Moderátorka
Na CNN Prima News a v televizi Prima moderuje Hlavní zprávy, dříve provázela ranním zpravodajským blokem Nový den. V mediích se pohybuje přes 15 let. Blízko má k digitální sféře a online trendům, na veřejnoprávní stanici ČT24 připravovala a uváděla pořad @online, který tato témata popularizoval. Profesně zamířila i do Televize Seznam jako moderátorka hlavní večerní zpravodajské relace a rozhovorů.
U příležitosti vyhlašování letošních nejúspěšnějších soutěžních projektů bude ideální čas k bilancování toho, co uplynulý rok českému digitálnímu prostředí dal a co naopak vzal. Na začátku konferenčního dne si vezme slovo předseda poroty WebTop100, aby se s vámi podělil o svůj pohled na to, jakou roli hrálo digitální prostředí v uplynulém roce.
Idea maker & Strategist
Petr je ostřílený marketingový profesionál s mnoha výraznými pozicemi v exekutivách těch největších zadavatelů v České republice. Před nějakým časem korporátní svět opustil a věnuje se na volné noze konzultantské činnosti a fotografii. V té je mimochodem stejně úspěšný, jako ve své marketingové kariéře. Je hrdým nositelem ocenění Czech Press Photo a několikanásobným účastníkem shortlistu téže soutěže. Petr je předsedou poroty soutěže digitálních projektů WebTop100 pro rok 2021.
Od prvního lockdownu se plno lidí obrátilo na internet. Ale co starší populace? Dozvíte se, co je vidět v datech e-shopů a jestli je to příležitost, nebo jen další buzzword.
Marketing consultant
Ondřej se v prostředí online marketingu pohybuje od roku 2016. Založil agenturu INBORN, vedl Performance oddělení a později Research & Develpoment Director v síťové agentuře Adexpres. Posledních několik let se jako Google Partners certifikovaný trenér věnuje lektorské činnosti v oblasti videoreklamy. Byl šéfem marketingu v celosvětově uznávané a oceňované firmě Prusa Research a působil také v Alze, kde se podílel na inovaci datového ekosystému a pomáhal s kampaněmi v online i offline marketingovém týmu. Ondřej je garantem kategorie Výkonnostní reklama.
Na konci letošního roku bude SEO komunita jistě výrazně blíže odpovědi na otázky ohledně dalšího rozvoje vyhledávacích pravidel a algoritmů obou důležitých vyhledávačů. V rámci přednášky poodhalíme, na co se pro další rok připravit.
CEO & SEO
Pavel je jedním z největších expertů na SEO ve středoevropském regionu. Poté, co prošel povinnou agenturní fází, se už několik let úspěšně pohybuje na volné noze, kde pracuje pro ty nejzajímavější zákazníky a zároveň své praktické znalosti předává dále prostřednictvím svých školení a přednášek. V letošním ročníku soutěže je garantem kategorie SEO.
CEO
Dan je zakladatelem digitální agentury Fragile Media, která funguje již přes třináct let. Ještě daleko déle se pohybuje ve světe digitálního marketingu a především nákupu médií. Dan získal ocenění Osobnost digitálního marketingu WebTop100 za rok 2019 a v rámci tohoto ročníku má na starosti kategorii Brandová kampaň.
Online terapie Hedepy vznikla v srpnu 2020 v době pandemie s velkými ambicemi: do roka pomoci 2 tisícům lidem s duševními obtíži, dohnat lídra trhu a zprostředkovávat tisíc sezení měsíčně. To vše se povedlo. V case study vám ukážeme, jakým výzvám jsme čelili a jaké kampaně jsme využili ve vyhledávání, displayi a brandu, abychom lidem dali vědět o tom, že je tady služba, která jim může pomoci cítit se mnohem lépe.
Veronika se starala o rozvoj kampaní pro Hedepy od samého počátku a neúnavně pracovala na tom, aby jejich cesta k úspěchu byla co nejhladší. Je to seniorní PPC specialistka, která se v uLabu stará o kampaně startupů a technologických firem expandujících do zahraničí.
CMO
Martin je CMO online strategie Hedepy. Službu spoluzakládal v polovině roku 2020. Od té doby Hedepy pomohlo přes 3 000 lidem v 5 zemích spojit se s terapeutem přes video a cítit se lépe. Martin je zároveň Strategy Director YYY agency. Budování značek se tedy věnuje déle než 7 let.
Společně se podíváme na zásadní témata, které ovlivní e-mail marketing v roce 2022. Připomeneme si klíčové oblasti, kterým by se každý marketér měl důsledně věnovat, ale také si ukážeme případné hrozby a omezení. Jak ovlivní blokace cookies třetích stran webtracking? Můžeme přijít o základní metriku open rate?
CEO & Co-Founder
Petr využívá bohatých zkušeností z e-commerce a marketingu, ostatně se v těchto oblastech pohybuje již 20 let. Zkušenosti s provozování vlastního e-shopu mu pomáhají v efektivní spolupráci s klienty. Před založením Sherpas TECH vedl 6 let oddělení e-mailingu v konzultační společnosti Acomware, kde se také podílel na jejím vedení a rozvoji v oblasti IT a technologií. Petr má v letošním ročníku soutěže na starosti kategorii Retenční marketing.
Petr se ve své přednášce zaměří na aktuální témata problematiky influencer marketingu Například proč nechce spousta influencerů sponzorovat své příspěvky od klienta a proč klientské nároky na vhodného influencera stále stoupají. Podíváme se také na to, jaká by vlastně měla být typická role influencerské agentury a jak se dívat na vyhodnocování kampaní.
CEO
Petr je ředitelem agentury WOO. Ta odbavila více jak 1000 influencerských kampaní v 7 zemích. Pořádá největší konferenci o influencer marketingu s názvem INFLUCON a již osmým rokem kultivuje a vzdělává odbornou veřejnost v tomto odvětví.
Jan je ve společnosti GLAMI zodpovědný za prodejní a marketingové týmy a podělí se s vámi o poznatky o tom, jak pandemie změnila módní trh z hlediska nákupního chování zákazníků i e-shopů s módou.
Expansion Manager
Ján se od roku 2018 stará o rozvoj společnosti GLAMI na zahraničních trzích. V minulosti byl zodpovědný za growth marketing knižního love brandu Martinus.cz. Je také alumni německého Rocket Internet - absolventem mezinárodního programu CEMS. Ve volném čase rád hraje na klavír, čte a běhá. V rámci soutěže WebTop100 má na starosti kategorii zahraniční expanze.
Brand and Product Marketing
Hana již čtvrtým rokem vede značku módního vyhledávače GLAMI. Založila výzkumný projekt o módní e-commerce Fashion (Re)search. Předtím se 4 roky roky starala o rozvoj digitalnich a mediálních agentur na československém trhu přímo z evropské centrály společnosti Google a konzultovala marketingové strategie agenturních klientů. Působila také jako Google Partners trenér pro YouTube videoreklamu.
Aplikace Můj Albert nespadla z čistého Gitu. Je za ní testing v Jihlavě, hrátky s UX, zaměstnanecký research i nejmodernější technologie. V mojí přednášce zjistíte, jak transformovat byznys těžce analogové retailové společnosti do digitální modernity roku 2021 bez účtenek, obalů a plastových kartiček.
Marketing director projektu Můj Albert
Vystudovala Francouzské lyceum v Praze. Po studiu politologie ve francouzském Lille a mezinárodních vztahů v Praze se posunula od etheru ke hmotě. V Creative Docku teď kontroluje datovou flow mezi klientem Albert a interním týmem. Pod palcem má všechno co se týká marketingové komunikace a contentu ze strany Creative Docku pro aplikaci Můj Albert, což odráží i UX a UI. Když chce vypustit přetlak, hraje Annika divadlo. Nejbližší vystoupení má jako Eponine v Bídnících v divadle La Fabrika.
Představu o PR a komunikaci máme často dost zkreslenou. Občas chceme něco jako deset deka PR („Neuděláš mi nějaké to PR?“) – a myslíme tím jeden článek ve Forbesu či v CzechCrunchi, nebo ideálně ve všech důležitých byznysových médiích, nehledě na to, máme-li co říct. Jindy bereme PR jako takový ten druh komunikace, co vlastně nic nestojí, není třeba ho nijak řídit. Prostě o sobě jen říkáme věci, které chceme a ono to nějak funguje. A co když to je jinak? Co když se podobné úvahy na start komunikace hodí jen někdy? Co kdyby bylo možné svázat komunikační cíle s těmi byznysovými? Podíváme se spolu na to, kdy je ten správný čas komunikovat váš projekt a jak to udělat, abyste poznali, zda jste vsadili na správnou kartu. (Využijeme i praktické příklady z letošních přihlášek do kategorie Digitální PR).
Komunikační stratég
Irča pracuje prakticky od začátku kariéry jako komunikační stratég. Začala na pozicích tiskových mluvčí v bankách, aby posléze na sedm let zakotvila v Seznamu, kde budovala jak externí, tak interní komunikaci. Tuto zkušenost si přináší ostatně i do své vlastní praxe, kde se věnuje především technologickým firmám a tomu trhu jako takovému. Irča je v letošním ročníku garantkou kategorie Firemní komunikace.
Ondra se optimalizací konverzí zabývá prakticky celou svoji kariéru. Jak má být konverzní landing page dlouhá? Co na ní má a nemá být? V jakém pořadí poskládat informace? Jaká je typická míra konverze a čím to dostat z meh do fantastic? To jsou všechno témata, která jsou Ondrovým denním chlebem a v rámci přednášky vám poskytne dobré rady z praxe.
CRO & UX expert
Ondřej je původem vystudovaný inženýr architektury, který nicméně záhy přešel ke grafice a skončil u UX a optimalizace konverzí, čemuž se věnuje již přes dvacet let a jeho klient od něj typicky odchází s tím, že má efektivnější web ve smyslu ať už generovaného obratu, nebo ziskovosti. Zlepšování webů ho stále baví, takže o tom také píše, přednáší, školí to a pomáhá v tom - snad úspěšně - ostatním.
Content is king, napsal v roce 1996 Bill Gates. Nebyl jediný a nejspíš ani první, kdo tuhle větu použil. Ale určitě přispěl k tomu, že se stala pro content marketing doslova zaklínadlem. Přitom on sám o content marketingu mluvil maximálně okrajově – chtěl primárně říct, že se internet stane „tržištěm obsahu“. Že je obsah král, je zkrátka hodně svůdná myšlenka. Měli bychom si ale taky přiznat, že se dneska „content“ říká kde čemu a že jestli je obsah král, pak je často nahý. A není moc o co stát.
Head of Content
Michal se tvorbou obsahu zabývá celou svou profesní kariéru. Prošel se velkými síťovými agenturami a na dlouhý čas zakotvil u Oskara (Vodafone), kde měl od začátku na starosti jeden z nejznámějších obsahových projektů vůbec - Čilichili. Aktuálně už pátým rokem působí v Creative Docku, kde má na starosti obsahový tým. Michal je v letošním ročníku soutěže WebTop100 garantem kategorie Obsahový marketing.
Artstudio.app je mobilní, webová, XR a 360° aplikace, která vznikla během lockdownu jako projev svobodné a radostné vůle z pobytu doma. Návštěvník se prochází po zasněžené zahradě i ve Studiu autorky, může si rozsvítit či zhasnout, sledovat kino, přejít do prostoru stvořeného umělou inteligencí nebo ručně malované místnosti či nakoupit obrazy a fotografie, jež lze v rámech vyměňovat. Jde o reakci na nemožnost cestovat a přesun dění do digitálního světa. ArtStudio.app zafungovalo díky své autentičnosti jako skvělé digitální PR.
Studentka
Hana Nováková se pohybuje na spojnici umění, technologií, médií a businessu. Jako doktorand na FMK UTB se zabývá uměním v AR a VR, a to jak z hlediska tvůrce tak i výzkumu. Hana má 15 let zkušeností z mezinárodního businessu, jež vystudovala na VŠE v Praze a působí jako Head of Content v unikátním start-upu http://Combster.tv. Jejím koníčkem je animace metodou stop-motion, malba na plátno pod jménem Hana Auerová a sport. Žije se svou rodinou na Zlínsku. Mluví plynně anglicky, francouzsky a španělsky.
I když se obchod částečně vrací do fyzického světa, na řadu věcí týkají se obchodu jsme si zase o něco více zvykli ve digitálu.
Covid urychlil transformaci na maximum, ale zároveň odkryl dlouho neřešené problémy online světa.
Co musíme ještě odpracovat, když se stal digitální svět mainstream obchodu, komunikace i obchodního potkávání?
Ten na to ale není připraven. Uživatelský zážitek u služeb a premiovějšího nebo incentivního zboží má v online světě většinou nízkou hodnotu.
Navíc komunikace v digitálu není příliš osobní. Co s tím?
Managing Partner
Tomáš je ostříleným marketingovým harcovníkem, který svým backgroundem vychází z digitálního prostředí, nicméně v posledních letech se svými aktivitami posouvá i do prostředí PR a celistvých marketingových strategií. Je spolumajitelem známé agentury Dark Side, která se v nedávné době propojila se zlínskou agenturou Pria a stojí za zajímavými projekty jako CBRE Zasedačka roku, nebo Evropa v datech. V rámci projektu WebTop100 má na starosti kategorii Digitální transformace.
Podíváme se na zajímavé trendy a problémy, které se vyskytly na české startupové scéně. Zároveň poukážeme na projekty, které mají výraznější potenciál inovovat digitální prostředí.
Zakladatel
Petr je inovátor a zakladatel několika startupů. Zachoval za sebou výraznou stopu v několika předních reklamních agenturách a momentálně působí jako šéf inovací v Creative Docku. Připravoval prezidentskou kampaň Marka Hilšera a v posledních letech se věnuje startupu Foodfroot, který se zabývá rozkrýváním kvality potravin. Petr má v soutěži WebTop100 na starosti kategorii Startup.
Jak vybudovat hybridní kulturu a udělat z vašich zaměstnanců komunitu a z kanclů komunitní místo, kde se vaši lidi potkávají ,baví, diskutují…ale i dosahují výsledků.
Zakladatel
Petr se v HR a konzultačním prostředí pohybuje bezmála 26 let. Od začátku ho bavilo zkoušet nestandardní věci, což ho postupně přivedlo k tvorbě zajímavého obsahu pro účely kariérních komunikací jednotlivých firem. V posledních pěti letech se se svým projektem Cocuma věnuje firemní kultuře a pomáhá firmám s kvalitním přístupem k životu uvnitř zaměstnání vyniknout. Petr má na starosti kategorii Autentická kariérní komunikace.
Jeden ze sloganů společnosti MEGAPIXEL hlásá: „SHOW, DON’T TELL.” E-shop na tento claim navazuje a je skutečným domovem všech vizuálních tvůrců. Co je však potřeba ke vzniku takto robustního e-commerce projektu? Je dobré při realizaci trochu „zariskovat”? Co nás překvapilo a jaké klíčové rozhodnutí jsme museli učinit? A co samotný redesign přinesl? To vše si zodpovíme z pohledu projektového manažera, který byl nejdříve pozorovatelem a poté naskočil do rozjetého vlaku.
Project Manager
K tvorbě webů mě to táhlo odjakživa. Od 90. let jsem si vyzkoušel vše od kódování webů, grafiku až po marketing. Postupem času jsem v sobě objevil vlastnost dotahovat úkoly do konce a dále jsem si uvědomil, že díky širokému záběru nikdy nebudu umět určitou oblast expertně a potřebuji kolem sebe schopný tým lidí. Proto jsem nyní projekťák v PeckaDesign!
V březnu 2020 se porady změnily v cally, zmizely služební cesty a místo růstu jsme řešili strach, co bude. Bylo nutné zůstat při sobě. Abychom si udrželi optimismus i osobní vazby, zavedli jsme denní newsletter pro všech 11 zemí CD s porcí zábavy, středeční „zájmové referáty“, soutěže o nejvtipnější fotky z karantény a v neposlední řadě akcie interních projektů jako náhradu snížených platů. Co jsme se z toho naučili?
Head of Content
Michal se tvorbou obsahu zabývá celou svou profesní kariéru. Prošel se velkými síťovými agenturami a na dlouhý čas zakotvil u Oskara (Vodafone), kde měl od začátku na starosti jeden z nejznámějších obsahových projektů vůbec - Čilichili. Aktuálně už pátým rokem působí v Creative Docku, kde má na starosti obsahový tým. Michal je v letošním ročníku soutěže WebTop100 garantem kategorie Obsahový marketing.
Celkový vítěz ročníku 2021