení a přednášek. V letošním ročníku soutěže je garantem kategorie SEO.
CEO & SEO
Pavel je jedním z největších expertů na SEO ve středoevropském regionu. Poté, co prošel povinnou agenturní fází, se už několik let úspěšně pohybuje na volné noze, kde pracuje pro ty nejzajímavější zákazníky a zároveň své praktické znalosti předává dále prostřednictvím svých školení a přednášek. V letošním ročníku soutěže je garantem kategorie SEO.
Šumperská MAPO plasma se po uzavření pobočky v rámci korona krize potýkala s problémem minimální návštěvnosti. Odběry spadly na 10 % běžného chodu. Lví podíl na tomto propadu měl také následný obecný strach jít do zdravotnického zařízení. LCG New Media tak přišla s novou kampaní “Hrdinů”, skrze kterou se podařilo tento problém odstranit a vrátit návštěvnost a odběry na původní úroveň ve velmi krátkém čase. Case study popíše celkový postup, zvolená média, danou úspěšnou kreativu a celková čísla
CEO
Vojtěch Lambert před 10 lety založil digitální fullservisovou agenturu LCG New Media. Předtím se podílel v rámci skupiny LCG na komplexních restrukturalizací několika korporací, kde zajišťoval rozvoj obchodu a marketingu. Vystudoval MABLIM program (Business and Law in International Markets) na Anglo-American University. Specializuje se na vytváření komunikačních strategií, konzultací a realizací kampaní pro klienty v digitálním prostředí. Jeho devízou jsou sociální sítě. Má za sebou spolupráce se značkami jako jsou BAYER, Jim Beam, HONOR, STOCK, Pandora, Edenred, HradyCZ, MAPO group, Omega Pharma, CinemaCity, Galerie Harfa a další.
Videomarketing v Čechách a ve světě – stav, vývoj, směřování.
Vše potřebné nám přijde říct Andrea Hurychová, přední česká expertka na influencer marketing a videoreklamu. Začínala v marketingu v českém Googlu, kde se věnovala sociální síti Google + a především YouTube. Odtud ostatně pramení její láska k videu. Posléze byla ředitelkou prvního ročníku festivalu Utubering, což chápe jako důležitý mezikrok k založení její agentury WeDigital, která se věnuje tvorbě kreativních digitálních strategií. Andrea je garantkou kategorie Videoreklama.
Managing Director
Zakladatelka a výkonná ředitelka agentury WeDigital, která se specializuje na digitální strategie, sociální sítě a influencer marketing. Pod hlavičkou své agentury WeDigital vedla úspěšné kampaně pro Český olympijský tým, Pilsner Urquell nebo značku Dove. Mimojiné je učí tvůrce a hudebníky jak správně dělat obsah a být vidět na YouTube.
Závislost na číslech u digitálního marketingu, ohýbání content marketingu do brainwashingu, mýtus contentu coby reklamní kampaně.
To jsou témata Michala Schindlera, který se tvorbou obsahu zabývá celou svou profesní kariéru. Prošel se velkými síťovými agenturami a na dlouhý čas zakotvil u Oskara (Vodafone), kde měl od začátku na starosti jeden z nejznámějších obsahových projektů vůbec – Cilichili. Aktuálně už pátým rokem působí v Creative Docku, kde má na starosti obsahový tým. Michal je v letošním ročníku soutěže WebTop100 garantem kategorie Obsahový marketing.
Head of Content
Michal se tvorbou obsahu zabývá celou svou profesní kariéru. Prošel se velkými síťovými agenturami a na dlouhý čas zakotvil u Oskara (Vodafone), kde měl od začátku na starosti jeden z nejznámějších obsahových projektů vůbec - Čilichili. Aktuálně už pátým rokem působí v Creative Docku, kde má na starosti obsahový tým. Michal je v letošním ročníku soutěže WebTop100 garantem kategorie Obsahový marketing.
Současná situace ukazuje, jak důležitá je komunikace. A také se můžeme skvěle přesvědčit, co udělá nevhodná komunikace v době krize s důvěrou lidí. Ukážeme si základní pravidla krizové komunikace, která platí, ať jste firma, značka, nebo česká vláda. Právě na příkladu české vlády a její komunikace z posledního půl roku si ukážeme, jaké chyby v případě krizové komunikace neopakovat. Prostě se poučíme z chyb jiných tak, abychom věděli, jak důvěryhodnou komunikaci v krizi stavět a nepokazit si reputaci. Online totiž nezapomíná.
Komunikační stratég
Irča pracuje prakticky od začátku kariéry jako komunikační stratég. Začala na pozicích tiskových mluvčí v bankách, aby posléze na sedm let zakotvila v Seznamu, kde budovala jak externí, tak interní komunikaci. Tuto zkušenost si přináší ostatně i do své vlastní praxe, kde se věnuje především technologickým firmám a tomu trhu jako takovému. Irča je v letošním ročníku garantkou kategorie Firemní komunikace.
Nikdo tohle video nechtěl. Aniž by někdo něco řekl, všichni věděli, že aby takové video opravdu fungovalo, nemůže být levné. A malá neziskovka si ho zkrátka nemůže dovolit. Ale je tu… Spot se vysílal v desítkách kin, objevil se v televizi, pár lidí i rozplakal. Jak se to stane? Jak se dá spojit cesta od insightu ke kreativě s cestou od strategie k exekuci v jednom výjimečném videu, které tu nikdy nemělo být…
Chief freak disaster
Kreativec a komunikační stratég, vzděláním filosof, v civilu nadšený otec. Historicky není postava Jana Javornického nijak doložena. Narodil se snad v roce 1785 ve Vysokém Mýtě, v domě č.p. 100, kde má i pamětní desku, ale obcí a měst kladoucích si nárok na to, být rodištěm významné osobnosti, je hned několik. Není jasné ani přibližné datum jeho narození, různé časové údaje si navzájem odporují. Tak jako v celém jeho životě, je i na samém jeho počátku mnoho tajemství, nejasností a bílých míst.
V čem je Instagram zásadní sociální sítí a jaká je jeho aktuální role v marketingových mixech českých a slovenských firem?
To nám řekne Aki, známá česká instagramerka, která zároveň pomáhá svým klientům s marketingovou komunikací právě na této platformě. V letošním ročníku soutěže WebTop100 má ve své režii kategorii Instagramový počin roku.
Instagram & Influencer Specialist
Aki Votrubová je známá česká instagramerka, která zároveň pomáhá svým klientům s marketingovou komunikací právě na této platformě. V letošním ročníku soutěže WebTop100 má ve své režii kategorii Instagramový počin.
Novinky z oblasti retenčního marketingu a také výsledky každoročního průzkumu kvality komunikace firem z oblasti e-commerce se svými zákazníky.
To na nás čeká v průběhu přednášky Petra Cikána, který má v letošním ročníku soutěže na starosti hodnocení v kategorii Retenční marketing, kde využívá svých bohatých, více než dvacetiletých zkušeností z e-commerce a marketingu. Zkušenosti z provozování vlastního e-shopu mu pomáhají v efektivní spolupráci s klienty. Před založením Sherpas TECH vedl 6 let oddělení e-mailingu v konzultační společnosti Acomware, kde se také podílel na jejím vedení a rozvoji v oblasti IT a technologií.
CEO & Co-Founder
Petr využívá bohatých zkušeností z e-commerce a marketingu, ostatně se v těchto oblastech pohybuje již 20 let. Zkušenosti s provozování vlastního e-shopu mu pomáhají v efektivní spolupráci s klienty. Před založením Sherpas TECH vedl 6 let oddělení e-mailingu v konzultační společnosti Acomware, kde se také podílel na jejím vedení a rozvoji v oblasti IT a technologií. Petr má v letošním ročníku soutěže na starosti kategorii Retenční marketing.
Procházka současným stavem influencer marketingu i poučení do roku 2021, které bude vycházet ze současného dění na československé influencerské scéně v kombinaci se zahraniční inspirací. Vyplatí se koupit si doporučení kamaráda, nebo je celý influencer marketing zbytečně drahá legrace? Jak si stojí Česká republika na poli influencer marketingu v porovnání se světem? Petr nám také představí zajímavá data z více jak 300 kampaní, které odbavila agentura World of Online (WOO).
Petr je CEO agentury World of Online. Agentura za 3 roky odbavila více jak tři stovky influencerských kampaní pro společnosti Unilever, MasterCard, L'oréal apod. Kromě toho spravuje sociální sítě a vytváří speciální projekty. Mezi poslední patří první youtuberská desková hra s názvem PLAY!, která je aktuálně jednou z nejprodávanějších deskových her v České republice.
Petr letos garantuje kategorii Influencer marketing.
CEO
Petr je ředitelem agentury WOO. Ta odbavila více jak 1000 influencerských kampaní v 7 zemích. Pořádá největší konferenci o influencer marketingu s názvem INFLUCON a již osmým rokem kultivuje a vzdělává odbornou veřejnost v tomto odvětví.
Přes dva a půl milionu Čechů má svůj účet na Instagramu. To z téhle sociální sítě dělá jeden z klíčových komunikačních kanálů, zejména pro značky s mladší cílovou skupinou. Bára Wagnerová z Friendly popíše způsob, jakým se jim podařilo nastartovat instagramový profil ovocných drinků Relax, a to od počáteční edukace, jak správně lahve Relaxu otvírat, až po pravidelnou tvorbu vizuálně atraktivního obsahu ve spolupráci s vybranými influencery. Nahlédneme pod pokličku obsahové tvorby, přípravy komunikační strategie i taktik promování, a mrkneme také na výsledky aktuální kampaně.
Managing director
Bára má za sebou 18 let agenturního života, během nichž sbírala zkušenosti s tvorbou a plánováním marketingové komunikace pro lokální i nadnárodní značky. Do jejího accountského portfolia patří například Google, Vodafone, Milka, Fidorka, Nivea, Pilsner Urquell, Relax, Finlandia a desítky dalších značek. V minulosti vedla místní pobočku americké digitální agentury Symblaze, dnes se věnuje vlastní agentuře Friendly, která působí na trhu již šestým rokem. Friendly nabízí komplexní reklamní služby s orientací na kreativitu a výsledky. Stojí mimo jiné i za komunikací značky energy drinku Tiger, která se letos na českém trhu poprvé stala jedničkou v objemu prodejů ve své kategorii. Ale o tom třeba zase někdy příště ; )
Jak mohutně (či marginálně) umí tuzemští odborníci svými aktivitami pomáhat zlepšovat výkonnost firem s využitím webů.
Dozvíte se v přednášce Ondřeje Ilinčeva, původem vystudovaného inženýra architektury, který nicméně záhy přešel ke grafice a skončil u UX a optimalizace konverzí, čemuž se věnuje již přes dvacet let a jeho klient od něj typicky odchází s tím, že má efektivnější web ve smyslu ať už generovaného obratu, nebo ziskovosti. Zlepšování webů ho stále baví, takže o tom také píše, přednáší, školí to a pomáhá v tom – snad úspěšně – ostatním. Proto má v letošním ročníku soutěže na starosti kategorii Nejefektivnější rozvoj webu.
CRO & UX expert
Ondřej je původem vystudovaný inženýr architektury, který nicméně záhy přešel ke grafice a skončil u UX a optimalizace konverzí, čemuž se věnuje již přes dvacet let a jeho klient od něj typicky odchází s tím, že má efektivnější web ve smyslu ať už generovaného obratu, nebo ziskovosti. Zlepšování webů ho stále baví, takže o tom také píše, přednáší, školí to a pomáhá v tom - snad úspěšně - ostatním.
Digitální transformace je buzzword, který se v posledních letech poměrně intenzivně využíval. Platí to stále? Nebo se s ním spíš, podobně jako s daty, začíná pracovat? A jak vůbec probíhá úspěšná digitální transformace firmy?
Tomáš má v soutěži na starosti kategorii Digitální transformace. Je ostříleným marketingovým harcovníkem, který svým backgroundem vychází z digitálního prostředí, nicméně v posledních letech se svými aktivitami posouvá i do prostředí PR a celistvých marketingových strategií. Je spolumajitelem známé agentury Dark Side, která se v nedávné době propojila se zlínskou agenturou Pria a stojí za zajímavými projekty jako CBRE Zasedačka roku, nebo Evropa v datech.
Managing Partner
Tomáš je ostříleným marketingovým harcovníkem, který svým backgroundem vychází z digitálního prostředí, nicméně v posledních letech se svými aktivitami posouvá i do prostředí PR a celistvých marketingových strategií. Je spolumajitelem známé agentury Dark Side, která se v nedávné době propojila se zlínskou agenturou Pria a stojí za zajímavými projekty jako CBRE Zasedačka roku, nebo Evropa v datech. V rámci projektu WebTop100 má na starosti kategorii Digitální transformace.
Nejzajímavější případy implementace umělé inteligence v reálném consumer-facing prostředí, které se v posledních měsících na našich trzích objevily, nám představí
Jan Romportl, uznávaný český expert na umělou inteligenci. Do roku 2015 působil na Západočeské univerzitě v Plzni, kde se zabýval výzkumem umělé inteligence, a v současnosti působí jako ředitel AI centra v O2 Czech Republic, kde je jeho hlavní prioritou zlepšování zákaznické zkušenosti na základě technologií deep learningu. Jeho srdeční záležitostí je posléze výzkum využití strojového učení v oblasti farmacie a onkologie. Honza má letos na starosti kategorii Umělá inteligence.
Freelance AI Consultant
Jan Romportl je zakladatel, a do půlky letošního roku také ředitel Dataclair.ai – Centra umělé inteligence v PPF a O2 Czech Republic. Letos v létě se po 7 letech odpoutal od korporátního prostředí, začal působit jako freelance AI konzultant, a zároveň se pustil do zakládání vlastního startupového projektu, v němž by chtěl s AI řešit jeden z palčivých problémů současného online světa. Má Ph.D. z umělé inteligence a vystudoval také filozofii. Než v roce 2015 nastoupil do O2, měl 12 let zkušeností v univerzitním výzkumu a výuce v oblastech umělé inteligence, interakce člověka a stroje, řečových technologií a filozofie. Byl vedoucím oddělení Interakce člověka a stroje ve Výzkumném centru nových technologií na Západočeské univerzitě v Plzni a zároveň výzkumníkem na Katedře kybernetiky. V současnosti je také členem Katedry filozofie téže univerzity, spolupracuje s Centrem teoretických studií Univerzity Karlovy a s českým Spolkem pro efektivní altruismus. Organizuje Prague AI Safety Meetup a snaží se být nápomocen mezinárodní komunitě zabývající se bezpečností a hodnotami umělé inteligence.
Zvýšit výrazně výkon webu, který je průměrný, není tak složité. Posunout ale v klíčových ukazatelích web, který patří mezi výkonnostně nejlepší, je mnohem těžší úkol. A ještě těžší, pokud redesignujete jediný prodejní kanál jednoho z lídrů trhu, který může hodně ztratit. O tom, jak minimalizovat rizika kompletního redesignu a jak dál zvednout výkon velmi úspěšného webu, bude v případové studii Nazuby.cz mluvit UX konzultant a designer Jan Junek.
UX konzultant
Jan již více než 10 let pracuje jako architekt a designér webových stránek pro společnosti Hartmann-Rico, Generali, Sapeli, E.On a několik e-commerce klientů. V roce 2017 zvítězil jeho design pro společnost Sapeli v soutěži WebTop100 v kategorii B2C, přednáší na konferencích WebExpo, Czech Online Expo, E-shop Summit a dalších. Se svou ženou založil úspěšnou kavárnu/bar a s Martinem Žufánkem a Jaromírem 99 přivedli na svět limitovaný šumavský gin Hvozd.
Kam se za poslední léta v tuzemsku posunula HR komunikace? Převažuje stále korporátní bullshit nad uvěřitelností? A kam se v této oblasti budeme posouvat dál?
Petr se v HR a konzultačním prostředí pohybuje bezmála 26 let. Od začátku ho bavilo zkoušet nestandardní věci, což ho postupně přivedlo k tvorbě zajímavého obsahu pro účely kariérních komunikací jednotlivých firem. V posledních pěti letech se se svým projektem Cocuma věnuje firemní kultuře a pomáhá firmám s kvalitním přístupem k životu uvnitř zaměstnání vyniknout. Petr má na starosti kategorii Autentická kariérní komunikace.
Zakladatel
Petr se v HR a konzultačním prostředí pohybuje bezmála 26 let. Od začátku ho bavilo zkoušet nestandardní věci, což ho postupně přivedlo k tvorbě zajímavého obsahu pro účely kariérních komunikací jednotlivých firem. V posledních pěti letech se se svým projektem Cocuma věnuje firemní kultuře a pomáhá firmám s kvalitním přístupem k životu uvnitř zaměstnání vyniknout. Petr má na starosti kategorii Autentická kariérní komunikace.
Inspirace k byznysovému využití podcastů ať už z našich zeměpisných šířek nebo ze světa. Různé přístupy k tomu, jak má perfektní firemní podcast vypadat, respektive znít. Chybět nebude ani zhodnocení lokální podcastové scény a predikce jejího vývoje v následujících měsících.
Dan Tržil je český pionýr podcastů, který produkuje jeden z těch u nás nejpopulárnějších – Proti proudu a spoustu dalších, ať již svých či tvořených na zakázku. Dan má zároveň v rámci WebTop100 2020 na starosti hodnocení kategorie Firemní podcast roku.
Podcast Producer
Dan je český pionýr podcastů, který produkuje jeden z těch u nás nejpopulárnějších – Proti proudu a spoustu dalších, ať již svých či tvořených na zakázku. Dan má zároveň v rámci WebTop100 2020 na starosti hodnocení kategorie Firemní podcast roku.
V záplavě negativních zpráv jsme se na jaře rozhodli vyhnout společenskému klišé a hledat pozitivní stránky karantény. Tak vznikla výzva #nechamsi na sociálních sítích. U Čechů měla na kampaň České spořitelny neuvěřitelný pozitivní ohlas 99,3 % a její obsah dostal nakonec podobu televizního spotu.
Celkový vítěz ročníků 2020