Mobilní technologie dnes představují přístupovou cestu k zákazníkovi, která je potenciálně významnější než internet, jen ji správně využít. Je však nebezpečná - chyby se na ní neodpouštějí a mohou inzerenta či dodavatele značně poškodit. Proto se budeme podrobně zabývat aktuálním děním a zkušenostmi v oblastech jako mobilní SEO, mobilní UX a mobilní marketing obecně. Blok je tvořen sérií krátkých přednášek a panelovou diskusí.
Mobilní marketing pohledem české internetové jedničky. Kam se za poslední rok posunul trh a vnímání mobilní reklamy a proč se jí vůbec zabývat? Jak velký finanční potenciál mobilní marketing na českém trhu skýtá? Aktuální čísla a menší náhled do budoucnosti v podání Seznam.cz
Manažer Smobil
David začínal jako Project Manager v digitální agentuře Mather Advertures, kde pracoval především na projektech v oblasti mobilních služeb a sociálních médií. Pracoval pro klienty jako Vodafone, Air Bank a ČEZ. Na začátku roku 2012 přešel do společnosti Seznam.cz, kde vybudoval „mobilní“ obchodní tým, který v současné době vede. Podílí se i na dlouhodobé strategii mobilních služeb a mobilní reklamy.
Mobil hraje obrovskou roli v nákupním chování našich zákazníků, o tom není pochyb. Prezentace přinese praktické tipy, nástroje a pohledy na to, jak konkrétně uchopit mobilní strategii firmy - tedy co vše by měl marketér řešit, aby využil obrovský potenciál mobilu, nového přístupového bodu k zákazníkovi.
Sales Manager
Jiří Lenk je marketingový expert se zkušenostmi z oboru reklamy, webové produkce a obchodu. Jiří startoval a 6 let rozvíjel digitální divizi ve společnosti Euro RSCG - jedna z největších reklamních agentur u nás. V současné době pracuje již čtvrtým rokem v Googlu na pozici obchodního manažera s hlavní specializací na oblasti retailu a cestovního ruchu. Je šťastným otcem 4,5 leté Michaely a 2,5 letého Tomáše.
Podíl mobilních zařízení na trhu stále stoupá a i u nás je třeba si pokládat otázku, jestli je nějaký rozdíl mezi vyhledáváním z počítače a mobilním vyhledáváním. Zejména proto, že mobilní segment se zdá velmi obchodně potentní a to není možné zanedbávat. Je vhodnější responsivní design na weby nebo jiná mobilní řešení? Personalizují vyhledávače mobilní výsledky? Jaké jsou trendy ve světě a co můžeme aplikovat i u nás? Je to vůbec třeba řešit? Na všechny tyto otázky odpoví prezentace s lakonickým názvem Mobilní SEO.
CEO & SEO
Pavel je jedním z největších expertů na SEO ve středoevropském regionu. Poté, co prošel povinnou agenturní fází, se už několik let úspěšně pohybuje na volné noze, kde pracuje pro ty nejzajímavější zákazníky a zároveň své praktické znalosti předává dále prostřednictvím svých školení a přednášek. V letošním ročníku soutěže je garantem kategorie SEO.
Uživatelé mobilních zařízení nejsou technologicko-mobilní experti. Ovládání zařízení je pro ně poměrně nový způsob, jak se zařízením pracovat. Neznají všechna možná ovládací gesta a často ani možnosti svého chytrého telefonu. Proto je potřeba o znalostech a možnostech uživatelů zjistit co nejvíce a jednou z cest je testování použitelnosti.
Na případové studii testování použitelnosti mobilní aplikace České pošty pro iPhone a Android vám ukáži, jak může vaše cílová skupina přistupovat k vaší mobilní aplikaci.
Digital product designer
Michal v pracuje jako UX Designer ve společnosti LMC, kde má na starost návrh a rozvoj několika služeb. Využívá k tomu široké spektrum znalostí, metod, atd. nejen z designu, ale i z bysnysu nebo Product Managementu. Designem se zabývá jako celkem - aby produkty fungovaly, ale i dobře vypadaly a měly pro lidi smysl. Mj. pracoval jako UX Designer ve společnostech GoodData a Dobrý web.
Panelisté:
Tomáš Mátl - Vodafone UK
David Lorenc - Seznam.cz
Jan Edlman - OMD
Ratibor Líbal - Actum/G2
Jiří Szánto - Crazy Tomato
Martin Dolejš - Telefónica