CEO
Mediálním businessem se baví a živí od studií. Za tu dobu dal vzniknout projektům např. MDS, OMD Digital, SPIR, Ejhle.net naposledy Programmatic, který přivádí, testuje a implementuje vyspělé technologie z oblasti programmatického prodeje do celé řady významných společností v ČR nejen z oblasti médií.
V tomto bloku nastolíme témata a probudíme vaši pozornost. Téma konference se týká doslova každého.
Kde jsou a jak vypadají? Jaká je jejich hodnota? Je to skutečně rodinné stříbro? Chováme se k němu zodpovědně?
Pohled na svět marketingových dat. Umí vyprávět příběhy, jen když je chcete poslouchat. Máme je za rodinné stříbro. Bojíme se o ně oprávněně? Které strachy si můžeme v klidu odpustit a na co bychom si měli pozor naopak dávat? Představíme si svět se kterým si často nevíme moc rady, ale už se ho nechceme bát. A příběh o strachu ze ztráty něčeho, co už nám dávno někdo vzal.
Pavla Pastora jsme si vybrali proto, že se nebojí býti ďáblovým advokátem. Pavel je nesporně schopný projektový manažer s velkou zkušeností a vhledem do úrovně kódu, přitom ho provází pověst "entfant terrible" českého internetu. Pavel si nebere servítky, a to se nám na otevření tématu bude velmi hodit.
Zakladatel
V profesním životě prošel dnes již neexistujícím Vltava-Labe-Press, kde začal jako jeden z prvních prodávat reklamu programaticky a vytvořil FUTURU – první data management platformu vázanou přímo na publishera. Následně pracoval pro Crimtan full service DSP na pozici Business Development. V roce 2015 začal pracovat pro největšího českého publishera Seznam.cz jako RTB Manager, kde implementoval SSP a vytvořil možnost prvního rozsáhlého private market place. Dnes společně s kolegy řídí svůj vlastní projekt CerebroAd.com - nástroj, který je komplexním lokálním řešením pro PPC reporting, adserving a data agregating. Žije prací a miluje svou ženu Šárku.
Pokud máte pocit, že vám se nic takového neděje a stojíte mimo takové aktivity, Jiří Malý vám ukáže, jak moc se můžete mýlit. Čeho se naopak bojíte zbytečně?
Jiřího Malého jsme oslovili, protože je jedním z opravdových guru programatického marketingu, požívá velkého respektu i mezi odborníky a patří mezi skutečné průkopníky.
CTO
Jiří se nadšeně věnuje internetovým technologiím a baví ho mixovat technologie do marketingu, mediálního businessu nebo businessu jako takového. I proto ve společnosti Programmatic vede produktovou strategii.
Jiří v minulosti spoluzakládal digitální kreativní agenturu Mather Advertures, kterou pak prodal koncernu WPP. Působil jako Managing Director mediální agentury Neo@Ogilvy. Startoval expanzi Alza.cz do Evropy. Podílel se na tvorbě strategií pro více jak stovku internetových projektů, které byly realizovány v ČR i na mnoha evropských trzích.
Nejčastěji ho potkáte na kole.
V tomto bloku představíme přehled trhu z pohledu technologií a systémů, které jsou dostupné či aktivní na českém trhu.
Proč Publisher nemá řešit, zda DMP ano či ne, ale kdy a s kým? Kolik času Publisherům zbývá, pro pořízení si vlastního DMP řešení a naučit se s ním pracovat? Jaká data máte bez problémů už teď hned v domě k dispozici? Jak se k nim dostat, jak sbírat data z webů, aplikací, display nebo programmatic kampaní? Jak data segmentovat, aktivovat, monetizovat? Spousta otázek, na které jsou poměrně jasné odpovědi.
Míru Kůtu jsme oslovili, protože patří k nejlepším analytikům mediálního trhu v ČR.
DMP Manager & Data Specialist ve společnosti
Home Credit
Datům se věnuji posledních 15 let. Téměř 10 let jsem působil ve společnosti NetCentrum/Centrum Holdings jako datový analytik pro všechna oddělení společnosti. Řadu let jsem vedl Metodologickou komisi SPIRu. V posledních letech si hraji s programmatickými technologiemi, jak na straně nabídky, tak poptávky a snažím se pomáhat tyto technologie implementovat vydavatelům, inzerentům i mediálním agenturám a dodávat k tomu potřebná data. Moji aktuální hračkou už dva roky je Data Management Platforma, kterou vidím jako klíčovou pro další rozvoj mediálního trhu v ČR.
Datová aktivita skupiny Kindred.
Martina Beneše jsme oslovili, protože reprezentuje českou cestu. Původní vlastní řešení. Martin postavil mediální agenturu z velké části právě na datově robustním marketingu.
Managing Partner
Martin se online médiím věnuje už téměř 15 let. Působil v Centrum Holdings, digitální agentuře Advertures nebo internetovém obchodu Zoot. Poté v roce 2011 spoluzaložil mediální agenturu Red Media, která je dnes součástí skupiny Kindred Group a patří mezi největší online mediální agentury v Česku. Mezi její klienty patří například ČSOB, Karlovarské minerální vody nebo Zoot.
O tom, že data driven marketing je budoucnost dnes již snad nikdo nepochybuje. Nicméně jak vypadá v praxi? Kam zavedení DMP posouvá možnosti managementu kampaní? A jak využít DMP nejen k segmentaci a ukládání dat, ale hlavně k odemčení jejich skutečné hodnoty? Ukážeme si několik reálných příkladů toho, jak správně pracovat s napojením DMP na ostatní platformy a marketingové kanály tak, aby posunulo marketingovou komunikaci na vyšší level.
Ondřeje Bartůňka a Adama Nyklase jsme oslovili, protože znají souvislosti jednotlivých operací v rámci platformy Adform.
Publisher Account Manager, CEE
V Adformu působí od roku 2013, nyní se jako Publisher Account Manager pro region CEE. Kromě lokálních publisherů je tak v pravidelném kontaktu s dodavateli reklamy na Slovensku, Maďarsku, Slovinsku nebo Turecku. V Adformu se věnuje především prodeji a podpoře produktů jako jsou Ad Server, SSP, PMP, DMP, Automated Guaranteed, Brand Solutions nebo Publisher Trading Desk.
Platform solution manager
V online mediálním prostředí se pohybuje sedmým rokem, přes obchodní pozice v Centrum Holdings a Tablet media se postupně přesunul k programatiku a datům. V O2 se věnoval rozvíjení businessu s daty v prostření online reklamy, momentálně působí v Adformu, kde má na starosti strategickou podporu klientů využívajících Adform DMP i další platformy.
Ghislain nám ukáže příklady, kdy implementace DMP přinesla skutečnou revoluci do marketingu konkrétních značek a zcela změnilo dosavadní praxi.
(Prezentace v anglickém jazyce bez překladu)
Obchodní ředitel - Oracle Data Management Platform - France, Belgium, CEE
Ghislain Lefebvre byl jedním z prvních evangelizátorů programatického obchodování a data-driven řešení, v posledních 7 letech se podílel na uvedení prvního nezávislého trading desku ve Francii a posléze se stal členem SEMEA týmu amerického hráče z oblasti reklamních technologií zodpovědný za prodej datové platformy firmám a mediálním agenturám z oblasti SEMEA. V Oraclu je Ghislain zodpovědný za podporu prodeje Oracle Marketing Cloud a DMP. Pomáhá komunitě marketingových ředitelů v nastavování data-driven strategií postavených na službách Oracle. Ghislain si užívá poznávání výzev marketérů, kterým pomáhá v jejich digitální transformaci.
V tomto bloku představíme významné hráče a jejich zkušenosti, plány, cíle a představy na českém trhu.
Pohled Seznamu na práci s daty a cílení jako takové. Jakub nám ukáže příběh cílené reklamy. Prozradí, jak se v Seznamu vyvíjely možnosti cílení, jak Seznam data zpracovává, respektive jaké vstupy, jaké má dostupné cílení v jednotlivých nákupních formátech (přímá reklama a Sklik). Nastíní, co Seznam plánuje v letošním roce dále rozvíjet.
Jakuba Novotného jsme si vybrali, protože to je člověk, jehož praktická zkušenost pokrývá české RTB a programatické obchodování od prvních krůčku. Dnes je manažerem, který má právě datovou platformu DMP v kompetenci u největšího mediálního hráče u nás.
Programmatic Manager
Jakub Novotný působí v Seznam.cz od prosince loňského roku. Na nové pozici DMP Manager se věnuje rozvoji v oblasti cílené reklamy a hledání nových příležitostí pro obchod s cílenou reklamou. Před nástupem do Seznamu působil ve společnosti Adform, ve které se staral o rozvoj a spokojenost klientů, kteří využívají komplexní služby systému, jako například Adserving, RTB nebo DMP, pro efektivní exekuci svých kampaní na internetu.
Jak velkou příležitost vidí v datech jedna z největších bank v ČR? Jakou roli pro ni hrají data v online marketingu a jakou v celkové proměně tohoto "nejnudnějšího" odvětví? Jak s pomocí dat komunikovat desítky sdělení v jeden čas, a přesto zůstat customer centric? A je to vlastně jen o online marketingu? Co vše, ve velkých firmách, nakonec data změní? Z tohoto příspěvku si odnesete všechny odpovědi a možná i řadu dalších témat k zamyšlení.
Davida Vopelku jsme vybrali, protože je velkou nadějí skutečně moderního pojetí marketingu. Úročí svou minulost na kapitálových trzích a schémata práce s daty přenáší do tradičně konzervativního prostředí.
Digital Marketing and Data Manager
David Vopelka řeší digitální marketing a jeho význam pro jednu z největších korporací u nás - Českou spořitelnu. Kromě běžné spolupráce s agenturami hledá cesty, jak pomocí programmatického nákupu, nejnovějších technologií a Machine Learningu udělat kampaně lepší jak pro banku, tak pro klienty. Hlavní výzvou je sladit potřebu neustále komunikovat desítky produktů s cílem prodávat, ale zároveň pomáhat lepšímu zákaznickému zážitku. A to jde jen a pouze s daty.
DMPs nás dostává z naší komfortní zóny a nutí nás objevovat nové cesty porozumění zákazníkovi, pokročilé reklamní procesy a nové obchodní modely. Budeme mluvit o reálných ukázkách takových transformací. Za každým úspěchem se vždy skrývají výzvy a my se budeme věnovat i jim v zájmu všech objevovatelů implementace DMP.
(Prezentace v anglickém jazyce bez překladu)
Sinan je propagátorem digitální transformace, nadšenec v oborech reklamy a marketingu, vyznavač zákaznicky orientovaných štíhlých firem. Pomáhá firmám měnit jejich strategie a nastavení služeb. Sinan se mimo jiné podílel na různých implementacích Oracle Marketing Cloudových řešeních včetně DMP a byl se svou společností oceněn jako CX Cloud Partner roku za rok 2016. Podnikatel. Investor. Mentor. Konsultant.
Hubert Gall vám představí zkušenosti a pohled na současnost a budoucí podobu MarComDat typického mediálního domu CNC a pokusí se najít odpovědi na typické publisherské otázky:
Jaké zdroje a kolik zdrojů dat publisher skutečně potřebuje a jak s nimi nakládat? Jak je to s vlastnictvím těchto dat? Je uživatel skutečně tím, za koho ho považujeme? Jak funguje klasifikace uživatelů a cílových skupin. Proč se liší naše a klientská data? Proč stejná publika (ne)fungují?
Je co nepřesnější cílení uživatelů tím svatým grálem pro publishera?
Kdo to ocení? Jak propojit všechny technologie? Jak propojit informace o cílení s kapacitou? Jak podle toho plánovat? Jak to celé napojit na adserver?
Huberta Galla jsme oslovili, protože je to backofficový odborník par excellence. Na českém trhu asi není více osob, které by znaly fungování systémů, na kterých "jedou" velká média, lépe než on.
Head of AdOperations
Hubertova současná pozice je Head of AdOperations ve vydavatelství Czech News Center. Za dvanáct let působení v on-line reklamě se vždy věnoval reklamním technologiím a poslední tři roky ve své práci intenzivně prosazuje RTB, programatické systémy a rozšiřování cílení klientských kampaní o využití audience dat. Aktivně se podílí na řadě významných projektů v rámci i mimo SPIR. V minulosti působil v Centrum Holdings, Sanomě, comScore a Economii. Vystudoval obalový a grafický design, má rád svou rodinu, filmovou hudbu, dobré jídlo a pití.
Miroslav Esser bude mluvit o tom, jak data ovlivňují vývoj produktů a jejich obchodní model. Data přináší lidem kvalitnější a levnější služby – příkladem je Usage Based Insurance, které Miroslav se svým týmem vytvořil pro autopojištění. Pryč je doba, kdy data sloužila jen k analytice. Nyní se na nich stavějí společnosti.
Co-founder, own ventures CEO
Miroslav Esser je spoluzakladatel společnosti Creative Dock, kterou založil v roce 2011 po odchodu z Vodafone Česká Republika. Miroslav v Creative Dock vedl tým Big Data a pomáhal uvést na trh přes 35 startupů. Aktuálně je Miroslav v čele Creative Dock Ventures, tedy větve vlastních projektů Creative Dock.
Miroslav je otcem tří dětí, vášnivý sportovec a technologický nadšenec.
V tomto bloku se budeme věnovat regulaci a právním aspektům. Odpovíme si na otázky, co musíme každý udělat, abychom před zákonem i regulátorem naše postupy obhájili.
Ústředním tématem vystoupení Viktora Duška bude regulace při práci s daty se zaměřením na blížící se reformu ochrany osobních údajů. Na co vše nesmíme zapomínat? Co musíme pro kterou činnost s daty splňovat? Jaké sankce nám hrozí? Jak jim zavčas předejít? Viktor se pokusí zpřehlednit a uvést na pravou míru, co je platné již dnes a co nás ještě čeká.
Advokát
Viktor Dušek je seniorním advokátem advokátní kanceláře KPMG Legal. Ve své praxi se zaměřuje zejména na obchodní a korporátní právo, veřejnoprávní regulaci a spornou agendu. V KPMG Legal vede právní tým specializovaný na ochranu osobních údajů a soukromí. Současně je odpovědný za oblast daňových soudních sporů, dále za poskytování právních služeb japonským a korejským klientům a koordinaci poskytování pro bono právních služeb neziskovým organizacím. Viktor pravidelně publikuje a přednáší na téma ochrany osobních údajů a compliance.
Kateřina zkrotí na minimum obecné řeči, eliminuje lobbistický nános, prořeže právní balast a selským rozumem (tedy sice bez právní záruky, za to však přehledně) vás provede praktickým minimem a odpoví na základní otázku každého marketéra či média: z které strany se pustit do takového oříšku jako je regulace GDPR a ještě větší mňamka jako je návrh ePrivacy Regulation. Dvacet minut jí bude úplně stačit na to, aby vás vyděsila.
Kateřinu Hrubešovou jsme požádali o vystoupení, protože je aktuálně patrně nejinformovanější osobou v ČR v otázce přípravy a implementace GDPR a to nejen díky jejím aktivitám v ČR ale i na půdě Evropských institucí. Rolí Kateřiny je seznámit nás bez omáčky s praktickými kroky, co nás čekají a neminou ve světě, kde panuje ještě spousta nejasností.
Výkonná ředitelka
Sdružení pro internetový rozvoj v České republice, z.s.p.o.
V reklamě, marketingu a v médiích se Kateřina Hrubešová pohybuje přes 20 let. Nasbírala zkušenosti v mediální a reklamní agentuře, v mediazastupitelství a v neposlední řadě i ve vydavatelství tištěných titulů. Ze specializace na klasickou marketingovou komunikaci a ATL média se, vzhledem ke svým zájmům, vyprofilovala na manažera pohybujícího se v tzv. nových médiích – internetu, v mobilním světě a v sociálních sítích. V jejích postojích se zrcadlí pohled praktika starých médií a fanouška virtuálních světů s mírně skeptickým přístupem k věci. Zastávala pozice v PR, marketingu a ve vrcholovém managementu firem. Má zkušenosti jak s nadnárodními společnostmi, tak s neziskovým sektorem. Dnes je výkonnou ředitelkou Sdružení pro internetový rozvoj, řídí profesní organizaci, která určuje trendy na internetovém trhu v České republice.
Advokát
Viktor Dušek je seniorním advokátem advokátní kanceláře KPMG Legal. Ve své praxi se zaměřuje zejména na obchodní a korporátní právo, veřejnoprávní regulaci a spornou agendu. V KPMG Legal vede právní tým specializovaný na ochranu osobních údajů a soukromí. Současně je odpovědný za oblast daňových soudních sporů, dále za poskytování právních služeb japonským a korejským klientům a koordinaci poskytování pro bono právních služeb neziskovým organizacím. Viktor pravidelně publikuje a přednáší na téma ochrany osobních údajů a compliance.
Výkonná ředitelka
Sdružení pro internetový rozvoj v České republice, z.s.p.o.
V reklamě, marketingu a v médiích se Kateřina Hrubešová pohybuje přes 20 let. Nasbírala zkušenosti v mediální a reklamní agentuře, v mediazastupitelství a v neposlední řadě i ve vydavatelství tištěných titulů. Ze specializace na klasickou marketingovou komunikaci a ATL média se, vzhledem ke svým zájmům, vyprofilovala na manažera pohybujícího se v tzv. nových médiích – internetu, v mobilním světě a v sociálních sítích. V jejích postojích se zrcadlí pohled praktika starých médií a fanouška virtuálních světů s mírně skeptickým přístupem k věci. Zastávala pozice v PR, marketingu a ve vrcholovém managementu firem. Má zkušenosti jak s nadnárodními společnostmi, tak s neziskovým sektorem. Dnes je výkonnou ředitelkou Sdružení pro internetový rozvoj, řídí profesní organizaci, která určuje trendy na internetovém trhu v České republice.
CEO
Mediálním businessem se baví a živí od studií. Za tu dobu dal vzniknout projektům např. MDS, OMD Digital, SPIR, Ejhle.net naposledy Programmatic, který přivádí, testuje a implementuje vyspělé technologie z oblasti programmatického prodeje do celé řady významných společností v ČR nejen z oblasti médií.