Noviny, časopisy, knihy a televize v mobilních zařízeních se zdají být přirozenou volbou jak pro dodavatele, tak pro zákazníka - pro tento účel jsou mobilní zařízení jak stvořena. Obchodně ani technicky však věci nefungují tak, jak by mohly a měly. Kde je problém a jaké novinky přinášejí čeští provozovatelé médií, to se dozvíme ve čtvrtém bloku, formou krátkých a rychlých prezentací.
Jak vypadá stav digitální distribuce novin a časopisů v ČR? Mají vydavatelé zájem o elektronického čtenáře a jak se vlastně staví k možnosti distribuce svých titulů přes webové čtečky, iPad a mobil? Největší digitální distributor časopisů v ČR – Publero - přiblíží posluchačům stav českého trhu na poli elektronického čtení, jeho specifika a změny v čase (v porovnání se zahraničními trendy). Prezentace poodhalí, jaké tituly jsou v elektronické formě nejžádanější, stejně tak jako představí profil typického čtenáře elektronických časopisů.
Marketing
Petr Zapletal vystudoval marketingovou komunikaci na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Pracoval v několika společnostech na pomezí mezi marketingem, obchodem a IT. V nedávné minulosti stál u zrodu několika webových projektů, z nichž je nejvýznamnější projekt digitální distribuce periodik Publero.com. Od roku 2010 se ve společnosti Publero Petr naplno věnuje marketingovým strategiím, obchodu a project managementu aplikací pro iPad/iPhone.
Nejdřív poznej můj obsah a pak zaplať - tak by se dalo volně přeložit magické slovíčko freemium. Může takto nabízený obsah vydělat víc než ten jednorázově zpoplatněný? Kdo zaplatí a kdo ne? Na co si dát pozor? Jak zpoplatnit ty co nikdy nezaplatí?
Founder & CTO
„Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč“. Miloš Endrle naplňuje toto rčení již šestým rokem ve společnosti Geewa.com zaměřující se na vývoj online her pro více hráčů a sociální sítě. Předtím strávil dlouhá léta vývojem finančních webů a mobilních aplikací. Jeho tým stojí za hrou Pool Live Tour, kterou hraje na Facebooku víc hráčů než má český internet uživatelů.
Radio Free Europe / Radio Liberty (RFE/RL) se aktuálně zaměřuje na šíření zpravodajství přes Internet a mobilní síťě. V cílových krajinách (např. Rusko, Afghanistán, Iran, Irak, post-sovétské republiky) je obvykle snaha jeho šíření omezit, nebo je omezeno slabým pokrytím Internetem. V této konstelaci můžou sehrávat mobilní aplikace důležitou roli - a to nejenom jako nástroj pro příjem multimediálního zpravodajství, ale i prostředek na komunikaci. V prezentaci přiblížím strategii RFE/RL v oblasti mobilních aplikací, aktuální řešení a plány rozvoje.
CEO
Ivan Hanzlík působí v IT více než 20 let. Přednášel na MFFUK, programoval, navrhoval systémy, portály, aplikace, konzultoval, analyzoval, řídil projekty, divize, věnoval se marketingu, atd. Aktuálně má na starosti českou pobočku společnosti EEA s.r.o. a věnuje se rozvoji mobilních aplikací. Rok a půl intenzívně spolupracuje s Radio Free Europe / Radio Liberty na implementaci jejich mobilní strategie a koordinuje v EEA vývoj mobilních aplikací pre RFE/RL. Aktuálně pŕipravuje vývoj mobilních aplikací pro další zpravodajské stanice.
Digital/Social Media Strategist
Tomáš se zabývá strategickým postavením značek v digitálních médiích. V roce 2007 pronikl do internetového prostředí jako projektový manažer sportovních portálů. Od roku 2009 spolupracuje s Českou televizí, kde stojí za interaktivním televizním vysíláním, komunikací veřejnoprávní instituce na sociálních sítích a mobilními aplikacemi. Je také spoluautorem interaktivního diskuzního pořadu Hyde Park zpravodajské stanice ČT24. Snaží se Českou televizi otevřít novým technologiím a komunikačním trendům. Spolupracuje s řadou dalších značek a digitálních agentur v českém prostředí.
Vystudoval žurnalistiku na Univerzitě Palackého v Olomouci. V roce 2000 nastoupil jako reportér do týdeníku Respekt, kde se zaměřovalna témata policie, lidská práva, drogy a nové technologie. Po dvou letech z týdeníku odešel, aby se věnoval cestování (USA, Indie, Nepál). Po návratu nastoupil zpět do Respektu jako reportér. Tři roky publikoval články v rubrikách domov a téma. V roce 2007 se na tři roky odstěhoval do New Yorku. Po návratu, v roce 2010, krátce působil jako editor magazínu Lidových novin. V roce 2011 nastoupil do internetového deníku Aktuálně, kde působil do dubna 2012. Jeho zaměřením byly nové technologie a trendy. Od dubna 2012 působí v nakladatelství Economia, jako člen inovativního týmu MediaLab.